testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
poniedziałek, 25 marca 2019
Jazda testowa nową Kią Proceed
Limuzyną najnowszą Kia Proceed odbywałem test w dniu 25 marca 2019 Dzięki uprzejmości przedstawicieli Carserwisu, mogłem przeprowadzić test drogowy najnowszej wersji auta Proceed. Auto było wyposażone w wersji GT, bardzo bogato i elegancko. Testowałem samochód z silnikiem 204 KM o pojemności 1,6 z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną 7-mio stopniową. Wykończenie wnętrza zaskakująco dokładne i eleganckie, przeważające odcienie czerni z elementami przeszywania czerwoną
czwartek, 14 marca 2019
Test drogowy limuzyną Renault Talisman
W dniach 9 i 10 marca skorzystałem z możliwości testowania auta Talisman Auto zostało udostępnione do jazdy przez Salon przy Białowieskiej 10A w Warszawie. Wykonałem trasy przebiegające w mieście oraz na odcinku obwodnicy Warszawy, kier. Płn. S8.
Luksusowa limuzyna Renault Talisman posiada wszelkie udogodnienia i systemy bezpieczeństwa oraz ułatwienia prowadzenia i manewrowania. Pomimo długości 4865
manewrowanie i parkowanie jest wyjątkowo łatwe, dzięki konstrukcji skrętu tylnej osi. Zawieszenie oraz styl jazdy wybierany jest przez ustawienie selektorem na środkowej konsoli z przodu pomiędzy fotelami. Komfortowe ustawienie daje przyjemne kołysanie i łagodnie pozwala na tłumienie nierówności drogowe. Bardzo dobrej jakości ekran wyświetlacza LCD, zapewnia prawidłową pracę wszystkich funkcji multimedialnych, ustawienia parametrów jazdy oraz pomaga przy manewrowaniu na parkingu. Dodatkowe elementy regulacji klimatyzacji i uzyskane efekty jazdy eco również są pokazywane na ekranie wyświetlacza. Większość regulacji wykonuje się intuicyjnie.

Komfortowe wyposażenie wnętrza i precyzyjne eleganckie wykonanie foteli z regulacją elektryczną z przodu, zapewniają miłe wrażenia, nawet przy długich męczących podróżach. Wersja udostępniona do testu "Initiale Paris" z silnikiem benzynowym 1,8 o mocy 224 KM, zapewnia dynamiczną jazdę max. moment obrotowy wynosi 300 Nm. Prędkość maksymalna auta 197 km/godz. średnie zużycie paliwa ok. 6 l/100 km.
Prezentowany samochód ma 7-mio biegową automatyczną skrzynię dwu sprzęgłową. W luksusowej kabinie Talismana, panuje całkowita cisza, nawet przy dużych prędkościach, hałas zewnętrzny jest minimalny, uzależniony od jakości drogi, po której kontynuowana jest jazda. Dodatkową zaletą auta jest ogromny, 572 litrowy bagażnik, ustawny i wyposażony w różne dodatkowe schowki. Pojemniki znajdują się również pomiędzy tylnymi fotelami, gdzie wykonane jest miejsce do zainstalowania tabletu. Do multimediów jest dostęp zarówno z przodu i z tyłu auta. Na dużym wyświetlaczu można odtwarzać fotografie i filmy z nośników cyfrowych. Tapicerka skórzana oraz

wykończenie bocznych osłon drzwi i podłokietników, dodaje szyku elegancji wyposażenia limuzyny. W tylnej części są dostępne indywidualne nawiewy dwustrefowej klimatyzacji oraz gniazda zasilające 12 V oraz przyłącza USB i zasilanie do tabletu lub smartfona.
Wyposażenie seryjne zawiera: klimatyzację automatyczną 2-strefową, system multimedialny R-link 8,7" z nawigacją rozszerzoną mapą Europy i dostępem do usług multimedialnych. Światła przednie w technice Full Led Pure Vision z funkcją automatycznej zmiany mijania na drogowe. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. System wspomagania parkowania przodem i tyłem z kamerą cofania i systemem kontroli martwego pola. System Multi Sense ze zmiennym kolorowym oświetleniem wnętrza. Fotel kierowcy z funkcją masażu
Tempomat z możliwością regulacji w czasie jazdy. System ostrzegania o przekraczaniu prędkości z funkcją odczytywania znaków drogowych i kontrolą pasa ruchu, ostrzeganie sygnalizowane jest na bocznych lusterkach. Auto jest na 19" kołach o wzorze "Duetto". Testowany przeze mnie Talisman posiadał nagłośnienie firmy Bose i radioodtwarzacz cyfrowy DAB.
Grzegorz T przy udziale
pracowników Salonu Białowieska 10A Marka B. i Zenona S.
www.rrgwarszawa.pl
niedziela, 24 lutego 2019
Solidna i nowoczesna Dacia Duster-jazda testowa
Dacią Duster 1,5 dieslem jezdziłem w czwartek w okolicach Warszawy,
115 KM silnik diesla okazał się dynamiczny, cichy i ekonomiczny. Na odcinkach obwodnicy miasta przy średniej prędkości ok. 90 km/godz. uzyskałem chwilowe zużycie paliwa 3,9 l/100 km. Auto udostępnione przez Salon Białowieska 10 A, posiada wersję Prestige, najlepiej wyposażoną z możliwością dokupienia dodatkowych pakietów, również z tapicerką skórzaną. Do praktycznych elementów należą: - system ułatwiający parkowanie z obrazem 360 z kamer zewnętrznych, wspomagany dzwiękiem, nawigacja bardzo dokładna i czytelna z aktualizacją map.
Dla bezpieczeństwa użytkowników auto ma systemy utrzymania toru jazdy, ostrzeganie o zbliżających się pojazdach z boku, oraz ostrzeganie o przeszkodach z tyłu. Także osprzęt audio, na najwyższym poziomie z odbiornikiem radiowym DAB oraz z wejściem USB i systemem łączności Bluetooth. Auto ma również router WiFi AirBox LTE z limitem 20 Gb miesięcznie. Wyposażenie testowanego samochodu, bardzo bogate, zachęca do
jazdy w każdych warunkach. Istnieje również możliwość zakupu wersji z napędem 4 x 4. Wszystkie odmiany Dacii Duster oferowane są z 6-cio biegową skrzynią manualną. Ceny standardowej odmiany auta zaczynają się od 39900 PLN, bardzo bogata benzynowa, to wydatek 69600 PLN. Podstawowe dane techniczne: 4341 dług. x 2052 szer. x 1693 wys. Max. moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr./min. Zaskakująca jest czytelność i prostota obsługi ekranu multimedialnego, z kamerą cofania i nawigacją. Oprogramowanie nawigacji ma wiele funkcji rozszerzonej obsługi, ułatwiających dotarcie do zaprogramowanego celu podróży. Na pochwałę zasługuje również uporządkowana tablica kokpitu auta z intuicyjną obsługą systemu automatycznej klimatyzacji i ogrzewania wnętrza.
Dużym ułatwieniem w obsłudze funkcji audio i tempomatu oraz komputera pokładowego są przyciski, znajdujące się na kole kierownicy i pod nią. Wszelkie wskazania dotyczące parametrów jazdy i osiągów silnika, wyświetlane są pomiędzy zegarami przed kierowcą.
Prowadzenie tego kompaktowego SUV-a jest przyjemne, wygodne fotele niewątpliwie ułatwiają podróżowanie na dłuższych trasach.
Grzegorz T + Marek B Przedstawiciel Salonu www.rrgwarszawa.pl
poniedziałek, 18 lutego 2019
Renault Kadjar nowoczesny crossover już w sprzedaży
Przedstawiam podstawowe elementy wyposażenia wersji Intense auta w kompletacji udostępnionej do testowania. Silnik benzynowy 1,333 140KM
w zakresie bezpieczeństwa: -ABS z systemem awaryjnego, nagłego hamowania, -system ESC dynamicznej kontroli toru jazdy, -system HSC wspomagania ruszania pod górę, -system kontroli ciśnienia opon, regulator-ogranicznik prędkości, -AEBS, aktywny system wspomagania nagłego hamowania, -czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, /dla pasażera z możliwością wyłączenia/. -boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera chroniące miednicę i klatkę piersiową, -poduszki kurtynowe, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na przednich i tylnych miejscach, -zagłowki na przednich i tylnych miejscach, -system mocowania fotelików dziecięcych Isofix na skrajnych tylnych miejscach.
Urządzenia kontrolne, prowadzenie auta - elektryczne wspomaganie kierownicy, -automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny, -zespół multimedialny ze wskaznikiem 7"TFT, -karta Renault hands free, bezkluczykowy zapłon silnika, -system kontroli pasa ruchu z dzwiękową sygnalizacją, -system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją odczytywania znaków drogowych, -automatyczna zmiana świateł drogowych, -system wspomagania parkowania tyłem, -czujniki wspomagające parkowanie z przodu i z tyłu, -kamera cofania z ostrzeganiem dzwiękowym.
Widoczność - oświetlenie -światła przeciwmgłowe z doświetlaniem zakrętów, -światła do jazdy dziennej LED, -kierunkowskazy przednie i tylne LED, -lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne, -oświetlenie ambientowe wnętrza, /schowek w dolnej części deski rozdzielczej, -podświetlone lusterka w osłonach przeciwsłonecznych,
Multimedia -radiodtwarzacz DAB z Bluetooth, gniazdo USB i jack, wyświetlacz kolorowy, antena w kształcie płetwy rekina, -system R-link z nawigacją mapa Europy w wersji rozszerzonej z dostępem do usług internetowych.
Dane techniczne maksymalny moment obr. 240 Nm /przy 1600obr/min wymiary 4489 dług. x 1836 szer. x 1513 wys.
prędkość max 210 km/godz., przyspieszenie 0-100 km/godz 10,4 sek.
Pozytywnie oceniam nowe auto Renaulta, jego główne zalety to komfort jazdy, przestronność kabiny oraz doskonałe wyciszenie wnętrza. Jedynym minusem jest znacznie większe zużycie paliwa, ponad deklarowaną wartość katalogową. Myślę, że optymalizacja zużycia paliwa zostanie poprawiona na skutek regulacji po większym przebiegu auta. Jezdziłem samochodem zupełnie nowym, była to pierwsza trasa, głównie w mieście z niewielkim fragmentem testu na obwodnicy, bez przekraczania predkości ponad 100 km/godz.
Grzegorz T. + przedstawiciele Salonu Panowie: Marek B i Zenon S.
www.rrgwarszawa.pl
wtorek, 12 lutego 2019
Renault Kadjar relacja II cz. z testu drogowego
Nowy Kadjar 2019 140 KM Porównałem poprzedni model z obecnie znajdującym się w sprzedaży.
1. Zmiany zauważone w designie nadwozia: Nowy pas przedni, chromowane wstawki w grillu i okolicy świateł przeciwmgielnych, zmieniony zderzak tylny z nowymi światłami cofania i przeciwmgielnymi. Nowe światła tylne, ledowe.
2. Zastosowano nowe silniki o mocy 140 KM i 160 KM typu TCe 1332 oraz Blue dCi 115 KM /1,5 l/ Blue dCi 150 KM /1,7 l/. 3. We wnętrzu umieszczono nowy panel multimedialny oraz nowe sterowanie klimatyzacji dwustrefowej, automatycznej. Na wyświetlaczu jest nowa opcja Car Play oraz Android Auto. Sterowanie jest dotykowe intuicyjne i bardzo proste w obsłudze. Wyświetlanie czytelne i precyzyjne. Bardzo przydatną funkcją jest regulacja długosci siedzenia przedniego. Oświetlenie auta wykonano w technice ledowej, nowe lampy uzyskały elegancki kształt i designerski styl.
W nowym Renault Kadjar, dla wersji z najmocniejszym silnikiem, zastosowano napęd 4 x 4 z automatem 7-mio stopniowym.
Auto uzyskało atrakcyjniejszy wygląd zewnętrzny, zmodyfikowano wnętrze, poprawiono komfort podróżowania przez znaczną modernizację kształtu foteli.
Opinie użytkowników są bardzo pozytywne i potwierdzam również walory tego eleganckiego auta, przeznaczonego dla zainteresowanych zakupem crossovera lub średniego SUV-a.
opinię sporzadziłem wspólnie z przedstawicielem Salonu Białowieska 10A Panem Zenonem S.
Grzegorz T + www.rrgwarszawa.pl
piątek, 8 lutego 2019
Nowy Renault Kadjar relacja z testu miejskiego I cz.
Skorzystałem z uprzejmości Handlowca Salonu Białowieska 10A w Warszawie, uczestniczyłem w krótkiej miejskiej przejażdżce najnowszym Kadjarem 1,4 140KM. Autem w najdroższej wersji wyposażenia podróżowałem po ulicach Grochowskich Osiedli. Zaskoczony jestem cichym, znakomitym precyzyjnie wykończonym wnętrzem i wysmakowanym designem kabiny. Motor 1,4 występujący o mocy 140 KM, okazał się dynamiczny i żwawy. Samodzielna jazda próbna, zdecydowanie pomaga mi wysoko ocenić zalety tego nowoczesnego auta. Do ogromnych zalet należy zaliczyć: przestronność wnętrza, znakomite wytłumienie hałasu zewnętrznego, elegancję kabiny, duży bagażnik, precyzyjne prowadzenie i bogate standardowe wyposażenie. Samochód posiada odpowiednio usztywnione zawieszenie, stwierdziłem po przejeżdżaniu przez progi zwalniające. Na komfort jazdy wpływają z pewnością 18" felgi. Bagażnik z kołem dojazdowym oraz z "modubordem" pozwala ustawić wszelkie potrzebne przedmioty, w przestrzeni bagażowej. Pasażerowie tylnej kanapy, na pewno nie będa narzekać na brak miejsca na swoich kanapach. Tapicerka jest wygodna i odpowiednio regulowana. Fotele przednie z możliwością wysuwania siedziska, także regulowane do góry. Przestrzeń bagażowa o pojemności 472 litrów, wystarczająca dla tego auta, dobrze zorganizowana i zaopatrzona w przegródki do wożenia drobiazgów. Dla wygody użytkowników zastosowano również siatkę utrzymującą drobniejsze przedmioty. Do ogromnych zalet należy również dodać dużą ilość odpłatnych segmentów wersji doposażenia.
CDN Grzegorz T + Zenon S. /Handlowiec RRG/
poniedziałek, 12 listopada 2018
III generacja kompaktowego kombi KIA Ceed, 2 cz. relacji z testu
III generacja kombi KIA Ceed została wprowadzona do sprzedaży we wrześniu 2018 i od razu zdobyła duże zainteresowanie krajowych odbiorców. Najważniejsze cechy tej dojrzałej i przemyślanej konstrukcji to: wyższy komfort jazdy, starannie dopracowana ergonomia i dokładniejszy układ jezdny. Kia wyposażona w najbardziej optymalny silnik benzynowy 1,4 o mocy 140 KM, to auto oszczędne i bardzo wygodne.
Motor 1,4 to cicha i równomiernie oraz dynamicznie pracująca jednostka napędowa, połączona z automatyczną skrzynią 7-stopniową DSG daje optymalne warunki użytkowania. We wnętrzu jest dość przestronnie i bezpiecznie. Kierowca ma przed sobą masywniejszą, od poprzedniego modelu deskę i znacznie czytelniejsze wyświetlanie parametrów jazdy.
Poprawione są materiały wykończeniowe oraz elementy wyposażenia wnętrza. Do wyboru jest ekran wyświetlacza centralnego 7" lub 8". Wszystkie parametry multimedialne są łatwo i czytelnie nastawiane oraz regulowane na ekranie dotykowym. Znacznie bogatsze wyposażenie samochodu oraz zastosowanie wielu nowych elektronicznych systemów bezpieczeństwa, to dodatkowe zalety Nowej KII Ceed.
Wyciszenie kabiny jest prawie idealne, przyjemność prowadzenia auta, zapewnia zmodernizowane nowoczesne zawieszenie. Nierówności jezdni są dobrze tłumione przez odpowiednio zestrojone średnio twarde zawieszenie. Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem, idealnie dostosowuje się do trudnych i krętych dróg, nawet przy złych i nierównych nawierzchniach nie zauważyłem błędnych reakcji.
Do komfortu użytkowania przyczyniają się również znakomite ergonomiczne fotele, zapewniające dobre trzymanie ciała pasażerów nawet przy gwałtownych zakrętach. W ofercie salonów obecnie znajdują się trzy silniki benzynowe oraz jeden diesel o mocy 115 lub 136 KM. Dziękując pracownikom działu Handlowego Carserwisu, za umożliwienie przeprowadzonego testu, bardzo wysoko oceniam nowe auto, kompaktowe kombi Kia Ceed SW.
Grzegorz T
Subskrybuj:
Posty (Atom)