testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
środa, 4 listopada 2020
Test drogowy Mazdą MX30 elektryczną
Test drogowy elektrycznej Mazdy MX30 użyczonej z Salonu Bołtowicz
środa, 21 października 2020
Suzuki Vitara mild hybrid test drogowy 16 października 2020 z Salonu Japan Motors
Samodzielną jazdę próbną wykonałem na głównych trasach miejskich w Warszawie. Wykorzystywałem auto w najdroższej wersji wyposażenia "elegance sun". Vitara to bezpieczne, dynamiczne i wygodne auto z tzw. miękką hybrydą z silnikiem elektrycznym, dodającym 50 Nm do turbodoładowanego motoru 1,4. Łączna moc zespołu napędowego to 129 KM, moment obrotowy 235 Nm, przy obrotach 2000 - 3000/min. Moc boostera /zespołu elektrycznego/ wynosi 10 kW. Silnik elektryczny to zespolony układ alternatora zintegrowany z rozrusznikiem.Układ elektryczny napędzany jest z akumulatora 48V, umieszczonego pod siedzeniem kierowcy. Pojemność akumulatora 8 kW, pozwala na obniżenie zużycia paliwa do ok. 16 %. Zasadniczą rolę w układzie hybrydowym Vitary, pełni tzw system ISG, złożony z silnika /alternator-rozrusznik/ i przetwornicy z 48 na 12V. Układ ISG ładuje się i gromadzi energię w akumulatorze, podczas jazdy rozpędem, np. podczas podjeżdżania do świateł, zjeżdżania z góry i łagodnego hamowania. Zespół ISG wspomaga pracę silnika spalinowego turbodoładowanego, zapewniając większą dynamikę podróżowania.W komorze silnika nie ma tradycyjnego akumulatora 12V. Podstawowa wersja auta Comfort , posiada: -reflektory LED dla świateł mijania i drogowych, -system wykrywania pieszych i samochodów, - rozpoznawanie znaków drogowych, -tempomat adaptacyjny, automatyczną klimatyzację, przednie lampy przeciwmgłowe, -automatyczne włączanie wycieraczek, -podgrzewane fotele przednie. I to za jedyne 69900 zł.Za wersję premium dopłacamy 6000 zł i otrzymujemy: -system multimedialny z 7 calowym ekranem dotykowym i kamerą cofania, - połączeniem ze smartfonem /Apple CarPlay, Android Auto, Mirror Link. Bezpieczeństwo podnosi monitorowanie martwego pola i ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem. Prześwit podwozia wynosi 18,5 cm. Oszczędny i dynamiczny układ napędowy zapewnia przyspieszenie 0-100 km/godz. w 9,5 sek. Właściwości użytkowe podwyższa duży otwór bagażnika oraz niski próg załadunku.
W podstawowej wersji wyposażenia, jest układ zapobiegania uderzenia pieszego.
Silnik elektryczny to 10 kW mocy boostera, wspomagającego 4-cylindrowy silnik 16 zaworowy z turbo, łączna moc 129KM przy 5500 obr/min. Auto ma 6-biegową skrzynię manualną. Zawieszenie przód McPherson, tył belka skrętna. Hamulce tarczowe wentylowane z przodu i tarczowe z tyłu. Koła 17 calowe z oponami 215/55 R17.
Wnętrze auta wygodne i przestronne, wykończone materiałami wysokiej jakości. Cisza w kabinie nawet przy dużych prędkościach. Maksymalna prędkość auta 190 km/godz. Producent deklaruje emisję CO2 na poziomie 140-145 g/km. Podczas testu średnie zużycie paliwa nie przekraczało 6,6 l/100km. Przypominam, że ten samochód waży ok.1100 kg. Pojemność bagażnika 375/1120 litrów /przy rozłożonych siedzeniach.Bagażnik ustawny i wygodny do załadowania.
Polecam ten ekonomiczny, nowoczesny i ładny crossover.
Dziękuję z udostępnienie auta do testu, pracownikom Japan Motors,
grzegorzto@op.pl we współpracy z Panem Michałem S. mszczuk@pgd.pl
www.suzuki.pl
niedziela, 23 sierpnia 2020
Nowa Skoda OCTAVIA premiera roku 2020
Nowa Skoda OCTAVIA, test drogowy 18.08.2020
Technologicznie wysoko zaawansowaną Skodą, wykonałem jazdę testową, dzięki udostępnieniu w Salonie Auto Wimar przy Al. Jerozolimskich 249 A w Michałowicach.
Auto w premierowym wydaniu zostało wyposażone w silnik 1,5 TSI o mocy 150 KM z 6-cio biegową skrzynią manualną. Nowa Octavia w bazowym standardzie to koszt 104700 zł. Egzemplarz, próbowany przeze mnie, został doposażony pakietem za 19350 zł. Skoda to duże auto, wygodne i eleganckie. Wymiary zewnętrzne dł. x szer. x wys. 4689 mm x 1829 mm x 1486 mm. pojemność bagażnika 600 litrów, po złożeniu siedzeń 1555 litrów. Max. prędkość 230 km/h, przyspieszenie 8,2 sek./100 km/h, max. moment obr. 250 Nm/1500 - 3500 obr./min.
Bardzo bogate wyposażenie standardowe, zawiera: czołowe poduszki bezpieczeństwa, czujniki parkowania przód i tył, driver alert-system wykrywający zmęczenie kierowcy, elektrycznie składane lusterka boczne, automatycznie ściemniane lusterko kierowcy, kamerę cofania, front assist -kontrolę odstępu z funkcją awaryjnego hamowania oraz collision avoidance assist. Kessy full- bezkluczykowy system obsługi samochodu. Virtual cockpit - cyfrowy zestaw wskazników, podgrzewane fotele z przodu, nawigację columbus z 10" ekranem dotykowym. smart link +, tempomat z ogranicznikiem prędkości, system asystent utrzymania pasa ruchu.Jazda tym autem jest komfortowa, dynamiczna i bezpieczna. Pokonałem trasę różnymi drogami, praca nowoczesnego zawieszenie perfekcyjna, nie było nadmiernego kołysania i hałasu z podwozia. Kontrola nad regulacjami nawigacji, klimatyzacji oraz nagłośnienia, intuicyjna, ułatwia obsługę systemów pokładowych. Bardzo przydatna jest funkcja tempomatu z ustawieniem prędkości dopuszczalnej, także system przeziernego wskaznika na szybie przed kierującym, bardzo pomaga w bezpiecznym i zgodnym z przepisami ruchu drogowego, prowadzeniem auta. Nowa Octavia otrzymała dynamiczną sylwetkę, zwłaszcza w wersji liftback. W obszernym katalogu dodatkowego wyposażenia, polecam: zapasowe koło stalowe dojazdowe, podnośnik i klucz w cenie 600 zł. Także cennym dodatkiem jest system wyboru profilu jazdy Driving Mode Select w cenie 450 zł. Komfort i funkcjonalność to główne cechy najnowszej Octavii. W aucie zastosowano ergonomiczne fotele plus z elektrycznymi regulacjami położenia z pamięcią ustawień dla różnych kierowców.
Z podziękowaniem za udostępnienie auta do testu, polecam Salon Auto Wimar Centrum Sp. z OO przy Al. Jerozolimskich w Michałowicach k/Warszawy
Grzegorz T /grzegorzto@op.pl/
niedziela, 16 sierpnia 2020
Nowy Crossover Renault Kadjar 2020
11 sierpnia przeprowadziłem test drogowy najnowszego Kadjara, dzięki udostępnieniu w ramach testu 365 dni, wyjechałem z Salonu Białowieska 10A 115-konnym autem z silnikiem diesla 1,5 AdBlue.Auto w wyposażeniu Intens, bardzo bogatym i eleganckim wykończeniu wnętrza, budzi zainteresowanie użytkowników. Przy okazji wizyty w Urzędzie Gminy i spotkania znajomych, zrobiłem prezentację i opowiedziałem o nowościach technicznych w obecnej wersji KADJARA. Podróżowałem dieslem z automatyczną skrzynią biegów. Komfortowe wnętrze oraz przyjazna elektronika i znakomita nawigacja, systemy bezpieczeństwa, to główne zalety.Korzystałem z wersji INTENS 1,5 diesel Ad Blue 115 KM z 7-mio biegową skrzynia automatyczną. Najnowsza wersja auta ma lekko urozmaicony wygląd, nowe wnętrze i nieco świeżości pod maską. Jest to najładniejszy SUV na rynku kompaktów. Najbardziej widoczne zmiany: nowy kształt reflektorów z przodu i z tyłu, osłona chłodnicy podkreślona urywanymi liniami poziomymi. Zintegrowane z lampami są kierunkowskazy. Najwięcej zmian nastąpiło we wnętrzu:fotele zostały wypełnione bardziej sprężystą pianką, regulacje fotela i kierownicy uzyskały większy zakres. Dołożono regulację podparcia lędzwiowego. Wnętrze jest bardziej przestronne bez wystającego tunelu środkowego, wykończenie miękkimi i przyjemnymi w dotyku materiałami.Panująca cisza we wnętrzu i poprawione nagłośnienie, dodaje komfortu użytkowania. Widoczność z miejsca kierowcy, znakomita
Bagażnik ma pojemność 472 litry, płaska powierzchnia podłogi, po rozłożeniu tylnych siedzeń daje 1478 litrów pojemności ładunkowej. Składanie tylnych foteli bardzo łatwe, jednym uchwytem od strony bagażnika.Sterowanie klimatyzacją bardzo wygodne i precyzyjne, auto ma również nawiew dla pasażerów tylnych siedzeń. Intuicyjna obsługa 7-mio calowego ekranu dotykowego R-LINK 2 z dużą czytelnością i szybką reakcją na dotyk. Precyzyjnie i płynnie działająca skrzynia EDC uprzyjemnia prowadzenie auta.
W sprzedaży pojawiły się nowe kolory nadwozia m.in. IRON BLUE.
Grzegorz T grzegorzto@op.pl przy udziale Pana Marka, pracownika Salonu Białowieska 10A marek.babinski@renault.warszawa.pl
czwartek, 23 lipca 2020
Test 365 nowym Renault Megane Grandtour diesel Blue dci 115
21 lipca2020, miałem możliwość przeprowadzenia jazd testowych najnowszym modelem Renault Megane. Test odbywał się w ramach akcji "testuj z pasją 365".
Auto w wersji limited, udostępniono w Salonie RRG przy Białowieskiej 10 A w Warszawie. Wrażenia z jazd są wspaniałe, oczywiście nowy Megane ma wszelkie zalety eleganckiego i wygodnego auta, produkowanego przez Renault. Moją ocenę umieszczę w postaci blokowej z zaznaczeniem głównych cech charakteryzujących ten model auta. Porównuję Megane 2020 do wielu innych, klasy premium, np Citroena DS5 lub Renault Talisman.
Wygoda i znakomite parametry jezdne, bezpieczeństwo użytkowników, to główne zalety auta.Komfortowe wnętrze zostało uzupełnione w 7" system Easy Link z nawigacją. Auto posiada klimatyzację automatyczną dwustrefową, wszystkie szyby boczne sterowane są elektrycznie, tylna kanapa składana 1/3-2/3, centralna konsola rozbudowana z wygodnym podłokietnikiem. Dodatkowe systemy bezpieczeństwa to: wspomaganie nagłego hamowania, system dynamicznej kontroli toru jazdy oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości i regulacją.
W nowym Megane zostały zmienione kształty przedniego grilla, zderzak przedni, do świateł przeciwmgielnych i wlotów powietrza dodano chromowane ramki.Relingi dachowe oraz w pełni ledowe światła, występują już w podstawowej wersji auta. Jezdziłem dynamicznym dieslem 115 KM Z 6-cio biegową manualną skrzynią biegów. Należy zaznaczyć, że producent dysponuje głownie silnikami benzynowymi oraz dieslem + Ad Blue. W komplecie wskazników występuje ekonomiczny sygnalizator w postaci drzewka z listkami. Wielokrotnie udało mi się skompletować wszystkie listki wskazujące ekonomiczny styl jazdy.
Multimedia wyposażono w radiodtwarzacz cyfrowy DAB z bluetooth, gniazda USB i jack oraz wyświetlacz 7"z dotykową obsługą. Prowadzenie pojazdu -dodano kartę Hands Free, bezkluczykowy zapłon, wskaznik zmiany biegów, system wspomagania parkowania tyłem. Widoczność i oświetlenie zastosowano światła do jazdy dziennej LED "Edge LIGHT", światła przeciwmgłowe. Wycieraczki przedniej szyby, czujnik deszczu i światła.
Zastosowany silnik diesla, nowoczesna jednostka o mocy 115 KM, spełniający normę czystości spalin Euro 6.
Wygląd. Megane ma 16" felgi ze stopu lekkich metali, oznakowanie zewnętrzne "limited" relingi dachowe, tylne szyby przyciemniane oraz antenę w kształcie płetwy rekina. Dodatkowe wyposażenie, auto ma koło dojazdowe oraz w pakiecie City plus: światła przeciwmgłowe LED z funkcją doświetlania zakrętów.
Specjalne podziękowania kieruję, za udostępnienie auta do testów, do Pana Marka B. załogi Salonu z Białowieskiej 10 A, za udzielenie wnikliwych informacji o testowanym samochodzie. Grzegorz T grzegorzto@op.pl z udziałem pracowników Salonu RRG: marek.babinski@renault.warszawa.pl zenon.sujecki@renault.warszawa.pl
www.rrgwarszawa.pl
krystian.adamkiewicz.rrg@dealer.renault.com.pl
sobota, 13 czerwca 2020
NOWY MINI ELECTRIC
Pierwsze elektryczne MINI, luksusowo wyposażone już w sprzedaży
Pod koniec maja 2020, uczestniczyłem w samodzielnym testowaniu, Mini Electric, udostępnionego przez Bawaria Motors Sp. z o.o. z ul. Czerniakowskiej 47 w Warszawie. Zostałem wnikliwie poinstruowany przez Pana Pawła J. Doradcę ds. sprzedaży, otrzymałem szczegółowe informacje na temat największych zalet oraz nowości tego interesującego auta. Samochód w wersji XL został skomponowany z użyciem najwyższej
jakości materiałów oraz wyposażony w komplet systemów bezpieczeństwa, ułatwiających prowadzenie i codzienne użytkowanie autka. Bardzo wysoko oceniam walory estetyczne i elegancję wnętrza MINI. Komfort podróżowania zapewnia 184 KM silnik elektryczny, pozwalający uzyskać 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 100 - 1000 obr./min. Napęd na przednie koła realizowany jest przy pomocy silnika, znanego z BMW I 3. Masa własna 1423 kg, zapewnia stabilne prowadzenie oraz bezpieczne pokonywanie ostrych zakrętów. Bateria trakcyjna wysokonapięciowa, umieszczona jest w środkowym tunelu oraz pod tylną kanapą.
Centrum informacyjne i sterujące, stanowi 6,5" wielofunkcyjny, ekran dotykowy z nawigacją. Nawigacja pracuje w czasie rzeczywistym z aktualizacjami map online i Apple CarPlay. Dane wyświetlane są z wysoką rozdzielczością i czytelną grafiką. Obsługa jest bardzo łatwa, intuicyjna. Wystrój wnętrza, znacznie zmieniony w porównaniu z autami z tradycyjnymi napędami. Całkowicie zostały zmienione zegary i design konsoli środkowej. Bardzo wygodna jest tapicerka skórzana, fotele przednie z regulacją długości siedzeń. Jazda nowym elektrycznym Mini, sprawia wiele emocjonujących wrażeń. Prowadząc czułem się bezpiecznie i starałem poznać wszystkie zalety nowoczesnego wyposażenia oraz systemów, ułatwiających użytkowanie tego ciekawego autka.
z podziękowaniem za użyczenie auta do testu Grzegorz T. przy udziale Doradcy Pana Pawła J. / jachna_p@bawariamotors.pl www.mini-bawariamotors.pl
środa, 5 lutego 2020
Nowe Clio Tce 100
Nowym Renault Clio Tce 100 wykonałem test 365 w dniach 4 i 5 lutego Dzięki uprzejmości Firmy RRG Warszawa, przy udziale Panów Marka B oraz Krystiana A z Salonu przy Białowieskiej 10 A, mogłem uczestniczyć w samodzielnym testowaniu nowego auta z silnikiem 999 cm3 o mocy 100 KM. Auto eleganckie w wyposażeniu Intens Tce 100, eleganckie i wygodne oraz bogato wyposażone, zainteresowało mnie oraz dużą grupę moich znajomych. Do tradycji już należy udział wielu osób z kręgu znajomych, oglądanie i opiniowanie atrakcyjnego pojazdu w czasie mojego testowania. Silnik 3-cylindrowy, charakteryzuje się dużą dynamiką i wysoką kulturą pracy. Skrzynia biegów oraz wskazniki pracy układu napędowego informują o prawidłowej pracy auta. Wszelkie parametry eksponowane są w formie wirtualnych wyświetleń na LCD przed kierowcą. Samochód nie posiada tradycyjnych zegarów oraz pokręteł. Konsoleta uzbrojona jest w niezbędne systemy ustawień klimatyzacji i nawiewów. Część regulacji wykonuje się z poziomu ekranu 7" wyświetlacza LCD w centralnej części deski. Czytelność bardzo dokładna, precyzyjne informacje również dotyczą wbudowanej nawigacji. -wirtualne wskazania na wyświetlaczu przed kierowcą, informują ponadto o załączonym kierunkowskazie, zapiętych pasach bezpieczeństwa oraz używanym w danej chwili programie radiowym. Regulacje dotyczące odtwarzacza radiowego mogą być sterowane z manetki pod kierownicą auta. Auto podstawione do testu, zawieszone jest dosyć sztywno, na 16" kołach z alufelgami. Pewność prowadzenia, na różnych nawierzchniach jest doskonała, dodatkowo w systemie informacyjnym, odzywa się głosowe ostrzeżenie o zmianie na gruntową drogę. Przyjemność kierowania nowym Clio, podwyższa jeszcze przyjazny pomruk silnika, słyszalny spod maski auta. Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie i płynnie, bez oporów charakterystycznych dla wielu nowych samochodów. Atrakcyjne są systemy bezpieczeństwa, zastosowane w nowym Renault Clio, zgodnie z wymaganiami dla nowoczesnych, sprzedawanych w kraju samochodów.
Intuicyjna obsługa systemów bezpieczeństwa oraz znakomity obraz z kamery, współpracujący z asystentem parkowania, to podstawowe elementy wyróżniające ten zgrabny, dynamiczny pojazd wśród bogatej oferty nowych samochodów krajowej oferty motoryzacyjnej. W czasie bieżącego testu sprawdziłem również zużycie paliwa, deklarowane przez producenta, rzeczywiste tylko nieznacznie w granicach ok.0,5 litra było większe niż w danych katalogowych.
Wygodne i regulowane na wysokość są oba przednie fotele, natomiast tylna kanapa dzielona w stosunku 1/3 do 2/3, ułatwia załadunek większego bagażu. Pojemność bagażnika 391 litrów jest wystarczająca dla Clio, tym bardziej, że wnęka bagażnika jest głęboka, zawierająca również koło zapasowe, dojazdowe. Wśród systemów bezpieczeństwa, należy wymienić: -system utrzymywania pasa ruchu,
-system kontroli bezpiecznej odległości, -system wspomagania parkowania tyłem, -regulator i ogranicznik prędkości /tempomat/, - ABS, -system wspomagania nagłego hamowania, -poduszki powietrzne przednie, -poduszki powietrzne boczne i kurtynowe, -unkcja połączenia alarmowego z numerem 112, -aktywny system wspomagania nagłego hamowania z wykrywaniem pieszych i rowerzystów.
Dziękując RRG Warszawa oraz przedstawicielom Salonu Białowieska 10A, za możliwość przeprowadzenia testu nowego Clio, życzę pomyślnej sprzedaży tego bezpiecznego i ekonomicznego auta.
Grzegorz T przy udziale marek.babinski@renault.warszawa.pl
krystian.adamkiewicz@renault.warszawa.pl
Subskrybuj:
Posty (Atom)