testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
niedziela, 6 grudnia 2020
Jazda testowa CLIO E-TECH Hybrid 140 KM
Auto zostało udostępnione w Salonie Białowieska 10 w Warszawie. Hybrydowy CLIO w wyposażeniu ZEN, można nabyć w cenie 88400 zł i jest to jedna z tańszych hybryd, oferowanych w Polsce. Ten zgrabny i dynamiczny pojazd posiada wiele zalet. Między innymi jego nowoczesny system napędowy o mocy łącznej 140 KM, pozwala na pokonywanie tras miejskich w 80% na silniku elektrycznym. Napęd zbudowano z trzech silników, dwóch elektrycznych i silnika spalinowego oraz rewelacyjnej skrzyni biegów Multi-mode. Uzyskujemy błyskawiczne przyspieszenia oraz płynną i dynamiczną jazdę. W kabinie panuje cisza, jazda jest przyjemna i ekonomiczna. Baterie trakcyjne o pojemności 1,2 kWh, ładują się samoczynnie w czasie jazdy, hamowania i zwalniania, dzięki nowoczesnemu systemowi odzyskiwania energii oraz trybowi jazdy B-Mode, załączanemu dźwignią automatycznej skrzyni biegów.
grzegorzto@op.pl
marek.babinski@renault.warszawa.pl
czwartek, 3 grudnia 2020
Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid test w ruchu miejskim
26 listopada uczestniczyłem w przeprowadzeniu testu jazdy miejskiej, najnowszym modelem hybrydowym Plug-in Renault. Rewelacją konstrukcji nowego Captura, jest zastosowanie trzech silników, motor trakcyjny elektryczny + elektryczny wspomagający /rozrusznik generator/ i silnika spalinowego o pojemności 1598 cm3. Zespół napędowy osiąga moc 160KM, w całym zakresie obrotów 200-1677 obr/min. moment obrotowy 280 Nm. Rozrusznik-generator ma moc 25 kW.
Oba silniki elektryczne, zasilone są z baterii trakcyjnej 345V o pojemności 9,8 kWh, umocowane są w zamkniętej obudowie zespołu wysokonapięciowego i napędzają przednią oś auta. Silnik spalinowy załączany jest dla doładowania baterii trakcyjnej i uruchamiany jest zależnie od potrzeb, sterowany komputerowo. Prędkość podróżna dla trybu elektrycznego, może być realizowana do 135 km/godz. do ok.50 km. Wystarcza energii na jednorazowy przejazd przez miasto. Oczywiście w zależności od stylu jazdy, bateria doładowywana jest również w czasie podróży z większymi prędkościami. Bateria odzyskuje energię przy jazdach rozpędem oraz podczas delikatnego zwalniania, po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia. Dynamika pojazdu jest ogromna. Dzięki technologii E-Tech do 80% czasu jazdy miejskiej zapewnia napęd elektryczny. Napęd hybrydowy pozwala zaoszczędzić do 40% paliwa, porównując do tradycyjnego napędu spalinowego. Najnowsze rozwiązania techniczne w Renault, oparto o wykorzystanie wiedzy i doświadczenie zdobyte w Formule 1 i segmencie samochodów elektrycznych. Captur E-Tech jest bestsellerem w swoim segmencie w Europie.Bateria trakcyjna, umieszczona jest we wnęce z lewej strony bagażnika. W bagażniku są również kable i ładowarka do uzupełniania baterii z sieci lub ze stacji szybkiego ładowania.
Zastosowana w napędzie skrzynia automatyczna MMT o wielu trybach pracy, charakteryzuje się płynną i przyjemną reakcją na zmianę prędkości i doskonale odzyskuje energię w czasie jazdy. Rozruch auta jest każdorazowo w trybie elektrycznym. Skrzynia biegów pozwala na wykorzystanie trybu B-mode, zapewniając maksymalne odzyskiwanie energii podczas jazdy. Działa w zakresie zwalniania do ok.7 km/godz. przy wyhamowywaniu. Odpowiedni styl jazdy umożliwia doładowywanie baterii bez używania hamulca zasadniczego, płynne hamowanie zapewnia maksymalne doładowanie baterii trakcyjnej. Trzy tryby pracy zespołu napędowego, zapewniają wysoką kulturę jazdy oraz najlepsze efekty oszczędzania energii i paliwa: 1. Multi-Sense-Pure, ustawiany z pulpitu dotykowego - czysto elektryczny tryb jazdy. 2. E-Save oszczędzający energię elektryczną, pozwalający zaoszczędzić do 40% paliwa. 3. Sport, wykorzystujący pełną moc trzech silników. W nowym Capturze E-tech zastosowano dwa wyświetlacze - zegary 10,25" oraz Easy Link o przekątnej 9,3" jako centralny ekran LCD-dotykowy do ustawienia parametrów jazdy.
Polecam ten nowoczesny i ekonomiczny samochód, już dostępny w Salonach RRG
Grzegorz T przy udziale załogi
Salonu RRG z ul. Białowieskiej 10
CDN
środa, 4 listopada 2020
Test drogowy Mazdą MX30 elektryczną
Test drogowy elektrycznej Mazdy MX30 użyczonej z Salonu Bołtowicz
Mazdą elektryczną jeździłem dzięki uprzejmości Pana Marka B. z Salonu przy Rosoła 55 w Warszawie.
W pełni elektryczna Mazda ze 145 KM napędem osiąga 270 Nm, to idealne auto do miasta na codzienne krótkie przebiegi i wypady weekendowe poza miasto. Auto skonstruowano w Japonii, opierając o potrzeby przeciętnego użytkownika. Statystyczny pracownik na dojazdy do miejsca pracy pokonuje codziennie ok. 48 km. Mazda to ekonomiczny, elegancki
i wygodny pojazd. Dla obniżenia masy pojazdu, zastosowano lekką baterię trakcyjną o pojemności 35,5 kWh, zapewniającą przebieg ok. 265 km na jednym załadowaniu. Karoseria auta posiada unikalną konstrukcję drzwi typu "freestyle" otwieranych jak do szafy, ułatwiających dostęp do wnętrza pasażerom tylnych foteli. 18" alufelgi oraz reflektory w technice LED dodają charakteru sportowego Mazdy MX30.Wnętrze eleganckie wykonano z materiałów ekologicznych, wytwarzanych przeważnie z surowców, pochodzących z recyklingu. Oczywiście auto wyposażono w automatyczną skrzynię jednostopniową, płynnie pozwalającą na przyspieszenie do prędkości 140 km, sposób rekuperacji 5-cio stopniowy, ustawiany jest łopatkami pod kierownicą. Główne zalety auta to oszczędności użytkowania, możliwości korzystania z bus-pasów, parkowanie bezpłatne w centrum oraz dopuszczalny wjazd do stref czystego transportu. Wnętrze jest ciche i wygodne, samochód nie emituje żadnych zanieczyszczeń do atmosfery. Czytelność wskaźników i ekranu dotykowego na najwyższym poziomie, nawigacja perfekcyjna, nagłośnienie wraz z tunerem DAB, bardzo przyjemne, zaskakująco łatwa obsługa elektroniki pokładowej, podwyższa wartość elektrycznej Mazdy. Wyposażenie w systemy bezpieczeństwa, bardzo bogate, nawet w wersji podstawowej "KAI". Mazda MX30 uzyskała maksymalną 5-cio gwiazdkową ocenę testu EURO NCAP. Główne systemy to: aktywny tempomat, system rozpoznawania znaków z ostrzeżeniem o przekroczeniu dozwolonej prędkości, utrzymywanie toru jazdy, wspomaganie hamowania, kamera 360, monitorowanie martwego pola, monitorowanie cofania, reflektory LED z adaptacyjnym systemem regulacji. Jazda Mazdą MX30 jest przyjemna komfortowa, pokonywana w cichej kabinie, bez odgłosów z zewnątrz i bez nadmiernych drgań nadwozia, dzięki znakomicie zestrojonemu zawieszeniu.
Obraz z kamery cofania, bardzo wysokiej jakości, pomaga w precyzyjnym parkowaniu.
Motor elektryczny Mazdy MX30 145KM napędza przednią oś, przyspiesza w 9,7 sek do 100km/godz.
Grzegorz T grzegorzto@op.pl przy udziale: Marka B www.boltowicz.pl
m.bylinka@boltowicz.pl
środa, 21 października 2020
Suzuki Vitara mild hybrid test drogowy 16 października 2020 z Salonu Japan Motors
Samodzielną jazdę próbną wykonałem na głównych trasach miejskich w Warszawie. Wykorzystywałem auto w najdroższej wersji wyposażenia "elegance sun". Vitara to bezpieczne, dynamiczne i wygodne auto z tzw. miękką hybrydą z silnikiem elektrycznym, dodającym 50 Nm do turbodoładowanego motoru 1,4. Łączna moc zespołu napędowego to 129 KM, moment obrotowy 235 Nm, przy obrotach 2000 - 3000/min. Moc boostera /zespołu elektrycznego/ wynosi 10 kW. Silnik elektryczny to zespolony układ alternatora zintegrowany z rozrusznikiem.Układ elektryczny napędzany jest z akumulatora 48V, umieszczonego pod siedzeniem kierowcy. Pojemność akumulatora 8 kW, pozwala na obniżenie zużycia paliwa do ok. 16 %. Zasadniczą rolę w układzie hybrydowym Vitary, pełni tzw system ISG, złożony z silnika /alternator-rozrusznik/ i przetwornicy z 48 na 12V. Układ ISG ładuje się i gromadzi energię w akumulatorze, podczas jazdy rozpędem, np. podczas podjeżdżania do świateł, zjeżdżania z góry i łagodnego hamowania. Zespół ISG wspomaga pracę silnika spalinowego turbodoładowanego, zapewniając większą dynamikę podróżowania.W komorze silnika nie ma tradycyjnego akumulatora 12V. Podstawowa wersja auta Comfort , posiada: -reflektory LED dla świateł mijania i drogowych, -system wykrywania pieszych i samochodów, - rozpoznawanie znaków drogowych, -tempomat adaptacyjny, automatyczną klimatyzację, przednie lampy przeciwmgłowe, -automatyczne włączanie wycieraczek, -podgrzewane fotele przednie. I to za jedyne 69900 zł.Za wersję premium dopłacamy 6000 zł i otrzymujemy: -system multimedialny z 7 calowym ekranem dotykowym i kamerą cofania, - połączeniem ze smartfonem /Apple CarPlay, Android Auto, Mirror Link. Bezpieczeństwo podnosi monitorowanie martwego pola i ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem. Prześwit podwozia wynosi 18,5 cm. Oszczędny i dynamiczny układ napędowy zapewnia przyspieszenie 0-100 km/godz. w 9,5 sek. Właściwości użytkowe podwyższa duży otwór bagażnika oraz niski próg załadunku.
W podstawowej wersji wyposażenia, jest układ zapobiegania uderzenia pieszego.
Silnik elektryczny to 10 kW mocy boostera, wspomagającego 4-cylindrowy silnik 16 zaworowy z turbo, łączna moc 129KM przy 5500 obr/min. Auto ma 6-biegową skrzynię manualną. Zawieszenie przód McPherson, tył belka skrętna. Hamulce tarczowe wentylowane z przodu i tarczowe z tyłu. Koła 17 calowe z oponami 215/55 R17.
Wnętrze auta wygodne i przestronne, wykończone materiałami wysokiej jakości. Cisza w kabinie nawet przy dużych prędkościach. Maksymalna prędkość auta 190 km/godz. Producent deklaruje emisję CO2 na poziomie 140-145 g/km. Podczas testu średnie zużycie paliwa nie przekraczało 6,6 l/100km. Przypominam, że ten samochód waży ok.1100 kg. Pojemność bagażnika 375/1120 litrów /przy rozłożonych siedzeniach.Bagażnik ustawny i wygodny do załadowania.
Polecam ten ekonomiczny, nowoczesny i ładny crossover.
Dziękuję z udostępnienie auta do testu, pracownikom Japan Motors,
grzegorzto@op.pl we współpracy z Panem Michałem S. mszczuk@pgd.pl
www.suzuki.pl
niedziela, 23 sierpnia 2020
Nowa Skoda OCTAVIA premiera roku 2020
Nowa Skoda OCTAVIA, test drogowy 18.08.2020
Technologicznie wysoko zaawansowaną Skodą, wykonałem jazdę testową, dzięki udostępnieniu w Salonie Auto Wimar przy Al. Jerozolimskich 249 A w Michałowicach.
Auto w premierowym wydaniu zostało wyposażone w silnik 1,5 TSI o mocy 150 KM z 6-cio biegową skrzynią manualną. Nowa Octavia w bazowym standardzie to koszt 104700 zł. Egzemplarz, próbowany przeze mnie, został doposażony pakietem za 19350 zł. Skoda to duże auto, wygodne i eleganckie. Wymiary zewnętrzne dł. x szer. x wys. 4689 mm x 1829 mm x 1486 mm. pojemność bagażnika 600 litrów, po złożeniu siedzeń 1555 litrów. Max. prędkość 230 km/h, przyspieszenie 8,2 sek./100 km/h, max. moment obr. 250 Nm/1500 - 3500 obr./min.
Bardzo bogate wyposażenie standardowe, zawiera: czołowe poduszki bezpieczeństwa, czujniki parkowania przód i tył, driver alert-system wykrywający zmęczenie kierowcy, elektrycznie składane lusterka boczne, automatycznie ściemniane lusterko kierowcy, kamerę cofania, front assist -kontrolę odstępu z funkcją awaryjnego hamowania oraz collision avoidance assist. Kessy full- bezkluczykowy system obsługi samochodu. Virtual cockpit - cyfrowy zestaw wskazników, podgrzewane fotele z przodu, nawigację columbus z 10" ekranem dotykowym. smart link +, tempomat z ogranicznikiem prędkości, system asystent utrzymania pasa ruchu.Jazda tym autem jest komfortowa, dynamiczna i bezpieczna. Pokonałem trasę różnymi drogami, praca nowoczesnego zawieszenie perfekcyjna, nie było nadmiernego kołysania i hałasu z podwozia. Kontrola nad regulacjami nawigacji, klimatyzacji oraz nagłośnienia, intuicyjna, ułatwia obsługę systemów pokładowych. Bardzo przydatna jest funkcja tempomatu z ustawieniem prędkości dopuszczalnej, także system przeziernego wskaznika na szybie przed kierującym, bardzo pomaga w bezpiecznym i zgodnym z przepisami ruchu drogowego, prowadzeniem auta. Nowa Octavia otrzymała dynamiczną sylwetkę, zwłaszcza w wersji liftback. W obszernym katalogu dodatkowego wyposażenia, polecam: zapasowe koło stalowe dojazdowe, podnośnik i klucz w cenie 600 zł. Także cennym dodatkiem jest system wyboru profilu jazdy Driving Mode Select w cenie 450 zł. Komfort i funkcjonalność to główne cechy najnowszej Octavii. W aucie zastosowano ergonomiczne fotele plus z elektrycznymi regulacjami położenia z pamięcią ustawień dla różnych kierowców.
Z podziękowaniem za udostępnienie auta do testu, polecam Salon Auto Wimar Centrum Sp. z OO przy Al. Jerozolimskich w Michałowicach k/Warszawy
Grzegorz T /grzegorzto@op.pl/
niedziela, 16 sierpnia 2020
Nowy Crossover Renault Kadjar 2020
11 sierpnia przeprowadziłem test drogowy najnowszego Kadjara, dzięki udostępnieniu w ramach testu 365 dni, wyjechałem z Salonu Białowieska 10A 115-konnym autem z silnikiem diesla 1,5 AdBlue.Auto w wyposażeniu Intens, bardzo bogatym i eleganckim wykończeniu wnętrza, budzi zainteresowanie użytkowników. Przy okazji wizyty w Urzędzie Gminy i spotkania znajomych, zrobiłem prezentację i opowiedziałem o nowościach technicznych w obecnej wersji KADJARA. Podróżowałem dieslem z automatyczną skrzynią biegów. Komfortowe wnętrze oraz przyjazna elektronika i znakomita nawigacja, systemy bezpieczeństwa, to główne zalety.Korzystałem z wersji INTENS 1,5 diesel Ad Blue 115 KM z 7-mio biegową skrzynia automatyczną. Najnowsza wersja auta ma lekko urozmaicony wygląd, nowe wnętrze i nieco świeżości pod maską. Jest to najładniejszy SUV na rynku kompaktów. Najbardziej widoczne zmiany: nowy kształt reflektorów z przodu i z tyłu, osłona chłodnicy podkreślona urywanymi liniami poziomymi. Zintegrowane z lampami są kierunkowskazy. Najwięcej zmian nastąpiło we wnętrzu:fotele zostały wypełnione bardziej sprężystą pianką, regulacje fotela i kierownicy uzyskały większy zakres. Dołożono regulację podparcia lędzwiowego. Wnętrze jest bardziej przestronne bez wystającego tunelu środkowego, wykończenie miękkimi i przyjemnymi w dotyku materiałami.Panująca cisza we wnętrzu i poprawione nagłośnienie, dodaje komfortu użytkowania. Widoczność z miejsca kierowcy, znakomita
Bagażnik ma pojemność 472 litry, płaska powierzchnia podłogi, po rozłożeniu tylnych siedzeń daje 1478 litrów pojemności ładunkowej. Składanie tylnych foteli bardzo łatwe, jednym uchwytem od strony bagażnika.Sterowanie klimatyzacją bardzo wygodne i precyzyjne, auto ma również nawiew dla pasażerów tylnych siedzeń. Intuicyjna obsługa 7-mio calowego ekranu dotykowego R-LINK 2 z dużą czytelnością i szybką reakcją na dotyk. Precyzyjnie i płynnie działająca skrzynia EDC uprzyjemnia prowadzenie auta.
W sprzedaży pojawiły się nowe kolory nadwozia m.in. IRON BLUE.
Grzegorz T grzegorzto@op.pl przy udziale Pana Marka, pracownika Salonu Białowieska 10A marek.babinski@renault.warszawa.pl
czwartek, 23 lipca 2020
Test 365 nowym Renault Megane Grandtour diesel Blue dci 115
21 lipca2020, miałem możliwość przeprowadzenia jazd testowych najnowszym modelem Renault Megane. Test odbywał się w ramach akcji "testuj z pasją 365".
Auto w wersji limited, udostępniono w Salonie RRG przy Białowieskiej 10 A w Warszawie. Wrażenia z jazd są wspaniałe, oczywiście nowy Megane ma wszelkie zalety eleganckiego i wygodnego auta, produkowanego przez Renault. Moją ocenę umieszczę w postaci blokowej z zaznaczeniem głównych cech charakteryzujących ten model auta. Porównuję Megane 2020 do wielu innych, klasy premium, np Citroena DS5 lub Renault Talisman.
Wygoda i znakomite parametry jezdne, bezpieczeństwo użytkowników, to główne zalety auta.Komfortowe wnętrze zostało uzupełnione w 7" system Easy Link z nawigacją. Auto posiada klimatyzację automatyczną dwustrefową, wszystkie szyby boczne sterowane są elektrycznie, tylna kanapa składana 1/3-2/3, centralna konsola rozbudowana z wygodnym podłokietnikiem. Dodatkowe systemy bezpieczeństwa to: wspomaganie nagłego hamowania, system dynamicznej kontroli toru jazdy oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości i regulacją.
W nowym Megane zostały zmienione kształty przedniego grilla, zderzak przedni, do świateł przeciwmgielnych i wlotów powietrza dodano chromowane ramki.Relingi dachowe oraz w pełni ledowe światła, występują już w podstawowej wersji auta. Jezdziłem dynamicznym dieslem 115 KM Z 6-cio biegową manualną skrzynią biegów. Należy zaznaczyć, że producent dysponuje głownie silnikami benzynowymi oraz dieslem + Ad Blue. W komplecie wskazników występuje ekonomiczny sygnalizator w postaci drzewka z listkami. Wielokrotnie udało mi się skompletować wszystkie listki wskazujące ekonomiczny styl jazdy.
Multimedia wyposażono w radiodtwarzacz cyfrowy DAB z bluetooth, gniazda USB i jack oraz wyświetlacz 7"z dotykową obsługą. Prowadzenie pojazdu -dodano kartę Hands Free, bezkluczykowy zapłon, wskaznik zmiany biegów, system wspomagania parkowania tyłem. Widoczność i oświetlenie zastosowano światła do jazdy dziennej LED "Edge LIGHT", światła przeciwmgłowe. Wycieraczki przedniej szyby, czujnik deszczu i światła.
Zastosowany silnik diesla, nowoczesna jednostka o mocy 115 KM, spełniający normę czystości spalin Euro 6.
Wygląd. Megane ma 16" felgi ze stopu lekkich metali, oznakowanie zewnętrzne "limited" relingi dachowe, tylne szyby przyciemniane oraz antenę w kształcie płetwy rekina. Dodatkowe wyposażenie, auto ma koło dojazdowe oraz w pakiecie City plus: światła przeciwmgłowe LED z funkcją doświetlania zakrętów.
Specjalne podziękowania kieruję, za udostępnienie auta do testów, do Pana Marka B. załogi Salonu z Białowieskiej 10 A, za udzielenie wnikliwych informacji o testowanym samochodzie. Grzegorz T grzegorzto@op.pl z udziałem pracowników Salonu RRG: marek.babinski@renault.warszawa.pl zenon.sujecki@renault.warszawa.pl
www.rrgwarszawa.pl
krystian.adamkiewicz.rrg@dealer.renault.com.pl
Subskrybuj:
Posty (Atom)