Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

piątek, 4 marca 2011

uwagi użytkownika KIA CEED SW

Aktualnie jestem od dwóch lat użytkownikiem auta KIA CEED SW,122KM z silnikiem benzynowym.Pojazd ma 44000 km przebiegu. Jest to optymalny, dobrze
wyposażony samochód dla prowadzenia małej firmy. Posiada ogromny bagażnik 535 l. wyposażenie standardowe to klimatyzacja automatyczna, ABS, sześć airbagów, wspomaganie elektryczne kierownicy, wielofunkcyjne ustawienia kierownicy i fotela kierowcy.Ma bardzo dużo podręcznych schowków oraz siatkę do mocowania bagażu. Nowością jest również wyposażenie w złącze USB,
do komunikacji z fabrycznym systemem audio, 6 głośników. Dodatkowe gniazdo
USB pozwala na odtwarzanie muzyki z pamięci pendrive a lub podłączenie odtwarzaczy mp3, bądź komputera osobistego. System nagłośnienia auta sterowany jest z fabrycznego manipulatora umieszczonego w kierownicy.
Samochód jest praktycznie bezawaryjny, ciche wnętrze dodaje komfortu użytkowania. greg101www.serwismotoelektroniki.blogspot.com

środa, 2 marca 2011

instalacje w Citroenach

Na prawidłowe użytkowanie aut Citroen-a ogromny wpływ ma tzw. wiązka multipleksowa. Podczas moich zagranicznych podróży spotkała mnie kiedyś przygoda z uszkodzoną żarówką światła mijania H7. Ponieważ posiadałem polisę
assistance, próbowałem z niej skorzystać. Po wykonanych kilku rozmowach telefonicznych z przedstawicielem ubezpieczyciela w Polsce oraz pomocą drogową HAK /odpowiednik naszego PZM w Chorwacji/ otrzymałem info o możliwości holowania do stacji ASO do równowartości 70$ za transport.
Zdecydowałem się wykonać zmianę żarówki samodzielnie. Napotkałem trudności
i zakończyło się to rozprogramowaniem instalacji centralnego zamka. Centralka okazała się wrażliwa na dłuższe odłączenie akumulatora od instalacji pojazdu. Wymiana żarówek w wielu nowoczesnych pojazdach jest bardzo uciążliwa z powodu trudnego dostępu do reflektorów. W Citroenie Xsara wymagała wyjęcia akumulatora, wypięcia wiązki ABS-u lub rozmontowania
zbiornika płynu spryskiwacza. Konsultacje z ASO w kraju pomogły mi wymianę wykonać samodzielnie. greg101

poniedziałek, 28 lutego 2011

usterki w Citroenie C3 1.1 benzyna lata 2004-2011

Auto jest bardzo nisko awaryjne, zakupione od firmy CITROEN POLSKA z niewielkim przebiegiem i w roku I rejestracji. Posiadało gwarancję 2-letnią
producenta oraz dokupiłem 1 rok przedłużenia. Konserwacje i drobne naprawy, dokonywane są przeważnie w ASO z bardzo dobrym efektem. Stan obecny jest bardzo dobry. Przebieg niewielki, samochód używany na dojazdy do i z pracy
ma ok. 40000 km. Przez cały okres użytkowania prowadzony jest przez kobietę
i nigdy nie odmówił posłuszeństwa kierowcy. Jak już pisałem dosyć delikatna
jest w tym pojeździe elektronika, kilka wymian alternatora, mniej więcej co
rok, świadczy o słabej jakości tego podzespołu. Naprawa wykonywana przeważnie w ciągu jednej zmiany serwisu ASO, dosyć kosztowna, skuteczna.
Poważniejszą awarią była niesprawność komputera sterującego parametrami silnika. Tutaj należy pochwalić Citroen Polska, podjęto decyzję o nieodpłatnej wymianie podzespołu i od tamtej pory nie występują żadne niesprawności. Samochód jest idealny do krótkich podróży, wygodny, ekonomiczny i niezawodny. Wszelkie czynności bieżące aktualnie wykonuję samodzielnie. Na pochwałę zasługuje duża pojemność bagażnika 350 litrów, największa w segmencie B. greg 101

piątek, 25 lutego 2011

parktronik w autach osobowych i dostawczych

Wykonałem kilkadziesiąt różnych instalacji, zakładanych w samochodach osobowych, kilku dostawczych i stwierdziłem: 1. bardzo złą jakość czujników cofania produkcji azjatyckiej, sprzedawanych
w naszych hurtowniach i sklepach detalicznych. 2. Elektronika jest w 100 % dobrej jakości, usterki pojawiają się dopiero zimą i najczęściej przyczyną jest zamarzanie wody /wilgoci/ w obudowach nie szczelnych czujników instalowanych w zderzaku aut. 3. Częstą przyczyną niesprawności jest obniżone
napięcie w instalacji przy bardzo starym akumulatorze. Zwłaszcza w samochodach Citroen, towarzyszy
temu również utrudniony rozruch silnika. Instalacje tzw. multipleksowe bardzo czułe są na dodatkowe, urządzenia, gadżety instalowane poza wyposażeniem fabrycznym.

usterka wspomagania elektrycznego kierownicy Citroena C3


Auto C3 benzyna z silnikiem 1,1 po dłuższym postoju w mroźnych warunkach straciło wspomaganie.
Diagnozę rozpocząłem od zanalizowania poprawności doprowadzenia zasilania do silnika wspomagania, wiązki oraz konektory, zamocowane były prawidłowo. Według instrukcji sprawdziłem
bezpieczniki w kabinie /skrzynka z lewej strony pod kierownicą i tu należy ostrożnie odpiąć plastikowe uchwyty, odblokowujące obrotowy panel z bezpiecznikami. Bezpieczniki czujnika położenia kierownicy i zasilenia silnika elektrycznego wspomagania były dobre. Postanowiłem sprawdzić pod maską w pobliżu miejsca mocowania akumulatora,  tam jest drugi kpl. zabezpieczeń instalacji elektrycznej. Okazało się, że przyczyną niesprawności było lekkie skorodowanie, od wilgoci sprężyn kontaktowych bezpiecznika w obwodzie zasilania silnika wspomagającego kierownicę. Do oczyszczenia i konserwacji użyłem ogólnie dostępnego płynu w postaci aerozolu o nazwie kontakt. Od tamtej pory upłynęło ok. trzy mieś. i układ wspomagania pracuje bez zastrzeżeń. Dodatkową przyczyną tej niesprawności mógł być wadliwy alternator. Akumulator był słabo doładowany i alternator należało skontrolować.                     grzegorzto@op.pl      http://serwmotoelektroniki.blogspot.com/