Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

sobota, 9 kwietnia 2016

Toyota Prius legendarna hybryda już w sprzedaży, nowa wersja 2016

Nową Toyotę Prius 122 KM testowałem 8 kwietnia w Warszawie




dźwignia sterowania przekładni E-CVT



Kolejna generacja Priusa okazała się rewelacyjna, nowa sylwetka i nowe podzespoły napędu, całkowicie zmieniona deska rozdzielcza i futurystyczny design. Auto po 20-tu latach produkcji, przeszło gruntowną metamorfozę, oszczędny i dynamiczny silnik wolnossący o pojemności 1,8 zapewnia jazdę w stylu sportowym oraz maksymalne wyposażenie w systemy bezpieczeństwa, zachęcają do dalekich podróży Oryginalna stylistyka nadwozia i wnętrze zaprojektowane od podstaw budzą ogromne zainteresowanie użytkowników hybryd. Prius czwartej generacji jest 
kandydatem do nagrody Car of the Year. Solidny i trwały montaż samochodu uzyskuje najwyższe oceny, przy bliższym zapoznaniu z nową konstrukcją. Nowy model bije rekordy pod względem aerodynamiki. Konstrukcja silnika zespolonego z hybrydą została zminimalizowana. Uzyskano dużą przestrzeń wnętrza oraz pojemny 502 litrowy bagażnik. Auto długości 4540 mm o wadze 1750 kg max zachowuje parametry dynamiki samochodu sportowego. Przeprojektowane wnętrze i podwyższona sztywność nadwozia, to dodatkowe zalety, obsługa wszelkich regulacji jest łatwa i nie wymagająca nadzwyczajnych umiejętności kierującego. Napęd Priusa jest realizowany w systemie szeregowo-równoległym, stosowanym i sprawdzonym również w Toyocie Auris. Samochód posiada dwa silniki, spalinowy 1,8 o mocy 99 KM oraz elektryczny 82 KM, rozpędzanie to 100 km/h odbywa się w 10,6 sek. Max.
prędkość 180 km/h. Umiejętne prowadzenie auta pozwala na uzyskanie znakomitych oszczędności zużycia paliwa. Przy mieszanych warunkach jazdy można uzyskać poniżej 4 l paliwa na 100 km. Do nowych "gadżetów" należy bezprzewodowa ładowarka dla urządzeń przenośnych, zamontowana na środkowym tunelu z przodu samochodu. Systemy informacyjne wyświetlane przed kierowcą oraz na 
dużym ekranie LCD w kokpicie są bezbłędne i z dużą poprawnością przekazywane kierowcy. Bardzo przydatny obraz z kamery cofania ułatwia parkowanie. Jakość i oprogramowanie nawigacji bardzo wygodne oraz spełniające oczekiwania użytkownika. Komunikat dźwiękowy podawany jest zrozumiale i w odpowiednim momencie, poprzedzającym wykonanie manewru. 

Na zamieszczonych fotografiach, pokazuję ciekawą stylizację kokpitu oraz wygodny sposób umieszczenia dźwigni zmiany biegów automatycznej bezstopniowej przekładni E-CVT. Samochód w wersji Active oferowany jest w cenie 119900 zł i jest to jedna z niższych wartości na rynku krajowym, dla aut  o napędzie alternatywnym.             Toyota.pl/prius    +www.czerniakowska.chodzen.pl 

                                 Grzegorz T.    


czwartek, 7 kwietnia 2016

Megane nowy kompaktowy Renault już w sprzedaży.

Nowym Renault Megane 1,2 130 KM jeździłem 6 kwietnia 2016.
Odbyłem test drogowy w okolicach Piaseczna i Lesznowoli, podróżując po drogach lokalnych, dla sprawdzenia zawieszenia nowego kompaktu Renault. Główne cechy wyróżniające nowe Megane to: system 4 control, układ czterech kół skrętnych, zapewniający zwrotność i optymalny promień skrętu. System multimedialny R-link2, kontrolujący wszystkie systemy pokładowe. Nowy komfort, przestronne wnętrze z bardzo dobrze wyprofilowanymi fotelami, jakość wykończenia wzorowa i kokpit przypominający deskę sterującą samolotu. Unikalny system Multi-sense z 5 trybami jazdy i 5 tonacji oświetlenia ambientowego. Przy regulacjach i nastawach trybów jazdy bardzo duzym ułatwieniem jest możliwość korzystania z dużego 7" dotykowego ekranu TFT, precyzyjnie zamontowanego centralnie w kokpicie auta. Dla uzyskania max bezpieczeństwa użytkowników Megane
zastosowane zostały systemy wspomagające prowadzenie. 1. ostrzeganie o nadmiernej prędkości wyświetlane na ekranie Head Up przed kierowcą. 2. Asystent parkowania Easy Park Assist. 3.system kontroli martwego pola. 4. Aktywny tempomat 5. System bagłośnienia Bose, oferowany z dopłatą, zaprojektowany specjalnie do wnętrza Megane. 6. Hamulec postojowy automatyczny, sterowany
elektrycznie, zwalniany jest samoczynnie po dodaniu gazu. Wyposażenie "intense" charakteryzuje się również dodatkami wykonanymi ze skóry, kierownica, dźwignia zmiany biegów, wykończenie boków tapicerki, bardzo wygodne sa fotele przednie z doskonałym bocznym trzymaniem. Oferowana przez Renault wersja wyposażenia i parametry silnika 1,2 o mocy 130 KM z momentem obrotowym 205 Nm, to optymalne rozwiązanie dla auta kompaktowego z bagażnikiem 434 l i wymiarach 4359 dł, 2058 szer, 1447 wys. Auto posiada system start/stop oraz elektryczne wspomaganie kierownicy i 6-cio biegową  skrzynię manualną. Gwarancja fabryczna 5-letnia z limitem 80 tyś. km przebiegu. 

polecam ten zgrabny bezpieczny i ekonomiczny nowy samochód.               Grzegorz T autor: http://serwmotoelektroniki.blogspot.com/ +  megane.renaultwarszawa.pl            grzegorz.brzozka.rrg@dealer.renault.com.pl    


poniedziałek, 4 kwietnia 2016

Nissan Qashqai z silnikiem benzynowym 1,6 160 KM



CD TESTU Qashqai 1-4 kwietnia 2016
wnętrze Nissana Qashqai
    Eleganckim i dynamicznym  autem podróżowałem po okolicach Warszawy podczas weekendu 1-4 kwietnia.  Dla pełnej oceny walorów nowego Nissana,
potrzebowałem ok. 300 km tras w różnych warunkach. Wyposażenie auta zawiera maksymalne systemy bezpieczeństwa oraz odpłatne dodatki: 1.okno dachowe panoramiczne z żaluzją sterowaną elektrycznie w cenie 2700 zł, 2. skórzana tapicerka 2500 zł, 3. jasna alcantara i ciemna podsufitka za 2500 zł. W systemach bezpieczeństwa znajduje się 7 poduszek powietrznych, aktywny tempomat, inteligentny asystent parkowania, rozpoznawanie znaków drogowych, system kamer 360, dający obraz zagrożeń wokół auta, adaptacyjne światła drogowe, wspomaganie ruszania pod górę.
Konstrukcja płyty podłogowej jest taka sama jak w Nissanie X-Trail oraz Renault Koleos. Zawieszenie nowego Qashqai-a  wielowahaczowe z tyłu, niezależne dla każdego koła i kolumny Mc Phersona z przodu.  

Optymalnie i bezpiecznie zbudowany Qashqai, stanowi bardzo interesującą ofertę w rynku crossoverów. Model testowany przeze mnie miał co prawda napęd przedni, lecz nie sprawiało to trudności przy pokonywaniu różnych przeszkód terenowych, duże 19" koła oraz znakomite zestrojenie zawieszenia, to bardzo poważne zalety auta.
                 Grzegorz T       +   www.nissan.pl/new-qashqai                      piotr.stanula@zaborowski.com.pl




sobota, 2 kwietnia 2016

Nowy Nissan Qashqai 160 KM z silnikiem DIG-T

W dniach 1-4 kwietnia przeprowadzam test nowego crossovera Nissana 

Samochód w wersji "tekna" efektownie i bogato wyposażony zaskoczył mnie luksusowym wnętrzem, precyzyjnym wykończeniem i elegancją. Jakość materiałów
perfekcyjna i dobrana z wielkim smakiem. Brawa dla designerów i producentów Nissana! Wszelkie systemy bezpieczeństwa oraz elektronika na najwyższym światowym poziomie, na potrzeby użytkownika zostały przygotowane z wielkim zawodowym znawstwem. Urządzenia pokładowe pod ręką, bez trudności obsługiwane są intuicyjnie.  Wnętrze bez zbędnych upiększeń i ozdóbek, wygodne, obszerne. Pojemny jest bagażnik auta, 401 litrów i modułowa podłoga umieszczana na dwóch różnych poziomach, to dodatkowa zaleta crossovera. W bagażniku znajduje się dojazdowe koło zapasowe. Nowoczesny silnik z momentem 240 Nm, oraz perfekcyjna 6-cio biegowa skrzynia manualna, bardzo mocno podwyższa jakość samochodu. Napęd przedni i felgi 19" zapewniają poprawne własności jezdne. Qashqai prowadzi się pewnie i nie odczuwa się bocznego znoszenia, nawet przy silnym bocznym wietrze. Zawieszenie standardowe to niezależny wielowahaczowy tył oraz kolumny Mc Phersona z przodu.
Auto produkowane jest w Sunderland w Wlk. Brytanii. Zakłady Nissana wyprodukowały już ponad 1 mln. pojazdów modelu Qashqai.
                                                 cdn. Grzegorz T.
                                   www.zaborowski.com.pl
                                          piotr.stanula@zaborowski.com.pl
                                         



czwartek, 24 marca 2016

SEAT Toledo 110 KM nowoczesne, wygodne auto z ogromnym bagażnikiem


Toledo

SEATEM Toledo jeździłem 23 marca podczas krótkiego testu z salonu CARSED

 Wnętrze eleganckie, precyzyjnie wykończonej wersji "style", zachęca do poruszania się rodzinnym autem.
Obszerny bagażnik 550 l posiada siatki do mocowania drobnego bagażu, we wnęce ma dojazdowe 15" koło.Test wykonany z udziałem Pana Marcina G. Doradcy z CARSED-u przy Łopuszańskiej 72 w Warszawie, zobrazował jak udanym samochodem, nowej generacji jest Toledo budowane w Mlada Boleslaw na płycie podłogowej Skody Rapid. Całkowicie nowa konstrukcja, zachowująca cechy średniego auta rodzinnego, to wygodny kompakt z dużym wnętrzem i dobrymi parametrami napędu. Silnik benzynowy DOHC 16-zaworowy o mocy 110 KM, daje radę z rozpedzaniem w 9,8 sek do 100km/godz. Prędkość max. 199 km/godz. przy średnim zużyciu paliwa, 5,2 l/100 km w trybie mieszanym. Silnik jest 4-ro cylindrowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z 6-cio biegową skrzynią biegów.                                   

Duży i ustawny bagażnik dodaje cech użytkowych uniwersalnego auta. Konsoleta przednia, bez ekstrawagancji posiada wszelkie regulacje w zasięgu rąk kierowcy. Obsługa regulacji bez zastrzeżeń, intuicyjna. Toledo ma wygodne fotele z regulacją z przodu w górę,  oba fotele. Tylna kanapa składana z podłokietnikiem pośrodku, chowanym w oparciu. Auto o wymiarach 4482 dług. 1706 szer. i 1461 wys. jest
zwinne i sprawnie porusza się w ruchu miejskim. Zawieszenie standardowo Mc Phersony z przodu i belka skrętna z tyłu jest ciche i dość miękkie. Prowadzenie poprawne bez emocji, dobra widoczność do tyłu pomimo opadającej linii dachu. Mogłoby mieć większe lusterko wewnętrzne wsteczne, system wspomagania kierownicy, elektrohydrauliczny, poprawnie działający przy manewrowaniu. Wersja
"style" dość bogato wyposażona, na 16 calowych kołach aluminiowych, klimatronic oraz pakiet schowków na drobne akcesoria, uzupełniający zalety auta. Samochód jest całkowicie inny niż poprzednio sprzedawany Toledo w Polsce, zmiany pozytywne pod wpływem designerów z Czech widać w każdym szczególe. W zestawieniu z innymi kompaktami średniej klasy, Toledo to wysmakowana porządna maszyna zbliżona jakością do aut zachodnich, nie przypominająca pierwotnie robionych w Hiszpanii Seat-ów.

                                                 Grzegorz T.    marcin.glebocki@carsed.pl

                                                                       www.carsed.pl

VOLVO V90, S90 premiera w Warszawie 11 marca 2016

11 marca w Warszawie odbyła się premiera najnowszych aut Volvo S90 i V90

Premiera z bogatą oprawą artystyczną w scenerii świateł i głośnej muzyki, odbyła się wieczorem w Centrum Wystawienniczym przy ul. Prądzyńskiego w Warszawie. Organizator importer Volvo zadbał o udział znakomitych gości oraz dynamiczny pokaz aut i obficie zaopatrzony bufet. Uczestnicy pokazu i prezenter Maciej Kurzajewski, zgodnie bardzo wysoko ocenili przedstawione auta. Do oglądania wnętrza ustawiały się kolejki ciekawskich. Zainteresowane szczególnie były eleganckie panie zachwycone linią nowych aut  
i ich precyzyjnym wykończeniem"skórzanego" wnętrza.
Wśród licznej grupy dziennikarzy, ogromne zainteresowanie  wzbudzała szczególnie atrakcyjna wersja kombi, obszerny i ustawny bagażnik to wielki atut samochodu. Zgodnie z tradycją firma dołożyła wszelkich starań w bezpieczeństwo użytkowania i ekologię. Podstawą konstrukcji prezentowanych aut jest całkowicie nowa płyta podłogowa zwana SPA, pozwalająca na modułową konstrukcję nowych innych aut, bez udziału kooperujących przedstawicieli innych producentów. Całkowicie 
zrezygnowano w Volvo z silników 5 i 6 cylindrowych, podstawowe silniki to 4-ro cylindrowe rzędowe 2 litrowe, później również o pojemności 1,5 l. Nie będzie  silników 3-cylindrowych. Najmocniejszy diesel D5 ma moc 225 KM, najsłabszy 150 KM. Dla benzynowych przewidziano moce od 250 do 320 KM. W przyszłości prawdopodobnie będzie również T8 o mocy 400 KM. Do napędu nowych aut stosowana jest hybryda, wspomagająca silniki spalinowe z turbiną, silnikiem 
elektrycznym, umożliwiającym zasięg do 50 km na jednym  ładowaniu baterii. Skrzynie biegów w hybrydzie są automatyczne 6-stopniowe, wersja topowa jest z 8-stopniowym automatem. Pomimo rewelacyjnej oprawy imprezy, pozostał niedosyt w 
postaci braku informacji technicznych i pominięciu formy pisemnej reklamy w postaci kolorowych folderów lub ulotek.  Według deklaracji przedstawicieli VOLVO, auta pokażą się w kraju w czerwcu bieżącego roku.      Limuzyna Volvo o długości 4,96 m zwraca uwagę nową linią nadwozia z opadającym dachem i bardzo mocnym tylnym słupkiem.                                        relacjonował: uczestnik prezentacji Grzegorz T przy udziale  Ryszarda K z Media Impact Polska Ringier Axel Springer.

sobota, 19 marca 2016

KIA SORENTO PORÓWNANIE z Mitsubishi Outlander


   Mitsubishi Outlander 2016 porównanie z KIA Sorento 2016.                

Outlander 2,2 diesel 150 KM z napędem 4x4





 

Porównanie rodzinnych SUV z napędem na 4 koła  rozpocząłem od testu drogowego wykonanego w mieścieterenie poza miejskim.   Testy przeprowadziłem w dniach 8 - 17 marca 2016. Oba auta charakteryzują się wielką przestrzenną kabiną pasażerską z 7-mioma miejscami, dwa fotele trzeciego rzędu umieszczono w podłodze przestrzeni bagażowej i bardzo łatwo podnoszone są do użytkowania. W Sorento dodatkowym atutem jest klimatyzacja dla tylnego rzędu miejsc z osobną regulacją nawiewu.       Silniki o pojemności 2,2 l mają moc: 150 KM Outlander i 200 KM Kia Sorento. Obie jednostki mają nowoczesną konstrukcją /turbodiesle/ .    Przyspieszenie: 11,6 sek. Outlander i 9,6 sek KIA do 100 km/h. Prędkość max: 190 km/h Outlander, 203 km/h KIA.    Średnie zużycie paliwa 5,8 l/100km Outlander, 6,7 l/100km KIA Sorento.   Wymiary nadwozia: długość/szer. wys. 4695/1810/1680 Outlander, 4780/1890/1685 KIA Sorento. Minimalny promień skrętu: 5,3 m Outlander, 5,54 KIA. Rozstaw osi: 2670 Outlander, 2780 KIA. Auta mają wielowahaczowe zawieszenie z tyłu oraz kolumny Mc Phersona z przodu. Wyposażone są w koła o felgach aluminiowych o średnicy 19" z szerokimi oponami 225-235/55/R19. Walory estetyczne podwyższają w obu SUV-ach, listwy chromowane oraz wykończenie wnętrza eleganckimi wstawkami w imitacji drewna lub czerni fortepianowej. Samochody są wysoko zawieszone i wsiadanie oraz wysiadanie ułatwia w Sorento zastosowany stopień zewnętrzny z prawej i lewej strony nadwozia.   
  


   czytelny obraz z kamery cofania KIA


Auta są super wyposażone Outlander w wersji Intense plus, Kia Sorento XL, doposażona o zestaw Navi system z radiem Infiniti, 10 głośnikami, szyberdachem i nawigacją. Kia ma ponadto ciekawy system programowania położenia foteli przednich z elektrycznym ustawianiem i odsuwaniem przy wsiadaniu oraz wysiadaniu z auta. Precyzyjne wykończenie i elegancja na podobnym poziomie, brak możliwości oceny skóry w Mitsubishi, ponieważ był wyposażony w fotele z pokryciem tradycyjnym materiałem. Fotele w KIA Sorento są dodatkowo wentylowane i podgrzewane z 3-st. regulacją. Zaznaczam, że pakiet wyposażenia KIA jest najdroższy z oferowanych a w Mitsubishi, to wersja jeden stopień tańsza. Jestem mile zaskoczony dbałością o bezpieczeństwo użytkowników aut i przemyślanym wyposażeniem oferowanym w poszczególnych grupach pakietów. Lakier metaliczny wymaga dopłaty: KIA 2500 zł, Outlander 2900 zł. Oba znakomicie zaprojektowane i elegancko wykończone samochody zasługują na zainteresowanie, jako samochody rodzinne, 7-mio miejscowe, bezpieczne i ładne.  Polecam wraz z przedstawicielami salonów: KIA Carserwis i Mitcar,   Grzegorz T.     grzegorzto@op.pl marcin.autowicz@carservis   daniel.dmoch@carservis.pl  andrzej.kalbarczyk@carservis.pl  sebastian.stalka@carservis.pl   agnieszka.truszkowska@mitcar.pl     maksymilian.gorski@mitcar.pl