Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

sobota, 9 kwietnia 2016

Toyota Prius legendarna hybryda już w sprzedaży, nowa wersja 2016

Nową Toyotę Prius 122 KM testowałem 8 kwietnia w Warszawie




dźwignia sterowania przekładni E-CVT



Kolejna generacja Priusa okazała się rewelacyjna, nowa sylwetka i nowe podzespoły napędu, całkowicie zmieniona deska rozdzielcza i futurystyczny design. Auto po 20-tu latach produkcji, przeszło gruntowną metamorfozę, oszczędny i dynamiczny silnik wolnossący o pojemności 1,8 zapewnia jazdę w stylu sportowym oraz maksymalne wyposażenie w systemy bezpieczeństwa, zachęcają do dalekich podróży Oryginalna stylistyka nadwozia i wnętrze zaprojektowane od podstaw budzą ogromne zainteresowanie użytkowników hybryd. Prius czwartej generacji jest 
kandydatem do nagrody Car of the Year. Solidny i trwały montaż samochodu uzyskuje najwyższe oceny, przy bliższym zapoznaniu z nową konstrukcją. Nowy model bije rekordy pod względem aerodynamiki. Konstrukcja silnika zespolonego z hybrydą została zminimalizowana. Uzyskano dużą przestrzeń wnętrza oraz pojemny 502 litrowy bagażnik. Auto długości 4540 mm o wadze 1750 kg max zachowuje parametry dynamiki samochodu sportowego. Przeprojektowane wnętrze i podwyższona sztywność nadwozia, to dodatkowe zalety, obsługa wszelkich regulacji jest łatwa i nie wymagająca nadzwyczajnych umiejętności kierującego. Napęd Priusa jest realizowany w systemie szeregowo-równoległym, stosowanym i sprawdzonym również w Toyocie Auris. Samochód posiada dwa silniki, spalinowy 1,8 o mocy 99 KM oraz elektryczny 82 KM, rozpędzanie to 100 km/h odbywa się w 10,6 sek. Max.
prędkość 180 km/h. Umiejętne prowadzenie auta pozwala na uzyskanie znakomitych oszczędności zużycia paliwa. Przy mieszanych warunkach jazdy można uzyskać poniżej 4 l paliwa na 100 km. Do nowych "gadżetów" należy bezprzewodowa ładowarka dla urządzeń przenośnych, zamontowana na środkowym tunelu z przodu samochodu. Systemy informacyjne wyświetlane przed kierowcą oraz na 
dużym ekranie LCD w kokpicie są bezbłędne i z dużą poprawnością przekazywane kierowcy. Bardzo przydatny obraz z kamery cofania ułatwia parkowanie. Jakość i oprogramowanie nawigacji bardzo wygodne oraz spełniające oczekiwania użytkownika. Komunikat dźwiękowy podawany jest zrozumiale i w odpowiednim momencie, poprzedzającym wykonanie manewru. 

Na zamieszczonych fotografiach, pokazuję ciekawą stylizację kokpitu oraz wygodny sposób umieszczenia dźwigni zmiany biegów automatycznej bezstopniowej przekładni E-CVT. Samochód w wersji Active oferowany jest w cenie 119900 zł i jest to jedna z niższych wartości na rynku krajowym, dla aut  o napędzie alternatywnym.             Toyota.pl/prius    +www.czerniakowska.chodzen.pl 

                                 Grzegorz T.    


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz