Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

piątek, 4 listopada 2016

Auta hybrydowe

 Mitsubishi PHEV-hybryda Plug In  Perfekcja japońskiego producenta jest tutaj widoczna w każdym szczególe. Główne cechy tej przemyślanej konstrukcji, to przede wszystkim bezpieczeństwo i wygoda kierującego oraz pasażerów. Elegancja, szyk oraz intuicyjna, łatwa obsługa samochodu, zaskakuje od pierwszego kontaktu z Outlanderem. Ogromne znaczenie ma także ekonomia jazdy z wykorzystaniem dwóch silników elektrycznych, każdy o mocy 82 KM. Rewelacyjnie pracująca automatyczna skrzynia biegów, dopełnia listę zalet hybrydy. Outlander jest jednym z pierwszych pojazdów hybrydowych z napędem 4 x 4. Jazda z udziałem  silników elektrycznych i spalinowego 2,0 121 KM, realizowana jest w trzech trybach. Silniki elektryczne zasilone są z baterii trakcyjnych litowo-jonowych o napięciu 300 V. W szeregowym trybie napędu, auto zużywa 1,9 l paliwa na 100 km. Potwierdziłem ten wynik na odcinku jednorazowej jazdy ponad 85 km. Samochód produkowany jest w Japonii. Określony został jako auto elektryczne, wspomagane silnikiem spalinowym, nowoczesnej konstrukcji. Dokładna relacja została zamieszczona w dniu 21.11.2015 w moim blogu.
Toyota RAV4 Hybrid 4 x 4 o mocy 197 KM, jest nowoczesnym eleganckim autem. Wygodne wnętrze i ogromny bagażnik 501 litrowy, pozwala na podróżowanie w komfortowych warunkach. Wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa oraz wysoki prześwit 177 mm, sugeruje wykorzystanie również do jazdy terenowej w znacznie utrudnionych warunkach. Auto testowałem w dniach 12 i 13 kwietnia 2016.
Testy Toyoty przeprowadzałem dzięki użyczeniu w Salonie Chodzeń przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie. Samochód wyposażony w kompletacji "Prestige", posiada: 1. monitorowanie martwego pola, 2. monitor panoramiczny z systemem kamer 360, 3. system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, 4. skórzaną dwukolorową tapicerkę, 5. przednie i tylne czujniki parkowania, 6. spryskiwacze reflektorów, 7. podgrzewanie przednich wycieraczek, 8. nawigację w systemie Toyota Touch 2 & Go, 9. pakiet safety z automatycznymi światłami drogowymi, 10. układ rozpoznawania znaków drogowych, 11. układ wczesnego reagowania w przypadku ryzyka zderzenia, 12. system rozpoznawania pieszych, 13. układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, 14. aktywny tempomat, 15. system wykrywania zmęczenia kierowcy, 16. pakiet audio premium produkcji JBL, 17. rozszerzoną ochronę przeciwkradzieżową, 18. relingi dachowe.

Kultową Toyotą Prius jeździłem 8 kwietnia 2016, auto IV generacji produkowanej od 20 lat hybrydy, sprzedawanej w ilości ok. 3,5 miliona szt. /w całym okresie wytwarzania Prius-a/. Aktualna wersja to produkt o niezrównanej oszczędności paliwa i odważnym designie z zewnątrz oraz wysokiej ergonomii wnętrza. Napęd Priusa stanowią dwa silniki, spalinowy 1,8 o mocy 98 KM i momencie obrotowym 142 Nm oraz elektryczny  72 KM, łączna moc max 122 KM. Wymiary dł/ szer/ wys. 4540 x 1760 x 1470 mm.

pojemność bagażnika 502 l. masa własna 1790 kg, akumulator trakcyjny napędu umieszczono pod  tylną kanapą. Budowa napędu oraz umieszczenie baterii powoduje bardzo niski środek ciężkości samochodu. Budowa układu napędowego oparta jest o dwa perfekcyjne podzespoły przeznaczone tylko do hybryd. Pierwszy to elektroniczny sterownik mocy, regulujący również odzyskiem energii podczas hamowania oraz przekładni rozdziału mocy. Elementy te są zbudowane w postaci zintegrowanej jednostki, zblokowanej mechanicznie i sterowanej automatyką elektroniczną. Należy przypomnieć, że hybryda nie posiada rozrusznika, alternatora, tradycyjnych podzespołów ulegających naturalnemu zużyciu oraz częstym awariom. Układ hamulcowy w hybrydach jest trwalszy i nie wymaga częstych wymian elementów ciernych. Opisałem to znakomite auto w dniach 16 i 20.04.2016.

28 sierpnia 2015 zapoznałem się z hybrydowym Fordem Mondeo, wersja Titanium z silnikiem spalinowym 2,0.     Ford w bardzo bogatym wyposażeniu, elegancki i bezpieczny, wykazuje bardzo dużą dynamikę i komfort podróżowania.

Oczywiście wyposażony w automatyczną skrzynię biegów CVT, dysponuje mocą 187 KM i momentem obrotowym 175 Nm. Karoseria sedan, wymiary auta 4867/1911/1482 mm, pojemność bagażnika 383  l. Część bagażnika zajmują akumulatory trakcyjne. Cena nowego hybrydowego Mondeo, porównywalna jest do auta z silnikiem diesla o mocy 150 KM. Ford jest komfortowy, wygodny i bezpieczny, oferowany w wersji Titanium, posiada dodatkowo jeszcze sześć różnych pakietów doposażenia, dostępnych według katalogu w Salonie.           Podczas testu uzyskałem wynik średniego zużycia paliwa 4,7 l/100 km, należy dodać warunki użytkowania w ruchu miejskim, średnie natężenie w godzinach szczytu. Katalogowo zużycie przy trasach mieszanych można osiągnąć w granicach poniżej 2,8 l/100 km. 


Ford hybrydowy posiada nowoczesny zespół napędowy skonstruowany specjalnie do tego modelu auta, jego sylwetka i elegancja wnętrza, zasługuje na wysoką ocenę. Czytelność wskaźników oraz obsługa intuicyjna, urządzeń pokładowych jest na najwyższym poziomie. Proszę o zapoznanie się z moimi publikacjami w blogu /27.08.2015 oraz 29.08.2016/ 

 Lexus NX300H jest przedstawicielem aut trzysilnikowych z napędem 4 x 4.

Auto udostępniono do testu w Salonie Chodzeń przy ul. Puławskiej w Piasecznie

     Lexus-em NX300H podróżowałem w dniu 25 maja 2015. Wysoko oceniam nowatorskie rozwiązania techniczne auta, wprowadzone w celu podwyższenia atrakcyjności i podstawowych warunków ekonomicznego użytkowania samochodu. Lexus nie potrzebuje rozrusznika, drogiego filtra cząstek stałych, tradycyjnego sprzęgła oraz paska rozrządu. Konstrukcja układu                             hamulcowego jest również specjalna, trwała i znacznie rzadziej podlegająca naprawom niż w tradycyjnym aucie. Samochód prowadzi się bezpiecznie i komfortowo. W mieście przy prędkości do 65 km/godz. pracuje tylko napęd elektryczny. Auto ma trzy silniki, spalinowy 2,5 l oraz dwa elektryczne, sterowane komputerowo, współpracujące z automatyczną skrzynią biegów. Akumulatory trakcyjne, znajdujące się pod tylną kanapą, nie wymagają doładowywania i nie przewiduje się również ich wymiany. Koszty utrzymania NX300H zostały zminimalizowane, dzięki znakomitej i przemyślanej obsłudze serwisowej i wyeliminowaniu elementów ulegających zużyciu w czasie codziennej eksploatacji.

Polecam moje publikacje z dnia 26 i 29 maja 2015

Luksusowym Infiniti Q50 jeździłem 5 i 7 stycznia z przedstawicielem Salonu Krasnobrodzka w Warszawie.  Nowoczesny i luksusowy samochód z silnikiem 3,5 V6, dysponuje mocą łączną 364 KM. Silnik elektryczny ma moc 68 KM. Max moment obrotowy wynosi 546 Nm przy 5000 obr./min. Napęd 4 x 4 sprzężony jest z automatyczną 7-mio stopniową skrzynią biegów. Prędkość max. 250 km/godz. 0-100 km/godz. osiąga w 5,4 sek. szacunkowo zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,8 l/100 km. Napęd elektryczny zasilany jest z baterii trakcyjnych o napięciu 346 V i pojemności 50 kW. Auto posiada sportowe niezależne zawieszenie, dwuwahaczowe z przodu i wielowahaczowe z tyłu, zastosowano dwutłokowe amortyzatory ze sprężynami śrubowymi. /przód i tył/ Samochód o masie 1901 kg ma wymiary 4800 x 2085 x 1445 /dł. szer. wys./

Konsoleta centralna Infiniti Q50 z regulacjami i wyświetlaczami 8 calowym górnym oraz 7 calowym dolnym


Eleganckie skórzane wykończenie wnętrza

Wnętrze Infiniti Q50

Hybrydowa Toyota Yaris Selection 

Test został wykonany w dniu 21.08.2016 podróżowałem wtedy w okolicach Sochaczewa, w różnych warunkach drogowych, przy średnim ruchu tranzytowym. 1,5 litrowy silnik spalinowy DOHC oraz elektryczny 61 KM, łączna moc hybrydy 100 KM. Auto kompaktowe, bardzo wygodne, dynamiczne i oszczędne. Przy mieszanym cyklu drogowym średnie zużycie paliwa wynosi 3,1 l/100 km. Przyspieszenie 0-100 km/godz. 11,8 sek. prędkość maksymalna 165 km/godz. Autko o masie 1085 kg ma wymiary: 3950 x 1695 x 1510. Pojemność bagażnika 286 litrów.   Toyotę Auris Hybrydową testowałem w dniu 12.12.2015, dzięki użyczeniu w Salonie Chodzeń przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie.

Kompaktowy i bezpieczny samochód Toyoty, oferowany jest również w wersji Touring Sports. Moc łączna hybrydy 136 KM pozwala na rozwinięcie prędkości max. 180 km/godz. z przyspieszeniem 10,9 sek do 100 km/godz. Samochód posiada dwa silniki. Spalinowy 1,8 l oraz elektryczny 80 KM. masa własna 1465 kg, wymiary 4595 x 1760 x 1485 mm. Auris hybrydowy z silnikiem 1,8 136 KM to aktualnie najlepiej sprzedawane auto w ofercie Toyoty. Wersja Prestige najbogatsza, teraz kosztuje 102400 zł. Polecam zapoznanie się z moimi publikacjami z 12.12.2015 oraz 4.10.2016.  

 
7.09.2016 i 19.09.2016 opublikowałem wrażenia z testu najnowszej hybrydy KIA Niro.  Auto przestronne z wygodnym wnętrzem i eleganckim wykończeniem. Hybryda dysponuje mocą łączną 141 KM generowaną przez silnik spalinowy 1,6 oraz 43,5 KM z silnika elektrycznego. Auto o masie własnej 1425 kg ma wymiary: 4355 x 1805 x 1545 mm. Prędkość max 162 km/godz. przyspieszenie 11,5 sek do 100 km/godz.
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm /1000-2400 obr/min./ Samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów 6-bieg. DCT. Kia Niro okazała się bardzo ekonomiczna, przy mieszanym cyklu jazdy osiągnąłem zużycie paliwa poniżej 4 l na 100 km. Nowa Kia Niro oferowana jest na rynku krajowym w trzech kompletacjach wyposażenia M, L i XL. Najdroższa wersja wyceniona została na 107900 zł. 
Polecam to atrakcyjne i ekonomiczne auto Grzegorz T przy opracowaniu tego tekstu współpracowali: marcin.autowicz@carservis.pl daniel.dmoch@carservis.pl  sebastian.stalka@carservis.pl w.kardaszewski@chodzen.pl     b.orlowski@chodzen.pl   k.kosman@chodzen.pl 
agnieszka.truszkowska@mitcar.pl  maksymilian.gorski@mitcar.pl   mitcar@mitcar.pl       kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl  www.lexuswarszawa-pulawska.pl      www.bemo-motors.pl   www,ford.pl    www.infiniti.pl              rwicinski@infiniti.pl                                                           serdecznie dziękuję za umożliwienie przeprowadzenia testów drogowych!     Grzegorz Tomasiewicz






wtorek, 1 listopada 2016

Samochody elektryczne, testy drogowe

Elektryczne samochody popularne w Polsce

Przedstawiam poniżej charakterystyki aut elektrycznych, testowanych przeze mnie. Nissan Leaf: samochód z silnikiem elektrycznym 80 kW 109 KM, zasięg 190 km, obecnie przez zastosowanie baterii trakcyjnych o pojemności 30 kWh, zwiększono zasięg do ok. 250 km.  Auto zostało przeze mnie sprawdzone w warunkach drogowych w testowaniu tygodniowym, opisane szczegółowo 24.09.2014 21.06.2015 oraz 24.09.2015. Szczególne podziękowania składam dla Salonu Zaborowski w Warszawie przy Puławskiej oraz Nissan Polska Pani Dorocie Pajączkowskiej z Public Relations.  Czysto elektryczny, dynamiczny i bardzo dobrze wyposażony samochód produkowany jest w Wielkiej Brytanii i cieszy się dużą popularnością wśród odbiorców w Europie. W rankingu elektrycznych zajmuje 1 miejsce pod względem sprzedanych egzemplarzy, ponad 150 tysięcy sztuk.

Dynamika auta jest zapewniona w całym zakresie obrotów układu napędowego, doskonała jest sygnalizacja stanu baterii i systemu odzyskiwania energii w czasie jazdy i hamowania.

Renault Fluence, najbardziej komfortowy z trzech testowanych aut. Największy wewnątrz i luksusowo wyposażony opisany przeze mnie 02.09.2015.


Fluence napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 70 kW 95 KM, napęd z baterii litowo-jonowych pozwala na wykonanie przebiegu ok 170 km. Baterie trakcyjne mają napięcie 400 V i są przygotowane do szybkiej wymiany w stacji serwisowej /ok. 3 min/ Powolne ładowanie ze standardowej sieci 230 V trwa ok. 8 godz. 

BMW i3 testowane przeze mnie w dniach 15.10.2015 do 19.10. 2015 na dystansie 540  km, okazało się znakomitym i oszczędnym autem do codziennego użytkowania. Silnik elektryczny o mocy 170 KM i max momencie obrotowym 250 Nm waży tylko 50 kg. Auto rozpędza do 60 km/godz w 4 sek. Do 100 km/godz. 7,2 sek. Masa własna 1195 kg, osiągnięta została przez lekką konstrukcję, przy użyciu wielu tworzyw sztucznych oraz elementów kewlarowych.                   
Zespół napędowy BMW jest umieszczony z tyłu ponad osią napędową, uzyskano bardzo niski środek ciężkości. Średnie zużycie energii elektrycznej wynosi 12,9 kWh. Auto pobiera max 12 A, przy powolnym ładowaniu z sieci domowej 230 V. Takie ładowanie trwa ok 6-8 godzin. Istnieje możliwość programowania godzin ładowania, ustawiana w komputerze pokładowym BMW. Pakiet baterii trakcyjnych litowo-jonowych zapewnia zasięg ok. 160 km. Moje doświadczenia przy codziennych jazdach, wykazały konieczność codziennego wieczornego ładowania ze stacjonarnej szybkiej ładowarki. Ładowanie odbywa się wtedy prądem stałym ok. 112 A, czas ładowania ok. 1 godz.  Z największą dynamiką w trybie comfort osiągnąlem zasięg ok. 160 km. Dla powiększenia zasięgu zalecane jest korzystanie ze stylu Eco-Pro. Powiększa się wtedy zasięg o ok. 30%.
Przypominam, że stacjonarne ładowarki są ogólnodostępne i bezpłatne. Korzystałem z takiej ładowarki przy ul. Wołoskiej w Warszawie.

Polecam zainteresowanie się autami elektrycznymi sprzedawanymi obecnie w kraju. Oferta takich samochodów jest coraz obszerniejsza i dodatkowo w zupełnie przyzwoitych cenach. Auto elektryczne jest trwałe i niezawodne, eksploatacja jest znacznie tańsza i mniej kłopotliwa, codzienne użytkowanie to głównie pilnowanie wskaźników naładowania baterii i regularne korzystanie z ładowarek. Kompletacja auta zawiera ładowarkę domową dla powolnego ładowania z sieci prądu zmiennego 230 V.

Grzegorz T   +   kamil.sokolowski.@partner.bmw.pl 

                            www.zaborowski.com.pl 

                            grzegorz.brzozka@dealer.renault.com.pl

środa, 26 października 2016

Citroen Kia Toyota porównanie 7-mio miejscowych aut rodzinnych



Toyota Verso 1,8 147 KM benzyna, elegancki rodzinny Van, oferowany jest również z dodatkowymi wyposażeniami 1. Nawigacja Toyota Touch 2 with Go-2500 zł, 2. dach panoramiczny z elektrycznie sterowaną roletą-3200 zł, 3. czujniki parkowania przód i tył-2000zł, 4. elektroniczny system zabezpieczenia antykradzieżowego, komputera i złącza diagnostycznego-990 zł, 5. rozszerzenie zabezpieczenia pojazdu o elektroniczny system ochrony wnętrza, sygnalizacji dźwiękowej włamania, oraz identyfikację kierowcy poprzez kartę Proxy w przypadku kradzieży kluczyków samochodu.

Kia Sorento 2,0 diesel 185 KM 4 x 4, to jedyny z trzech prezentowanych Van-ów z napędem na cztery koła. Poza bardzo bogatym wyposażeniem podstawowym, oferowane  jest doposażenie w postaci pakietów: 1. Technologicznego za 9000 zł, 2. Kia NaviSystem Plus za 6000 zł. Wyposażenie zawiera-system monitorowania pojazdu z kamerą 360, automatyczne parkowanie, prostopadłe i równoległe, aktywny tempomat, tylne zwieszenie z funkcją samopoziomowania oraz tuner cyfrowy DAB. W pakiecie 2. nawigacja satelitarna z funkcją 3D, zestaw audio firmy Infinity z 10 głośnikami, kamerą cofania oraz tunerem cyfrowym DAB.

 Citroen Grand C4 Picasso Blue HDI 150 KM diesel


Dla Grand C4 Picasso proponowane są dodatkowe pakiety wyposażeniowe: 1. pakiet Lounge-podwyższony komfort fotela pasażera, fotele przednie z funkcją masażu i elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego, 5 zagłówków typu Relax pakiet podróżny oraz zawiera funkcję składania fotela pasażera. cena pakietu 2900 zł.  2. pakiet z podgrzewaniem foteli przednich oraz regulację foteli elektryczną z pamięcią ustawień. 3. pakiet miejski w cenie 1000 zl wspomaganie parkowania czujniki z przodu i z tyłu, kamera cofania. 4. alarm elektroniczny w cenie 1000 zł. 5. pakiet Drive Assist w cenie 3500 zł-zawierający aktywny regulator prędkości, ostrzeganie o niezamierzonym przekraczaniu linii pasa ruchu, sygnalizujący poprzez aktywny pas bezpieczeństwa kierowcy. System automatycznego przełączania świateł drogowych.

   polecamy bezpieczne rodzinne auta: www.toyta.pl   www.kia.com    www.citroen.com

    


piątek, 21 października 2016

Citroen Grand C4 Picasso, Kia Sorento, Toyota Verso- porównanie aut rodzinnych 7-mio miejscowych

Porównanie wykonuję w oparciu o przeprowadzone osobiście, jazdy próbne w dość krótkich odstępach czasu, wykonywane na życzenie klientów. Trzy siedmiomiejscowe Vany to auta rodzinne o bardzo wygodnym wnętrzu i bogatym wyposażeniu. Ze względu na elementy estetyczne i elegancję wnętrza na czołowym miejscu umieszczam Citroena Grand C4 Picasso. Prezentowane auto ma dodatkowo najbardziej futurystyczny kokpit z ogromnymi elementami LCD.

 

 

                  Citroen Grand C4 Picasso     Kia Sorento          Toyota Verso

dane techniczne:        diesel 2.0                   diesel 2.0              benzyna1.8    

      moc silnika                   150 KM                 185 KM             147 KM  

      maks. moment obr:       370 Nm                 402 Nm              180 Nm

      skrzynia biegów:          6-b man.                 AT 6-st              6-b man. 

      napęd:                         przedni                    4 WD                  przedni   

      prędkość max:          210 km/godz               200                       190   

      przyspieszenie:            9,8 sek                      9,0                       10,4 

Nowa Toyota Verso 2016 z pakietem Premium Comfort to rodzinny Van, 7-mio miejscowy, niezawodny o tradycyjnej wygodnej, komfortowej konstrukcji z precyzyjnym wykończeniem wnętrza i eleganckimi elementami deski rozdzielczej. Charakter niezawodnej Verso modyfikowany jest w postaci różnych dodatkowych wyposażeń, oferowanych na zamówienie: pakiet Comfort, pakiet Voyage, pakiety Clever oraz pakiet Look. Dwa ostatnie pakiety są gratisowe. Toyota proponuje atrakcyjne formy zakupu w postaci kredytu Smartplan lub leasingu na firmę.            

                        

wnętrze Toyoty Verso

 

Kia Sorento 2016 w wersji Dynamax to nowoczesny samochód z komfortowym wyposażeniem i doskonałymi parametrami technicznymi. Główne elementy wyposażenia: XL - skórzana tapicerka, podgrzewane fotele, bezkluczykowy system zapłonu, automatyczne otwieranie bagażnika, asystent zmiany pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, monitorowanie martwego pola w lusterkach bocznych, monitorowanie ruchu pojazdów z tyłu auta, aluminiowe felgi z oponami 235/55 R19. 
 

Silnik Kia Sorento

diesel 2,0  z automatyczną skrzynia 6-bieg, napęd 4x4


Citroen Grand C4 Picasso zaskakuje elegancją wnętrza, wygodnymi fotelami i futurystycznym zestawem wyświetlaczy.

 

 

Porównanie wymiarów i parametrów

 

     Citroen Grand C4 Picasso    Kia Sorento           Toyota Verso                                                                        

dł/szer/wys   4597/1971/1638    4780/1890/1685          4460/1790/1620

masa własna:     1430                         1870                           1525

pojemność bagażnika  645 l             605 l                           743 l

zawieszenie:McPherson/belka McPherson/wielowah. McPherson/bel. skr.                                                        

poj. zbiornika paliwa:   55 l                          71 l                    60 l

zużycie paliwa średnie:  3,7 l                       6,1 l                    6,7 l

Polecamy te wygodne i rodzinne auta:www.dealer.citroen.pl/warszawa-pulawska.pl    www.kia.com        www.toyota.pl                 Grzegorz T  

Dziękuję za umożliwienie przeprowadzenia testów drogowych, pracownikom salonów autoryzowanych: 1. Citroen Polska ul. Puławska 338  2. Carsewis ul. Połczyńska 33      3.Toyota Chodzeń ul. Czerniakowska 102