Mitsubishi PHEV-hybryda Plug In Perfekcja japońskiego producenta jest tutaj widoczna w każdym szczególe. Główne cechy tej przemyślanej konstrukcji, to przede wszystkim bezpieczeństwo i wygoda kierującego oraz pasażerów. Elegancja, szyk oraz intuicyjna, łatwa obsługa samochodu, zaskakuje od pierwszego kontaktu z Outlanderem. Ogromne znaczenie ma także ekonomia jazdy z wykorzystaniem dwóch silników elektrycznych, każdy o mocy 82 KM. Rewelacyjnie pracująca automatyczna skrzynia biegów, dopełnia listę zalet hybrydy. Outlander jest jednym z pierwszych pojazdów hybrydowych z napędem 4 x 4. Jazda z udziałem silników elektrycznych i spalinowego 2,0 121 KM, realizowana jest w trzech trybach. Silniki elektryczne zasilone są z baterii trakcyjnych litowo-jonowych o napięciu 300 V. W szeregowym trybie napędu, auto zużywa 1,9 l paliwa na 100 km. Potwierdziłem ten wynik na odcinku jednorazowej jazdy ponad 85 km. Samochód produkowany jest w Japonii. Określony został jako auto elektryczne, wspomagane silnikiem spalinowym, nowoczesnej konstrukcji. Dokładna relacja została zamieszczona w dniu 21.11.2015 w moim blogu.
Toyota RAV4 Hybrid 4 x 4 o mocy 197 KM, jest nowoczesnym eleganckim autem. Wygodne wnętrze i ogromny bagażnik 501 litrowy, pozwala na podróżowanie w komfortowych warunkach. Wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa oraz wysoki prześwit 177 mm, sugeruje wykorzystanie również do jazdy terenowej w znacznie utrudnionych warunkach. Auto testowałem w dniach 12 i 13 kwietnia 2016.
Testy Toyoty przeprowadzałem dzięki użyczeniu w Salonie Chodzeń przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie. Samochód wyposażony w kompletacji "Prestige", posiada: 1. monitorowanie martwego pola, 2. monitor panoramiczny z systemem kamer 360, 3. system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, 4. skórzaną dwukolorową tapicerkę, 5. przednie i tylne czujniki parkowania, 6. spryskiwacze reflektorów, 7. podgrzewanie przednich wycieraczek, 8. nawigację w systemie Toyota Touch 2 & Go, 9. pakiet safety z automatycznymi światłami drogowymi, 10. układ rozpoznawania znaków drogowych, 11. układ wczesnego reagowania w przypadku ryzyka zderzenia, 12. system rozpoznawania pieszych, 13. układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, 14. aktywny tempomat, 15. system wykrywania zmęczenia kierowcy, 16. pakiet audio premium produkcji JBL, 17. rozszerzoną ochronę przeciwkradzieżową, 18. relingi dachowe.
Kultową Toyotą Prius jeździłem 8 kwietnia 2016, auto IV generacji produkowanej od 20 lat hybrydy, sprzedawanej w ilości ok. 3,5 miliona szt. /w całym okresie wytwarzania Prius-a/. Aktualna wersja to produkt o niezrównanej oszczędności paliwa i odważnym designie z zewnątrz oraz wysokiej ergonomii wnętrza. Napęd Priusa stanowią dwa silniki, spalinowy 1,8 o mocy 98 KM i momencie obrotowym 142 Nm oraz elektryczny 72 KM, łączna moc max 122 KM. Wymiary dł/ szer/ wys. 4540 x 1760 x 1470 mm.
pojemność bagażnika 502 l. masa własna 1790 kg, akumulator trakcyjny napędu umieszczono pod tylną kanapą. Budowa napędu oraz umieszczenie baterii powoduje bardzo niski środek ciężkości samochodu. Budowa układu napędowego oparta jest o dwa perfekcyjne podzespoły przeznaczone tylko do hybryd. Pierwszy to elektroniczny sterownik mocy, regulujący również odzyskiem energii podczas hamowania oraz przekładni rozdziału mocy. Elementy te są zbudowane w postaci zintegrowanej jednostki, zblokowanej mechanicznie i sterowanej automatyką elektroniczną. Należy przypomnieć, że hybryda nie posiada rozrusznika, alternatora, tradycyjnych podzespołów ulegających naturalnemu zużyciu oraz częstym awariom. Układ hamulcowy w hybrydach jest trwalszy i nie wymaga częstych wymian elementów ciernych. Opisałem to znakomite auto w dniach 16 i 20.04.2016.
28 sierpnia 2015 zapoznałem się z hybrydowym Fordem Mondeo, wersja Titanium z silnikiem spalinowym 2,0. Ford w bardzo bogatym wyposażeniu, elegancki i bezpieczny, wykazuje bardzo dużą dynamikę i komfort podróżowania.
Oczywiście wyposażony w automatyczną skrzynię biegów CVT, dysponuje mocą 187 KM i momentem obrotowym 175 Nm. Karoseria sedan, wymiary auta 4867/1911/1482 mm, pojemność bagażnika 383 l. Część bagażnika zajmują akumulatory trakcyjne. Cena nowego hybrydowego Mondeo, porównywalna jest do auta z silnikiem diesla o mocy 150 KM. Ford jest komfortowy, wygodny i bezpieczny, oferowany w wersji Titanium, posiada dodatkowo jeszcze sześć różnych pakietów doposażenia, dostępnych według katalogu w Salonie. Podczas testu uzyskałem wynik średniego zużycia paliwa 4,7 l/100 km, należy dodać warunki użytkowania w ruchu miejskim, średnie natężenie w godzinach szczytu. Katalogowo zużycie przy trasach mieszanych można osiągnąć w granicach poniżej 2,8 l/100 km.
Ford hybrydowy posiada nowoczesny zespół napędowy skonstruowany specjalnie do tego modelu auta, jego sylwetka i elegancja wnętrza, zasługuje na wysoką ocenę. Czytelność wskaźników oraz obsługa intuicyjna, urządzeń pokładowych jest na najwyższym poziomie. Proszę o zapoznanie się z moimi publikacjami w blogu /27.08.2015 oraz 29.08.2016/
Lexus NX300H jest przedstawicielem aut trzysilnikowych z napędem 4 x 4.
Auto udostępniono do testu w Salonie Chodzeń przy ul. Puławskiej w Piasecznie
Lexus-em NX300H podróżowałem w dniu 25 maja 2015. Wysoko oceniam nowatorskie rozwiązania techniczne auta, wprowadzone w celu podwyższenia atrakcyjności i podstawowych warunków ekonomicznego użytkowania samochodu. Lexus nie potrzebuje rozrusznika, drogiego filtra cząstek stałych, tradycyjnego sprzęgła oraz paska rozrządu. Konstrukcja układu hamulcowego jest również specjalna, trwała i znacznie rzadziej podlegająca naprawom niż w tradycyjnym aucie. Samochód prowadzi się bezpiecznie i komfortowo. W mieście przy prędkości do 65 km/godz. pracuje tylko napęd elektryczny. Auto ma trzy silniki, spalinowy 2,5 l oraz dwa elektryczne, sterowane komputerowo, współpracujące z automatyczną skrzynią biegów. Akumulatory trakcyjne, znajdujące się pod tylną kanapą, nie wymagają doładowywania i nie przewiduje się również ich wymiany. Koszty utrzymania NX300H zostały zminimalizowane, dzięki znakomitej i przemyślanej obsłudze serwisowej i wyeliminowaniu elementów ulegających zużyciu w czasie codziennej eksploatacji.
Polecam moje publikacje z dnia 26 i 29 maja 2015
Luksusowym Infiniti Q50 jeździłem 5 i 7 stycznia z przedstawicielem Salonu Krasnobrodzka w Warszawie. Nowoczesny i luksusowy samochód z silnikiem 3,5 V6, dysponuje mocą łączną 364 KM. Silnik elektryczny ma moc 68 KM. Max moment obrotowy wynosi 546 Nm przy 5000 obr./min. Napęd 4 x 4 sprzężony jest z automatyczną 7-mio stopniową skrzynią biegów. Prędkość max. 250 km/godz. 0-100 km/godz. osiąga w 5,4 sek. szacunkowo zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,8 l/100 km. Napęd elektryczny zasilany jest z baterii trakcyjnych o napięciu 346 V i pojemności 50 kW. Auto posiada sportowe niezależne zawieszenie, dwuwahaczowe z przodu i wielowahaczowe z tyłu, zastosowano dwutłokowe amortyzatory ze sprężynami śrubowymi. /przód i tył/ Samochód o masie 1901 kg ma wymiary 4800 x 2085 x 1445 /dł. szer. wys./
Konsoleta centralna Infiniti Q50 z regulacjami i wyświetlaczami 8 calowym górnym oraz 7 calowym dolnym
Eleganckie skórzane wykończenie wnętrza
|
Wnętrze Infiniti Q50
|
|
Hybrydowa Toyota Yaris Selection
|
Test został wykonany w dniu 21.08.2016 podróżowałem wtedy w okolicach Sochaczewa, w różnych warunkach drogowych, przy średnim ruchu tranzytowym. 1,5 litrowy silnik spalinowy DOHC oraz elektryczny 61 KM, łączna moc hybrydy 100 KM. Auto kompaktowe, bardzo wygodne, dynamiczne i oszczędne. Przy mieszanym cyklu drogowym średnie zużycie paliwa wynosi 3,1 l/100 km. Przyspieszenie 0-100 km/godz. 11,8 sek. prędkość maksymalna 165 km/godz. Autko o masie 1085 kg ma wymiary: 3950 x 1695 x 1510. Pojemność bagażnika 286 litrów. Toyotę Auris Hybrydową testowałem w dniu 12.12.2015, dzięki użyczeniu w Salonie Chodzeń przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie.
Kompaktowy i bezpieczny samochód Toyoty, oferowany jest również w wersji Touring Sports. Moc łączna hybrydy 136 KM pozwala na rozwinięcie prędkości max. 180 km/godz. z przyspieszeniem 10,9 sek do 100 km/godz. Samochód posiada dwa silniki. Spalinowy 1,8 l oraz elektryczny 80 KM. masa własna 1465 kg, wymiary 4595 x 1760 x 1485 mm. Auris hybrydowy z silnikiem 1,8 136 KM to aktualnie najlepiej sprzedawane auto w ofercie Toyoty. Wersja Prestige najbogatsza, teraz kosztuje 102400 zł. Polecam zapoznanie się z moimi publikacjami z 12.12.2015 oraz 4.10.2016.
7.09.2016 i 19.09.2016 opublikowałem wrażenia z testu najnowszej hybrydy KIA Niro. Auto przestronne z wygodnym wnętrzem i eleganckim wykończeniem. Hybryda dysponuje mocą łączną 141 KM generowaną przez silnik spalinowy 1,6 oraz 43,5 KM z silnika elektrycznego. Auto o masie własnej 1425 kg ma wymiary: 4355 x 1805 x 1545 mm. Prędkość max 162 km/godz. przyspieszenie 11,5 sek do 100 km/godz.
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm /1000-2400 obr/min./ Samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów 6-bieg. DCT. Kia Niro okazała się bardzo ekonomiczna, przy mieszanym cyklu jazdy osiągnąłem zużycie paliwa poniżej 4 l na 100 km. Nowa Kia Niro oferowana jest na rynku krajowym w trzech kompletacjach wyposażenia M, L i XL. Najdroższa wersja wyceniona została na 107900 zł.
Polecam to atrakcyjne i ekonomiczne auto Grzegorz T przy opracowaniu tego tekstu współpracowali: marcin.autowicz@carservis.pl daniel.dmoch@carservis.pl sebastian.stalka@carservis.pl w.kardaszewski@chodzen.pl b.orlowski@chodzen.pl k.kosman@chodzen.pl
agnieszka.truszkowska@mitcar.pl maksymilian.gorski@mitcar.pl mitcar@mitcar.pl kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl www.lexuswarszawa-pulawska.pl www.bemo-motors.pl www,ford.pl www.infiniti.pl rwicinski@infiniti.pl serdecznie dziękuję za umożliwienie przeprowadzenia testów drogowych! Grzegorz Tomasiewicz
Samochody hybrydowe stają się coraz bardziej popularne. Na pewno podstawową zaletą jest występowanie silnika elektrycznego w takim napędzie, dzięki czemu nie musimy dużo płacić za paliwo.
OdpowiedzUsuń