Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

wtorek, 1 listopada 2016

Samochody elektryczne, testy drogowe

Elektryczne samochody popularne w Polsce

Przedstawiam poniżej charakterystyki aut elektrycznych, testowanych przeze mnie. Nissan Leaf: samochód z silnikiem elektrycznym 80 kW 109 KM, zasięg 190 km, obecnie przez zastosowanie baterii trakcyjnych o pojemności 30 kWh, zwiększono zasięg do ok. 250 km.  Auto zostało przeze mnie sprawdzone w warunkach drogowych w testowaniu tygodniowym, opisane szczegółowo 24.09.2014 21.06.2015 oraz 24.09.2015. Szczególne podziękowania składam dla Salonu Zaborowski w Warszawie przy Puławskiej oraz Nissan Polska Pani Dorocie Pajączkowskiej z Public Relations.  Czysto elektryczny, dynamiczny i bardzo dobrze wyposażony samochód produkowany jest w Wielkiej Brytanii i cieszy się dużą popularnością wśród odbiorców w Europie. W rankingu elektrycznych zajmuje 1 miejsce pod względem sprzedanych egzemplarzy, ponad 150 tysięcy sztuk.

Dynamika auta jest zapewniona w całym zakresie obrotów układu napędowego, doskonała jest sygnalizacja stanu baterii i systemu odzyskiwania energii w czasie jazdy i hamowania.

Renault Fluence, najbardziej komfortowy z trzech testowanych aut. Największy wewnątrz i luksusowo wyposażony opisany przeze mnie 02.09.2015.


Fluence napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 70 kW 95 KM, napęd z baterii litowo-jonowych pozwala na wykonanie przebiegu ok 170 km. Baterie trakcyjne mają napięcie 400 V i są przygotowane do szybkiej wymiany w stacji serwisowej /ok. 3 min/ Powolne ładowanie ze standardowej sieci 230 V trwa ok. 8 godz. 

BMW i3 testowane przeze mnie w dniach 15.10.2015 do 19.10. 2015 na dystansie 540  km, okazało się znakomitym i oszczędnym autem do codziennego użytkowania. Silnik elektryczny o mocy 170 KM i max momencie obrotowym 250 Nm waży tylko 50 kg. Auto rozpędza do 60 km/godz w 4 sek. Do 100 km/godz. 7,2 sek. Masa własna 1195 kg, osiągnięta została przez lekką konstrukcję, przy użyciu wielu tworzyw sztucznych oraz elementów kewlarowych.                   
Zespół napędowy BMW jest umieszczony z tyłu ponad osią napędową, uzyskano bardzo niski środek ciężkości. Średnie zużycie energii elektrycznej wynosi 12,9 kWh. Auto pobiera max 12 A, przy powolnym ładowaniu z sieci domowej 230 V. Takie ładowanie trwa ok 6-8 godzin. Istnieje możliwość programowania godzin ładowania, ustawiana w komputerze pokładowym BMW. Pakiet baterii trakcyjnych litowo-jonowych zapewnia zasięg ok. 160 km. Moje doświadczenia przy codziennych jazdach, wykazały konieczność codziennego wieczornego ładowania ze stacjonarnej szybkiej ładowarki. Ładowanie odbywa się wtedy prądem stałym ok. 112 A, czas ładowania ok. 1 godz.  Z największą dynamiką w trybie comfort osiągnąlem zasięg ok. 160 km. Dla powiększenia zasięgu zalecane jest korzystanie ze stylu Eco-Pro. Powiększa się wtedy zasięg o ok. 30%.
Przypominam, że stacjonarne ładowarki są ogólnodostępne i bezpłatne. Korzystałem z takiej ładowarki przy ul. Wołoskiej w Warszawie.

Polecam zainteresowanie się autami elektrycznymi sprzedawanymi obecnie w kraju. Oferta takich samochodów jest coraz obszerniejsza i dodatkowo w zupełnie przyzwoitych cenach. Auto elektryczne jest trwałe i niezawodne, eksploatacja jest znacznie tańsza i mniej kłopotliwa, codzienne użytkowanie to głównie pilnowanie wskaźników naładowania baterii i regularne korzystanie z ładowarek. Kompletacja auta zawiera ładowarkę domową dla powolnego ładowania z sieci prądu zmiennego 230 V.

Grzegorz T   +   kamil.sokolowski.@partner.bmw.pl 

                            www.zaborowski.com.pl 

                            grzegorz.brzozka@dealer.renault.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz