Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

niedziela, 24 lutego 2019

Solidna i nowoczesna Dacia Duster-jazda testowa


Dacią Duster 1,5 dieslem jezdziłem w czwartek w okolicach Warszawy,
115 KM silnik diesla okazał się dynamiczny, cichy i ekonomiczny. Na odcinkach obwodnicy miasta przy średniej prędkości ok. 90 km/godz. uzyskałem chwilowe zużycie paliwa 3,9 l/100 km. Auto udostępnione przez Salon Białowieska 10 A, posiada wersję Prestige, najlepiej wyposażoną z możliwością dokupienia dodatkowych pakietów, również z tapicerką skórzaną. Do praktycznych elementów należą: - system ułatwiający parkowanie z obrazem 360 z kamer zewnętrznych, wspomagany dzwiękiem, nawigacja bardzo dokładna i czytelna z aktualizacją map.
Dla bezpieczeństwa użytkowników auto ma systemy utrzymania toru jazdy, ostrzeganie o zbliżających się pojazdach z boku, oraz ostrzeganie o przeszkodach z tyłu. Także osprzęt audio, na najwyższym poziomie z odbiornikiem radiowym DAB oraz z wejściem USB i systemem łączności Bluetooth. Auto ma również router WiFi AirBox LTE z limitem 20 Gb miesięcznie. Wyposażenie testowanego samochodu, bardzo bogate, zachęca do

jazdy w każdych warunkach. Istnieje również możliwość zakupu wersji z napędem 4 x 4. Wszystkie odmiany Dacii Duster oferowane są z 6-cio biegową skrzynią manualną. Ceny standardowej odmiany auta zaczynają się od 39900 PLN, bardzo bogata benzynowa, to wydatek 69600 PLN. Podstawowe dane techniczne: 4341 dług. x 2052 szer. x 1693 wys. Max. moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr./min.
Zaskakująca jest czytelność i prostota obsługi ekranu multimedialnego, z kamerą cofania i nawigacją. Oprogramowanie nawigacji ma wiele funkcji rozszerzonej obsługi, ułatwiających dotarcie do zaprogramowanego celu podróży. Na pochwałę zasługuje również uporządkowana tablica kokpitu auta z intuicyjną obsługą systemu automatycznej klimatyzacji i ogrzewania wnętrza.

Dużym ułatwieniem w obsłudze funkcji audio i tempomatu oraz komputera pokładowego są przyciski, znajdujące się na kole kierownicy i pod nią. Wszelkie wskazania  dotyczące parametrów jazdy i osiągów silnika, wyświetlane są pomiędzy zegarami przed kierowcą. 

Prowadzenie tego kompaktowego SUV-a jest przyjemne, wygodne fotele niewątpliwie ułatwiają podróżowanie na dłuższych trasach.

Grzegorz T  + Marek B  Przedstawiciel   Salonu  www.rrgwarszawa.pl

poniedziałek, 18 lutego 2019

Renault Kadjar nowoczesny crossover już w sprzedaży

Przedstawiam podstawowe elementy wyposażenia wersji Intense auta w kompletacji udostępnionej do testowania.    Silnik benzynowy 1,333 140KM
w zakresie bezpieczeństwa: -ABS z systemem awaryjnego, nagłego hamowania, -system ESC dynamicznej kontroli toru jazdy, -system HSC wspomagania ruszania pod górę, -system kontroli ciśnienia opon, regulator-ogranicznik prędkości, -AEBS, aktywny system wspomagania nagłego hamowania, -czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, /dla pasażera z możliwością wyłączenia/. -boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera chroniące miednicę i klatkę piersiową, -poduszki kurtynowe, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na przednich i tylnych miejscach, -zagłowki na przednich i tylnych miejscach, -system mocowania fotelików dziecięcych Isofix na skrajnych tylnych miejscach.       
              Urządzenia kontrolne, prowadzenie auta - elektryczne wspomaganie kierownicy, -automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny, -zespół multimedialny ze wskaznikiem 7"TFT, -karta Renault hands free, bezkluczykowy zapłon silnika,  -system kontroli pasa ruchu z dzwiękową sygnalizacją, -system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją odczytywania znaków drogowych, -automatyczna zmiana świateł drogowych, -system wspomagania parkowania tyłem, -czujniki wspomagające parkowanie z przodu i z tyłu, -kamera cofania z ostrzeganiem dzwiękowym. 
Widoczność - oświetlenie    -światła przeciwmgłowe z doświetlaniem zakrętów, -światła do jazdy dziennej LED, -kierunkowskazy przednie i tylne LED, -lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne, -oświetlenie ambientowe wnętrza, /schowek w dolnej części deski rozdzielczej, -podświetlone lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, 

Multimedia   -radiodtwarzacz DAB z Bluetooth, gniazdo USB i jack, wyświetlacz kolorowy, antena w kształcie płetwy rekina, -system R-link z nawigacją mapa Europy w wersji rozszerzonej z dostępem do usług internetowych.              
       Dane techniczne                                                  maksymalny moment obr. 240 Nm /przy 1600obr/min wymiary 4489 dług. x 1836 szer. x 1513 wys.



prędkość max 210 km/godz., przyspieszenie 0-100 km/godz 10,4 sek. 

Pozytywnie oceniam nowe auto Renaulta, jego główne zalety to komfort jazdy, przestronność kabiny oraz doskonałe wyciszenie wnętrza. Jedynym minusem jest znacznie większe zużycie paliwa, ponad deklarowaną wartość katalogową. Myślę, że optymalizacja zużycia paliwa zostanie poprawiona na skutek regulacji po większym przebiegu auta. Jezdziłem samochodem zupełnie nowym, była to pierwsza trasa, głównie w mieście z niewielkim fragmentem testu na obwodnicy, bez przekraczania predkości ponad 100 km/godz.    

 

  Grzegorz T.    + przedstawiciele Salonu  Panowie: Marek B i Zenon S.

     www.rrgwarszawa.pl

          

 

wtorek, 12 lutego 2019

Renault Kadjar relacja II cz. z testu drogowego

Nowy Kadjar 2019 140 KM
Porównałem poprzedni model z obecnie znajdującym się w sprzedaży.

1. Zmiany zauważone w designie nadwozia: Nowy pas przedni, chromowane wstawki w grillu i okolicy świateł przeciwmgielnych, zmieniony zderzak tylny z nowymi światłami cofania i przeciwmgielnymi. Nowe światła tylne, ledowe.

2. Zastosowano nowe silniki o mocy 140 KM i 160 KM typu TCe 1332 oraz Blue dCi 115 KM /1,5 l/ Blue dCi 150 KM /1,7 l/.
3. We wnętrzu umieszczono nowy panel multimedialny oraz nowe sterowanie klimatyzacji dwustrefowej, automatycznej. Na wyświetlaczu jest nowa opcja Car Play oraz Android Auto. Sterowanie jest dotykowe intuicyjne i bardzo proste w obsłudze.  Wyświetlanie czytelne i precyzyjne. Bardzo przydatną funkcją jest regulacja długosci siedzenia przedniego.
Oświetlenie auta wykonano w technice ledowej, nowe lampy uzyskały elegancki kształt i designerski styl. 

W nowym Renault Kadjar, dla wersji z najmocniejszym silnikiem, zastosowano napęd 4 x 4 z automatem 7-mio stopniowym. 

Auto uzyskało atrakcyjniejszy wygląd zewnętrzny, zmodyfikowano wnętrze, poprawiono komfort podróżowania przez znaczną modernizację kształtu foteli.

Opinie użytkowników są bardzo pozytywne i potwierdzam również walory tego eleganckiego auta, przeznaczonego dla zainteresowanych zakupem crossovera lub średniego SUV-a.

opinię sporzadziłem wspólnie z przedstawicielem Salonu Białowieska 10A Panem Zenonem S. 

                                                                           Grzegorz T    +  www.rrgwarszawa.pl

piątek, 8 lutego 2019

Nowy Renault Kadjar relacja z testu miejskiego I cz.

Skorzystałem z uprzejmości Handlowca Salonu Białowieska 10A w Warszawie, uczestniczyłem w krótkiej miejskiej przejażdżce najnowszym Kadjarem 1,4 140KM.
Autem w najdroższej wersji wyposażenia podróżowałem po ulicach Grochowskich Osiedli. Zaskoczony jestem cichym, znakomitym precyzyjnie wykończonym wnętrzem i wysmakowanym designem kabiny. Motor 1,4 występujący o mocy 140 KM, okazał się dynamiczny i żwawy.  Samodzielna jazda próbna, zdecydowanie pomaga mi wysoko ocenić zalety tego nowoczesnego auta. Do ogromnych zalet należy zaliczyć: przestronność wnętrza, znakomite wytłumienie hałasu zewnętrznego, elegancję kabiny, duży bagażnik, precyzyjne prowadzenie i bogate standardowe wyposażenie.
Samochód posiada odpowiednio usztywnione zawieszenie, stwierdziłem po przejeżdżaniu przez progi zwalniające. Na komfort jazdy wpływają z pewnością 18" felgi. Bagażnik z kołem dojazdowym oraz z "modubordem" pozwala ustawić wszelkie potrzebne przedmioty, w przestrzeni bagażowej. Pasażerowie tylnej kanapy, na pewno nie będa narzekać na brak miejsca na swoich kanapach. Tapicerka jest wygodna i odpowiednio regulowana. Fotele przednie z możliwością wysuwania siedziska, także regulowane do góry.
Przestrzeń bagażowa o pojemności 472 litrów, wystarczająca dla tego auta, dobrze zorganizowana i zaopatrzona w przegródki do wożenia drobiazgów. Dla wygody użytkowników zastosowano również siatkę utrzymującą drobniejsze przedmioty. Do ogromnych zalet należy również dodać dużą ilość odpłatnych segmentów wersji doposażenia.

   CDN      Grzegorz T     +   Zenon S. /Handlowiec RRG/


poniedziałek, 12 listopada 2018

III generacja kompaktowego kombi KIA Ceed, 2 cz. relacji z testu

III generacja kombi KIA Ceed została wprowadzona do sprzedaży we wrześniu 2018 i od razu zdobyła duże zainteresowanie krajowych odbiorców.     Najważniejsze cechy tej dojrzałej i przemyślanej konstrukcji to: wyższy komfort jazdy, starannie dopracowana ergonomia i dokładniejszy układ jezdny. Kia wyposażona w najbardziej optymalny silnik benzynowy 1,4 o mocy 140 KM, to auto oszczędne i bardzo wygodne.

Motor 1,4 to cicha i równomiernie oraz dynamicznie pracująca jednostka napędowa, połączona z automatyczną skrzynią 7-stopniową DSG daje optymalne warunki użytkowania. We wnętrzu jest dość przestronnie i bezpiecznie. Kierowca ma przed sobą masywniejszą, od poprzedniego modelu deskę i znacznie czytelniejsze wyświetlanie parametrów jazdy.

Poprawione są materiały wykończeniowe oraz elementy wyposażenia wnętrza. Do wyboru jest ekran wyświetlacza centralnego 7" lub 8". Wszystkie parametry multimedialne są łatwo i czytelnie nastawiane oraz regulowane na ekranie dotykowym.  Znacznie bogatsze wyposażenie samochodu oraz zastosowanie wielu nowych elektronicznych systemów bezpieczeństwa, to dodatkowe zalety Nowej KII Ceed.

Wyciszenie kabiny jest prawie idealne, przyjemność prowadzenia auta, zapewnia zmodernizowane nowoczesne zawieszenie. Nierówności jezdni są dobrze tłumione przez odpowiednio zestrojone średnio twarde zawieszenie. Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem, idealnie dostosowuje się do trudnych i krętych dróg, nawet przy złych i nierównych nawierzchniach nie zauważyłem błędnych  reakcji.

Do komfortu użytkowania przyczyniają się również znakomite ergonomiczne fotele, zapewniające dobre trzymanie ciała pasażerów nawet przy gwałtownych zakrętach. W ofercie salonów obecnie znajdują się trzy silniki benzynowe oraz jeden diesel o mocy 115 lub 136 KM. Dziękując pracownikom działu Handlowego Carserwisu, za umożliwienie przeprowadzonego testu, bardzo wysoko oceniam nowe auto,  kompaktowe kombi Kia Ceed SW.

                                                Grzegorz T


poniedziałek, 5 listopada 2018

Jazda testowa Kią Ceed SW 30.10.2018

Dzięki uprzejmości Działu Handlowego Carserwisu przy Połczyńskiej 33, mogłem przeprowadzić jazdę testową Nową Kią Ceed w wersji kombi.

Udostępnione auto miało silnik benzynowy 1,4 T GDI o mocy 140 KM ze skrzynią automatyczną,
wyposażeniem L i pakietami dodatkowymi do Business Line. 
Auto już w wersji podstawowej posiada bogate i elegancko wyposażone wnętrze. W  standardzie otrzymujemy: system autonomicznego hamowania, asystenta utrzymania pasa ruchu, światła do jazdy dziennej technologii LED, bluetooth z zestawem głośnomówiącym, elektryczne szyby przednie i tylne, klimatyzację oraz radioodtwarzacz z 6 głośnikami. Cena standardowej wersji wynosi 65990 zł.

Motor benzynowy z 7-mio stopniową skrzynią automatyczną DCT, stanowi optymalne rozwiązanie napędu Nowej KII. Dynamika i ekonomia tego silnika, potwierdza wszelkie zalety tego kompaktowego kombi. Konstruktorzy samochodu bardzo dużą uwagę poświęcili bezpieczeństwu użytkowania oraz komfortowi wnętrza. Wiele systemów sterowanych elektroniką pokładową jest dostosowane do jazdy autonomicznej. Obsługa elektroniki jest sygnalizowana na 8 calowym ekranie dotykowym, czytelnym, obsługującym wszelkie nastawienia. Na kole kierownicy znajdują się sterowania do systemu audio produkcji firmy JBL. Z kierownicy steruje się również tempomatem.                                               
Dodatkowym ułatwieniem prowadzenia Nowej KII, jest bardzo poprawnie działający system cofania z kamerą i obrazem wyświetlanym na dużym ekranie centralnego wyświetlacza LCD. Zaskakująco zestrojone zawieszenie samochodu oraz ogromny bagażnik 635 litrowy, to dodatkowe atuty Nowej KII.

Standardowe wyposażenie wersji L, testowanej przeze
mnie zawiera dodatkowo: -elektryczną regulację podparcia lędźwiowego foteli przednich, -regulowaną wysokość foteli przednich, -przyciemniane tylne szyby, - wykończenie tapicerki materiałowo-skórzane,- elementy wnętrza lakierowane na wysoki połysk, czarne, -aluminiowe felgi 16 calowe z oponami 205/55/R16, -kolorowy wyświetlacz 4,2" LCD /pomiędzy zegarami/, -elektrycznie składane lusterka boczne z kierunkowskazami   w technice LED, -system aranżacji przestrzeni bagażowej z siatką oddzielającą przestrzeń bagażową od części pasażerskiej. 
Nowa Kia Ceed SW ma w wyposażeniu koło zapasowe dojazdowe. Bagażnik posiada szyny ułatwiające mocowanie przewożonych przedmiotów oraz miejsce do schowania siatki oddzielającej przedział bagażowy.

Do bogatego wyposażenia tego praktycznego pojazdu, można dokupić jeszcze pakiet bezpieczeństwa, 4000 zł.

W skład pakietu wchodzą: -SCC aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości oraz funkcją Stop&Go, -LFA asystent jazdy w korku, -FCA system autonomicznego hamowania z dodatkową funkcją wykrywania pieszych,-BCW system monitorowania martwego pola w lusterkach, -RTCW system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania.

                                                              Grzegorz T     + www.carserwis.pl

                                                                                       + daniel.dmoch@carservis.pl

niedziela, 9 września 2018

Test najnowszą KIĄ Picanto 84 KM


Autko zostało użyczone przez Carserwis z ul. Połczyńskiej 33 w Warszawie

Najnowszą Kię Picanto testowałem pod Warszawą w dniu 28 sierpnia 2018. Prowadziłem jazdy na różnych trasach, częściowo obwodnicą S8. Picanto w wersji wyposażenia L z silnikiem 1,2 DOHC, rozwija moc 84 KM przy 6000 obr./min. Nowa wersja charakteryzuje się zmodernizowaną karoserią oraz zmienionym wnętrzem. Samochód o wymiarach dług.3670 szer. 1625, wys. 1500 jest wygodny i przestronny. Bagażnik ma pojemność 255 litrów, jeden z największych w klasie samochodów miejskich. Prędkość max. 173 km/godz. przyspieszenie 0-100 km/godz. osiąga w 12 sek. Nowoczesne zawieszenie pozwala na szybkie pokonywanie nierówności oraz nie hałasuje przy jazdach po drogach gruntowych. Auto jest wyjątkowo zwrotne, minimalny promień skrętu 4,7 m. Cennik Picanto przewiduje najtańszą wersję z silnikiem 1,0 o mocy 67 KM w wyposażeniu M, za 39900 zł. Najtańsza Picanto wyposażona jest w klimatyzację manualną, radioodtwarzacz z MP3, regulowany w górę fotel kierowcy, 6 poduszek bezpieczeństwa, system bezpieczeństwa z ESC, sterowane elektrycznie szyby przednie, centralny zamek z alarmem i immobilizerem, pilot do alarmu w kluczyku. KIA Picanto oferowana jest w 11 kolorach nadwozia. Bardzo dużą zaletą jest 7-mio letnia gwarancja autka, podkreślam, że jest to już kolejna modernizacja tego zgrabnego i wygodnego autka miejskiego. Test wykonałem w celu opracowania porównań kilku miejskich samochodów współcześnie sprzedawanych w kraju.

                              Grzegorz T.    +  www.carserwis.pl

                              przy udziale Daniela D.