Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

niedziela, 27 lutego 2022

Nowy Nissan Qashqai w teście drogowym

 25 lutego z Salonu Zaborowski przy Puławskiej w Warszawie przeprowadziłem test najnowszego Nissana Qashqai.          
Auto użyczone wyposażone w wersji najdroższej Connecta+. Qashqai trzeciej generacji, o wymiarach 442,5 cm x 183,5 cm x 162,5 cm /dł. x szer x wys./ o całkowicie odmienionej linii nadwozia i eleganckim wnętrzu. Zbudowany został na 20 calowych kołach z dużym bagażnikiem o pojemności 436 litrów.  Zaskakująco luksusowe i wygodne wnętrze, skórzana tapicerka i elektrycznie regulowane fotele, kierowcy i pasażera. Fotele są podgrzewane z
funkcją masażu. We wnętrzu Qashqai-a ograniczono ilość połyskujących elementów piano-black. Boczki drzwi również obszyte są wysoko gatunkową skórą. Widoczność z pozycji kierowcy znakomita, karoseria ma cienkie słupki, parkowanie ułatwiają kamery z dobrą jakością wyświetlanego obrazu. System audio tradycyjny, regulowany z poziomu kierownicy. Menu kierowcy wyświetlane na ekranie, regulowane również z kierownicy.

Samochód z silnikiem 1,3 benzynowym 130 konnym z  płynnie działającą skrzynią automatyczną, ma umiarkowany apetyt na benzynę 6,5 - 7,9 l/100km. Wyposażenie: adaptacyjny tempomat, przednie i tylne czujnika parkowania, czujnik zmierzchu, selektor trybu jazdy, bezkluczykowy zapłon, elektryczne lusterka, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, kierownica wielofunkcyjna, czujnik deszczu, nawigacja.

Bezpieczeństwo:

- system wykrywania pieszych

- asystent zmiany pasa ruchu

- czujnik martwego pola

- rozpoznawanie znaków drogowych

- system ostrzegania przed kolizją
- ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy

- asystent świateł drogowych

- elektromechaniczny hamulec postoj.

- asystent ruszania pod górę 

- monitorowanie ciśnienia opon

- koło zapasowe
 Dziękując za udostępnienie auta do testu, zachęcam do zapoznania się z eleganckim, wygodnym i bezpiecznym nowym Nissanem Qashqai. 

    Grzegorz T.

   przy udziale Handlowców Piotra W           piotr.wisnioch@zaborowski.com.pl

                                                 Piotra S   

    piotr.stanula@zaborowski.com.pl


środa, 23 lutego 2022

Peugeot 308 Hybrydowy Plug In

Skorzystałem z jazdy testowej nowym Peugeotem 308 w wersji GT Pack.18 lutego      skorzystałem z możliwości wykonania testu drogowego z Salonu Peugeot Al. Krakowska.                    Auto hybrydowe z  możliwością doładowania Plug In.

Eleganckie auto z tapicerką skórzaną Blue Naboo, występuje tylko w wersji GT i GT Pack. Wnętrze bardzo wygodne i obszerne, fotele regulowane elektrycznie z możliwością zapamiętania ustawień. Wykończenie boczków poszycia drzwi i kierownica również skórzana. Moc silnika spalinowego i hybrydy łącznie 225 KM, wyraźnie odczuwana jest przy przyspieszaniu np. po ruszeniu ze skrzyżowania, maksymalny moment obrotowy wynosi 360 Nm. Szacunkowy

czas ładowania baterii z sieci domowej ok. 7-miu godzin do 100% naładowania, ładowarka pokładowa standardowa mocy 3,7 kW, możliwość dokupienia opcjonalnie do 7,4 kW. Silnik spalinowy rzędowy o pojemności 1598 4-ro cyl. rzędowy z bezpośrednim wtryskiem. Silnik elektryczny 81kW, o mocy 110 KM. Peugeot 308 Hybryda Plug In 3-ciej generacji, zbudowany jest na zmodyfikowanej platformie EMP2. Główne zalety auta: komfortowe zawieszenie, trwały silnik spalinowy, planowana jest również 100% wersja elektryczna.

Trakcyjny akumulator o pojemności 12,44 kWh, gwarantuje przebieg w trybie elektrycznym do 59 km. Auto posiada nagłośnienie Focal Premium Hi Fi, system Visio Park 360, ułatwiający  parkowanie, otwierany szklany dach z roletą, wymaga dopłaty 5500 zł, również mocna 7,4 kW ładowarka jest dostępna za 1800 zł. Zaskakująca jest również płynność działania hamulców auta. Samochód na 18" kołach prezentuje się bardzo elegancko.

Tapicerka z naturalnej jasno-niebieskiej skóry  dodaje klasycznej elegancji wnętrza. Bardzo wysoko oceniam 308 Hybrid za wygodę, komfortowe wyposażenie, intuicyjną obsługę systemów pokładowych, czytelną i prostą obsługę nawigacji. Auto znakomicie prowadzi się w mieście, dynamicznie zachowuje się na autostradzie. Dziękując za udostępnienie auta do testów, zachęcam potencjalnych miłośników Peugeota do odwiedzenia Salonu firmy

Stellantis w Warszawie przy Al. Krakowskiej 206

Grzegorz T. 

grzegorzto@op.pl

salon-krakowska@peugeot.com

piątek, 18 lutego 2022

Rewelacyjna Toyota Yaris w teście miejskim

Toyota Yaris Cross została udostępniona przez Salon Chodzeń w Warszawie.  Auto w wersji EXECUTIVE,  bardzo bogato wyposażone, napęd 4 x 4,  116 KM hybryda.

Toyota Yaris Cross została użyczona w zaprzyjaźnionym Salonie Chodzeń przy Czerniakowskiej w Warszawie.   Główne cechy tego dynamicznego i wygodnego auta przekazał mi doradca Pan Marek B. Otrzymałem również szczegółowe materiały katalogowe, zawierające wszelkie wersje wyposażeniowe crossovera. Publikacje czytane przeze mnie dotychczas, nie zawierały zbyt wiele pochwał i sugerowały przeznaczenie Yarisa Cross, głównie do jazdy miejskiej.
Moje wrażenia z jazdy są wręcz odmienne, autko jest świetnie wykonane, ma doskonałe właściwości jezdne i dość obszerne wewnątrz. Przekonałem się o wielu zaletach tej hybrydy z napędem 4 x 4. Trzymanie boczne w dosyć zwartych nawrotach i gwałtownych zakrętach jest wprost zaskakująco dobre. System napędu 4 x 4 tworzony jest przez dwa silniki elektryczne umieszczone przy każdej osi. Funkcjonalnie napęd tylny jest dołączony tylko w przypadku utrudnień terenowych lub w trasie po bezdrożach.
Motor spalinowy 3-cylindrowy dostarcza mocy 92 KM, łączna moc zespołu napędowego wynosi 116 KM, maksymalny moment obrotowy 141 Nm. Silnik spalinowy benzynowy rzędowy 12-to zaworowy DOHC z wtryskiem pośrednim. Maksymalna prędkość 170 km/godz. przyspieszenie 11,8 sek do 100 km/godz. Yaris Cross oraz Yaris IV generacji produkowany jest w zakładach francuskich w Valenciennes. Jak w wielu crossoverach, Yaris ma wiele upiększeń w postaci nakładek na błotnikach oraz ślizgacze pod zderzakami. Cross ma znacznie większy prześwit od standardowej wersji Yarisa, jest o 95 mm wyższy, 20 mm szerszy i 240 mm dłuższy. Prześwit podwozia wynosi 170 mm. Auto ma większe 19 calowe felgi, śmiałą linią nadwozia przyciąga uwagę innych, przejeżdżających kierowców.
Silnik spalinowy pracuje przy dynamicznej jeździe, głównie poza miastem. Moja testowa miejska trasa realizowana była głównie z napędem elektrycznym. We wnętrzu panuje harmonijny porządek, czytelność zegarów oraz wyświetlanie na ekranie LCD, wzorowe. Wygodne fotele oraz więcej miejsca dla pasażerów tylnej kanapy, nie wykluczają korzystania z dalszych podróży tym autkiem. Obsługa wszelkich regulacji oraz nastawianie audio i parametrów klimatyzacji jest intuicyjne i nie wymaga studiowania obszernej instrukcji użytkownika. Oczywiście Toyota, jak zwykle,  zastosowała wiele systemów bezpieczeństwa ułatwiających codzienne wykorzystywanie samochodu.
Dla kontroli wyboru optymalnych parametrów jazdy, zamontowano selektor trybu jazdy, normalny, ekonomiczny, pełna moc /sportowy/ oraz elektryczny.  Efektowny 9-calowy wyświetlacz Full HD uzupełnia część informacyjną auta, łącznie z obsługą nawigacji i kontroli parametrów jazdy, grafika jest czytelna, system współpracuje z telefonami z androidem i pozwala na sterowanie z poziomu smartfona, wieloma funkcjami użytkowymi, nawigacji.

Na pochwałę zasługuje pojemny 297 litrowy bagażnik z dzieloną podłogą i równą powierzchnią po rozłożeniu tylnych oparć siedzenia.

W badaniach zderzeniowych nowy Yaris Cross uzyskał 5 gwiazdek  w/g Euro NCAP. 

Wymiary zewnętrzne auta: 4180 x 1765 x 1595 /dług. x szer. x wys./                        
Zdecydowanie polecam ten elegancki i wygodny crossover Toyoty.  Grzegorz T.

                                                       grzegorzto@op.pl +salon@czerniakowska.chodzen.pl 

www.toyota.pl




niedziela, 13 lutego 2022

Jazda próbna nową Hondą HRV

8 lutego przeprowadziłem krótką jazdę testową dzięki uprzejmości handlowca z Salonu przy ul. Puławskiej w Warszawie.

Otrzymałem do samodzielnej jazdy auto w wersji  ADVANCE z silnikiem 1,5 z hybrydą o łącznej mocy systemowej 131 KM. Moment obrotowy 253 Nm, napęd przedni. Przyspieszenie 10,7 sek. do 100 km/godz. prędkość maksymalna 170 km/godz.                     
Auto wyróżnia się najbogatszym wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa użytkowania oraz komfortu wnętrza.   Samochód wygodny, precyzyjnie wykończony z bardzo ładnie wykonanym wnętrzem, wygodną tapicerką i intuicyjną obsługą urządzeń pokładowych. Czytelne nastawienia audio, regulacje przy kierownicy oraz przestronne wnętrze, to bardzo ważne zalety tego nowoczesnego auta.

Samochód wyróżnia się nowoczesnym kształtem karoserii, bardzo bogatym wyposażeniem dotyczącym bezpiecznego użytkowania. Główne elementy to: poduszki powietrzne, system elektronicznego rozdziału siły hamowania, system awaryjnego hamowania, system kontroli toru jazdy, system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu, monitorowanie ciśnienia w oponach. W zakresie zaawansowanego wspomagania kierowcy: system ostrzegania przed kolizją, system utrzymywania na pasie ruchu, inteligentny tempomat adaptacyjny, rozpoznawanie i wyświetlanie znaków drogowych, funkcja

hamowania przy niskiej prędkości, automatyczny system alarmowy e-call, automatyczne sterowanie przepustnicą, minimalizujące ryzyko kolizji z przodu i z tyłu. W zabezpieczeniu pojazdu istnieje: immobiliser, układ alarmowy przeciwkradzieżowy, 2 kluczyki z pilotami zdalnego sterowania, uruchamianie silnika przyciskiem. Wnętrze eleganckie z tapicerką skórzano-materiałową, bardzo wygodny kształt foteli, wygodne i pewne trzymanie boczne. Czytelne i intuicyjne są elementy obsługi auta, trzy tryby jazdy do wyboru

wpływające na ekonomiczną jazdę: ECON, SPORT i NORMAL, przełączane są na konsoli środkowej. Nagłośnienie audio Hondy HRV zbudowane jest z 6-cioma głośnikami, sterowane z koła kierownicy, oczywiście sprzężone z układem łączności Honda + z dostępem Bluetooth, do obsługi telefonu. 

Silnik benzynowy 1,5 dostarcza mocy systemowej 131 KM łącznie z układem napędu elektrycznego, maksymalny moment obrotowy 253 Nm.    Hybrydowy napęd Hondy gwarantuje niskie zużycie

paliwa na poziomie 5,4 l/100 km, oszczędne zużycie ok. 4,3 l/100 km można osiągnąć przy spokojnej jeździe miejskiej. Przyspieszenie auta do 100 km/godz. wynosi 10,7 sek. prędkość max. 170 km/godz. 

Wymiary HRV dł./szer./wys. 4340 x 2027 x 1582 mm.

Pojemność bagażnika 335 litrów.

Dziękując za użyczenie Hondy HRV do jazdy testowej, składam również podziękowanie Panu Dominikowi K, za udzielenie kompletnych informacji technicznych, dotyczących tego znakomitego crossovera. 

                                               Grzegorz T     grzegorzto@op.pl


czwartek, 4 listopada 2021

Elektryczny Opel Mokka test miejski 2.11.2021

Zainteresowałem się  nowym  autem elektrycznym Opla.
Miejski test wykonałem dzięki pracownikom Salonu Auto Wola, przy Połczyńskiej 33. Ten 136-konny nowoczesny samochód, średnio zużywa 17,4 kWh energii na 100 km, posiada zasięg ok. 320 km. Użytkowałem auto w wersji Ultimate, bardzo bogato wyposażone, wygodne i eleganckie. Budowa napędu oraz baterii trakcyjnych, opiera się o najnowsze trendy konstrukcji aut elektrycznych, obecnie tworzonych. Mokka pochodzi z fabryki w Hiszpanii.           Podstawowy zestaw baterii trakcyjnych o pojemności 50 kWh, składa się z 216 ogniw /125 Ah/ 18 modułów po12 ogniw. Max. prędkość ograniczona została elektronicznie do 150 km/h. Przyspieszenie do 100km/h osiąga w 9 sek. max. moment obrotowy 260 Nm przy  300 - 3673 obr/min.

Wielką zaletą aut elektrycznych jest cisza panująca we wnętrzu. Komfort użytkowania wprowadza również wyposażenie, dotyczące bezpieczeństwa, bardzo dobrze działające przewietrzanie i klimatyzacja. Zawieszenie tradycyjne jak w wielu Oplach, przedni układ, system Mc Phersona z tyłu belka skrętna. Bardzo skuteczne jest monitorowanie otoczenia samochodu, ułatwiające precyzyjne parkowanie oraz jazdę do tyłu.

 Przestronna kabina, umożliwia długotrwałą jazdę dla 5 osób, baterie trakcyjne, umieszczone pod podłogą nie ograniczają przestrzeni 310-cio litrowego bagażnika. Ładowanie baterii trakcyjnych w ciągu 30 minut na stacji ładowania o mocy 100 kW, pozwala osiągnąć 80 % uzupełnienia energii. 

Polecam zapoznanie się z tym komfortowym i eleganckim autem.

      Grzegorz T.     grzegorzto@op.pl

   


                        


      

wtorek, 12 października 2021

Sportowy SUV Renault Arkana coupe test 24 h

Arkaną wykonałem test 24-godzinny, w terenie poza miastem oraz na obwodnicach Warszawy.


Auto zostało udostępnione w wersji RS line E-tech hybrydowej 143KM, przez Salon RRG przy Białowieskiej 10a. Topowa kompletacja daje odczucie komfortu, elegancji i bezpieczeństwa. Obszerne wnętrze i zastosowane elementy elektroniczne, wspomagające prowadzenie, mają ogromny wpływ na codzienne użytkowanie. Zastosowano technikę napędu hybrydowego, gdzie podstawowym silnikiem jest elektryczny, jednostka spalinowa służy do doładowania baterii trakcyjnych.               Samochód ma trzy silniki, dwa elektryczne i trzeci benzynowy 1598 cm3, wolnossący.  Skrzynia biegów automatyczna Multimode.  Sterowanie skrzyni typu E-Shifter.      Auto posiada duży wyświetlacz ciekłokrystaliczny, dotykowy do sterowania podstawowymi funkcjami użytkowymi.    14 różnych systemów bezpieczeństwa, bardzo funkcjonalnie wspomaga prowadzenie samochodu, wyjątkowo sprawnie działają czujniki radarowe w przedniej atrapie, sygnalizując odległość od aut poprzedzających.

Prowadzenie Arkany to przyjemność, dynamika dobra, zawieszenie sportowe, właściwie tłumi nierówności drogowy, dodatkową ciekawostką jest komunikat, odtwarzany z multimediów ostrzegający o zjechaniu na drogę nieutwardzoną. Czytelna nawigacja i system kamer 360, dodatkowo ułatwiają obsługę auta.  W trakcie przeprowadzania testu, osiągnąłem realne zużycie paliwa 6,3 l/100km. Komfortowe wnętrze wykonano ze skóry, łączonej ze skórą ekologiczną i alcantarą w kolorze czarnym. Kierownica jest również skórzana i podgrzewana, grzane są też przednie fotele i oba ustawiane elektrycznie. Fotel kierowcy posiada regulację lędźwiową.  Fotele przednie również są podgrzewane. Samochód ma bardzo dobre oświetlenie zewnętrzne Full LED Pure Vision z funkcją automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania oraz oświetlenie wnętrza ambiente.                                                       wymiary auta: 4568 x 1820 x 1571 

 max. moment obrotowy 205 Nm prędkość max. 172 km/h, przysp. 0-100 km/h 10,8 sek. Auto spełnia normę emisji spalin Euro 6 DFull.

Eleganckie obszycia tapicerki /czerwone/ oraz wykończenia pasów bezpieczeństwa, dodają sportowego charakteru wnętrza. Fotele tylne posiadają regulowane nawiewy dla pasażerów. Oparcia są dzielone w stosunku 2/3  1/3. Pojemność bagażnika wynosi 480 litrów.  Podsumowując, Arkana to moim zdaniem najbardziej udany sportowy crossover Renault. Cechuje go elegancja, nowoczesna sylwetka, najwyższe bezpieczeństwo użytkowania i bardzo  łatwa, intuicyjna obsługa.


Dziękując Panom Danielowi M.  i Zenonowi, polecam dalsze informacje na temat tego nowoczesnego auta.

     grzegorzto@op.pl

     http://renault.pl

   

środa, 15 września 2021

Test miejski nowym autem Mini Electric


Dzięki uprzejmości Działu Handlowego Bawaria Motors z ul. Czerniakowskiej, uczestniczyłem w testowaniu najnowszej wersji Mini Electric. W dniu 9.09.2021 samodzielnie prowadziłem 184-konny samochód elektryczny, bogato wyposażony, elegancki i dynamiczny. 270 Nm, max moment obrotowy generowany przez silnik elektryczny jest oddawany w całym zakresie obrotów. Dynamika i przyjemność z jazdy              doskonała, prędkość maksymalna wynosi 150 km/godz.

Dla uzyskania optymalnych parametrów zużycia energii elektrycznej, podróżowałem głównie w trybie "green". Generalnie operując odpowiednio pedałem jazdy, można nie używać hamulca. W tradycyjnych autach przyspieszenie regulowane jest pedałem gazu. Mini Electric ma tzw. pedał jazdy, umożliwiający zwolnienie prędkości, aż do zatrzymania i wtedy uzyskujemy max. odzyskiwanie energii.
Ładowanie baterii trakcyjnych do 80% odbywa się na ładowarkach prądu stałego w czasie ok.35 minut. Ładowanie z Wallboxa przy mocy 11 kW pozwala na uzupełnienie energii w czasie ok. 2,5 godz. /do 80 %/. Samochód można również ładować z sieci domowej prądem zmiennym. Trwa takie ładowanie ok. 8 godzin. Zasięg auta w pełni naładowanego wynosi 216 - 234 km. Wyposażenie wnętrza jest luksusowe z tapicerką skórzano-materiałową.
Autko jest produkowane w 6-ciu kolorach nadwozia z możliwością wyboru dwóch kontrastowych kolorów dachu. Do wyboru są również cztery kolory lusterek zewnętrznych. Obszerne wnętrze zaprasza do energicznej i dynamicznej podróży. Fotele obszyte skórą i żółtymi przeszyciami. We wnętrzu panuje porządek i elegancja, podkreślona listwami w kolorze Piano Black oraz ozdobnymi wykończeniami drzwi.
Auto wyposażono w wiele systemów bezpieczeństwa oraz czytelny sposób informowania o parametrach jazdy i sygnalizację o zapasie energii pozostającej w bateriach trakcyjnych. W pakiecie L wyposażenia znajduje się pełna nawigacja z czytelną mapą i bardzo łatwą obsługą wyznaczania trasy.

Obraz kamery cofania w wysokiej jakości, ułatwia zajmowanie miejsca na parkingu. System Mini Connected pozwala na bezprzewodowe ładowanie
telefonu komórkowego. W tym wyposażeniu znajdują się: asystent parkowania i wyświetlacz MINI Head-Up, światła adaptacyjne oraz reflektory matrycowe. Audio zamontowane oparte na konstrukcji firmy Harman Karbon.

Wszelkie regulacje i nastawienia parametrów obsługiwane są intuicyjnie, mogłem się z nimi zapoznać w czasie krótkiego testu miejskiego. Oczywiście cisza w kabinie jest wszechobecna. 


Dziękując za udostępnienie jazdy próbnej, polecam uwadze przyszłych zwolennikom elektromobilności w kraju.

       Grzegorz T                    przy udziale pracowników Bawaria Motors Sp. z OO  www.warszawa.bawariamotors.mini.com.pl