Nowe BMW i3 100% elektryczny. Samodzielnie testowany samochód BMW posiada wiele zalet,
2. Precyzja i elegancja wnętrza na najwyższym poziomie, materiały wykończeniowe w najlepszym gatunku, wygodna tapicerka oraz jasne wnętrze dodają urody tego niewielkiego auta.
3. Pozycja przy kierownicy bardzo wygodna, nie odczuwałem żadnych trudów dłuższej podróży. Mój test na trasach łącznie 540-kilometrowych, przy codziennych ładowaniach w stacji szybkiego uzupełniania energii, oceniam na 5+. 4. Bezpieczeństwo użytkowania najwyższego rzędu, systemy elektroniczne oraz super funkcjonalna, automatyczna skrzynia biegów zapewnia duży komfort. 5. Znakomita
rozdzielczość kamery cofania oraz doskonale działające czujniki parkowania, zarówno w dzień
jak i wieczorem, poprawnie pozwalają parkować auto. 6. Bardzo dobra i cicha praca zawieszenia + znakomite właściwości jezdne pojazdu na 20 calowych kołach to następna zaleta BMW i3. Przeprowadziłem analizę kosztów rocznego użytkowania, przy konieczności codziennego ładowania z sieci domowej 230 V i dla porównania samochodu o średnim zużyciu paliwa 8,5 l/100 km /cena Pb95 =4,35 PLN/ otrzymałem różnicę 8435 PLN, rocznie. Założyłem przebieg aut realny na poziomie 28600 km, eksploatacja mieszana, miasto i trasa. Dla samochodu spalinowego, zasilanego benzyną koszt roczny paliwa wynosi
10574,88 PLN, ładowanie z domowej instalacji elektrycznej BMW i3 to koszt roczny 2139,84 PLN, Z moich wyliczeń, według kalkulatora ekonomii użytkowania aut elektrycznych, koszt przejazdu 100 km dla auta BMW i3, to 7,48 PLN, samochód spalinowy wykazuje koszt paliwa 36,97 PLN na 100 km. Samochód ma konstrukcję lekką z wykorzystaniem kewlarowych elementów uzupełniających kabinę pasażerską. Bardzo skutecznie jest zainstalowany silnik
o mocy 170 KM, nad tylną osią napędową. Bardzo nisko położony środek ciężkości, ułatwia prowadzenie w ciasnych i gwałtownych zakrętach. Dynamika auta poniżej 8 sek do 100 km/h, zupełnie przyzwoita jak dla małego /3990 mm/ auta. cdn.
grzegorzto@op.pl + Kamil.Sokolowski@partner.bmw.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz