Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

poniedziałek, 19 października 2015

BMW i3 samochód elektryczny klasy premium


 Kontynuacja wrażeń z testu na dystansie 540 km, jazda miejska i poza miastem


Zespół napędowy samochodu elektrycznego BMW i3
Uzupełniając informacje na temat auta klasy premium, przedstawiam dodatkowe jego walory użytkowe: 1. Silnik elektryczny o wadze tylko 50 kg, dostarcza mocy 170 KM i w stałym zakresie 250 Nm,rozpędza samochód poniżej 4 sek. do 60 km/h.
2. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 150 km/h 3. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi katalogowo 7,2 sek.      4. masa własna pojazdu 1195 kg, dużo elementów wykonano z tworzyw sztucznych, pochodzących z recyklingu  5. średnie zużycie energii elektrycznej, uzależnione jest od stylu jazdy i wynosi 12,9 kWh.  6. Przy ładowaniu z gniazdka sieci jednofazowej, domowej, pobiera maksymalnie 12 A, ładowanie trwa wtedy 6-8 godzin 7. Wysokonapięciowy pakiet baterii zapewnia zasięg ok. 160 km.
 8. Samochód wyposażono w inteligentny system zarządzania energią, umożliwiający odzysk energii przy dojazdach do skrzyżowań oraz przy hamowaniu. 9. Pakiet baterii zasilających jest podgrzewany lub chłodzony w zależności od temperatury. Podgrzewane jest również wnętrze z wykorzystaniem pompy ciepła 10. Litowo-jonowe baterie wysokonapięciowe mają gwarancję 8-mio letnią. 11. Komputerowo wybierany jest styl jazdy i w przypadku ustawienia Eco-Pro, zwiększony zostaje zasięg auta o ok. 30%.
12. Zasięg 160 km dotyczy stylu Comfort z największą dynamiką użytkowania.
Do wyposażenia i konstrukcji wnętrza zastosowane zostały materiały wykończeniowe z drewna eukaliptusowego, liści oliwnych, wełny oraz kompozytów karbonidowych.

            ładowarka stacjonarna

Ładowanie baterii zasilających, najszybsze można wykonać bezpłatnie w miejscu ogólnodostępnym. W warszawie przy ul. Wołoskiej 22.                     
Ładowarka ma stale załączony kabel do przekazywania energii prądu stałego,
do 112 A, można też korzystać z kabla prądu przemiennego, znajdującego się
w wyposażeniu auta. Ładowanie prądem przemiennym jest znacznie wolniejsze.
                                                                          grzegorzto@op.pl            
http://serwmotoelektroniki.blogspot.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz