Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

sobota, 21 listopada 2015

Mitsubishi Outlander PHEV-test drogowy hybrydowego auta 4 x 4


Testowałem nowe auto hybrydowe Mitsubishi Outlander PHEV
W dniach 13 - 18 listopada wykonywałem jazdy próbne hybrydowym autem Mitsubishi Outlander PHEV. Pojazd należący do klasy premium, znakomicie wyposażony i wygodny z
obszernym wnętrzem oraz ogromnym bagażnikiem, spełnił wszelkie moje oczekiwania pod względem użytkowym, do pracy i podróżowania turystycznego. 
Perfekcja japońskiego producenta jest tutaj
widoczna w każdym szczególe. Główne cechy
tej przemyślanej konstrukcji, to przede wszystkim bezpieczeństwo i wygoda kierującego oraz pasażerów. Elegancja, szyk  oraz intuicyjna, łatwa obsługa samochodu,
zaskakuje od razu od pierwszego kontaktu z Outlanderem. Ogromne znaczenie ma także ekonomiczna jazda z wykorzystaniem dwóch silników elektrycznych, każdy o mocy 82 KM. Rewelacyjnie pracująca automatyczna skrzynia biegów, dopełnia listę zalet hybrydy. Jazda z udziałem silników elektrycznych oraz benzynowego 2,0  121 KM realizowana jest w trzech
trybach.      Oba silniki elektryczne przedni i tylny, zasilane są z pakietu baterii litowo-jonowych o napięciu 300 V.  W szeregowym trybie jazdy auto zużywa 1,9 l paliwa na 100 km. Potwierdziłem w czasie jazdy na odcinku ponad 85 km jednorazowej trasy. Samochód terenowy jest produkowany w Japonii. Określony został jako auto elektryczne, wspomagane silnikiem spalinowym, nowoczesnej konstrukcji. Dla podwyższenia komfortu użytkowników, konstruktorzy wprowadzili we wnętrzu, elektryczne ogrzewanie z możliwością zdalnego sterowania oraz programowania czasowego. Ogrzewanie tego  rodzaju, posiada możliwości
wykorzystania w trybie pracy z silnikiem elektrycznym, przy wyłączonym spalinowym.
Z nowości wprowadzonych do wyposażenia, znajdujemy również  system audio z 9 głośnikami zaprojektowany i wykonany przez firmę Rockford Corporation. System ma głośnik subbasowy wmontowany w przestrzeni bagażowej auta.
Przyspieszenie 0-100 km/godz. osiąga w 11 sek. należy dodać, że masa własna 1810 kg jest znacznie większa od innych pojazdów popularnych z napędem 4 x 4. Outlander jest pierwszym samochodem hybrydowym z napędem 4 x 4, posiadającym funkcję Plug In, Możliwość bezpłatnego doładowania z wielu miejsc na terenie miast Polski, zachęca do taniej codziennej eksploatacji, na dojazdy do pracy. Dynamika i  bardzo cicha praca napędów to dodatkowe zalety auta. 
Baterie można również ładować przy pomocy zasilacza z własnej, domowej instalacji o parametrach  16 A 230 V. Ładowanie jest wtedy znacznie wolniejsze i wymaga kilkugodzinnego podłączenia do sieci elektrycznej. Sprawdziłem w garażu galerii handlowej, podczas wykonywania zakupów, nieodpłatnie można załadować energię na ok. 30 km jazdy w trybie elektrycznym. Istnieją również szybkie ładowarki, dostępne bezpłatnie i ładowanie 0,5 godzinne pozwala naładować baterie do 80% napełnienia.
Na fotografiach obok przedstawiam wygląd zespołu napędowego z przodu, gdzie znajduje się silnik benzynowy i hybryda elektryczna. Silnik tylny pracujący niezależnie, umieszczony jest pod podłogą bagażnika. Konstrukcja auta pozwala na świadomy wybór trybu jazdy oraz sygnalizuje jak wykorzystywana jest energia, pochodząca z baterii. Po każdym odcinku trasy zaświecane są wskaźniki /listki/ pokazujące efekty jazdy. Więcej listków zielonej rośliny, jazda była bardziej ekonomiczna. Testowanie na trasach ok 500 km, wykazało świetnie warunki potrzebne do osiągnięcia maksymalnej ekonomii użytkowania Outlandera. Potwierdziła się również teoria o perfekcji i precyzji techniki hybrydowej, połączonej z umiejętnościami kierującego,
 daje najlepsze efekty w osiągnięciu minimalnego zużycia paliwa. Należy podkreślić, nie był to pierwszy samochód hybrydowy, użytkowany przeze mnie. Doświadczenia z poprzednich testów, Toyoty i Lexusa, pozwoliły mi w pełni uzyskać deklarowane minimalne zużycie paliwa poniżej 2 litrów na 100 km. W ciągu całego testu starałem się głownie korzystać z jazdy w trybie szeregowym i często ładować baterie z bezpłatnych źródeł, dostępnych w mieście ładowarek elektrycznych. Należy pamiętać, że auta typu Plug In,
wymagają również czasami tankowania paliwa płynnego. Nowością w technice hybrydowej Outlandera jest jego unikalny napęd na cztery koła, możliwość zblokowania 4 x 4 na stałe, ułatwiają poruszanie się auta w bardzo trudnym terenie. Nie należy oczywiście oczekiwać wtedy największych oszczędności, jeżdżąc w terenie przy małych prędkościach. Dla osiągnięcia dużych prędkości autostradowych, ponad 120 km/godz, samochód porusza się w trybie równoległym, moc zostaje podwyższona przez samoczynne załączenie silnika spalinowego, taka sama funkcja pracy, uruchamiana   jest przy dynamicznym wyprzedzaniu lub podjeżdżaniu pod wzniesienie. Większość funkcji nowoczesnej hybrydy Mitsubishi Outlander PHEV, załącza moduł kontroli dynamiki S-AWC, ułatwiając intuicyjne kierowanie pojazdem. Nowoczesna hybryda Mitsubishi, jest autem zbudowanym od podstaw, należącym do klasy SUV-premium. Konstrukcja tego auta jest bardziej zbliżona do samochodów elektrycznych niż spalinowych.  

  cdn.              grzegorzto@op.pl    +  www.mitcar.pl  +       www.mitsubishi.pl 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz