Jeździłem Nową Kią Ceed w usportowionej wersji z bogatym wyposażeniem i pakietem stylistycznym GT Line.
w okolicach Warszawy, łącznie ze sprawdzeniem autostradowym oraz jazdę po mieście w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego. Moje spostrzeżenia są dosyć wnikliwe, porównuję nowy model z użytkowanym przeze mnie samochodem o takiej samej mocy silnika z pierwszej generacji Ceed-a. Zauważyłem znaczne zmiany stylistyczne oraz generalną zmianę układu napędowego.
Dotychczasowe silniki wstawiane do Ceed-a są nadal stosowane. W tym udanym egzemplarzu, jest całkiem nowa jednostka 120 KM o pojemności 1,0 i trzy-cylindrowej konstrukcji, turbodoładowana.
Główne elementy stylizacyjne GT Line to dołożone upiększenia chromowane w karoserii, nowe eleganckie wzory felg z lekkich stopów, karoseria zyskała dodatkową szybkę przed bocznymi lusterkami oraz światła ledowe do jazdy dziennej, podobne do kostek lodu. Model GT Line, konfigurowany jest w dwóch wersjach silnikowych z nowym 1,0 120KM i 1,6 CRDI 136 KM. Wnętrze jest również zmodernizowane, można określić, jest to inne nowe auto.
Modernizację przeszła deska rozdzielcza, panel multimedialny, wyświetlacze TFT do nawigacji i mediów. Zastosowane materiały wykończeniowe są w bardzo porządnym gatunku, elegancji dodaje fragment z tzw. czernią fortepianową. Większość przycisków i pokręteł obsługuje się intuicyjnie. Nie potrzeba studiować obszernej instrukcji obsługi auta. Dodatkowym atutem jest siedmioletnia gwarancja fabryczna i siedmioletnia, nieodpłatna, obsługa aktualizacji map, nawigacji satelitarnej. Czynności ustawienia nawigacji w dotykowym wyświetlaczu są łatwe i czytelne. Samochód uzyskał bardzo skuteczne oświetlenie zewnętrzne, modne ledowe światła do
jazdy dziennej oraz długie tunelowe reflektory przednie. Widoczność
z fotela kierowcy jest bardzo dobra i dzięki nowemu systemowi wspomagania elektrycznego kierownicy, parkowanie łatwiejsze. Wspomaganie kierownicy pracuje w trzech trybach, ustawianych z koła kierowniczego. KIA Ceed GT Line to bezpieczne i eleganckie auto. Nowy silnik osiąga 171 Nm przy 1500 obr/min, prędkość maksymalną 190 km/godz. Zastosowana 6-biegowa skrzynia manualna
pracuje precyzyjnie i pewnie. Do nowych elementów pakietu GT wprowadzono też aluminiowe nakładki pedałów sprzęgła, hamulca i gazu. Lewa strona ma również podparcie, przypominające rajdowe wyposażenie samochodu sportowego. Dla podkreślenia charakteru sportowego, układ wydechowy ma
dwie rury z chromowanymi końcówkami, również dźwięk wydechu jest "podrasowiony" na wzór aut sportowych.
Oświetlenie ledowe Kii ma funkcję doświetlania zakrętów, ułatwiającą poruszanie się w słabo oświetlonych, ciemnych łukach drogi. Funkcjonalny organizer oraz dojazdowe koło zapasowe stanowią podstawowe wyposażenie samochodu. cdn.
grzegorzto@op.pl daniel.dmoch@carservis.pl sebastian.stalka@carservis.pl www.carserwis.pl
Bardzo ciekawie to zostało opisane.
OdpowiedzUsuń