Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

niedziela, 7 lutego 2021

II część testu Suzuki Vitara mild hybrid

 Druga  relacja z testu Suzuki Vitara

Vitarę wysoko oceniam za:  kompaktowe wymiary, komfortowe wnętrze, funkcjonalność, bardzo wygodną pozycję przy kierownicy. Dł./szer./wys. 4175mm x 1775mm x 1610 mm.  Przyjemne prowadzenie auta i odpowiednia dynamika zwłaszcza przy ustawieniu selektora na "sport".  Samochód wyposażono w nowoczesny system napędowy z silnikiem 1,4 turbo, moc 129 KM, max. moment obr. 235 Nm.
Prędkość max. 190 km/h, przyspieszenie 9,5 sek do 100 km/h.   Przypominam, że Vitara jest wyposażona w urządzenie ISG, realizującą tzw. miękką hybrydę.
ISG to urządzenie z różnymi funkcjami: alternator i rozrusznik z klasycznego silnika, silnik wspomagający napęd spalinowy, generator efektywnie odzyskujący energię podczas hamowania. Dzięki napięciu 48V wszystkie te procesy są o wiele bardziej wydajne i przebiegają szybciej. Przykładowo w ramach rekuperacji, generator pracuje z mocą 14 KM. Zastosowano dodatkowy akumulator litowo-jonowy oraz konwerter przetwarzający napięcie z 48V na 12 V.

Dynamiczna jazda oraz wygodne wnętrze to bardzo duże zalety auta, niski poziom hałasu w środku, to dodatkowe zalety. Niewielkie zużycie paliwa uzyskujemy przy spokojnej jeździe w trybie "auto". Estetyczne i miękkie linie nadwozia, przyciągają miłośników aut wielozadaniowych.Dużą satysfakcję uzyskujemy przy jazdach w trudnym terenie po śniegu lub błocie. Prawidłowo i miękko zawieszone auto, dobrze porusza się w każdym terenie.

Funkcjonalność i wygoda obsługi regulacji audio, systemu klimatyzacji oraz informacje o parametrach jazdy, to dodatkowe zalety nowej Vitary.

Grzegorz T przy udziale Kamila K. z Salonu Japan Motors w Warszawie



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz