testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
poniedziałek, 25 kwietnia 2016
środa, 20 kwietnia 2016
Prius nowej IV generacji już w sprzedaży w kraju
20 kwietnia przeprowadziłem ponowny test drogowy IV generacji Toyoty Prius
Auto zostało użyczone w Salonie Chodzeń przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie. Test został przeze mnie wykonany w obecności pracowników Szpitala Wojewódzkiego, celem popularyzacji samochodów osobowych nowej generacji z napędem hybrydowym. Podczas jazdy mieszanej uzyskałem średnie zużycie paliwa na poziomie 4,5 l/100km. Wykonałem też próbę ustawień nawigacji oraz modyfikowanego tempomatu.
Wszelkie urządzenia pokładowe tego nowoczesnego auta, pracują perfekcyjnie i nie wymagają specjalnego szkolenia w zakresie obsługi. Sterowanie tempomatu z manetki przy kierownicy, bardzo wygodne i łatwe w obsłudze. Nawigacja ma nastawienia bezpośrednio poprzez ekran dotykowy. Na tym ekranie występują też funkcje informacyjne, dotyczące parametrów pojazdu, wyświetlanie kamery parkowania, grafika pokazująca system rozdziału energii bardzo czytelna, oczywiste oszczędności energii przedstawiane są w formie przyrastających zielonych elementów na symbolu akumulatora trakcyjnego. Akumulator trakcyjny umieszczony jest pod tylną kanapą pasażerów i nie ogranicza pojemności bagażnika. W bagażniku umieszczono akcesoria do awaryjnej naprawy kół. Przestronna kabina oraz bardzo wygodne fotele z precyzyjną regulacją ułatwiają podróżowanie na długich trasach.
Auto bardzo dynamiczne i eleganckie wyróżnia się nowoczesną sylwetką i ekstrawaganckim designem. Należy pochwalić bardzo dobre, widoczne z daleka światła pozycyjne z tyłu oraz lampy biksenonowe główne. Światła pozycyjne wykonane zostały w technice LED. Do komfortowego wyposażenia należy bardzo skuteczna dwustrefowa klimatyzacja oraz odpowiednio
zestrojone wielowahaczowe zawieszenie tylne. Kokpit i elementy regulacyjne są w zasięgu ręki kierowcy oraz odpowiednio zaznaczone czytelnymi symbolami. Zainteresowanie wzbudza biała emaliowana wkładka konsolety środkowej auta, słyszałem krytykę tego elementu. Wśród bardzo wielu istotnych głównych walorów wyposażenia ten jeden element, charakterystyczny dla wizji projektanta, na pewno nie dyskryminuje jakości auta. Ogromną zaletą są wszechobecne systemy bezpieczeństwa oraz sygnalizacji o zbliżaniu się do samochodu poprzedzającego, połączonej z funkcją hamowania awaryjnego. Wypróbowałem tą znakomitą funkcję
przy niewielkiej prędkości podróżnej.
Polecają ten nowoczesny, oszczędny i bezpieczny samochód:
Grzegorz T autor http://serwmotoelektroniki.blogspot.com/
www.toyota.pl/business
www.czerniakowska.chodzen.pl
salon@czerniakowska.chodzen.pl
wtorek, 19 kwietnia 2016
Hybrydowe napędy Toyoty, przodująca technika w popularnych samochodach osobowych
Na podstawie ostatnio przeprowadzonych jazd testowych, przekazuję główne zasady konstrukcji nowoczesnych aut hybrydowych w koncernie Toyoty. Auta najnowszej produkcji Toyoty zostały wyposażone w zintegrowane jednostki napędowe złożone z silnika spalinowego, przekładni rozdziału mocy i silnika elektrycznego. Najczęstszym rodzajem
napędu jest system szeregowo równoległy. Prius IV generacji to optymalne auto do codziennej jazdy w każdych warunkach. Testowane samochody uzyskały najmniejsze zużycie paliwa, przy poruszaniu się w mieście wynik 3,8 l/100 km. Przy zatłoczonych ulicach w godzinach szczytu praktycznie pracował tylko napęd elektryczny. Umiejętna jazda przy płynnym operowaniu hamulcami dała jeszcze większe doładowanie akumulatora trakcyjnego niż w trasie. Bardzo przydatne jest wtedy wskazanie wyświetlania rozdzielenia energii. Samochód ma w wyposażeniu wiele elementów asystujących i podwyższających bezpieczeństwo użytkowania. Komfort podróżowania uzyskano dzięki harmonijnej współpracy silnika spalinowego i elektrycznego. Zawieszenie auta to precyzja i nowoczesny układ wielowahaczowy. Duży bagażnik oraz przestronne wnętrze kwalifikuje samochód do grupy aut rodzinnych. Prius zwany jest Toyotą o dwóch sercach, szczerze uznaję to określenie i polecam hybrydową technikę Toyoty, stosowaną w popularnych, masowo produkowanych od 20 lat autach.
Grzegorz T. toyota.pl/prius +www.czerniakowska.chodzen.pl +salon@czerniakowska .chodzen.pl
sobota, 16 kwietnia 2016
Legendarna hybryda Toyota Prius c.d. testu drogowego
Toyota Prius testowana 8 kwietnia, dzięki użyczeniu z Salonu Chodzeń przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie.
Do relacji zamieszczonej 9 kwietnia dodaję kilka danych interesującej nowej wersji Priusa. Przez 20-letni okres produkcji Prius hybrydowy zdobył 3,5 miliona klientów
Ten kultowy samochód uzyskał ogromne zaufanie oraz został wysoko oceniony pod względem jakości i niezawodności. Aktualna wersja to IV generacja hybrydy o niezrównanej oszczędności paliwa i bardzo odważnym designie z zewnątrz oraz wysokiej ergonomii wnętrza. Prius napędzany jest systemem szeregowo-równoległym tzw. HYBRID SYNERGY DRIVE Toyoty. Napęd stanowią dwa silniki: spalinowy 1,8 o mocy 98
KM i momencie obrotowym 142 Nm oraz elektryczny 72 KM, łączna moc maksymalna 122 KM. Wymiary auta: dł/szer. wys. 4540x1760x1470 mm. Pojemność bagażnika 502 l. Masa całkowita max wynosi 1790 kg. Akumulator trakcyjny napędu umieszczony jest pod tylną kanapą, dzięki takiemu umieszczeniu środek ciężkości położony jest bardzo nisko. Napęd jest identyczny jak w modelu bardzo popularnym Toyota
Auris. Budowa układu napędowego oparta jest o dwa podzespoły przeznaczone tylko do hybryd, pierwszy to elektroniczny sterownik mocy, regulujący również odzyskiem energii podczas hamowania oraz przekładni rozdziału mocy. Elementy te zbudowane są w postaci jednostki zintegrowanej zblokowanej mechanicznie i sterowanej automatyką elektroniczną. Automatyka i sterowniki elektroniczne, współpracujące z kierowcą to
perfekcyjnie zbudowane i od 20 lat seryjnie produkowane podzespoły, dopracowane i bezawaryjne. Należy przypomnieć, że hybryda nie posiada rozrusznika, alternatora, tradycyjnych podzespołów ulegających naturalnemu zużyciu oraz częstym awariom. Układ hamulcowy w hybrydach jest trwalszy i nie wymaga częstych zmian elementów ciernych.
Polecają ten nowatorski i ekonomiczny samochód: Grzegorz T + toyota.pl/prius
www.czerniakowska.chodzen.pl
środa, 13 kwietnia 2016
Toyota RAV4 Hybrid cd relacji z przeprowadzonego testu drogowego
11kwietnia wykonywałem test nowej hybrydowej RAV4
Samochód został wyposażony w wersji "Prestige"Charakterystyczne cechy to: 1. system monitorowania martwego pola, 2. monitor panoramiczny z systemem kamer 360, 3. system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu. 4. Skórzana dwukolorowa tapicerka, 5. przednie i tylne czujniki parkowania, 6. spryskiwacze reflektorów, 7. podgrzewanie przednich wycieraczek, 8. nawigacja w systemie Toyota Touch 2 & Go, 9. pakiet safety z automatycznymi światłami drogowymi, 10. układ rozpoznawania znaków drogowych, 11. układ wczesnego reagowania w przypadku ryzyka zderzenia. 12. system rozpoznawania pieszych, 13. układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i z systemem powrotu na zadany tor jazdy. 14. aktywny tempomat, 15. system wykrywania zmęczenia kierowcy. 16. pakiet premium audio JBL, 17. rozszerzona ochrona przeciwkradzieżowa, 18. relingi dachowe.
Grzegorz T. + Toyota Chodzeń Warszawa
www.toyota.pl www.czerniakowska.chodzen.pl
wtorek, 12 kwietnia 2016
Toyota RAV4 Hybrid najnowsze auto wygodne, dynamiczne i oszczędne
Toyotą RAV4 podróżowałem 11kwietnia.
Dzięki uprzejmości przedstawicieli Toyota Chodzeń przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie, przeprowadziłem test najnowszej hybrydowej Toyoty RAV4. Auto o napędzie 4 x 4 z zespołem o mocy 197 KM, uzbrojone w skrzynię automatyczną E-CVT, przysparza dużo emocji w czasie jazdy. Jak we wszystkich innych modelach Toyoty we wnętrzu panuje elegancja i perfekcyjny porządek. Zastosowane przyciski i pokrętła ograniczono do minimum, ułatwiając obsługę. Bardzo wygodne fotele przednie, regulowany elektrycznie fotel kierowcy, ubrane są w dwukolorową tapicerkę. Tylna kanapa z regulowanym nachyleniem, funkcjonalnie powiększa, pojemny 501 litrowy bagażnik. Klapa bagażnika podnoszona i zamykana jest elektrycznie. Samochód jest wyjątkowo przyjazny i bezpieczny. Konstruktorzy i wykonawcy dołożyli maksimum starań do wykonania auta perfekcyjnego i wygodnego. Sylwetka nowego RAV4 Hybrid jest identyczna z nową wersją auta z lutego b.r., prezentowaną w poprzednich blogach. Samochód o wielkości 4605/1845 i wysokości 1675 ma wagę 1690 kg. Prześwit 177 mm całkowicie wystarcza do poruszania się w terenie. cdn. Grzegorz T. + www.czerniakowska.chodzen.pl salon@czerniakowska.chodzen.pl
sobota, 9 kwietnia 2016
Toyota Prius legendarna hybryda już w sprzedaży, nowa wersja 2016
Nową Toyotę Prius 122 KM testowałem 8 kwietnia w Warszawie
dźwignia sterowania przekładni | E-CVT |

Kolejna generacja Priusa okazała się rewelacyjna, nowa sylwetka i nowe podzespoły napędu, całkowicie zmieniona deska rozdzielcza i futurystyczny design. Auto po 20-tu latach produkcji, przeszło gruntowną metamorfozę, oszczędny i dynamiczny silnik wolnossący o pojemności 1,8 zapewnia jazdę w stylu sportowym oraz maksymalne wyposażenie w systemy bezpieczeństwa, zachęcają do dalekich podróży Oryginalna stylistyka nadwozia i wnętrze zaprojektowane od podstaw budzą ogromne zainteresowanie użytkowników hybryd. Prius czwartej generacji jest
kandydatem do nagrody Car of the Year. Solidny i trwały montaż samochodu uzyskuje najwyższe oceny, przy bliższym zapoznaniu z nową konstrukcją. Nowy model bije rekordy pod względem aerodynamiki. Konstrukcja silnika zespolonego z hybrydą została zminimalizowana. Uzyskano dużą przestrzeń wnętrza oraz pojemny 502 litrowy bagażnik. Auto długości 4540 mm o wadze 1750 kg max zachowuje parametry dynamiki samochodu sportowego. Przeprojektowane wnętrze i podwyższona sztywność nadwozia, to dodatkowe zalety, obsługa wszelkich regulacji jest łatwa i nie wymagająca nadzwyczajnych umiejętności kierującego. Napęd Priusa jest realizowany w systemie szeregowo-równoległym, stosowanym i sprawdzonym również w Toyocie Auris. Samochód posiada dwa silniki, spalinowy 1,8 o mocy 99 KM oraz elektryczny 82 KM, rozpędzanie to 100 km/h odbywa się w 10,6 sek. Max.
prędkość 180 km/h. Umiejętne prowadzenie auta pozwala na uzyskanie znakomitych oszczędności zużycia paliwa. Przy mieszanych warunkach jazdy można uzyskać poniżej 4 l paliwa na 100 km. Do nowych "gadżetów" należy bezprzewodowa ładowarka dla urządzeń przenośnych, zamontowana na środkowym tunelu z przodu samochodu. Systemy informacyjne wyświetlane przed kierowcą oraz na
dużym ekranie LCD w kokpicie są bezbłędne i z dużą poprawnością przekazywane kierowcy. Bardzo przydatny obraz z kamery cofania ułatwia parkowanie. Jakość i oprogramowanie nawigacji bardzo wygodne oraz spełniające oczekiwania użytkownika. Komunikat dźwiękowy podawany jest zrozumiale i w odpowiednim momencie, poprzedzającym wykonanie manewru.
Na zamieszczonych fotografiach, pokazuję ciekawą stylizację kokpitu oraz wygodny sposób umieszczenia dźwigni zmiany biegów automatycznej bezstopniowej przekładni E-CVT. Samochód w wersji Active oferowany jest w cenie 119900 zł i jest to jedna z niższych wartości na rynku krajowym, dla aut o napędzie alternatywnym. Toyota.pl/prius +www.czerniakowska.chodzen.pl
Grzegorz T.
Subskrybuj:
Posty (Atom)