Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

środa, 12 czerwca 2013

KIA CARENS 2013, komfort i bezpieczeństwo

Najnowsza wersja auta, produkowanego w Korei Południowej.
    Kia Carens użyczona do testu "cywilnego", spełniła moje oczekiwania.
Dzięki uprzejmości Carserwisu Połczyńska, testowałem samochód głównie
w warunkach miejskich i w trasie obwodnicy Warszawy.
    Zgodnie z wieloma doniesieniami prasowymi, samochód zaskakuje doskonałym wyposażeniem, obszernym wnętrzem i ergonomią obsługi.
    Benzynowa jednostka napędowa 1,6 135 KM, trochę za mała do wielkiej
karoserii Carensa, daje radę rozpędzić się do biegu V, ostatni niestety nie
pozwala na dynamiczną jazdę. Rewelacyjne sprzęgło i krótkie zestopniowanie
skrzyni biegów, umożliwia spokojną jazdę w warunkach wieczornego szczytu
komunikacyjnego w mieście. Cicha kabina bez odgłosów z zewnątrz auta
to dodatkowy atut, poprawiający walory użytkowe.
    Nowatorskie rozwiązanie z tzw. inteligentnym kluczykiem również się
sprawdziło, samochód sygnalizuje dźwiękiem, pozostawienie transpondera
we wnętrzu, przy próbie zamknięcia drzwi, przyciskiem obok klamki.
    Elektronika, jak we wszystkich nowych autach KIA, panuje wszechobecnie w Carensie. Ogromną zaletą jest czytelność i intuicyjna
obsługa wszelkich regulacji, podzespoły multimediów obsługujemy bez
posługiwania się opasłą kilkuset stronicową instrukcją.
    Polecam lekturę ostatnich opracowań internetowych, na temat 10 zalet
nowej KIA Carens. cdn.
        Grzegorz T. Warszawa

środa, 24 kwietnia 2013

Nowa KIA CEED SW-test z początku kwietnia 9,10 04 2013

Po ostatniej wizycie w Salonie Carserwis S A i przypadkowym spotkaniu z Przedstawicielem Panem Danielem, postanowiłem dopisać następne uwagi dotyczące amatorskiej oceny użytkownika aut KIA CEED. Do przedstawienia nowych recenzji zdopingowała mnie również lektura bieżących prasowych doniesień o znacznie zwyżkującej sprzedaży modelu KIA CEED w Europie. Jak poprzednio zwróciłem uwagę, Nowa KIA CEED SW, różni się znacznie od wersji z roku modelowego 2008. Otrzymała przede wszystkim nowy silnik 1,6 GDI 135 KM. Znacznie zmieniono sylwetkę auta, głównie przód oraz stylizowane reflektory. Konstruktor, dzięki poprawieniu wielu elementów bezpieczeństwa, uzyskał najwyższą ocenę w testach NCAP 5 gwiazdek. O bezpieczeństwie chcę teraz napisać. Najważniejszy jest
człowiek, kierowca, pasażer, pieszy i dziecko. Jak doniosły artykuły prasowe, badanie bezpieczeństwa,
wymagało zniszczenia kilku aut, ale sukces jest doniosły. Do biernego bezpieczeństwa zaliczyłbym trzypunktowe pasy bezwładnościowe z pirotechnicznymi napinaczami  z regulascją wysokości mocowania.
       Auto podobnie jak poprzednia wersja posiada 6 poduszek powietrznych, ABS z podziałem sił hamowania oraz asystentem hamowania awaryjnego. Awaryjne, gwałtowne hamowanie jest natychmiast
sygnalizowane samoczynnym włączeniem świateł "awaryjnych". Elektronika w tym aucie jest wszechobecna,
zastosowano na pokładzie system multimedialny sprzężony przez bluetooth z dowolnym  telefonem gsm
       Odtwarzacz radio CD MP3 i przyłącza AUX oraz i-Pod, bardzo przydatne w codziennym użytkowaniu. Pomagają całkowicie wyeliminować przewożenie w aucie i odtwarzanie CD.
        Bardzo mocno zintegrowana elektronika w KIA CEED wymaga przyzwyczajenia się do obsługi wielu
przycisków na kole kierownicy /21 różnych funkcji/. Czytelność opisów i dostęp do regulacji  bardzo dobry
zarówno na panelu multimedialnym jak i w desce rozdzielczej, sterowania dwustrefowej klimatyzacji automatycznej poprawne i niezawodne.
         Dalsze moje  uwagi na temat testu przedstawię wkrótce.
Greg101 Grzegorz T, Warszawa

piątek, 19 kwietnia 2013

Nowa KIA CEED SW 1,6 135 KM Eleganckie auto użytkowe, do pracy i na wakacje

Miałem w dniach 9 i 10 kwietnia 2013 możliwość, skorzystania z wielogodzinnych jazd testowych, najnowszym modelem producenta ze Słowacji /fabryka w Żylinie/ KIA CEED SW.Auto zostało
użyczone przez CARSERWIS przy ul. Połczyńskiej 33. Zgodnie z wcześniej uzgodnionymi warunkami,
Pan Daniel Dmoch, daniel.dmoch@carservis.pl, udzielił mi pełnomocnictwa i instrukcji do przeprowadzenia
jazd testowych. Zaznaczam, że moje kontakty z Przedstawicielami Carserwisu, są długoletnie i na bieżąco
jestem użytkownikiem samochodu KIA CEED SW w pierwszej wersji z roku modelowego 2008.
       Samochód, otrzymany do testów, to zupełnie inny technologicznie zaawaansowany produkt.
Statystyki sprzedaży samochodów potwierdzają popularność koreańskiej /słowackiej/ firmy. Zasłużone
4-te miejsce w ilości nowo-rejestrowanych w I kwartale  aut, zajmuje KIA. Skoda i Toyota w tej statystyce
zanotowały duże spadki -4,7% i -2,9%. KIA osiąga wzrost rejestrowanych aut 30,2 % /dotyczy I kwartału/
        Wrażenia z jazdy próbnej, pozytywne i poniżej przedstawiam wszelkie uwagi.
Pachnące nowością auto z przebiegiem 52 km, przezentuje się elegancko, zajmując pozycję przy kierownicy
nie czułem emocji, na co dzień podróżuję starszą siostrą Nowej CEED SW.
         Wszelkie czynności regulacyjne, fotel, kierownica lusterka, wykonuje się intuicyjnie. Nie było potrzeby
zaglądania do obszernej instrukcji obsługi auta, posiadałem wypożyczoną książkę obsługi auta.
Ustawienie ulubionych programów radiowych  i odczyt wskazań z wielofunkcyjnego wyświetlacza nie sprawia również żadnych kłopotów.
          Samochód jest inny, różnicę  zauważyłem już po pierwszych kilku minutach jazdy. Dynamika i przyspieszenia na poszczególnych biegach jest zdecydowanie większa. Posiadane przeze mnie auto
ma 13 KM mniej i 5-cio biegową skrzynię manualną.
           Testowany CEED to 1,6 ccm i 135 KM z 6-cio biegową przekładnią i silnikiem GDI.
Wnętrze samochodu, starannie wykończone, bez ekstrawagancji, dobrze dobrana tapicerka siedzeń, eleganckie wstawki metalizowane w desce sterowania. Fotel kierowcy z dobrą ergonomią, łatwy do ustawienia mechanizm podnoszenia i nachylenia oparcia. Bardzo dobre trzymanie boczne, nie mam żadnych
zastrzeżeń do pozycji kierowcy, widoczność bardzo dobra. Lusterka regulowane elektrycznie i również
elektrycznie składane. Podnośniki 4-ech szyb elektryczne, sprawnie działające z automatyką. Oczywiście centralny zamek, z wielofunkcyjnym pilotem i zdalnym sterowaniem alarmu. Wspomaganie elektryczne, bardzo sprawne, degresywne /usztywnia się przy większej prędkości podróżnej/ Kierownica wielofukcyjna,
ustawiana w dwóch płaszczyznach.  Przypominam, że elektryczne wspomaganie kierownicy KIA stosuje
w wielu innych pojazdach, m. in. w testowanej przeze mnie KIA Picanto.
       Podstawione do testu auto miało pakiet bogato wypsażony "L",klimatyzację automatyczną i dwustrefową, ABS, układ trzymania trakcji, asystent hamowania z sygnalizacją światłami awaryjnymi, komputer pokładowy z wyświetlaczem wielofunkcyjnym, radio z CD i MP3 oraz przyłącze multimedialne do i-Poda i  Aux. Na pokładzie funkcjonował również system bluetooth do rozmów tel. GSM.
       We wzbogaconej wersji wyposażenia "XL" na pokładzie auta znajduje się czytelny ekran, dotykowy TFT, LCD.
Ten wariant zawiera również ksenonowe światła przednie oraz  światła do jazdy dziennej w technice LCD.
       KIA CEED-SW, eleganckie, nowoczesne auto, przyjazne i bezpieczne zasługuje na zainteresowanie. Polecam ten samochód, wysoko oceniany w testach bezpieczeństwa, wszystkim użytkownikom. Jak wcześniej wspomniałem użytkuję od dłuższego czasu
poprzedni model kombi KIA CEED, niezawodny i bardzo przyjazny dla użytkowniika.
Greg101    Grzegorz T. Warszawa
grzegorzto@op.pl

środa, 17 kwietnia 2013

Wygodny, ekonomiczny samochodzik Picanto

Kwiecień 2013, miesiącem znakomitych jazd testowych, dla kilku modeli samochodów osobowych  KIA.
        Miałem okazję i niewątpliwą przyjemność skorzystania z samodzielnych jazd dwoma, bardzo różnymi pojazdami znanej marki
na rynku Europy i Polski, KIA.
        Dzięki uprzejmości Pana Daniela Dmocha z Carserwisu Połczyńska 33 w Warszawie, jeździłem najpierw CEED-em SW,
najnowszą wersją benzynową z silnikiem 135 KM /test z dni 9 - 10/04/2013, następnie Picanto 998 ccm z motorem 69 KM.
        Opiszę krótko wszelkie cechy dla obu aut. Ponieważ test Picanto jeszcze trwa, najpierw charakterystyka małego miejskiego
auta.

        Picanto w wersji wyposażeniowej "L" posiada bardzo bogaty pakiet, niezbędny dla przeciętnego kierowcy. Mogę określić
nawet oferta jest bogatsza niż u wielu innych producentów aut.
        Standard podstawionego dla mnie samochodu, posiada elektryczne wspomaganie kierownicy, jak w większości KIA, ABS,
elektryczne podnośniki 4 szyb,wielofunkcyjną regulowaną kierownicę, fotel kierowcy ustawiany do góry, radio CD MP3 i przyłącze
do i-Pod-a Aux i gniazdo USB.
         Samochód ma oczywiście wielozadaniowy komputer pokładowy z dużym, czytelnym wyświetlaczem. Komputer auta sterowany
dwoma procesorami 16-bitowymi.  Zaskakująco łatwa obsługa wszelkich regulacji i ustawień, nie wymaga żadnych instrukcji obsługi.
         Wnętrze jest dosyć przestronne i przyjazne dla kierowcy, radio stereo brzmi poprawnie. Miejsce zainstalowania głośników
frontowych tuż pod szybą czołową, trochę niefortunne. Ale tą uwagę skierowałbym tylko do producenta!. Bardzo sprawna klimatyzacja
manualna, przydała się już przy temperaturze zewnętrznej 14 st. szybko przewietrza wnętrze, stojącego w słońcu autka.
          Najwięcej uwagi należy poświęcić silnikowi KAPPA 3-cyl. jednostka napędowa to wspólny produkt KIA i HYUNDAY-a.
Bardzo zwarta lekka konstrukcja, ważąca tylko 94 kg, "odchudzona" przez zastosowanie specjalnej konstrukcji tłoków i odpowiednich
materiałow lekkich. Jak wcześniej wspomniałem, za optymalne multiwtryskowe zasilenie  paliwowe silnika odpowiada komputer
 z dwoma procesorami. Motor ma rozrząd wykonany z napędem na bezobsługowym łańcuchu. Porównanie z innymi małymi miejskimi
autami, wypada bardzo korzystnie. Przed kilku laty jeździłem 3-cyl. Swiftem /Suzuki/. To był zupełnie inny "świat" można określić
w pozytywnym znaczeniu "przepaść technologiczna".
         Podczas jazd testowych udało się osiągnąć, chwilowe zużycie paliwa, poniżej 4 l/100 km. Auto nie wymaga droższej benzyny,
zachowuje dynamikę i przy spokojnej jeżdzie mieszanej, częsćiowo poza miejskiej, średnie zużyie jest poniżej 5,5 l/100 km.
         Dosyć często nalezy zmieniać biegi w 5-stopniowej manualnej skrzyni, biegi wyższe sygnalizowane są na konsolecie środkowej,
strzałką przypominacza .   Jak widać na załączonych fotografiach, użytkowałem autko w kolorze karoserii Alice Blue. Najbardziej 
atrakcyjny i polecany przeze mnie jest kolor Lemon Grass /Metallic/
Grzegorz T.
Warszawa   daniel.dmoch@carservis.pl
                    Picanto 998 ccm 69 KM

środa, 27 marca 2013

Rewelacyjny serwis blacharsko-lakierniczy Łopuszańska

Na przełomie miesiąca lutego i marca 2013,po kolizji drogowej, skorzystałem
z serwisu przy Łopuszańskiej 22. Stacja powstała na początku bieżącego roku
i zdobyła sobie już wysokie notowania u zmotoryzowanych klientów.
    Zleciłem naprawę auta, po ocenie ubezpieczyciela, do naprawy rozliczanej
bezgotówkowo.
     Obsługą i rozliczeniem naprawy zajmował się Pan Dariusz Sztabiński
z Carserwis-u Sp. z O.O. Miałem szczęście, profesjonalnie zrobiona została
dokumentacja wykonawcza naprawy, nie było żadnych komplikacji z zatwierdzeniem protokółu szkodowego u ubezpieczyciela.
     Naprawa sprawna i terminowa, zasługuje na bardzo wysoką
ocenę tego Zakładu Serwisowego. Należy podkreślić również, że na czas
naprawy, skorzystałem nieodpłatnie z samochodu zastępczego.
      Perfekcyjnie, dokładnie i technologicznie wykonana naprawa powypadkowa, mojego samochodu, jest niewątpliwie znakomitą wizytówką
dobrej roboty, pod fachową i czujną opieką Pana Dariusza.
      Polecam korzystanie z tej sprawdzonej stacji serwisowej, wszystkim
zmotoryzowanym. Ponadto chciałem dodać, że serwis powyżej opisany,
prowadzi również przeglądy i wszelkie naprawy mechaniczne.        carservis@carservis.pl        
      greg101
      Grzegorz T.
      Warszawa

poniedziałek, 25 marca 2013

Giulietta Alfa Romeo, eleganckie sportowe auto.

  Przedostatni weekend marca wykorzystałem na bliższą znajomość z autem Giulietta spod znaku włoskiego producenta Alfa Romeo.
      Do  pierwszych jazd próbnych przystąpiłem przygotowany teoretycznie, można określić przeszkolony przez Marka Babińskiego
Doradcę Handlowego z Carservisu SA w Warszawie.
      Moje zamiłowania do motoryzacji i kontakty z tym Salonem Dealerskim, zawiązane zostały w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego
wieku. Pan Marek Babiński pracował wtedy w dawnym Polmozbycie
przy 1-Go Sierpnia 10. Podczas oczekiwania na bezpośrednią jazdę
Giuliettą, obejrzałem sobie kilka innych aut Alfa Romeo, zainteresowałem się modelem MITO, salon aktualnie zmienił się bardzo
pozytywnie,  poza bogatą ofertą różnych aut, posiada ekspozycję gadżetów motoryzacyjnych, umieszczonych w sposób widoczny w gablotach ekspozycyjnych. Przy jednym z "trofeów" zatrzymałem się
dłużej. Okazało się, że mój długoletni znajomy, Pan Marek Babiński
jest najlepszym sprzedawcą Alfa Romeo. 
       Tytuł i puchar został przyznany na pewno w uznaniu zasług i wiedzy
fachowej. Bardzo rzadko w obiektach handlowych spotyka się, obecnie
prawdziwych pasjonatów i ludzi tak mocno zaangażowanych w branży
motoryzacyjnej.  
       Wracając do wrażeń z krótkotrwałego użytkowania /240km/ Giulietty, przedstawię poniżej charakterystykę i ocenę doświadczonego
kierowcy.
       1. Auto bezwzględnie najbardziej udane i dopracowane, wśród
           często spotykanych w Polsce produktów "Alfa Romeo"
           Dość poważny kłopot miałem z pilnowaniem bezpieczeństwa
           pojazdu, samochód się bardzo wyróżnia i za każdym razem
           przy parkowaniu w mieście, korzystałem z miejsc strzeżonych.
      2.  Dynamika silnika 1.4 poj. mocy 170KM i unikalny system ALFA
           DNA, robią ogromne wrażenie, poprawiają komfort i pewność
           prowadzenia samochodu.
       3. Elegancka karoseria o nowoczesnej linii i dobrze wyposażone
           wnętrze przyciągają uwagę i zainteresowanie miłośników
           motoryzacji.
       4. Samochód posiada najwyższy stopień bezpieczeństwa NCAP,
           6 poduszek powietrznych, system ESP i  EBD oraz bardzo
           skuteczny ABS, doskonałe wspomaganie kierownicy i czujniki
           parkowania znacznie  podnoszą walory użytkowe Giulietty.
       5. Sportowe, obniżone zawieszenie oraz bardzo dobre 17 calowe 
           koła, dodają pewności trzymania się jezdni i na zakrętach,
           przy zimowej aurze nie zauważyłem żadnego bocznego uślizgu.
       6. Część swojej próbnej jazdy odbywałem w terenie, często na 
           leśnych i nie utwardzonych nawierzchniach. Nie było również
           kłopotów z ruszaniem pod oblodzone wzniesienia i wyjazdem
           z głębokiego śniegu. W bagażniku jechała łopata do ułatwienia
           podróżowania w gorszych warunkach.
        7. Umiejętności obsługi wszelkich przycisków i sterowań poznałem
            w dość krótkim czasie, zgodnie z instrukcjami Pana Marka 
            korzystałem także z "manual serwice" w wydrukowanej
            polskiej wersji książkowej.       carservis@carservis.pl       www.carservis

wtorek, 12 marca 2013

GIULIETTA pojazd Alfy Romeo

    Dzięki uprzejmości przedstawiciela Carservis-u, Pana Marka B. doświadczonego, długoletniego pracownika salonu Alfa Romeo przy 1-go
Sierpnia 10 w Warszawie, mogłem odbyć fascynująca jazdę próbną.
  Przejazd ulicami Warszawy, świeżo zaśnieżonymi po sobotnich nocnych
opadach, bez ryzyka i zakłoceń, wykonałem pod czujną opieką Pana Marka.
  Wszelkie moje wątpliwości i pytania zostały podczas jazdy szybko wyjaśnione i wrażenia z jazdy pozostaną na długo. Auto wyposażone jest
  w dużą ilość elektroniki, wspomagającej przede wszystkim bezpieczeństwo
i komfort podróżowania. Pomimo sportowych ambicji motoru, 1.4 170 KM,
nie odczuwałem dyskomfortu prowadzenia samochodu o usztywnionym zawieszeniu i obniżonym podwoziu.
   Na co dzień podróżuję różnymi pojazdami o charakterze "cywilnym", moje
porównanie jest dosyć subiektywne. Po wielokrotnych próbnych trasach, wciąż wracam do Alfy Romeo. Poprzedni tydzień spędziłem w aucie Grande
Punto z silnikiem 1.4 77 KM, nie miałem żadnych zastrzeżeń, do wyposażenia i walorów użytkowych, oceniam pozytywnie Fiat-a do jazdy krótkodystansowej, miejskiej. Porównanie z innymi pojazdami, Subaru z silnikiem 270 KM oraz Chevroletem CAPTIVA, również wypada na korzyść
Giulietty.
   Wrażenie komfortu i bezpieczeństwa, zdecydowanie rekompensuje powszechną opinię o delikatności i dużej awaryjnośći aut włoskich.
    Jeszcze raz dziękuję za stałą akcję jazd próbnych, prowadzonych w salonach Carservis-u
    Grzegorz T. Warszawa

wtorek, 22 stycznia 2013

Usterka układu kierowniczego KIA CEED SW

Usterka eksploatacyjna w KIA CEED SW

        Od dłuższego czasu miałem objawy stukania i okresowego zacinania w układzie kierowniczym mego auta. Aktualnie po przebiegu 80 000 km, niesprawnośc została usunięta w ASO, Carserwis przy ul. Połczyńskiej 33 w Warszawie.

        Skorzystałem z uprawnień gwarancyjnych i na czas naprawy /1 zmiana serwisu/ jeździłem

autem zastępczym. Muszę dodać, że moje trzykrotne wizyty w innych ASO nie pomogły w usunięciu niesprawności. Jedna stacja serwisowa sugerowała nawet naprawę odpłatną.

        Jestem bardzo mile zaskoczony rzeczową i sprawną obsługą pracowników CARSERWISU

Połczyńska, opieka Panów Andrzeja Manowskiego i Adama Szadkowskiego jest bardzo skuteczna i troskliwa. Fachowość i termin wykonania usługi wzorowe.

         Polecam tą stację ASO KIA.

        Grzegorz T. Warszawa