Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

środa, 29 października 2014

Nowy Fiat 500 L Trekking, test 28 października

Nowy Fiat 500 L Trekking, został mi udostępniony do testu drogowego w dniu 28 października. Auto wygodne, duże wewnątrz i ładne zewnętrznie, wyposażone bardzo bogato, zasługuje na bardzo dobrą ocenę.
Fiat 500 L Trekking, to zupełnie nowy i wyróżniający się wieloma zaletami samochód.
    Test drogowy wykonałem w okolicach Warszawy, przy dość dużym ruchu na trasach wylotowych
z miasta. Dynamiczny, benzynowy silnik 1,4 o mocy 120 KM, daje poczucie bezpieczeństwa, 6-cio biegowa skrzynia manualna pracuje bardzo precyzyjnie. Lekko działające sprzęgło i sygnalizacja
podpowiadająca zmiany biegów, dodatkowo ułatwiają prowadzenie auta.
     Samochód z bardzo niewielkim przebiegiem, zapewnia odpowiedni komfort podróżowania. Wygodne fotele i ciekawa czarno-biała tapicerka, dodają elegancji dobrze "skrojonemu" wnętrzu.
     Skuteczna klimatyzacja i sprytnie zorganizowana deska rozdzielcza, pomaga w szybkim opanowaniu obsługi, panel obsługujący elektronikę wyposażenia, regulowany dotykowo.
     Pojazd testowany przeze mnie, miał wszelkie potrzebne elementy, zapewniające bezpieczeństwo
użytkowania. Zawieszenie w połączeniu z 17 calowymi kołami, pracuje poprawnie i w kabinie
panuje cisza. Bardzo wygodne jest sprzężenie panela multimedialnego z telefonem komórkowym, łączonym przez bluetooth. Estetyka wykończenia i użyte materiały we wnętrzu pojazdu, nie budzi żadnych zastrzeżeń. Szyku dodają wstawki z materiału błyszczącego w kolorze
fortepianowej czerni.
     Walory użytkowe poznałem również przez dokładne obejrzenie modularnego bagażnika, z możliwością ustalenia podłogi na dwóch różnych poziomach. Pojemność przestrzeni bagażnika 400 L jest wystarczająca. Polecam, samochód godny zainteresowania!
                                                                                      cdn.              grzegorzto@op.pl
  

niedziela, 26 października 2014

AYGO Nowa Toyota 1,0 3-cyl. 69 KM

 Toyota Aygo wersja X-cite, limitowana.
     W piątek 24 października skorzystałem z jazdy testowej nowym modelem Toyoty Aygo,
dzięki uprzejmości Pana Dyr. Wojciecha K. z salonu Toyota Chodzeń przy Czerniakowskiej 102.
 Autko z silnikiem  produkcji polskiej z Wałbrzycha, bardzo bogato
wyposażone przyjazne dla użytkownika, wyróżnia się niepowtarzalnym wyglądem oraz ekscytującą stylistyką wnętrza.
    Wersja limitowana X-Cite, występuje w jednym kolorze karoserii, posiada najbogatszą kompletację, łącznie z nawigacją.
automatyczną klimatyzacją i skórzaną tapicerką. Podgrzewany fotel
kierowcy oraz kierownica i wielokolorowe możliwe do zmiany
wyglądu, uzupełnienia w formie pakietów, dopełniają stylistykę
samochodu. Trzycylindrowy motor charakteryzuje się odpowiednią
dynamiką i umiarkowanym apetytem na paliwo.
Korzystałem z samochodu o bardzo małym przebiegu, oceniam jego walory bardzo pozytywnie i zachęcam do zainteresowania, nową ofertą Toyoty.  Zaskoczony zostałem również sprawnym
systemem multimedialnym, bezkluczykowym odpalaniem auta
oraz dobrze działającą kamerą cofania. Widoczność do tyłu jest
poprawna, pozycja kierowcy wygodna, dzięki porządnie wyprofilowanym fotelom. Fotel kierowcy posiada regulację w pozycji pionowej. Podgrzewanie fotela jest w wersji limitowanej
X-Cite, wyposażeniem standardowym.  grzegorzto@op.pl



 AYGO wersja X-Cite

czwartek, 23 października 2014

CITROEN C3 1,2 pure-tech 82 KM


CITROEN C3  auto nowoczesne, bardzo dobrze wyposażone, przyjazne dla użytkownika.  

       W środę 22 października uczestniczyłem w jazdach testowych nowiuteńkim C3. Auto udostępnił
zmodernizowany salon AVANTI, przy ul. Połczyńskiej 33 w Warszawie.
        Moje wrażenia z jazdy:1. zaskakująco cicho w kabinie w całym zakresie prędkości i przy próbie
na różnych drogach. 2. Prawidłowo pracująca 5-biegowa skrzynia manualna. 3. wygodne i przyjazne
wnętrze. 4. dynamiczny 3-cylindrowy motor o pojemności 1,2 i mocy 82 KM, benzynowy, wykazujący niskie chwilowe zużycie paliwa na komputerze pokładowym. 5. Znakomicie pracująca
klimatyzacja automatyczna, regulacje dostępne i czytelne, ciche nawiewy ogrzanego powietrza.
6. Test wykonany został w obecności przedstawiciela salonu, odpowiadającego na moje pytania
szczegółowe, rzeczowo i z dużą znajomością auta. 7. Byłem długoletnim użytkownikiem poprzedniego modelu C3 i z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić, wszystkie drobne niedoskonałości pojazdu z 2006 roku, zostały skutecznie wyeliminowane. 8. Poprawiono design
nadwozia i bez większych "bajerów" upiększono wnętrze. 9. Wiele elementów nowych, podwyższa
bezpieczeństwo użytkowania tego miłego kompaktu. 10. Wbrew wszelkim opiniom, nie jest to
samochód wyłącznie "damski". 11. Wygodne wnętrze zostało dodatkowo rozświetlone wysoko oszklonym dachem, zaciemnianym przesuwaną ręcznie żaluzją. Takie rozwiązania znane są z innych
aut z produkcji francuskiego PSA. np. Peugeot 308 SW.
MOTOR 3- cylindrowy 1,2 pure-tech 82 KM, całkowicie nowy
i wystarczający do tej karoserii 5-drzwiowego samochodu.
        Pracuje równo bez oznak szarpnięcia lub niewyważenia.
Wystarczająco precyzyjna jest 5-biegowa skrzynia manualna i lekko pracujące sprzęgło. Auto z bardzo niewielkim przebiegiem
wzbudza moje zainteresowanie, do wykorzystania w małej
firmie usługowej.  
             

wtorek, 21 października 2014

WYMIANA kpl. klocki i tarcze w aucie KIA CEED SW

Auto z przebiegiem 109ooo km, wymagało zmiany tarcz hamulcowych i klocków w komplecie.  Zdecydowałem się na samodzielną wymianę, ponieważ najbliższe stacje obsługi
nie dysponowały wolnymi stanowiskami. Tarcze zostały zakupione w punkcie sprzedaży
w galerii Centrum Land w Warszawie przy Wałbrzyskiej. Tu szczerze należy pochwalić
kontakt ze sprzedawcą i informacje techniczne, uzyskane w miejscu odbioru części.
Stoisko, wyposażone i dobrze zorganizowane, mieści się w lokalu 183, przy Wałbrzyskiej 11.
przemek@ak-parts.pl otrzymałem również kartę rabatową na następny zakup.
  
 
foto: KIA Ceed
Samodzielne serwisowanie tego auta wykonałem w czasie ok. 1.5 godziny, korzystając z pomocy brata i używając podstawowych narzędzi, klucz 17 z grzechotką i kompresora do
usunięcia resztek pyłu z układu hamulcowego oraz korozji z tarcz. Tarcze wentylowane,
powinny mieć ok. 26 mm, natomiast zużyte nie przekraczały 17 mm.
       Skuteczność hamowania była jeszcze poprawna, lecz zdarzały się dosyć głośne chrobotania, przy powolnym i delikatnym używaniu hamulca.
       Jakość zakupionych części należy ocenić bardzo dobrze, klocki nie piszczą i wszelkie
niepożądane dźwięki, całkowicie zostały usunięte.
Zamieszczam rysunek, otrzymany wraz z częściami nabytymi w AK-Parts Sp. z O.O.
Grzegorz T.
 


czwartek, 16 października 2014

C1 całkiem nowe autko CITROENA

                     Nowe małe autko CITROEN C1, zwane "Cytruskiem"

Zostałem mile zaskoczony nową wersją popularnego auta CITROEN C1. Mogłem skorzystać z miejskiego testu, średnio zakorkowanego miasta, 15 października w samo południe w Warszawie.
                                                  Nowy C1 1,2 pure tech 82 KM 3 cyl.
       W przeprowadzeniu testu uczestniczyła Pani Kamila S. Doradca Handlowy z  Citroen
Polska Sp. z O.O. Firmowego Salonu z Puławskiej 338 w Warszawie. Duże brawa za wiadomości
na temat aut sprzedawanych w Salonie dla Pani Kamili.  Nie mam żadnych uwag do jakości
i elegancji wykończenia wnętrza autka.  C1 jest całkowicie nowym pojazdem i w niczym nie przypomina dawnej "blaszanej" wersji C1 z produkcji w czeskim Kolinie.
      Pojazd doposażony przez producenta w dużą ilość bardzo praktycznych urządzeń,  zaskakuje
ergonomicznym umieszczeniem regulacji i wyświetlacza w formie tabletu w desce rozdzielczej.
      Większość regulacji odbywa się w dotykowy sposób poprzez ekran wyświetlacza.
Skuteczność i prosta obsługa automatycznej klimatyzacji, jest następnym atutem autka. Rewelacyjne
fotele i regulacja siedzenia kierowcy do góry, dopełniają użytkowe zalety nowego C1.
Nowy C1   posiada duży ekran dotykowy
Test tego pojazdu w warunkach miejskich wskazuje na wiele zalet,
polecam wszystkim niezdecydowanym, potencjalnym kierowcom,
C1 znakomicie spełnia zadanie dodatkowego auta na dojazdy do
pracy, oszczędny motor 1,2 82 KM wykazuje dużą dynamikę,
pracuje płynnie w całym zakresie obrotów. Dla obniżenia masy
własnej pojazdu, wyeliminowano podnośniki szyb tylnych, karoseria jest czterodrzwiowa, szyby tylne uchylane przy pomocy
sprytnych zamków. Rewelacyjnie pracuje sprzęgło, obsługa skrzyni
5-cio biegowej nie sprawia żadnych trudności.
Odniosłem wrażenie, że "cytrusek" dostosował się do użytkownika, nie odwrotnie. Czytelność wskazań displeja pod kierownicą jest również bardzo dobra. Pokazuje się tam podpowiedź o koniecznej zmianie biegów.
  Jestem przekonany o celowości produkcji tego 3,5 m autka, wypełniającego lukę w segmencie samochodów klasy A.
        Z zewnątrz sylwetka C1 znacznie jest upiększona, zastosowane światła dzienne led-owe dodają szyku i elegancji.
Nie zauważyłem żadnych minusów w nowym produkcie Citroena.
Bardzo ważne jest modyfikowanie wersji dla klienta, przeprowadzona symulacja  dla przeciętnego odbiorcy, daje bardzo korzystną cenę, przekonany zostałem o celowości i praktycznych zaletach tego małego, bardzo dobrze skonfigurowanego i bezpiecznego auta
             grzegorzto@op.pl
 








piątek, 26 września 2014

Cactus C4 NIEPOWTARZALNY CROSSOVER CITROENA

Niespotykanie ciekawy crossover Citroen C4 Cactus

      23 września w towarzystwie Pani Doradcy Handlowego z Salonu Puławska, Firmowego Citroena
  Polska, przeprowadziłem krótki test drogowy nowego, bardzo ciekawego samochodu.

 Auto pachnące nowością z przebiegiem nieco ponad 2660 km, wzbudza ogromne zainteresowanie, ciekawym  "opakowaniem"
karoserii. Poliuretanowe poduszki oraz wykończenie zderzaków,
wymienne produkowane są w różnych ciekawych kolorach.
     Wygodne wnętrze zachęca użytkownika do jazdy, nie miałem
żadnych trudności z ustawieniem fotela i przygotowaniem do jazdy.
Należy podkreślić na szczególnie nowatorski projekt tapicerki i deski rozdzielczej. Kanapa z tyłu, bez dzielenia siedzeń oraz brak mechanizmów podnoszenia szyb z tyłu, umożliwiła zmniejszenie wagi auta o 200 kg, porównując z tradycyjnym C4.
Wnętrze jest bardzo dobrze zorganizowane, zawiera dosyć nowatorskie wstawki i skromne upiększenia. Niespotykanie ciekawy jest schowek z prawej strony deski, stylizowany na starą walizę.

konsoleta Cactus
Dla wygody obsługi wszelkich urządzeń pokładowych, zastosowano dwa ekrany LCD. Podstawowe regulacje wykonuje
się na dotykowym tablecie z dużym ekranem, centralnie założonym
w konsoli. Pomiędzy siedzeniami z przodu znajduje się wygodny
składany podłokietnik. Pojazd prowadzony w czasie testu, posiadał
3-cylindrowy nowy motor benzynowy Pure-tech o pojemności 1,2
i mocy 82 KM. Ciche wnętrze i spokojna praca silnika oraz dobrze zestrojone zawieszenie, przypadło mi od razu do gustu.
Zainteresowałem się możliwością zmiany opakowania nadwozia
poduchy zewnętrzne można wymienić po pewnym czasie, jeżeli
zostaną zniszczone przez nieuważnych sąsiadów parkujących zbyt blisko naszego auta. Elektronika
i system multimedialny, działa perfekcyjnie. sterowania przy kierownicy i połączenia bluetooth dla
rozmów telefonicznych, podwyższają walory użytkowe tego pojazdu.
       Gratulacje należą się również Pani Doradcy Handlowego, biorącej udział w teście, za fachowość
i dużą wiedzę na temat Citroena Cactus, odpowiadała dzielnie na moje szczegółowe pytania techniczne.
       Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jakością, precyzją wykonania i stylem samochodu.citroen.polska@citroen.com
Polecam wielu niezdecydowanym, aby poważnie zastanowili się nad zakupem nowego Citroena.
                                            cdn. grzegorzto@op.pl  +  citroen.polska@citroen.com

środa, 24 września 2014

NISSAN Leaf 100 % elektryczny samochód


Test elektrycznego auta Nissan Leaf

Na zaproszenie przedstawiciela salonu Zaborowski Sp. z O.O. mogłem wykonać krótki test auta
             w pełni elektrycznego. Jazda próbna przeprowadzona została 18.09.2014 w warunkach średniego ruchu miejskiego.  Wrażenie z prowadzenia niesamowite. Pojazdem kieruje się podobnie jak
każdym wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów.
Producentem jest fabryka w Wielkiej Brytanii. Wyposażony w dużą ilość elektroniki, ułatwiającej
użytkowanie oraz zapewniającej bezpieczeństwo. Zaskoczony zostałem pewnymi, nowościami
technicznymi.
Samochód porusza się z dużą dynamiką, dzięki elektrycznemu silnikowi 80kW,
 odpowiadającemu 109 kM.  Cisza panująca w kabinie nie jest taka bezwzględna jak na przykład w sali odsłuchu akustycznych urządzeń wyższej klasy.
Zawieszenie pojazdu nie dostarcza dodatkowych dźwięków, jest odpowiednio zestrojone.
Tapicerka wnętrza, podobno jeden rodzaj dla aut sprowadzonych do kraju, oferowana jest tylko w ciemnym kolorze. Fotele sa wygodne i dostępne z regulacją wysokości dla kierowcy i pasażera.
 
     Pierwsze wrażenie, przy zajmowaniu pozycji za kierownicą, sympatyczne, przyjazne wnętrze
bez udziwnień i zbędnych ozdóbek w postaci drewnianych wypełnień i chromów. Uruchomienie
nie wymaga specjalnych skomplikowanych czynności, bez użycia kluczyka stacyjki. Hamulec postojowy, uruchamiany elektrycznie. Zmiana biegów w automatycznej skrzyni, wykonywana jest
dźwignią przypominającą komputerowy manipulator, odbywa się bez trudności.
     Przeprowadzony test wykazał, że nawet mało doświadczony miłośnik motoryzacji, poradzi sobie
z prowadzeniem tego nowoczesnego i unikalnego auta. Z danych technicznych wynika, że samochód
powinien być doładowywany, systematycznie, co najmniej do 80% napełnienia pakietowych baterii.
     Duży i czytelny wskaźnik pokazuje ilość energii w procentach, baterie doładowywane są również
w czasie jazdy przez system rekuperyzacji, na przykład przy łagodnym zwalnianiu  i hamowaniu,
przed skrzyżowaniami. Duża waga Nissana Leaf, ogranicza trochę ładowność jego bagażnika do ok.
350 kg. Rozłożony bardzo równomiernie pakiet 48 ogniw baterii, usprawnia trzymanie się drogi
na nierównościach i na luku drogi. Oczywiście do zasilenia instrumentów pokładowych auta, użyto
również tradycyjnego akumulatora, standardowo ładowanego.
     Podkreślam, że opinie o małym zasięgu aut elektrycznych /190 km/ przy spokojnym użytkowaniu,
nie powinny wpłynąć na zainteresowanie tym nowoczesnym samochodem.
     Ładowanie baterii może odbywać się z sieci ładowarek szybkich, rozmieszczonych w wielu punktach handlowych, bezpłatnie. W wyposażeniu jest również ładowarka, umożliwiająca powolne uzupełnianie energii z zasilania domowego. Salony oferują  ładowarki szybkie jako wyposażenie dodatkowe.
     Polecam gorąco zapoznanie z tym zgrabnym i przyjaznym autem Nissana.  
Nissan Leaf        grzegorzto@op.pl
                                                              http://serwmotoelektroniki.blogspot.com


środa, 10 września 2014

Peugeot 308 SW test 24-godzinny

308 SW auto idealne dla rodziny i małego biznesu

        150-konnym PEUGEOTEM 308 SW z silnikiem 2.0 HDI,
wykonałem test dwudniowy pod koniec lipca 2014.
prezentuje się elegancko i zachęca użytkownika do jazdy. Wyposażenie bardzo bogate dodaje walorów użytkowych. Podkreślić należy, że testowałem 308-SW przez wiele godzin, poznając jego
wnętrze i pokazując w środowisku zawodowym, dzięki uprzejmości Pana Pawła W. z salonu Peugeot
Polska z Radzymińskiej 112/114 w Warszawie.       pawel.wojcik@ext.mpsa.com
     Poniżej przedstawiam zalety poznanego  auta.
1. dynamiczny motor 2.0 blue HDI 150 KM, 2. bardzo bogate wyposażenie bezpieczeństwa, 3. reflektory wykonane w technice full led, 4. czujniki parkowania przednie i tylne, 5.wspomaganie
elektryczne kierownicy, 6. tempomat z ogranicznikiem prędkości, 7. akustycznie znakomicie izolowana przednia szyba, 8. wszystkie szyby sterowane elektrycznie, 9. sterowanie i podgrzewanie
oraz elektryczne składanie lusterek bocznych, 10. klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, 11. fotele
przednie regulowane na wysokość, również dla pasażera, 12. dla wersji kombi składanie tylnej kanapy z bagażnika, dające płaski przedział bagażowy ogromnej pojemności. 13. bagażnik standardowo pow. 556 dm, do poziomu zasuwanej rolety, 14. wyposażenie allure ma w standardzie
czytelny duży /9,7"/ dotykowy ekran multimedialny. 15. sterowanie radiem również z kierownicy,
skórzanej trójramiennej, 16. ruchome systemy mocowania bagażu w postaci aluminiowych szyn,
17. komputer pokładowy i czytelne wskaźniki o sportowym kształcie w desce rozdzielczej, 18. nawigacja satelitarna, wymagająca dopłaty do ceny standardu, działająca perfekcyjnie, aktualna mapa. 19. felgi aluminiowe, dodające elegancji wielkości do 18". 20. fotele sportowe, wygodne i odpowiednio twarde.
308 SW
eleganckie proste wykończenie
    Peugeot 308 otrzymał w marcu tego roku tytuł "samochodu roku", decyzją dziennikarzy z 22 krajów Europy.     grzegorzto@op.pl
 
       

   




czwartek, 28 sierpnia 2014

JEEP Grand Cherokee auto z charakterem

Jazda Próbna Grand Cherokee 3.0 CRD odbyła się w Carserwisie
w Piasecznie, 26 sierpnia 2014 w obecności Pana Grzegorza, pracownika Salonu.


     Auto wyposażone  w silnik V6  z komfortowym wnętrzem i automatyczną skrzynią biegów, zaskakuje elegancją i zwartą konstrukcją wnętrza. Model Limited, Overland, Summit udostępniony
do testu, pachniał nowością. Niewielki przebieg w km wskazywał duży, czytelny wyświetlacz LCD.
     Test przeprowadzony został w miejskim ruchu, przy dosyć intensywnym obciążeniu lokalnym,
okolice Piaseczna. JEEP to auto pełne pozytywnych niespodzianek. Elektronika powszechnego
stosowania jest tutaj szczególnie ważna. Wyposażenie zaskakuje między innymi systemem automatycznego poziomowania tylnej osi. Samochód ma stały napęd 4 x 4 silnik w tej wersji o mocy
250 KM, jest cichy i dynamiczny. Skrzynia automatyczna 8-biegowa, płynnie zmienia przełożenia,
możliwe jest również sterowanie ręczne, łopatkami przy kierownicy.
     Jak wspominałem wszechobecna elektronika,  służy  kierowcy już od zajęcia pozycji na wygodnym fotelu. Ustawienia fotela sterowane elektrycznie, lusterka również. Elektrycznie otwierane szyby i bagażnik, wzbogacają walory użytkowe auta.
     Bardzo ważnym elementem wyposażenia jest wielki, centralnie położony wyświetlacz, na desce
rozdzielczej Jeep-a. Wyświetlacz wielofunkcyjny, pozwala kontrolować wszelkie parametry, istotne
dla kierującego pojazdem. Wersja standardowa jeździ na kołach 20-calowych, /aluminiowe felgi/.
     Przyjazne wnętrze zaprojektowane zostało z bardzo dużym smakiem, szczególnie elegancka
tapicerka skórzana,  pokrywa wentylowane i podgrzewane fotele. W desce rozdzielczej umieszczono
drewniane elementy wykończeniowe, bardzo ładnie dobrane   do barwy lakieru nadwozia.

 cdn. grzegorzto@op.pl + carservis@carservis.pl
    

niedziela, 27 lipca 2014

Skoda Rapid rok modelowy 2015, nowy dynamiczny samochód Spaceback

Skoda Rapid 

W obecności Pana Tomasza Specjalisty ds. Sprzedaży Pol-Mot Auto SA z Oddziału Skoda Auto Ursynów,  mogłem skorzystać w lipcu z jazdy testowej, najnowszym autem Skoda Rapid w wersji
Spaceback. Wyposażenie ambition na 16" alufelgach, prezentuje się znacznie lepiej niż standardowe
auto kompaktowe.
Karoseria Spaceback jest zwarta, wygodna wewnątrz i posiada 415 l
bagażnik. Wystarczająco dużo miejsca ponad głową kierowcy oraz dużo na tylnej kanapie.
Dynamiczny motor 1,6 TDI, wystarczający do tej wersji , zapewnia dobre osiągi oraz zużywa niewiele paliwa. Wnętrze auta wita kierowcę jasną tapicerką, dwukolorową deską rozdzielczą i wygodnym dobrze regulowanym fotelem. Fotel pasażera z przodu jest również regulowany do góry.


Większość regulacji łącznie z ustawieniem komputera pokładowego, odbywa się intuicyjnie, nie sprawia żadnych trudności,  przeciętnie doświadczonemu kierowcy. Samochód jest wyposażony
fabrycznie w zestaw
multimedialny z dużym wyświetlaczem, dobrze działającym radiem, bluetoothem i wejściem USB.  Auto ma skórzaną trójramienną kierownicę, z regulacjami do radia
i łączności telefonicznej. Spaceback oceniam bardzo pozytywnie, małym mankamentem jest brak
zapasowego koła,  zastępuje go zestaw naprawczy w komplecie wyposażenia fabrycznego.
       Ogromnym plusem jest bardzo duża możliwość modyfikacji kompletu wyposażeniowego, oferowanego w nowej limitowanej serii max.
       Dla tych aut główne cechy wyposażenia to: czujniki parkowania tylne, trójramienna skórzana kierownica, sterowanie radiem z koła kierownicy, wyświetlacz Maxi-DOT, podnoszone elektrycznie
szyby z tyłu, fotel przedni pasażera z regulacjami w dwóch płaszczyznach, dwa dodatkowe głośniki
z tyłu.    cdn.

środa, 16 lipca 2014

KUGA nowy SUV Forda cz. 2 wrażeń z jazdy testowej

 Ford  KUGA

Dzisiaj przedstawię zalety, wynikające z nowatorskich rozwiązań technologicznych w Fordzie KUGA.
                                                    
 
Poniżej zostaną wymienione najważniejsze, cechy inteligentnej konstrukcji nowego SUV-a;
1. Dynamiczna jednostka napędowa.
2. Inteligentny napęd na 4 koła.
3. Parkowanie bez użycia kierownicy
4. Nowoczesny kształt karoserii bez zbędnych ozdóbek i upiększeń.
5. Bagażnik auta otwierany zdalnie bez kluczyka i pilota, przez przybliżenie nogi pod tylny zderzak.
6. Uruchamianie samochodu tzw. bezkluczykowe.
        Konstrukcja auta całkowicie nowa z dużym naciskiem na bezpieczeństwo użytkowania.
Standardowa wersja ma ABS, elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, układ płynnego ruszania
pod górę HSA. Wspomaganie kierownicy realizowane jest elektrycznie z funkcją degresywną.
        W zakresie komfortu standardem jest manualna klimatyzacja, system uruchamiania auta, bezkluczykowy, elektryczne szyby drzwi, tempomat, skórzana kierownica.
         W pakiecie zabezpieczeń przeciw kradzieżowych jest centralny zamek sterowany pilotem.
                                                                                                                                  cdn.
                                                                                    Grzegorz + ursyncar@ursyncar.pl

KUGA

poniedziałek, 14 lipca 2014

KUGA Nowy SUV Forda - zaawansowany technologicznie-inteligentnie wyposażony

KUGA Nowy SUV Forda
W ostatniej dekadzie czerwca skorzystałem z jazdy testowej nowym Fordem KUGA. Jazda testowa odbyła się pod opieką Pana Przemysława z Salonu Ursyn Car w Warszawie. Prowadziłem samodzielnie auto eleganckie,  fabrycznie  nowe wykonane z wielką starannością i niemiecką precyzją. Konstrukcja wyróżnia się wieloma nowinkami technicznymi. Wnętrze należy pochwalić za przestronność i wygodę kierowcy oraz pasażerów.    
Kokpit wykonany został z bardzo przyjaznych materiałów i zorganizowany perfekcyjnie, bez nadmiernej ilości pokręteł, przycisków i "bajerów", obsługa z pozycji kierowcy jest wygodna intuicyjna, nie wymaga studiowania obszernej instrukcji technicznej.  W kabinie panuje wszechobecny porządek i cisza, samochód przyjazny dla środowiska, spełnia najwyższe wymagania norm europejskich. Ciekawostką jest unikalny system inteligentnego ładowania akumulatora, tylko w czasie gdy kierowca nie naciska pedału gazu. Zostałem zaskoczony pewnymi nowościami konstrukcyjnymi wpływającymi na ograniczenie słyszalności hałasu z nawierzchni drogi. Efekty tłumienia hałasu uzyskano między innymi przez wykonanie grubszych szyb, aerodynamicznych lusterek i bardzo sztywnych ram drzwi. Dolne części słupków nadwozia, wypełnione zostały specjalną pianką tłumiącą hałas z nawierzchni drogi i z zespołu napędowego. cdn.
Grzegorz + prusak@ursyncar.pl
 
 

wtorek, 24 czerwca 2014

Nowy Hyundai IX -35 suv przyjazny dla środowiska


Wnętrze kabiny IX-35
 
      Nowy Hyundai IX-35  SUV przyjazny dla środowiska
Dalszy ciąg informacji na temat jazd testowych, 16 czerwca.    Auto z salonu Euroservice-Hyundai,
      wykonane z silnikiem diesla, posiadało filtr cząstek stałych i automatyczną skrzynię 6-stopniową.
              Poniżej przedstawiam dalsze uwagi na temat testowania w ruchu mieszanym.
      1. Znakomita widoczność z pozycji kierowcy i doskonałe wyciszenie kabiny.
      2. Skuteczna klimatyzacja i eleganckie wykończenie tapicerki oraz deski rozdzielczej.
      3. Duża dynamika motoru z turbiną, nawet przy użyciu automatycznej bezstopniowej przekładni
      4. Bogate wyposażenie dotyczące bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. 6- poduszek pow.
          aktywne zagłówki, pirotechniczne napinacze pasów. System kontroli trakcji i stabilizacji jazdy.
          Systemy kontroli zjazdu i podjazdu tzw. DBC i HAC.
      5. Zaskakująco bogate wyposażenie podwyższające komfort. Zestaw multimedialny z funkcją
                                                     bluetooth. Kluczyk zbliżeniowy i system "start-stop". Podgrzewane
          siedzenia, przód i tył, podgrzewana kierownica. Czujniki parkowania przód i tył, tempomat,
          czujniki ciśnienia w oponach.
 
 
 
 
Jestem bardzo mile zaskoczony funkcjonalnością i komfortem użytkowania obu aut HYUNDAI-a, udostępnionych mi 16 czerwca do przeprowadzenia jazd próbnych. Grzegorz T.
 

poniedziałek, 23 czerwca 2014

Hyundai IX 35 SUV przyjazny dla kierowcy

16 czerwca uczestniczyłem w testowej jeździe dwoma najnowszymi autami HYUNDAI-a

     Odniosłem bardzo pozytywne wrażenia, testy odbyły się w dwóch salonach w Warszawie.
Oba samochody skompletowano w wersji STYLE. Poranna jazda czarnym IX-35 z automatyczną
skrzynią biegów 6-stopniową i silnikiem diesla, wyruszyłem z salonu Euroservice-Hyundai w AL.
Jerozolimskich239, przy udziale Pana Roberta Budzińskiego. Po południu brązowym autem
w salonie AZ AUTO Sp. z O.O. opiekował się Pan Jakub Gut z Puławskiej 516.
    W obiekcie AZ AUTO Sp. z O.O zapoznałem się również z wersją BRASIL,  mocno reklamowaną
przy okazji Mundialu. Pakiet BRASIL zawiera: zestaw multimedialny Blaupunkt IPY830, dodatkowe osłony zderzaków, metaliczne srebrne przód i tył, stopnie boczne i welurowe dywaniki.
Wersja IX-35 BRASIL
Popołudniowy test przeprowadzony został autem z napędem 4 x 4, benzynowym z manualną 6-cio
biegową skrzynią biegów. Bardzo dużo nowych informacji o autach Hyundai-a,  uzyskałem po tych
dwóch testach.     Generalny wniosek:  chciałbym zgłosić pod rozwagę wprowadzenie samodzielnych
jazd, na zasadzie wypożyczenia samochodu na minimum 48 godz. z umową prawną zawartą w salonie i zobowiązaniem poniesienia kosztów paliwa, przez użytkownika. Odbywałem kilka takich
testów pojazdami KIA i ALFA ROMEO w salonach CARSERWIS-u w Warszawie.   G.T.
grzegorzto@op.pl                one serwis motoelektroniki                   
cdn
 
 

Peugeot 308 SW II część jazdy testowej

II część jazdy testowej Peugeot-em 308 sw
     Nowy 308 3 marca 2014 w ocenie dziennikarzy z 22 krajów Europy, otrzymał tytuł samochodu roku 2014.
     Dynamiczne kombi o oryginalnej sylwetce i nowym designie, zyskało również uznanie użytkowników z Polski. Nadwozie długości 4585 mm i szerokości1804 mm, zapewnia odpowiedni komfort podróżowania. Ogromny bagażnik 556 dm3 i tylna kanapa bardzo łatwo rozkładana, daje
płaską podłogę i obszerną przestrzeń bagażową. Dobre doświetlenie kabiny uzyskano przez przeszklone okno dachowe o powierzchni 1,69 m2. Oświetlenie zewnętrzne wykonane w technologii
Full Led - wszystkie światła, łącznie z kierunkowskazami w lusterkach bocznych.
     Na stworzenie prostej i stylowej deski rozdzielczej, pozwoliło zastosowanie tzw. i-cockpit-u.
Zamontowany ekran dotykowy 9,7" pozwolił na wyeliminowanie dużej ilości pokręteł i regulacji.
Przy kierownicy znajdują się wszelkie regulacje niezbędne,  panela multimediów i komputera pokładowego. 308 I-COCKPIT wyróżniono nagrodą za Najpiękniejsze Wnętrze Roku wśród samochodów wprowadzonych na rynek w 2013 roku. Obsługa klimatyzacji dwustrefowej, wykonywana jest z ekranu dotykowego, steruje się tutaj również zestawem głośnomówiącym
telefonu oraz nawigacją satelitarną. Układ jezdny, dzięki zastosowaniu wielu elementów aluminowych, uzyskał znacznie mniejszy ciężar. Precyzyjne i płynne wspomaganie elektryczne
kierownicy, ułatwia pokonywanie zakrętów z największą łatwością.
      Komfort jazdy to odpowiednia konstrukcja zawieszenia i doskonałego wytłumienia hałasów.
Dla 308 została wzbogacona gama silników o nowy motor trzycylindrowy benzynowy z turbiną.
                                                                                                             Grzegorz T.     308 SW