Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

czwartek, 12 lutego 2015

Mazda CX-5 Nowe spojrzenie na SUV-a

Przedstawiam II część charakterystyki MAZDY CX-5. Wszechstronnego auta prod Japońskiej.

Auto zostało przeze mnie sprawdzone w teście miejskim 6.02.2015, poniżej sprecyzowałem zalety SUV-a Mazdy.
-Większa sztywność podwozia dająca nową charakterystykę prowadzenia, zwinność sprawiająca wrażenie jedności kierowcy z autem.
-lżejsze o 14% elementy podwozia, wpływają na podwyższony komfort użytkowania oraz stabilność
 nawet przy większych prędkościach.
-zwarta konstrukcja i specjalna udoskonalona budowa kół zębatych, ułatwiają lekką i płynną zmianę  jak w sportowym bolidzie.
-układ napędowy jest lżejszy o 16%  a obudowa skrzyni biegów odchudzona o 30%, cechy te dodatkowo powodują obniżenie zużycia paliwa i podwyższenie komfortu jazdy
-specjalna automatyczna skrzynia biegów Mazdy łączy zalety wszystkich automatów, oszczędzanie paliwa, kontrola nad płynną
zmianą 6-stopniowej skrzyni, charakterystyczna dla dwusprzęgłowej konstrukcji,  precyzja zmiany biegów daje dodatkowe obniżenie zużycia paliwa o 7%. Napęd 4 x 4 z silnikem 160 kM średnio zużywa ok. 6 l/100 km.
Komfortowe wyposażenie zdobyło uznanie wielu użytkowników,
bardzo czytelna nawigacja i kamera cofania, pomaga w użytkowaniu auta.
Mazda CX-5 uzyskała wysokie oceny w testach przeprowadzonych
przez red. Motoru, najlepsze osiągi, najmniejsze spalanie, najbogatsze wyposażenie.Mazda CX-5  została uznana wszechstronnym suv-em w rankingu Auto Motor i Sport. Receptą na kompaktowego SUV-a sporządzoną przez konstruktorów jest lista potrzebnych elementów, wstawianych do projektu i realizowanych według tej listy. Główne cechy to
wszechstronna kabina, wysoki komfort użytkowania, bardzo dobre właściwości jezdne, oszczędny silnik i wygodna skrzynia automatyczna, działająca perfekcyjnie w tym aucie. Wszystko razem ubrane w elegancką niepowtarzalną karoserię. Polecam ten samochód kierowcom, zdecydowanym
na zakup SUV-a

poniedziałek, 9 lutego 2015

MAZDA CX-5 Nowy EKONOMICZNY SUV

Niepowtarzalny charakter i elegancję oraz bezpieczeństwo Mazdy CX-5 poznałem 6 lutego

w czasie jazdy próbnej z salonu Bemo Motors z Al. Krakowskiej 169 w Warszawie.
        Pani Magda Ż. była moim pilotem i przewodnikiem w czasie testowej jazdy. Gratulacje dla Pani
Magdy za wszechstronne i wyczerpujące informacje na temat auta.
 Auto posiada bardzo wiele zalet, elegancja i bardzo precyzyjne
wykończenie wnętrza, zaskakująco precyzyjne, bezpieczeństwo
użytkowania na najwyższym poziomie.Wygodę użytkowania zapewnia duży 503 litrowy bagażnik z modyfikowaną przestrzenią
bagażową. Po rozłożeniu tylnej kanapy uzyskujemy płaską przestrzeń ładowania. Produkcja czysto Japońska, całkowicie nowy design, wyróżniający Mazdę wśród innych Suv-ów na naszych drogach. Projekt został wykonany wg zasad KODO zawiera wszystkie potrzebne systemy bezpieczeństwa, czynne i bierne,        Osiągnięto najwyższy wynik w badaniach Euro NCAP. Bardzo duży rozstaw osi i wysoki prześwit wyróżnia CX-5 wśród konkurentów klasy SUV. Szeroki wachlarz wersji zespołów napędowych /4x2 oraz 4x4/ dla manualnej lub automatycznej skrzyni biegów. Jeździłem z automatyczną skrzynią 6-stopniową. Nie mam  żadnych uwag do dynamiki i zużycia paliwa samochodu. Jest to pierwszy samochód z zastosowaną technologią SKYACTIV, przy konstruowaniu
silnika, nadwozia, podwozia i skrzyni biegów. Parametry nadwozia: długość 455,5 cm wys. 167 cm,
prześwit 21,5 cm  Projekt zgodny z designem KODO: dusza ruchu. Wyjaśnię teraz główne cechy technologii SKYACTIV: 30% sztywniejsze i 8% lżejsze nadwozie, zapewniające optymalną pozycję
kierowania i stabilności. Lekka konstrukcja i użycie stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie,
zapewniają zmniejszone zużycie paliwa. Nowoczesna konstrukcja zapewnia wysokie bezpieczeństwo
w przypadku kolizji. Wysoko wydajny silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem o stopniu sprężania 14:1. Silnik auta jest całkowicie nowy, ma zmniejszoną masę o 10% a tarcie wewnętrzne\
o 30%. Zmiany te umożliwiają ograniczenie zużycia paliwa o 15%, przy wzroście momentu obrotowego o 15%, uzyskując większy komfort prowadzenia. W silniku diesla o bardzo niskim
stopniu sprężania, daje  zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 20%. Nowoczesna konstrukcja spełnia
normę Euro VI pod względem emisji spalin. Podwójna turbina zapewnia równomierną i płynną reakcję dla niskich i wysokich obrotów silnika. Konstrukcja auta ma podwyższoną sztywność podwozia.


   grzegorzto@op.pl + magdalena.zoltowska@bemo-motors.pl
cdn.
   

piątek, 6 lutego 2015

SUZUKI sx4 s-cross Nowy crossover produkcji Suzuki

Nowym crossoverem Suzuki  SX4 S-Cross wykonałem test 4.02.2015 w Warszawie



Suzuki SX4 S-cross   crossover

Samochód został udostępniony w salonie przy Al. Krakowskiej 169
w firmie Auto Club Sp. z o. o. jazda odbywała się z udziałem
przedstawiciela Pana Daniela S.
     Auto testowane posiadało motor 1,6 benzynowy o mocy 120 kM
z mechaniczną 6-biegową skrzynią i napędem na 4 koła.
Wyposażenie bardzo bogate premium plus zawiera:
1. wspomaganie elektryczne układu kierowniczego 2. systemy bezpieczeństwa ABS + EBD + BAS +
    ESP + TCS. 3. 6 poduszek bezpieczeństwa 4. Automatyczną klimatyzację dwustrefową  5.centralny zamek sterowany pilotem 6. system bezkluczykowego zapłonu 7. Nawigację i ekran LCD do wskazywania funkcji systemu multimedialnego 8. radioodtwarzacz z CD. 9. elektryczne 
szyby we wszystkich drzwiach 10. zintegrowane czujniki parkowania, przednie i tylne 11. tempomat
12. relingi dachowe 13. aluminiowe felgi 14. reflektory ksenonowe i światła led do jazdy dziennej
15. bluetooth + zestaw głośnomówiący sterowany na kole kierownicy. 16. kamerę cofania z wyświetlaniem na głównym ekranie LCD.  Auto ma przestronny bagażnik 430 litrów.
   Kabina samochodu jest dobrze zorganizowana, obsługa nastawienia foteli oraz wielofunkcyjnej
kierownicy nie sprawia żadnych trudności, bagażnik z podwójną podłogą pozwala na optymalne
ułożenie przewożonych przedmiotów. Samochód jest wysoko zawieszony i nowoczesne mechanizmy
układu zawieszenia, znakomicie ułatwiają prowadzenie, cisza podczas jazdy stwarza wrażenie, że
precyzja i wykonanie producenta zasługuje na najwyższą ocenę. Suzuki SX4 S-cross wytwarzany
jest w fabryce na Węgrzech. Nowoczesny silnik 1,6 jest dynamiczny i posiada umiarkowany apetyt
na paliwo, przy mieszanym cyklu ok. 5l/100 km.
       Widoczność z pozycji kierującego oceniam bardzo wysoko, przy parkowaniu oczywiście bardzo
dużo pomaga kamera cofania oraz czujniki. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jakością i estetyką
wykończenia wnętrza pojazdu. Katalog daje możliwość indywidualnego doboru wyposażenia, palety
kolorów nadwozia, rodzaju tapicerki oraz wyboru kół i opon.
                                                 grzegorzto@op.pl        +   daniel.szymczak@bemo-motors.pl

czwartek, 5 lutego 2015

Honda Akord nowoczesna limuzyna 2,0 i-VTEC

Hondą Akord jeździłem 3.02.2015 z salonu Honda Plaza przy ul. Malowniczej.
                           
Hondą Akord z wyposażeniem Executive wykonałem test miejski z udziałem

Pana Przemysława M. konsultanta do sprzedaży samochodów nowych.
Zaskoczony zostałem elegancją wykończenia wnętrza auta i wyposażeniem zapewniającym
komfort i wygodę użytkowania. Limuzyna Hondy, została zaakceptowana przeze mnie błyskawicznie. Od wyjazdu z salonu odczułem, że jest to idealne auto do prowadzenia działalności. Zapewnia prestiż, prezentuje się na bardzo wysokim poziomie. Daje swobodę
podróżowania na dłuższych trasach.
    Samochód posiada wszystkie możliwe wyposażenia, zawarte w pakiecie, wymagające dużych
dopłat u innych producentów. Elegancja wnętrza i dbałość o estetykę jest tu w najwyższym 
gatunku.

 
Akord w wyposażeniu ma bardzo wygodną i elegancką skórzaną tapicerkę.
       Jazda testowa przekonała mnie o właściwościach nowoczesnego napędu auta oraz zaletach
wyposażenia i odpowiednio dobranych systemach bezpieczeństwa użytkowania. Auto waży
1960 kg i motor o mocy 156 kM  jest całkowicie wystarczający do napędu. Umiarkowane
jest również zużycie paliwa na poziomie max 9,6 l/100 km. Silnik benzynowy.
                             grzegorzto@op.pl + przemyslaw.matczak@hondaplaza.pl

środa, 4 lutego 2015

Renault Captur 1,2 120 kM, nowy, elegancki crossover

Nowym crossoverem Renault Captur, jeździłem 2.02.2015, dzięki gościnnym pracownikom

salonu Renault Retail Group, przy Al. Jerozolimskich 156 w Warszawie. Captur. 1,2 120 kM
      Auto zostało wyposażone w bogaty pakiet bezpieczeństwa oraz wszelkie udogodnienia multimedialne. Moje wrażenia, dotyczące komfortu prowadzenia oraz bardzo dobrej kultury pracy
motoru, bardzo pozytywne, potwierdzają właściwe parametry zawieszenia oraz przeniesienia napędu.
W kabinie kierowcy panuje porządek, wszelkie regulacje i włączniki są odpowiednio skonfigurowane
Obsługa auta nie wymaga czytania obszernej instrukcji. Samochód bezpieczny, elegancki i oszczędny

 Oszczędny motor tce 1,2 pozwala na osiągnięcie średniego zużycia paliwa w cyklu mieszanym,
poniżej 6,5 l/100km

silnik 1,2 120 kM benzynowy EDC
Samochód zasługuje na maksymalne oceny pod względem wygody
użytkowania i eleganckie wyposażenie. Wnętrze bardzo miłe i
przyjazne, cisza w kabinie. Dodatkowe walory to znakomicie
działająca 6-stopniowa skrzynia automatyczna oraz pojemny
bagażnik.

 grzegorzto@op.pl    cdn.

piątek, 23 stycznia 2015

SKODA YETI Nowy model SUV-a 4 X 4

                  Modny i praktyczny suv Skoda YETI, wyróżnia się ciekawą

sylwetką i ma swój niepowtarzalny styl wnętrza.
Drogowy test Yeti, wykonałem 21 stycznia 2015, dzięki uprzejmości Pana Piotra Z. z salonu Pol Mot
Auto SA przy ul. Gruchacza w Warszawie.
         Wielką zaletą tego nowoczesnego auta jest dynamiczny motor diesla 2.0 l z turbiną. Komfortowe wyposażenie wnętrza oraz dostęp do wszelkich regulacji, jest tutaj bez zarzutu, kabina
przyjazna, miejsce kierowcy bardzo wygodne z odpowiednią regulacją fotela oraz  bardzo dobrym trzymaniem bocznym.


 YETI     jest nowoczesnym samochodem przeznaczonym do jazdy w warunkach miejskich z możliwością użytkowania w trudniejszym terenie. Napęd 4 x 4 wraz ze znakomicie zestopniowaną
6-biegową skrzynią manualną oraz oszczędnym silnikiem /5,5 l 100 km/ zachęcają nabywców, prowadzących małą działalność gospodarczą.  
              Z satysfakcją stwierdzam, Skoda Yeti zgromadziła największą ilość punktów w teście porównującym, przeprowadzonym przez redakcję Auto Świata, /publikacja w numerze 1005/2015/.
Porównywano 6 samochodów: Dacia Duster, Opel Meriwa, Kia Soul, Renault Captur, Nissan Qashqai, Skoda Yeti.
             Konstrukcja mechaniczna Skody Yeti oparta jest o płytę podłogową Skody Octawia, oczywiście zastosowano zupełnie inne zawieszenie oraz większe koła. Katalog dodatkowego
wyposażenia, obszerny, nie odbiega od wielu innych światowych producentów aut europejskich.
                                            cdn.          grzegorzto@op.pl + www.skoda-auto.pl

środa, 21 stycznia 2015

Citroen C4 AIRCROSS test autem udostępnionym z salonu Puławska 338

20 stycznia 2015 uczestniczyłem w samodzielnym teście drogowym SUV-em Citroen C4 Aircross
Citroen C4 Aircross to optymalny samochód dla rodziny oraz do prowadzenia małej firmy.
  Auto przestronne wewnątrz z dużym bagażnikiem i odpowiednim wyposażeniem. Miałem możliwość przeprowadzenia samodzielnej jazdy w okolicach Warszawy. Wybrałem specjalnie
ulice mniej uczęszczane oraz drogi dojazdowe do miasta.
       Ogromną zaletą jest wygodne i komfortowe zawieszenie oraz bardzo dobra pozycja przy kierownicy. Wyposażenie auta jest wystarczające, wersja seduction, bardzo bogata, nawet ze skórzaną tapicerką.

 
 Elegancja wnętrza panuje w kabinie samochodu, tworzywa deski oraz wykończenie tapicerki, wyróżnia to auto spośród wielu testowanych przeze mnie samochodów.
          Bardzo precyzyjne zestrojenie skrzyni biegów/6-cio biegowej manualnej/ oraz dobre parametry
motoru 1,6 e-HDI, sprawiają, że jazda jest ogromną przyjemnością.
          Użytkowany samochód miał bardzo ładny perłowy biały kolor karoserii.
W cichym wnętrzu kierowca czuje się jak w dużym poważnym salonie, dostęp do wszelkich regulacji
jest bez zarzutu, czytelność i obsługa regulacji nawiewów i klimatyzacji bardzo skuteczna.
          Jak w wielu autach Citroena podkreślić należy precyzję wykonania wyposażenia i ładne
rozmieszczenie pokręteł i przycisków w desce rozdzielczej.
          Nie można zapomnieć o bardzo skutecznym wyposażeniu audio oraz regulacji z koła kierownicy. Łatwa jest również obsługa połączenia urządzeń bluetooth z systemem pokładowym,
multimedialnym.


 

Auto posiada skuteczną dwustrefową klimatyzację oraz wiele elementów elektronicznych, poprawiających bezpieczeństwo użytkownika.       cdn.   grzegorzto@op.pl

poniedziałek, 12 stycznia 2015

I 40 nowoczesna limuzyna HYUNDAIA


 7 stycznia 2015 przeprowadziłem ciekawy test drogowy, limuzyną I40 prod. HYUNDAI-a




HYUNDAI I40 eleganckie wnętrze auta
HYUNDAI I40

Samochód został udostępniony w wersji Comfort, przez salon przy ul. Puławskiej w Warszawie
Test odbywał się w obecności pracownika salonu Pana Macieja S, otrzymałem bardzo dużo
informacji technicznych, na temat auta, także szczegółową ofertę zakupu.
      Elegancja wnętrza i bardzo cichy motor diesla,  zaskakująco dobrze oceniam w czasie testu.
Specjalnie wybrana trasa na przedmieściach Warszawy i częściowo na trasie szybkiego ruchu,
wykazały zalety dobrze zestrojonego zawieszenia. Nie słychać również żadnych dodatkowych
odgłosów toczenia czy stukania. Wykładziny miękkie we wnętrzu i skromna szara tapicerka, nie
zwraca specjalnie uwagi. Pozycja przy kierownicy bardzo dobra, boczne trzymanie foteli na zakrętach i w czasie dynamicznej jazdy daje poczucie bezpieczeństwa. Nie budzą żadnych zastrzeżeń
układ kierowniczy i 6-biegowa, dobrze zestopniowana skrzynia manualna. Elektronika i regulacje
klimatyzacji na wysokim poziomie, nie wymagają specjalnych dodatkowych instrukcji. Intuicyjna
obsługa systemu audio, multimediów czytelna i prosta w obsłudze. Wnętrze obszerne i wygodne, również dużo miejsca na tylnej kanapie. Pojemność bagażnika 553 litrów jest imponująca.
     Bagażnik jest bardzo łatwo dostępny, po rozłożeniu tylnych siedzeń powstaje płaska podłoga, pojemność wzrasta do 1719 litrów.

 

 

 

 


czwartek, 8 stycznia 2015

Nissan Pulsar test drogowy z salonu Nissan Zaborowski

   



7 stycznia skorzystałem z jazdy testowej na przedmieściach Warszawy, dzięki uprzejmości pracownika salonu Zaborowski.






Nissan Pulsar

  Na różnych nawierzchniach i zakrętach auto zachowywało się stabilnie i pewnie. Dynamiczny motor benzynowy
jest wystarczający dla tej zgrabnej kompaktowej  karoserii. Zaskakująco obszerne wnętrze, wygodne i dobrze wyprofilowane fotele, regulacja i odpowiednie ustawienie kierownicy, łatwo pozwalają na
dopasowanie auta do indywidualnej pozycji za kierownicą.
Motor benzynowy 115 konny, wystarcza do dynamicznej jazdy, ma odpowiednie przyspieszenie i bardzo dobre zestopniowanie skrzyni
biegów. Znakomicie skonstruowane zawieszenie oraz skuteczne hamulce wyróżniają ten samochód wśród innych testowanych przeze mnie aut. Niewielkie zużycie paliwa, poniżej 5 l /100km,
potwierdziło podstawowe zalety samochodu. 0graniczona prędkość
maksymalna na poziomie 190 km/h, całkowicie wystarcza do energicznej autostradowej jazdy. Wyposażenie wnętrza, obsługiwane intuicyjnie, nie odbiega od innych standardowych w samochodach produkcji europejskiej. Podstawowa wersja z doposażeniem w grudniu ub. roku, sprzedawana była w cenie 56900 PLN.
Do znanych systemów bezpieczeństwa w Nissanie Pulsar dodano
system kamer 360 stopni, pokazujących wszelkie przeszkody wokół
auta, łącznie z widokiem z góry.
    Elektroniczne systemy utrzymania trakcji oraz ostrzegania o
niebezpieczeństwie, zapobiegają nieprzewidywalnym zdarzeniom
na drodze. Samochód posiada 6 poduszek bezpieczeństwa.
    Nissan pulsar wyróżnia się dynamiczną i sportową przyciągającą
swoim wyglądem uwagę.
    grzegorzto@op.pl                          
   Pulsar


Nowy Nissan Pulsar, przestronny i komfortowy

Nowym Nissanem Pulsar jeździłem 7 stycznia w Warszawie.
     Skorzystałem z jazdy testowej najnowszym autem produkcji czysto japońskiej, umożliwionej
w salonie przy Puławskiej w Warszawie.


Kompaktowy, obszerny samochód, nowoczesny i wygodny, posiada ciekawe i bogate wyposażenie.
Zainteresował mnie przede wszystkim z uwagi na atrakcyjną cenę wersji średnio wyposażonej oraz
oszczędny silnik, benzynowy 1,2 l pojemności.
        Do jazdy próbnej podchodziłem dwukrotnie w różnych salonach. Pierwszy kontakt w Japan Motors, przy Krasnobrodzkiej 5, mogłem zapoznać się z tym ciekawym modelem, statycznie w pomieszczeniach gościnnego nowoczesnego obiektu przy trasie Toruńskiej w Warszawie.
Mogłem zapoznać się ze szczegółami konstrukcji auta, otrzymałem materiały reklamowe oraz wykonałem fotografie.   Samochód sprzedawany jest głównie z motorem benzynowym 1,2 115 Km
lub z dieslem 1,4 l.
    wnętrze jest eleganckie i przyjazne, zachęcające do jazdy. Oceniam bardzo wysoko precyzję i doskonałe wykończenie. Wygodne fotele i czytelne elementy obsługi nie wymagają sięgania do instrukcji obsługi auta.


Moje uwagi podzielę na dwie części stacjonarną i mobilną.         cdn.           grzegorzto@op.pl

piątek, 2 stycznia 2015

Nowa Mazda 3, zaprojektowana zgodnie z filozofią KODO - dusza ruchu




Dalszy ciąg wrażeń z jazdy testowej 19 grudnia 2014


Mazda 3, auto bezpieczne, wygodne i z charakterem
       Dalsze pozytywne wrażenia z testu drogowego, przeprowadzonego w grudniu 2014,
1. uderzająco  niskie zużycie paliwa na poziomie 5,0 l/100 km, przy emisji CO2 118g/km.
2. system łączności z urządzeniami przenośnymi-MZD Connect, łatwa obsługa.
3. doskonałe, nowoczesne zawieszenie, cicho pracujące na różnych nawierzchniach.
4. auto wygodne, przestronne i z dużym bagażnikiem.
5. ciche wnętrze.
6. sportowa elegancja z muskularnym przodem karoserii.
7. pięć gwiazdek w testach Euro NCAP
8. Mazda 3 jest laureatem "Złotej kierownicy" za rok 2013 w kategorii aut kompaktowych.
                                                     grzegorzto@op.pl+r.kosinski@boltowicz.pl