Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

niedziela, 20 listopada 2016

Hyundai Ioniq test drogowy 17 listopada


17 listopada z udziałem przedstawiciela Motortest, Dealera Hyundai-a, Piotra G,  wziąłem udział w testowaniu Nowej hybrydy IONIQ. Auto wyposażone w maksymalną wersję Platinum oraz skórzaną tapicerkę w jasnym kolorze, prezentuje się elegancko i nowocześnie. Prowadzenie i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie, konstrukcja zawiera wszystkie niezbędne systemy

wspomagające użytkowanie, jazda odbyła się w umiarkowanym ruchu miejskim oraz częściowo na obwodnicy miasta. Zwróciłem uwagę na dużą wiedzę przedstawiciela Salonu Motortest, Pana Piotra, przekazywaną w przystępny i właściwy sposób podczas testu drogowego. Dynamika i obsługa podstawowych urządzeń pokładowych samochodu na bardzo wysokim poziomie. Użyto również

porządnych ładnych materiałów wykończeniowych w kabinie auta. Sylwetka nowoczesnej hybrydy nie odbiega od bieżących trendów innych producentów. Stylizacja i dostęp do komputera, obsługa multimediów i praca automatycznej bezzstopniowej skrzyni biegów perfekcyjna. Nowoczesna hybryda Hyundai-a zbudowana została od podstaw na nowej płycie podłogowej i spełnia

wszelkie oczekiwania użytkownika. Ioniq to auto o wymiarach 4470 x 1820 x 1450 i maksymalnej mocy 141 KM. Moment obrotowy max. 265 Nm, pozwala na rozpędzenie do 100 km/godz w 10,8 sek. Osiąga prędkość maksymalną do 185 km/godz. Katalogowe zużycie paliwa, średnie 3,4 l/100 km. Parametry pracy silnika i hybrydy oraz stan naładowania akumulatorów trakcyjnych, wyświetla 

czytelny i wyraźny ekran LCD. Obsługa systemów informacyjnych jest intuicyjna i przejrzysta. Duży bagażnik o pojemności 420 litrów. wystarcza do codziennego użytkowania nowoczesnej hybrydy. Akumulatory trakcyjne litowo-jonowe mają pojemność 1,56 kWh i napięcie 240 V. Skrzynia biegów, automatyczna dwusprzęgłowa zapewnia płynne i dynamiczne przyspieszanie od razu od momentu


uruchomienia auta. Jazda tym nowoczesnym i ekonomicznym samochodem sprawia wiele przyjemności i nie wymaga specjalnych umiejętności, prowadzenie jest łatwe, podobne jak dla tradycyjnych aut z silnikami spalinowymi, wyposażonymi w automatyczne skrzynie biegów. 

Dziękuję za udostępnienie auta do jazdy, Zarządowi Salonu Motortest, ul. Hynka 2 a w Warszawie.

    Grzegorz T  + piotr.grudzinski@motortest.com.pl

sobota, 19 listopada 2016

Złota Kierownica laureaci -gratulacje

Skorzystałem z zaproszenia redakcji popularnego "Auto Świata", biorąc udział w uroczystej Gali Złota Kierownica 2016.

W kategorii: Auta Małe i Kompaktowe, laureatem jest Nowy Citroen C3, miejsce 2 zajął Fiat Tipo a 3 Renault Megane. 

                                        Kompaktowe SUV-y 

                     1. Kia Sportage 

                     2. Infiniti Q30

                     3. Peugeot 3008

                                                           SUV-y                   1. Skoda Kodiaq

                                                                                         2. Lexus RX

KIA Sportage

               3. Ford Edge 

Skoda Kodiaq

                                                                        

 

     Klasa średnia i wyższa

    1, VOLVO S90

    2. Alfa Romeo Giulia

    3. Mercedes klasy E 

Volvo S90

Toyota Prius



Porsche 718

Auta Hybrydowe i Elektryczne

1. Toyota Prius

2. Hyundai Ioniq

3. BMW I3

Auta Sportowe

 

  1. Porsche 718               

  2. Chevrolet Camaro

  3. BMW M2                                       

Kolejna edycja odbyła się w Centrum Wystaw PTAK w Nadarzynie. 

Laureaci w poszczególnych grupach zostali wytypowani przez czytelników z 36 aut nominowanych.

W tym roku po raz pierwszy wprowadzono kategorię auta hybrydowe i elektryczne. W nowej kategorii, zasłużenie wygrała Toyota Prius.  Rewelacyjnym zainteresowaniem cieszył się HYUNDAI Ionic, pierwsza hybryda koreańskiego producenta zajęła II lokatę w tej kategorii. 

Impreza została przeprowadzona sprawnie przez prowadzących, Anię Wendzikowską i Stanisława Sewastianowicza Redaktora Naczelnego Auto Świata.

Widownia została tłumnie wypełniona przez zaproszonych gości, dziennikarzy i przedstawicieli importerów najpopularniejszych aut w Polsce, wyróżniających Salonów sprzedaży oraz fanów motoryzacji.

 relacjonował Grzegorz T.

    http://serwmotoelektroniki.blogspot.com


 

wtorek, 15 listopada 2016

Toyota, auta testowane w latach 2014-2016


 Autami Toyoty jeździłem z Salonu Chodzeń przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie. Przekazuję poniżej wykaz postów z podaniem dat publikacji, opisujących poszczególne modele Toyoty.

1. Toyota Verso 22,26.09.2016

2. Toyota Land Cruiser 08, 31. 08.2016

3. Toyota Aygo 28, 31.08.2016

4. Toyota Yaris Hybrid  20.21,28.08

5. Toyota Corolla 23,25,27.07.2016

6. Toyota Prius IV gen. 09,16,20.04.

7.  Toyota RAV4 Hybrid 12.04.2016

8.  Toyota RAV4   22,25.02.2016

9.  Toyota Auris 12.12.2015 10. Toyota Auris 31.07 02,11.08 2015.      11. Toyota Avensis 26, 28. 06.201512.Toyota  Yaris 16, 17.06.2015  13. Toyota Aygo 26.10. 2014  

                                        Yaris w limitowanej wersji Selection


Auta Toyoty okazały się komfortowe i niezawodne, szczególnie należy polecać hybrydy, przy konstrukcji których Toyota ma ogromne doświadczenie i sukcesy w ilości sprzedanych egzemplarzy. Nowe samochody z roku 2016 to przede wszystkim Toyota Corolla o całkowicie nowej sylwetce i dużych zmianach technicznych. Wiele egzemplarzy wyposażono w nawigację oraz komfortowe wnętrze i automatyczną skrzynię biegów.

     Dużym zainteresowaniem cieszy się model RAV4, sprzedawany także w wersji hybrydowej oraz z napędem 4 x 4.

     Ceny aut hybrydowych są porównywalne z kosztami zakupu, dobrze wyposażonego samochodu z silnikiem diesla.


Przebojem okazała się Auris oferowana w dwóch odmianach nadwozia, kompaktowym i kombi touringsport. Auris oczywiście sprzedawany jest też w wykonaniu hybrydowym.

CDN     Grzegorz T.

Dziękuję za udział w przeprowadzeniu jazd testowych, szczególne podziękowania dla załogi Salonu Chodzeń: www.czerniakowska.chodzen.pl

w.kardaszewski@chodzen.pl                   k.kosman@chodzen.pl

 b.orlowski@chodzen.pl






piątek, 4 listopada 2016

Auta hybrydowe

 Mitsubishi PHEV-hybryda Plug In  Perfekcja japońskiego producenta jest tutaj widoczna w każdym szczególe. Główne cechy tej przemyślanej konstrukcji, to przede wszystkim bezpieczeństwo i wygoda kierującego oraz pasażerów. Elegancja, szyk oraz intuicyjna, łatwa obsługa samochodu, zaskakuje od pierwszego kontaktu z Outlanderem. Ogromne znaczenie ma także ekonomia jazdy z wykorzystaniem dwóch silników elektrycznych, każdy o mocy 82 KM. Rewelacyjnie pracująca automatyczna skrzynia biegów, dopełnia listę zalet hybrydy. Outlander jest jednym z pierwszych pojazdów hybrydowych z napędem 4 x 4. Jazda z udziałem  silników elektrycznych i spalinowego 2,0 121 KM, realizowana jest w trzech trybach. Silniki elektryczne zasilone są z baterii trakcyjnych litowo-jonowych o napięciu 300 V. W szeregowym trybie napędu, auto zużywa 1,9 l paliwa na 100 km. Potwierdziłem ten wynik na odcinku jednorazowej jazdy ponad 85 km. Samochód produkowany jest w Japonii. Określony został jako auto elektryczne, wspomagane silnikiem spalinowym, nowoczesnej konstrukcji. Dokładna relacja została zamieszczona w dniu 21.11.2015 w moim blogu.
Toyota RAV4 Hybrid 4 x 4 o mocy 197 KM, jest nowoczesnym eleganckim autem. Wygodne wnętrze i ogromny bagażnik 501 litrowy, pozwala na podróżowanie w komfortowych warunkach. Wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa oraz wysoki prześwit 177 mm, sugeruje wykorzystanie również do jazdy terenowej w znacznie utrudnionych warunkach. Auto testowałem w dniach 12 i 13 kwietnia 2016.
Testy Toyoty przeprowadzałem dzięki użyczeniu w Salonie Chodzeń przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie. Samochód wyposażony w kompletacji "Prestige", posiada: 1. monitorowanie martwego pola, 2. monitor panoramiczny z systemem kamer 360, 3. system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, 4. skórzaną dwukolorową tapicerkę, 5. przednie i tylne czujniki parkowania, 6. spryskiwacze reflektorów, 7. podgrzewanie przednich wycieraczek, 8. nawigację w systemie Toyota Touch 2 & Go, 9. pakiet safety z automatycznymi światłami drogowymi, 10. układ rozpoznawania znaków drogowych, 11. układ wczesnego reagowania w przypadku ryzyka zderzenia, 12. system rozpoznawania pieszych, 13. układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, 14. aktywny tempomat, 15. system wykrywania zmęczenia kierowcy, 16. pakiet audio premium produkcji JBL, 17. rozszerzoną ochronę przeciwkradzieżową, 18. relingi dachowe.

Kultową Toyotą Prius jeździłem 8 kwietnia 2016, auto IV generacji produkowanej od 20 lat hybrydy, sprzedawanej w ilości ok. 3,5 miliona szt. /w całym okresie wytwarzania Prius-a/. Aktualna wersja to produkt o niezrównanej oszczędności paliwa i odważnym designie z zewnątrz oraz wysokiej ergonomii wnętrza. Napęd Priusa stanowią dwa silniki, spalinowy 1,8 o mocy 98 KM i momencie obrotowym 142 Nm oraz elektryczny  72 KM, łączna moc max 122 KM. Wymiary dł/ szer/ wys. 4540 x 1760 x 1470 mm.

pojemność bagażnika 502 l. masa własna 1790 kg, akumulator trakcyjny napędu umieszczono pod  tylną kanapą. Budowa napędu oraz umieszczenie baterii powoduje bardzo niski środek ciężkości samochodu. Budowa układu napędowego oparta jest o dwa perfekcyjne podzespoły przeznaczone tylko do hybryd. Pierwszy to elektroniczny sterownik mocy, regulujący również odzyskiem energii podczas hamowania oraz przekładni rozdziału mocy. Elementy te są zbudowane w postaci zintegrowanej jednostki, zblokowanej mechanicznie i sterowanej automatyką elektroniczną. Należy przypomnieć, że hybryda nie posiada rozrusznika, alternatora, tradycyjnych podzespołów ulegających naturalnemu zużyciu oraz częstym awariom. Układ hamulcowy w hybrydach jest trwalszy i nie wymaga częstych wymian elementów ciernych. Opisałem to znakomite auto w dniach 16 i 20.04.2016.

28 sierpnia 2015 zapoznałem się z hybrydowym Fordem Mondeo, wersja Titanium z silnikiem spalinowym 2,0.     Ford w bardzo bogatym wyposażeniu, elegancki i bezpieczny, wykazuje bardzo dużą dynamikę i komfort podróżowania.

Oczywiście wyposażony w automatyczną skrzynię biegów CVT, dysponuje mocą 187 KM i momentem obrotowym 175 Nm. Karoseria sedan, wymiary auta 4867/1911/1482 mm, pojemność bagażnika 383  l. Część bagażnika zajmują akumulatory trakcyjne. Cena nowego hybrydowego Mondeo, porównywalna jest do auta z silnikiem diesla o mocy 150 KM. Ford jest komfortowy, wygodny i bezpieczny, oferowany w wersji Titanium, posiada dodatkowo jeszcze sześć różnych pakietów doposażenia, dostępnych według katalogu w Salonie.           Podczas testu uzyskałem wynik średniego zużycia paliwa 4,7 l/100 km, należy dodać warunki użytkowania w ruchu miejskim, średnie natężenie w godzinach szczytu. Katalogowo zużycie przy trasach mieszanych można osiągnąć w granicach poniżej 2,8 l/100 km. 


Ford hybrydowy posiada nowoczesny zespół napędowy skonstruowany specjalnie do tego modelu auta, jego sylwetka i elegancja wnętrza, zasługuje na wysoką ocenę. Czytelność wskaźników oraz obsługa intuicyjna, urządzeń pokładowych jest na najwyższym poziomie. Proszę o zapoznanie się z moimi publikacjami w blogu /27.08.2015 oraz 29.08.2016/ 

 Lexus NX300H jest przedstawicielem aut trzysilnikowych z napędem 4 x 4.

Auto udostępniono do testu w Salonie Chodzeń przy ul. Puławskiej w Piasecznie

     Lexus-em NX300H podróżowałem w dniu 25 maja 2015. Wysoko oceniam nowatorskie rozwiązania techniczne auta, wprowadzone w celu podwyższenia atrakcyjności i podstawowych warunków ekonomicznego użytkowania samochodu. Lexus nie potrzebuje rozrusznika, drogiego filtra cząstek stałych, tradycyjnego sprzęgła oraz paska rozrządu. Konstrukcja układu                             hamulcowego jest również specjalna, trwała i znacznie rzadziej podlegająca naprawom niż w tradycyjnym aucie. Samochód prowadzi się bezpiecznie i komfortowo. W mieście przy prędkości do 65 km/godz. pracuje tylko napęd elektryczny. Auto ma trzy silniki, spalinowy 2,5 l oraz dwa elektryczne, sterowane komputerowo, współpracujące z automatyczną skrzynią biegów. Akumulatory trakcyjne, znajdujące się pod tylną kanapą, nie wymagają doładowywania i nie przewiduje się również ich wymiany. Koszty utrzymania NX300H zostały zminimalizowane, dzięki znakomitej i przemyślanej obsłudze serwisowej i wyeliminowaniu elementów ulegających zużyciu w czasie codziennej eksploatacji.

Polecam moje publikacje z dnia 26 i 29 maja 2015

Luksusowym Infiniti Q50 jeździłem 5 i 7 stycznia z przedstawicielem Salonu Krasnobrodzka w Warszawie.  Nowoczesny i luksusowy samochód z silnikiem 3,5 V6, dysponuje mocą łączną 364 KM. Silnik elektryczny ma moc 68 KM. Max moment obrotowy wynosi 546 Nm przy 5000 obr./min. Napęd 4 x 4 sprzężony jest z automatyczną 7-mio stopniową skrzynią biegów. Prędkość max. 250 km/godz. 0-100 km/godz. osiąga w 5,4 sek. szacunkowo zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,8 l/100 km. Napęd elektryczny zasilany jest z baterii trakcyjnych o napięciu 346 V i pojemności 50 kW. Auto posiada sportowe niezależne zawieszenie, dwuwahaczowe z przodu i wielowahaczowe z tyłu, zastosowano dwutłokowe amortyzatory ze sprężynami śrubowymi. /przód i tył/ Samochód o masie 1901 kg ma wymiary 4800 x 2085 x 1445 /dł. szer. wys./

Konsoleta centralna Infiniti Q50 z regulacjami i wyświetlaczami 8 calowym górnym oraz 7 calowym dolnym


Eleganckie skórzane wykończenie wnętrza

Wnętrze Infiniti Q50

Hybrydowa Toyota Yaris Selection 

Test został wykonany w dniu 21.08.2016 podróżowałem wtedy w okolicach Sochaczewa, w różnych warunkach drogowych, przy średnim ruchu tranzytowym. 1,5 litrowy silnik spalinowy DOHC oraz elektryczny 61 KM, łączna moc hybrydy 100 KM. Auto kompaktowe, bardzo wygodne, dynamiczne i oszczędne. Przy mieszanym cyklu drogowym średnie zużycie paliwa wynosi 3,1 l/100 km. Przyspieszenie 0-100 km/godz. 11,8 sek. prędkość maksymalna 165 km/godz. Autko o masie 1085 kg ma wymiary: 3950 x 1695 x 1510. Pojemność bagażnika 286 litrów.   Toyotę Auris Hybrydową testowałem w dniu 12.12.2015, dzięki użyczeniu w Salonie Chodzeń przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie.

Kompaktowy i bezpieczny samochód Toyoty, oferowany jest również w wersji Touring Sports. Moc łączna hybrydy 136 KM pozwala na rozwinięcie prędkości max. 180 km/godz. z przyspieszeniem 10,9 sek do 100 km/godz. Samochód posiada dwa silniki. Spalinowy 1,8 l oraz elektryczny 80 KM. masa własna 1465 kg, wymiary 4595 x 1760 x 1485 mm. Auris hybrydowy z silnikiem 1,8 136 KM to aktualnie najlepiej sprzedawane auto w ofercie Toyoty. Wersja Prestige najbogatsza, teraz kosztuje 102400 zł. Polecam zapoznanie się z moimi publikacjami z 12.12.2015 oraz 4.10.2016.  

 
7.09.2016 i 19.09.2016 opublikowałem wrażenia z testu najnowszej hybrydy KIA Niro.  Auto przestronne z wygodnym wnętrzem i eleganckim wykończeniem. Hybryda dysponuje mocą łączną 141 KM generowaną przez silnik spalinowy 1,6 oraz 43,5 KM z silnika elektrycznego. Auto o masie własnej 1425 kg ma wymiary: 4355 x 1805 x 1545 mm. Prędkość max 162 km/godz. przyspieszenie 11,5 sek do 100 km/godz.
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm /1000-2400 obr/min./ Samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów 6-bieg. DCT. Kia Niro okazała się bardzo ekonomiczna, przy mieszanym cyklu jazdy osiągnąłem zużycie paliwa poniżej 4 l na 100 km. Nowa Kia Niro oferowana jest na rynku krajowym w trzech kompletacjach wyposażenia M, L i XL. Najdroższa wersja wyceniona została na 107900 zł. 
Polecam to atrakcyjne i ekonomiczne auto Grzegorz T przy opracowaniu tego tekstu współpracowali: marcin.autowicz@carservis.pl daniel.dmoch@carservis.pl  sebastian.stalka@carservis.pl w.kardaszewski@chodzen.pl     b.orlowski@chodzen.pl   k.kosman@chodzen.pl 
agnieszka.truszkowska@mitcar.pl  maksymilian.gorski@mitcar.pl   mitcar@mitcar.pl       kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl  www.lexuswarszawa-pulawska.pl      www.bemo-motors.pl   www,ford.pl    www.infiniti.pl              rwicinski@infiniti.pl                                                           serdecznie dziękuję za umożliwienie przeprowadzenia testów drogowych!     Grzegorz Tomasiewicz






wtorek, 1 listopada 2016

Samochody elektryczne, testy drogowe

Elektryczne samochody popularne w Polsce

Przedstawiam poniżej charakterystyki aut elektrycznych, testowanych przeze mnie. Nissan Leaf: samochód z silnikiem elektrycznym 80 kW 109 KM, zasięg 190 km, obecnie przez zastosowanie baterii trakcyjnych o pojemności 30 kWh, zwiększono zasięg do ok. 250 km.  Auto zostało przeze mnie sprawdzone w warunkach drogowych w testowaniu tygodniowym, opisane szczegółowo 24.09.2014 21.06.2015 oraz 24.09.2015. Szczególne podziękowania składam dla Salonu Zaborowski w Warszawie przy Puławskiej oraz Nissan Polska Pani Dorocie Pajączkowskiej z Public Relations.  Czysto elektryczny, dynamiczny i bardzo dobrze wyposażony samochód produkowany jest w Wielkiej Brytanii i cieszy się dużą popularnością wśród odbiorców w Europie. W rankingu elektrycznych zajmuje 1 miejsce pod względem sprzedanych egzemplarzy, ponad 150 tysięcy sztuk.

Dynamika auta jest zapewniona w całym zakresie obrotów układu napędowego, doskonała jest sygnalizacja stanu baterii i systemu odzyskiwania energii w czasie jazdy i hamowania.

Renault Fluence, najbardziej komfortowy z trzech testowanych aut. Największy wewnątrz i luksusowo wyposażony opisany przeze mnie 02.09.2015.


Fluence napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 70 kW 95 KM, napęd z baterii litowo-jonowych pozwala na wykonanie przebiegu ok 170 km. Baterie trakcyjne mają napięcie 400 V i są przygotowane do szybkiej wymiany w stacji serwisowej /ok. 3 min/ Powolne ładowanie ze standardowej sieci 230 V trwa ok. 8 godz. 

BMW i3 testowane przeze mnie w dniach 15.10.2015 do 19.10. 2015 na dystansie 540  km, okazało się znakomitym i oszczędnym autem do codziennego użytkowania. Silnik elektryczny o mocy 170 KM i max momencie obrotowym 250 Nm waży tylko 50 kg. Auto rozpędza do 60 km/godz w 4 sek. Do 100 km/godz. 7,2 sek. Masa własna 1195 kg, osiągnięta została przez lekką konstrukcję, przy użyciu wielu tworzyw sztucznych oraz elementów kewlarowych.                   
Zespół napędowy BMW jest umieszczony z tyłu ponad osią napędową, uzyskano bardzo niski środek ciężkości. Średnie zużycie energii elektrycznej wynosi 12,9 kWh. Auto pobiera max 12 A, przy powolnym ładowaniu z sieci domowej 230 V. Takie ładowanie trwa ok 6-8 godzin. Istnieje możliwość programowania godzin ładowania, ustawiana w komputerze pokładowym BMW. Pakiet baterii trakcyjnych litowo-jonowych zapewnia zasięg ok. 160 km. Moje doświadczenia przy codziennych jazdach, wykazały konieczność codziennego wieczornego ładowania ze stacjonarnej szybkiej ładowarki. Ładowanie odbywa się wtedy prądem stałym ok. 112 A, czas ładowania ok. 1 godz.  Z największą dynamiką w trybie comfort osiągnąlem zasięg ok. 160 km. Dla powiększenia zasięgu zalecane jest korzystanie ze stylu Eco-Pro. Powiększa się wtedy zasięg o ok. 30%.
Przypominam, że stacjonarne ładowarki są ogólnodostępne i bezpłatne. Korzystałem z takiej ładowarki przy ul. Wołoskiej w Warszawie.

Polecam zainteresowanie się autami elektrycznymi sprzedawanymi obecnie w kraju. Oferta takich samochodów jest coraz obszerniejsza i dodatkowo w zupełnie przyzwoitych cenach. Auto elektryczne jest trwałe i niezawodne, eksploatacja jest znacznie tańsza i mniej kłopotliwa, codzienne użytkowanie to głównie pilnowanie wskaźników naładowania baterii i regularne korzystanie z ładowarek. Kompletacja auta zawiera ładowarkę domową dla powolnego ładowania z sieci prądu zmiennego 230 V.

Grzegorz T   +   kamil.sokolowski.@partner.bmw.pl 

                            www.zaborowski.com.pl 

                            grzegorz.brzozka@dealer.renault.com.pl