Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

wtorek, 12 lutego 2019

Renault Kadjar relacja II cz. z testu drogowego

Nowy Kadjar 2019 140 KM
Porównałem poprzedni model z obecnie znajdującym się w sprzedaży.

1. Zmiany zauważone w designie nadwozia: Nowy pas przedni, chromowane wstawki w grillu i okolicy świateł przeciwmgielnych, zmieniony zderzak tylny z nowymi światłami cofania i przeciwmgielnymi. Nowe światła tylne, ledowe.

2. Zastosowano nowe silniki o mocy 140 KM i 160 KM typu TCe 1332 oraz Blue dCi 115 KM /1,5 l/ Blue dCi 150 KM /1,7 l/.
3. We wnętrzu umieszczono nowy panel multimedialny oraz nowe sterowanie klimatyzacji dwustrefowej, automatycznej. Na wyświetlaczu jest nowa opcja Car Play oraz Android Auto. Sterowanie jest dotykowe intuicyjne i bardzo proste w obsłudze.  Wyświetlanie czytelne i precyzyjne. Bardzo przydatną funkcją jest regulacja długosci siedzenia przedniego.
Oświetlenie auta wykonano w technice ledowej, nowe lampy uzyskały elegancki kształt i designerski styl. 

W nowym Renault Kadjar, dla wersji z najmocniejszym silnikiem, zastosowano napęd 4 x 4 z automatem 7-mio stopniowym. 

Auto uzyskało atrakcyjniejszy wygląd zewnętrzny, zmodyfikowano wnętrze, poprawiono komfort podróżowania przez znaczną modernizację kształtu foteli.

Opinie użytkowników są bardzo pozytywne i potwierdzam również walory tego eleganckiego auta, przeznaczonego dla zainteresowanych zakupem crossovera lub średniego SUV-a.

opinię sporzadziłem wspólnie z przedstawicielem Salonu Białowieska 10A Panem Zenonem S. 

                                                                           Grzegorz T    +  www.rrgwarszawa.pl

piątek, 8 lutego 2019

Nowy Renault Kadjar relacja z testu miejskiego I cz.

Skorzystałem z uprzejmości Handlowca Salonu Białowieska 10A w Warszawie, uczestniczyłem w krótkiej miejskiej przejażdżce najnowszym Kadjarem 1,4 140KM.
Autem w najdroższej wersji wyposażenia podróżowałem po ulicach Grochowskich Osiedli. Zaskoczony jestem cichym, znakomitym precyzyjnie wykończonym wnętrzem i wysmakowanym designem kabiny. Motor 1,4 występujący o mocy 140 KM, okazał się dynamiczny i żwawy.  Samodzielna jazda próbna, zdecydowanie pomaga mi wysoko ocenić zalety tego nowoczesnego auta. Do ogromnych zalet należy zaliczyć: przestronność wnętrza, znakomite wytłumienie hałasu zewnętrznego, elegancję kabiny, duży bagażnik, precyzyjne prowadzenie i bogate standardowe wyposażenie.
Samochód posiada odpowiednio usztywnione zawieszenie, stwierdziłem po przejeżdżaniu przez progi zwalniające. Na komfort jazdy wpływają z pewnością 18" felgi. Bagażnik z kołem dojazdowym oraz z "modubordem" pozwala ustawić wszelkie potrzebne przedmioty, w przestrzeni bagażowej. Pasażerowie tylnej kanapy, na pewno nie będa narzekać na brak miejsca na swoich kanapach. Tapicerka jest wygodna i odpowiednio regulowana. Fotele przednie z możliwością wysuwania siedziska, także regulowane do góry.
Przestrzeń bagażowa o pojemności 472 litrów, wystarczająca dla tego auta, dobrze zorganizowana i zaopatrzona w przegródki do wożenia drobiazgów. Dla wygody użytkowników zastosowano również siatkę utrzymującą drobniejsze przedmioty. Do ogromnych zalet należy również dodać dużą ilość odpłatnych segmentów wersji doposażenia.

   CDN      Grzegorz T     +   Zenon S. /Handlowiec RRG/


poniedziałek, 12 listopada 2018

III generacja kompaktowego kombi KIA Ceed, 2 cz. relacji z testu

III generacja kombi KIA Ceed została wprowadzona do sprzedaży we wrześniu 2018 i od razu zdobyła duże zainteresowanie krajowych odbiorców.     Najważniejsze cechy tej dojrzałej i przemyślanej konstrukcji to: wyższy komfort jazdy, starannie dopracowana ergonomia i dokładniejszy układ jezdny. Kia wyposażona w najbardziej optymalny silnik benzynowy 1,4 o mocy 140 KM, to auto oszczędne i bardzo wygodne.

Motor 1,4 to cicha i równomiernie oraz dynamicznie pracująca jednostka napędowa, połączona z automatyczną skrzynią 7-stopniową DSG daje optymalne warunki użytkowania. We wnętrzu jest dość przestronnie i bezpiecznie. Kierowca ma przed sobą masywniejszą, od poprzedniego modelu deskę i znacznie czytelniejsze wyświetlanie parametrów jazdy.

Poprawione są materiały wykończeniowe oraz elementy wyposażenia wnętrza. Do wyboru jest ekran wyświetlacza centralnego 7" lub 8". Wszystkie parametry multimedialne są łatwo i czytelnie nastawiane oraz regulowane na ekranie dotykowym.  Znacznie bogatsze wyposażenie samochodu oraz zastosowanie wielu nowych elektronicznych systemów bezpieczeństwa, to dodatkowe zalety Nowej KII Ceed.

Wyciszenie kabiny jest prawie idealne, przyjemność prowadzenia auta, zapewnia zmodernizowane nowoczesne zawieszenie. Nierówności jezdni są dobrze tłumione przez odpowiednio zestrojone średnio twarde zawieszenie. Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem, idealnie dostosowuje się do trudnych i krętych dróg, nawet przy złych i nierównych nawierzchniach nie zauważyłem błędnych  reakcji.

Do komfortu użytkowania przyczyniają się również znakomite ergonomiczne fotele, zapewniające dobre trzymanie ciała pasażerów nawet przy gwałtownych zakrętach. W ofercie salonów obecnie znajdują się trzy silniki benzynowe oraz jeden diesel o mocy 115 lub 136 KM. Dziękując pracownikom działu Handlowego Carserwisu, za umożliwienie przeprowadzonego testu, bardzo wysoko oceniam nowe auto,  kompaktowe kombi Kia Ceed SW.

                                                Grzegorz T


poniedziałek, 5 listopada 2018

Jazda testowa Kią Ceed SW 30.10.2018

Dzięki uprzejmości Działu Handlowego Carserwisu przy Połczyńskiej 33, mogłem przeprowadzić jazdę testową Nową Kią Ceed w wersji kombi.

Udostępnione auto miało silnik benzynowy 1,4 T GDI o mocy 140 KM ze skrzynią automatyczną,
wyposażeniem L i pakietami dodatkowymi do Business Line. 
Auto już w wersji podstawowej posiada bogate i elegancko wyposażone wnętrze. W  standardzie otrzymujemy: system autonomicznego hamowania, asystenta utrzymania pasa ruchu, światła do jazdy dziennej technologii LED, bluetooth z zestawem głośnomówiącym, elektryczne szyby przednie i tylne, klimatyzację oraz radioodtwarzacz z 6 głośnikami. Cena standardowej wersji wynosi 65990 zł.

Motor benzynowy z 7-mio stopniową skrzynią automatyczną DCT, stanowi optymalne rozwiązanie napędu Nowej KII. Dynamika i ekonomia tego silnika, potwierdza wszelkie zalety tego kompaktowego kombi. Konstruktorzy samochodu bardzo dużą uwagę poświęcili bezpieczeństwu użytkowania oraz komfortowi wnętrza. Wiele systemów sterowanych elektroniką pokładową jest dostosowane do jazdy autonomicznej. Obsługa elektroniki jest sygnalizowana na 8 calowym ekranie dotykowym, czytelnym, obsługującym wszelkie nastawienia. Na kole kierownicy znajdują się sterowania do systemu audio produkcji firmy JBL. Z kierownicy steruje się również tempomatem.                                               
Dodatkowym ułatwieniem prowadzenia Nowej KII, jest bardzo poprawnie działający system cofania z kamerą i obrazem wyświetlanym na dużym ekranie centralnego wyświetlacza LCD. Zaskakująco zestrojone zawieszenie samochodu oraz ogromny bagażnik 635 litrowy, to dodatkowe atuty Nowej KII.

Standardowe wyposażenie wersji L, testowanej przeze
mnie zawiera dodatkowo: -elektryczną regulację podparcia lędźwiowego foteli przednich, -regulowaną wysokość foteli przednich, -przyciemniane tylne szyby, - wykończenie tapicerki materiałowo-skórzane,- elementy wnętrza lakierowane na wysoki połysk, czarne, -aluminiowe felgi 16 calowe z oponami 205/55/R16, -kolorowy wyświetlacz 4,2" LCD /pomiędzy zegarami/, -elektrycznie składane lusterka boczne z kierunkowskazami   w technice LED, -system aranżacji przestrzeni bagażowej z siatką oddzielającą przestrzeń bagażową od części pasażerskiej. 
Nowa Kia Ceed SW ma w wyposażeniu koło zapasowe dojazdowe. Bagażnik posiada szyny ułatwiające mocowanie przewożonych przedmiotów oraz miejsce do schowania siatki oddzielającej przedział bagażowy.

Do bogatego wyposażenia tego praktycznego pojazdu, można dokupić jeszcze pakiet bezpieczeństwa, 4000 zł.

W skład pakietu wchodzą: -SCC aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości oraz funkcją Stop&Go, -LFA asystent jazdy w korku, -FCA system autonomicznego hamowania z dodatkową funkcją wykrywania pieszych,-BCW system monitorowania martwego pola w lusterkach, -RTCW system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania.

                                                              Grzegorz T     + www.carserwis.pl

                                                                                       + daniel.dmoch@carservis.pl

niedziela, 9 września 2018

Test najnowszą KIĄ Picanto 84 KM


Autko zostało użyczone przez Carserwis z ul. Połczyńskiej 33 w Warszawie

Najnowszą Kię Picanto testowałem pod Warszawą w dniu 28 sierpnia 2018. Prowadziłem jazdy na różnych trasach, częściowo obwodnicą S8. Picanto w wersji wyposażenia L z silnikiem 1,2 DOHC, rozwija moc 84 KM przy 6000 obr./min. Nowa wersja charakteryzuje się zmodernizowaną karoserią oraz zmienionym wnętrzem. Samochód o wymiarach dług.3670 szer. 1625, wys. 1500 jest wygodny i przestronny. Bagażnik ma pojemność 255 litrów, jeden z największych w klasie samochodów miejskich. Prędkość max. 173 km/godz. przyspieszenie 0-100 km/godz. osiąga w 12 sek. Nowoczesne zawieszenie pozwala na szybkie pokonywanie nierówności oraz nie hałasuje przy jazdach po drogach gruntowych. Auto jest wyjątkowo zwrotne, minimalny promień skrętu 4,7 m. Cennik Picanto przewiduje najtańszą wersję z silnikiem 1,0 o mocy 67 KM w wyposażeniu M, za 39900 zł. Najtańsza Picanto wyposażona jest w klimatyzację manualną, radioodtwarzacz z MP3, regulowany w górę fotel kierowcy, 6 poduszek bezpieczeństwa, system bezpieczeństwa z ESC, sterowane elektrycznie szyby przednie, centralny zamek z alarmem i immobilizerem, pilot do alarmu w kluczyku. KIA Picanto oferowana jest w 11 kolorach nadwozia. Bardzo dużą zaletą jest 7-mio letnia gwarancja autka, podkreślam, że jest to już kolejna modernizacja tego zgrabnego i wygodnego autka miejskiego. Test wykonałem w celu opracowania porównań kilku miejskich samochodów współcześnie sprzedawanych w kraju.

                              Grzegorz T.    +  www.carserwis.pl

                              przy udziale Daniela D.    

  


sobota, 8 września 2018

Test drogowy Toyotą Aygo 24 sierpnia

Nową Toyotą Aygo jeździłem 23 sierpnia 2018 w okolicach Warszawy                                 Autko miejskie zostało udostępnione przez Kierownictwo Salonu Toyota Chodzeń przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie. Tradycyjnie otrzymałem wszystkie dostępne materiały, perfekcyjnie wykonane przez Toyotę i dodatkowe informacje od Pani Kasi K. pracownika Działu Handlowego.  




Auto o dług. 3465 mm

           szer.  1615

           wys.   1460 

wyposażone w benzynowy 3-cyl. silnik o mocy 72 KM z 5-biegową skrzynią manualną spełnia normę emisji spalin Euro 6 AD. Maksymalny moment obrotowy 93 Nm osiąga przy 4400 obr./min. 

Zawieszenie zbudowane jest na kolumnach Mc Phersona i tył z belką skretną. Nowoczesny napęd pozwala na osiągnięcie prędkości 160 km/godz. z przyspieszeniem 13,8 sek do 100/godz.

Parametry napędu pozwalają na ekonomiczną jazdę ze średnim zużyciem paliwa ok. 5,0 l/100km. Małe autko Toyoty posiada nowoczesną stylistykę nadwozia i precyzyjne wykończenie wnętrza. 5-drzwiowa wersja z pakietem x-play to wydatek 43900 zł oferowany w dwóch sposobach finansowania kredycie smartplan lub leasingu smartplan. Obie formy zakupu pozwalają na wymianę lub wykupienie autka po 2 lub 3 latach spłacania rat.  Raty w przypadku leasingu są 50%  tańsze.  Charakterystyczne  dla Toyoty wygodne wnętrze jest również w AYGO. Samochodzik jest oferowany w 7 kolorach nadwozia. Po przeprowadzeniu jazd testowych, bardzo wysoko oceniam walory użytkowe nowej Toyoty Aygo, obsługa urządzeń pokładowych i nastawienie systemów audio oraz klimatyzacji, bardzo łatwa oraz nie wymagająca wysokich kwalifikacji technicznych. Intuicyjne jest również korzystanie z zestawu głośnomówiącego telefonu sparowanego poprzez bluetooth. Korzystne pakiety, oferowane przez salon, wzbogacają wersję auta, za niewielką dopłatę, możemy skorzystać z pakietu style /990 zł/ lub connect / 1000 zł/. Dodatkowo w wersji X-play można zakupić nawigację satelitarną z lektorem w języku polskim /2100 zł/. Polecam nowoczesną i oszczędną Toyotę Aygo.

                                      Grzegorz T    +  www.toyota.pl

              Toyota Chodzeń Warszawa Czerniakowska 102

 

poniedziałek, 13 sierpnia 2018

Mitsubishi Space Star luksusowo wyposażone autko miejskie

W dniach 1-7 sierpnia przeprowadzałem test drogowy miejskiego autka Space Star.

Test wykonywany był w celu przygotowania materiałów do porównania popularnych małych samochodów, powszechnie sprzedawanych w kraju. Jeździłem wersją 1,2 Intense CVT.

Skorzystałem z uprzejmości Biura Prasowego MM Cars i jeżdżąc w różnych warunkach terenowych i miejskich oceniam bardzo wysoko zalety perfekcyjnie zbudowanego Mitsubishi.
Kompaktowe eleganckie autko ma dynamiczny silnik o mocy 80KM,

skrzynię automatyczną, bezstopniową. Nowoczesne zawieszenie oraz dość głośny wydech dodają charakteru "małego sportowca", temu pojazdowi. Motor 3 cylindrowy, benzynowy swobodnie daje radę, ruszanie dynamiczne spod świateł w mieście to prawdziwy wyścig często wygrywany na starcie. Skrzynia pozwala również na przełączanie biegów manualnie. 
Wyposażenie wnętrza jest precyzyjnie i komfortowo
wysmakowane,  oceniam tak ponieważ wszystkie auta Mitsubishi są bardzo elegancko wykończone, niezależnie od modelu. Estetyka i detale upiększające na najwyższym poziomie. Samochód na 15" alufelgach i z dobrymi oponami  Yokohama,  jak w autach klasy wyższej, przedstawia się godnie, wzbudza zainteresowanie miłośników motoryzacji.    Samochód o wymiarach 3795 /dług./
szer. 1665, 1505 /wys./ jest zgrabny, kompaktowy i elegancki. 
   Wyposażenie standardowe tej wersji zawiera wszystkie systemy bezpieczenstwa
oraz wiele elementów komfortu z zewnątrz chromowane listwy ozdobne, skuteczne światła Xenonowe, tylne lampy Led. 
   Klimatyzacja jest automatyczna, bardzo skuteczna w ostatnich dniach podczas upałów przekraczających 30 st. Wygodne fotele z regulacją wysokości i dobrym
trzymaniem bocznym, podwyższają walory użytkowe Space Star-a.
   Elektrycznie sterowane są wszystkie szyby boczne i lusterka zewnętrzne. Autko
wyposażone jest również w podgrzewane przednie fotele.
   Intuicyjna obsługa systemów regulacji oraz skuteczne nawiewy klimatyzacji to ogromne zalety auta.
  Mitsubishi Space Star ma wszelkie zalety i powinien znaleźć się w czołówce porównywanych, małych miejskich samochodów.
                                                                                                    CDN
                                                                               Grzegorz T.