Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

poniedziałek, 19 października 2015

BMW i3 samochód elektryczny klasy premium


 Kontynuacja wrażeń z testu na dystansie 540 km, jazda miejska i poza miastem


Zespół napędowy samochodu elektrycznego BMW i3
Uzupełniając informacje na temat auta klasy premium, przedstawiam dodatkowe jego walory użytkowe: 1. Silnik elektryczny o wadze tylko 50 kg, dostarcza mocy 170 KM i w stałym zakresie 250 Nm,rozpędza samochód poniżej 4 sek. do 60 km/h.
2. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 150 km/h 3. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi katalogowo 7,2 sek.      4. masa własna pojazdu 1195 kg, dużo elementów wykonano z tworzyw sztucznych, pochodzących z recyklingu  5. średnie zużycie energii elektrycznej, uzależnione jest od stylu jazdy i wynosi 12,9 kWh.  6. Przy ładowaniu z gniazdka sieci jednofazowej, domowej, pobiera maksymalnie 12 A, ładowanie trwa wtedy 6-8 godzin 7. Wysokonapięciowy pakiet baterii zapewnia zasięg ok. 160 km.
 8. Samochód wyposażono w inteligentny system zarządzania energią, umożliwiający odzysk energii przy dojazdach do skrzyżowań oraz przy hamowaniu. 9. Pakiet baterii zasilających jest podgrzewany lub chłodzony w zależności od temperatury. Podgrzewane jest również wnętrze z wykorzystaniem pompy ciepła 10. Litowo-jonowe baterie wysokonapięciowe mają gwarancję 8-mio letnią. 11. Komputerowo wybierany jest styl jazdy i w przypadku ustawienia Eco-Pro, zwiększony zostaje zasięg auta o ok. 30%.
12. Zasięg 160 km dotyczy stylu Comfort z największą dynamiką użytkowania.
Do wyposażenia i konstrukcji wnętrza zastosowane zostały materiały wykończeniowe z drewna eukaliptusowego, liści oliwnych, wełny oraz kompozytów karbonidowych.

            ładowarka stacjonarna

Ładowanie baterii zasilających, najszybsze można wykonać bezpłatnie w miejscu ogólnodostępnym. W warszawie przy ul. Wołoskiej 22.                     
Ładowarka ma stale załączony kabel do przekazywania energii prądu stałego,
do 112 A, można też korzystać z kabla prądu przemiennego, znajdującego się
w wyposażeniu auta. Ładowanie prądem przemiennym jest znacznie wolniejsze.
                                                                          grzegorzto@op.pl            
http://serwmotoelektroniki.blogspot.com/

niedziela, 18 października 2015

BMW i3 nowe ekologiczne auto 100% elektryczne

BMW i3
BMW i3
Dalszy ciąg informacji na temat przeprowadzonego w październiku testu drogowego.
      Kontynuacją kilkudniowego testu drogowego, elektrycznego autka BMW i3, jest bieżący tekst o podstawowych właściwościach technicznych i szczegółach wyposażenia:
1. samochód wyposażono w silnik elektryczny o mocy 170 KM z automatyczną skrzynią biegów bezstopniową. 2. przyspieszenie 0-100 km/godz. osiąga w 7,2 sek. 3. wnętrze 4-osobowe, wygodne siedzenia z możliwością składania tylnych oparć kanapy w stosunku 50:50, uzyskujemy wtedy całkowicie płaską, powiększoną przestrzeń bagażową.               5. samochód posiada podłokietniki w przednich drzwiach oraz pomiędzy fotelem kierowcy i pasażera. 6.Niekonwencjonalne jest nadwozie auta z bardzo szeroko otwieranymi drzwiami
7. Ustawienie foteli kierowcy i pasażera z przodu, realizowane mechanicznie, precyzyjnie pozwala zająć
wygodną pozycję w aucie. Podróżowałem na trasach dłuższych, nie odczuwając żadnego dyskomfortu.
8. Samochód posiada ciekawe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa. Wyposażony jest w elektroniczne systemy zapobiegające kolizjom, ostrzega sygnałem
na ekranie przed kierowcą, także dynamiczną kontrolę
trakcji. Dodatkowo czujniki parkowania przód i tył oraz kamera cofania, ułatwiają codzienne użytkowanie. 9. Do podstawowego wyposażenia należy elektryczne, degresywne wspomaganie kierownicy, kierownica skórzana, elegancka jest regulowana w dwóch płaszczyznach.
10. Karoseria ma wiele elementów wykonanych z materiałów kompozytowych /kewlar/, elegancja panuje wewnątrz w wielu modułach tapicerki i kokpitu. 11. Komfortowe wyposażenie uzupełnia automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja z funkcją ogrzewania wstępnego kabiny, ogrzewanie jest bardzo przydatne zwłaszcza przy nocnym oczekiwaniu
pod stacją szybkiego ładowania. 12. Przydatna jest instrukcja programowania godzin ładowania, możliwe
jest zaprogramowanie dla domowej sieci 230V w czasie tańszej taryfy energetycznej. 13 Elektronika multimedialna jest perfekcyjna z ekranem 6,5 calowym i profesjonalnym radiem BMW. 14. Auto ma oprogramowanie serwisu

info i alarmowego, posiada też skróconą instrukcję polskojęzyczną, wyświetlaną na ekranie głównym TFT. 15. Uzupełnieniem multimediów jest doskonale
działający zestaw telefoniczny, kompatybilny z systemem bluetooth, dla każdego aparatu komórkowego. 16. Podstawowe wyposażenie obejmuje ładowarkę do gniazda sieci domowej 230V.
17. Akcesoria dodatkowego wyposażenia dostępne są 
pod adresem ifo.bmw.pl@bmw.com
                 
wnętrze luksusowej wersji BMW i3 

cdn.                            grzegorzto@op.pl

czwartek, 15 października 2015

BMW i3 nowe rewelacyjne auto elektryczne, wprowadzone na rynek krajowy


Nowe BMW i3 100% elektryczny. Samodzielnie testowany samochód BMW posiada wiele zalet,
    1. Podstawowa ocena dotyczyła ekonomii użytkowania i przydatności do codziennego wykonywania pracy. Zadanie spełnione  znakomicie.
    2. Precyzja i elegancja wnętrza na najwyższym poziomie, materiały wykończeniowe w najlepszym gatunku, wygodna tapicerka oraz jasne wnętrze dodają urody tego niewielkiego auta.
    3. Pozycja przy kierownicy bardzo wygodna, nie odczuwałem żadnych trudów dłuższej podróży. Mój test na trasach łącznie 540-kilometrowych, przy codziennych ładowaniach w stacji szybkiego uzupełniania energii, oceniam na 5+. 4. Bezpieczeństwo użytkowania najwyższego rzędu, systemy elektroniczne oraz super funkcjonalna, automatyczna skrzynia biegów zapewnia duży komfort. 5. Znakomita 
    rozdzielczość kamery cofania oraz doskonale działające czujniki parkowania, zarówno w dzień
    jak i wieczorem, poprawnie pozwalają parkować auto.  6. Bardzo dobra i cicha praca zawieszenia + znakomite właściwości jezdne pojazdu na 20 calowych kołach to następna zaleta BMW i3.                        Przeprowadziłem analizę kosztów rocznego użytkowania, przy konieczności codziennego  ładowania z sieci domowej 230 V i dla porównania samochodu o średnim zużyciu paliwa 8,5 l/100 km /cena Pb95 =4,35 PLN/ otrzymałem różnicę 8435 PLN, rocznie. Założyłem przebieg aut realny na poziomie 28600 km, eksploatacja mieszana, miasto i trasa. Dla samochodu spalinowego, zasilanego benzyną koszt roczny paliwa wynosi 
    10574,88 PLN, ładowanie z domowej instalacji elektrycznej BMW i3 to koszt roczny 2139,84 PLN,    Z moich wyliczeń, według kalkulatora ekonomii użytkowania aut elektrycznych, koszt przejazdu 100 km dla auta BMW i3, to 7,48 PLN, samochód spalinowy wykazuje koszt paliwa 36,97 PLN na 100 km. Samochód ma konstrukcję lekką z wykorzystaniem kewlarowych elementów uzupełniających kabinę pasażerską. Bardzo skutecznie jest zainstalowany silnik
    o mocy 170 KM, nad tylną osią napędową. Bardzo nisko położony środek ciężkości, ułatwia prowadzenie w ciasnych i gwałtownych zakrętach. Dynamika auta poniżej 8 sek do 100 km/h, zupełnie przyzwoita jak dla małego /3990 mm/ auta.   cdn.
                                                                   grzegorzto@op.pl     + Kamil.Sokolowski@partner.bmw.pl


    wtorek, 6 października 2015

    Hybrydowe i elektryczne samochody popularne w Polsce

    Sprawdziłem 6 samochodów,  osobiście testując przy codziennym ruchu miejskim i poza miastem.    

    Toyota Yaris hybryda 
      www.nissan.pl
    Renault Fluence 100% elektryczny   Nissan Leaf 100% elektryczny

      Skorzystałem z uprzejmości pracowników salonów położonych głównie w Warszawie i tuż za miastem.   Przedstawiam auta w kolejności przypadkowej bez sugestii, które z nich oceniam najwyżej. silnik spalinowy: Ford Mondeo 2,0 140 KM, Toyota Yaris 1,5 75 KM, Toyota Auris 1,8 99 KM, Lexus NX 300 h 2,5 155 KM,  1. Renault Fluence/100%/, 2. Ford Mondeo 2.0 Titanium 3.Toyota Yaris 4. Toyota Auris /hybrydowe/ 5.Lexus NX300 H, 6. Nissan Leaf /100%/ Zaznaczone 100% to auta czysto elektryczne, ładowanie realizuje się szybkimi ładowarkami przed salonem, W przypadku Nissana początkowy prąd ładowania przekracza wartość 400 A. Do 95% uzupełnienia energii uzyskałem w czasie ok.45 minut.Charakterystyki poszczególnych pojazdów przedstawiam poniżej. silnik elektryczny: Ford Mondeo 120 KM, Toyota Yaris 61 KM, Toyota Auris 80 KM, Lexus NX300 h dwa silniki elektryczne 143 + 68 KM, średnie zużycie paliwa: Ford 4,2 l/100km, Yaris 3,3 l/100km, Auris 3,8 l/100km, Lexus 5,0 l/100 km. przyśpieszenie: 0-100 km/godz. Ford 9,2 sek, Yaris 11,8 sek, Auris 10,9 sek, Lexus 9,3 sek. prędkość maksymalna: Ford 187 km/godz, Yaris 165 km/godz. Auris 180 km/godz. Lexus 180 km/godz. długość nadwozia: Ford 4867 mm /jedyny sedan oferowany na rynku krajowym/, Yaris 3950 mm, Auris 4595 mm /karoseria Touring Sports/, Lexus 4630mm
    pojemność bagażnika: Ford 383 l /bagażnik zmniejszony przez zamontowane pakiety baterii napędu elektrycznego/, Yaris 286 l, Auris 600 l, Lexus 555 l. Najbardziej rozsądnie umieszczone baterie w Toyocie Auris, znajdują się pod siedzeniami pasażerów z tyłu. Nissan Leaf oraz Renault Fluence mają elektryczne silniki 109 KM i 95 KM /Fluence/. Szczegółowy opis tych 100% aut elektrycznych, zamieściłem w poprzednich artykułach mojego bloga.

    Toyota Auris w karoserii Touring Sports

     

        www.poznajhybrydy.pl

     

     

     

     

      Jednostka napędowa Nissana Leaf
     

    Ford Mondeo 2.0 Titanium Hybrid

     

                    grzegorzto@op.pl                  cdn. 

    środa, 2 września 2015

    Renault Fluence 100 % elektryczny luksusowy samochód

    Renault Fluence Z.E.
    2 września 2015 brałem udział w testowaniu auta elektrycznego Renault Fluence Z.E. Dzięki uprzejmości pracownika Salonu Pana Kuby B z Renault przy Puławskiej 621 B w Warszawie, wykonałem test miejski przy dużym porannym natężeniu ruchu. W luksusowym aucie nie czuje się trudów pokonywania zatorów drogowych. We wnętrzu całkowita cisza, leciutko szumi dmuchawa klimatyzacji, dwustrefowej. Pan Kuba wyjaśnił mi szczegóły wyposażenia
    oraz jego główne zalety auta elektrycznego. Na pochwałę zasługuje przzemyślany kokpit samochodu, czytelność i oznakowanie oraz intuicyjna obsługa, podstawowe zalety francuskiego "elektryka". Zewnętrznie karoseria nie różni się od innych aut z napędem tradycyjnym. Samochód, pod względem uzytkowym, łatwy w obsłudze, nie wymaga specjalnej nauki techniki jazdy. Wyposażony w automatyczną bezstopniową skrzynię biegów oraz wiekszość systemów bezpieczeństwa, znanych z aut napędzanych tradycyjnymi silnikami spalinowymi.                               
    Na czytelnych wskaźnikach, cały czas wyświetlona jest ilość energii oraz zasięg możliwy do przejechania w km. Należy dodać, że można doładowywać akumulatory napędu elektrycznego, za pośrednictwem szybkiej ładowarki, przy salonie Renault. Ładuje się wtedy napięciem o wartości 400 V.Ładowanie powolne ok. 8 godzin, wykonujemy z tradycyjnej sieci 230 V. Litowo-jonowe akumulatory, przystosowane są do szybkiej wymiany, oczywiście w stacjach serwisowych, operacja taka trwa 3 min.



    Serce napędu 70 kW /95 KM/, rozpędza samochód o maksymalnym momencie 226 Nm, do prędkości elektronicznie ograniczonej 135 km/godz.
     Jak wiemy moment obrotowy w samochodach elektrycznych jest maksymalny w całym zakresie obrotów. Elektryczny motor ma maksymalnie 12000 obr/min. Napęd samochodu realizowany jest na przednią oś i połączony bezstopniową skrzynią automatyczną  bez sprzęgła. Zasięg ok.170 km                                        przy średnich warunkach drogowych. 



    Serce napędu stanowi silnik elektryczny o mocy 70 kW, /95 KM/. Fluence wykorzystuje odzyskiwanie energii elektrycznej i doładowuje akumulatory, podczas jazdy rozpędem i podczas hamowania, rekuperacja odzyskiwanej energii jest sygnalizowana na wskaźnikach tablicy rozdzielczej przed kierującym.  Wygodny i komfortowy oraz ekonomiczny samochód został wyprodukowany w Turcji w ilości ok. 3000 szt. Dziękując pracownikom Salonu,  za udostępnienie do testu auta, polecam wszelkim miłośnikom ekologii,
    zainteresowanie się pojazdami z oferty Renault, współcześnie oferowanymi, Renault ZOE, Renault Kangoo /dostawczy/.  
    poleca: grzegorzto@op.pl http://serwmotoelektroniki.blogspot.com/ 

    sobota, 29 sierpnia 2015

    Ford Mondeo Hybrid 187 KM z silnikiem spalinowym 2.0

    Kontynuacja wrażeń z przeprowadzonej jazdy testowej 28 sierpnia 2015.
    Dodatkowe informacje na temat najnowszego auta Forda.
    Ford Mondeo z napędem hybrydowym o łącznej mocy 187 KM, napędzany jest silnikiem spalinowym 2,0 l, czterocylindrowym, rzędowym oraz elektrycznym zbudowanym specjalnie do tego auta. Nowoczesna konstrukcja oraz walory wyposażenia, Titanium bogatego i nastawionego na komfort, bezpieczeństwo
    użytkownika. Hybrydowy Ford oferowany jest z jednym wyposażeniem z możliwością dokupienia pakietów dodatkowych, uzupełniających wersję Titanium. Cena nowego hybrydowego Forda Mondeo jest porównywalna z samochodem o tradycyjnym napędzie spalinowym z silnikiem diesla 150 KM.
    Do bezpiecznego i ekonomicznego uzytkowania samochodu hybrydowego, zachęcam, po sprawdzeniu wyników zużycia paliwa z krótkiego odcinka, testowego, wynik 4,7 l/100 km, może nie rewelacyjny, trzeba jednak pamiętać,
    że uzyskany został w aucie o gabarytach 4867 mm długości i wadze 1579 kg.
    Wygodny i komfortowy Ford Mondeo, ma znacznie mniejszą emisję spalin, zawartość CO2 wynosi 99 g/km. Dynamika pojazdu pozwala na osiągnięcie przyspieszenia 9,2 sek do 100 km/h. Główne pakiety dodatkowego wyposażenia: 1. pakiet safety (ABIDA) zawiera - monitorowanie martwego pola, sygnalizowane w zewnętrznych lusterkach -zapobieganie kolizjom przy jeździe z małą prędkością, zwany Active City Stop, -nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa dla dwóch tylnych skrajnych siedzeń, 2. pakiet Design & Safety zawiera dodatkowo reflektory w technologii Ford Dynamic Led, samoczynnie dostosowujące się do warunków jazdy,  zmieniające kształt i zasięg strumienia światła. 3. Do uatrakcyjnienia multimediów Forda można dokupić pakiet Business 1-nawigacja satelitarna z 8" ekranem dotykowym i menu w języku polskim, bluetooth do łączności z telefonem, asystent samoczynnego parkowania, wyszukujący odpowiednie miejsce postojowe. 4. dodatkowo kamera cofania w pakiecie jak wyżej z nazwą Connectivity. 
              polecają ten ciekawy samochód:         grzegorzto@op.pl      www.ford.pl                 Bemo-Motors Al. Krakowska 169, Warszawa


           Fotografie pokazują wnętrze Forda Mondeo Hybrid oraz jednostkę napędową