testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
niedziela, 6 czerwca 2021
Crossover Peugeot e-2008 w teście miejskim
Bardzo udany elektryczny crossover Peugeot e-2008
Auto zostało zbudowane na modularnej platformie e-CMP, wspólnej dla innych modeli grupy PSA /DS3 Crossback, Opel Corsa/. Bardzo funkcjonalne umocowanie baterii trakcyjnych, między
- 0-100 km/godz. 9 sek.
-
Salonu Peugeot przy Al. Krakowskiej w Warszawie
XII wersja Toyoty Corolla hybrid 184 KM kombi
Toyota Corolla 2.0 VVT-I E-CVT w wersji Comfort udostępniona do jazdy próbnej, przez Firmę Chodzeń przy Czerniakowskiej w WarszawieNowa Toyota to najładniejsze kombi na rynku w kraju. Typowy Japończyk nabrał oryginalnego charakteru nowoczesnego auta, uniwersalnego. Nareszcie uzyskano odpowiednio dużo miejsca na tylnej kanapie. Większy jest bagażnik, obecnie ma pojemność 581 litrów. Podwójna podłoga i wnęka na koło zapasowe, bagażnik posiada 2 haczyki do zawieszenia zakupów.
Wnętrze jest precyzyjnie wyposażone przy użyciu dobrej jakości materiałów.Przy kierownicy siedzi się wygodnie, zakres regulacji foteli i kierownicy, duży, widoczność bardzo dobra.
System audio, nawigacja, działające bardzo dobrze, brakuje tylko połączenia bezprzewodowego ze smartfonem Apple Car Play, połączenie przewodem działa poprawnie.
Dynamika auta wysoka, 100 km/godz. osiąga w 8,1 sek. Corolla wykazuje umiarkowany apetyt na paliwo, zużycie w cyklu miejskim 5 l na 100km, na drodze ekspresowej przy 140 km/godz. ok. 4,7 l na 100 km.
Zalety: Atrakcyjne wnętrze, dobrze wyprofilowane fotele przednie, dobre trzymanie boczne foteli, dobre wykonanie i porządne materiały wnętrza. Duży zakres regulacji foteli i kierownicy dobre właściwości jezdne, atrakcyjna sylwetka karoserii. Sprawne systemy wspomagania kierowcy, dynamika i ekonomiczne walory silnika. Minusy: brak APPLE CAR PLAY i Android Auto, dość wysoka cena wersji 184 KM.Dane techniczne:
R4 hybryda, moc zespołu 184 KM, skrzynia biegów automatyczna bezstopniowa, zawieszenie: kolumny Mc Phersona, tył podwójne wahacze. Koła 225/40 R18,
masa własna 1370 1560 kg
długość 4650, szerokość 1790, wysokość 1435, rozstaw osi 2640,
pojemność zbiornika paliwa 43 litry,
przyspieszenie 8,1 do 100 km/godz.
prędkość max. 180 km/godz.
zużycie paliwa 4,7 - 5,6 l/100km.
ceny hybrydy ok. 105 900 zł
Grzegorz T. przy udziale pracowników Działu Sprzedaży Toyota Chodzeń
poniedziałek, 3 maja 2021
Kadjar 2021 nowy test w Salonie RRG Białowieska 10A
Jazda testowa 30.04. Renault Kadjar TCe 140 EDCSUV-em 1,3 140 KM podróżowałem dzięki uprzejmości Panów Marka B. i Igora A. dnia 30 kwietnia 2021. Wykonałem trasę miejską i częściowo obwodnicą Warszawy, samochód w najnowszej kompletacji i silnikiem 1,3, bardzo dobrze wyposażony, wersja INTENS z automatyczną skrzynią biegów, stanowi optymalną ofertę dla użytkownika. Bardzo wysoko oceniam komfort prowadzenia i wygodę wnętrza. Zaskakująco cicho pracuje silnik i rewelacyjna skrzynia biegów EDC. Wnętrze stonowane, bez zbytnich upiękrzeń i błyszczących dodatków, wyposażone w pakiet "komfort" z regulacją wysokości obu foteli przednich oraz długości siedziska. Fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego. Oba fotele podgrzewane elektrycznie. Skuteczna i cicha klimatyzacja.Auto posiada bogate wyposażenie bezpieczeństwa, m.in.: system kontroli martwego pola,-system kontroli pasa ruchu, system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, wskaźnik zmiany biegów, -system wspomagania parkowania przód i tył, -tempomat, -kamera cofania, -system wspomagania nagłego hamowania, -sygnalizacja niezapięcia pasów, funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania, -komunikaty w języku polskim, -światła przednie Full Led.Auto ma bardzo dobrą widoczność z pozycji kierowcy, dużą tylną szybę i czytelną dokładną kamerę cofania. Pojemny bagażnik 472 litry, podwójna podłoga oraz bardzo łatwe rozkładanie tylnych oparć kanapy, dźwignią z bagażnika, dodają walorów użytkowych. Max. 1478 litrów pojemności bagażnika /po rozłożeniu tylnych siedzeń/. Eleganckie wnętrze z wygodną dwuczęściową tapicerką skórzano-materiałową oraz nawiewy na tylnych siedzeniach to dodatkowa bardzo potrzebna funkcja dwustrefowej, automatycznej klimatyzacji. Nawiewy ustawiane są indywidualnie przez pasażerów.Sterowanie wszystkich regulacji, obsługa klimatyzacji oraz nawigacji, intuicyjne, nie wymagają specjalnych umiejętności. Parametry jazdy oraz nawigację możemy kontrolować na dużym, czytelnym, dotykowym ekranie auta, optymalnie umieszczonym dla wzroku kierowcy. Parametry techniczne i użytkowe: dł/szer/wys. 4489 x 1836 x 1613, max. moment obrotowy 240 Nm, prędkość max. 200km/h.przyspieszenie 0-100km/h 9,5 sek. średnica zawracania 10,7 m, Auto jest na kołach z oponami 215 x 60 x R17 /alufelgi dwukolorowe/.
Bardzo ciekawe rozwiązanie w zakresie multimediów nazwano "R-Link2, zawiera nawigację z mapą Europy wersja rozszerzona z dostępem do usług interaktywnych, radiodtwarzaczem DAB, Bluetooth, USB/Jack i wyświetlaniem na 7"ekranie dotykowym. Na dachu auta jest antena w kształcie płetwy rekina.
Dziękując za udostępnienie auta do testu, zachęcam do zainteresowania tym atrakcyjnym, bezpiecznym i komfortowym SUV-em
Grzegorz T grzegorzto@op.pl
we współpracy z Markiem B.
Igorem A. igor.andryszczuk@renault.warszawa.pl
niedziela, 7 lutego 2021
II część testu Suzuki Vitara mild hybrid
Druga relacja z testu Suzuki Vitara
Vitarę wysoko oceniam za: kompaktowe wymiary, komfortowe wnętrze, funkcjonalność, bardzo wygodną pozycję przy kierownicy. Dł./szer./wys. 4175mm x 1775mm x 1610 mm. Przyjemne prowadzenie auta i odpowiednia dynamika zwłaszcza przy ustawieniu selektora na "sport". Samochód wyposażono w nowoczesny system napędowy z silnikiem 1,4 turbo, moc 129 KM, max. moment obr. 235 Nm. Prędkość max. 190 km/h, przyspieszenie 9,5 sek do 100 km/h. Przypominam, że Vitara jest wyposażona w urządzenie ISG, realizującą tzw. miękką hybrydę.ISG to urządzenie z różnymi funkcjami: alternator i rozrusznik z klasycznego silnika, silnik wspomagający napęd spalinowy, generator efektywnie odzyskujący energię podczas hamowania. Dzięki napięciu 48V wszystkie te procesy są o wiele bardziej wydajne i przebiegają szybciej. Przykładowo w ramach rekuperacji, generator pracuje z mocą 14 KM. Zastosowano dodatkowy akumulator litowo-jonowy oraz konwerter przetwarzający napięcie z 48V na 12 V.Dynamiczna jazda oraz wygodne wnętrze to bardzo duże zalety auta, niski poziom hałasu w środku, to dodatkowe zalety. Niewielkie zużycie paliwa uzyskujemy przy spokojnej jeździe w trybie "auto". Estetyczne i miękkie linie nadwozia, przyciągają miłośników aut wielozadaniowych.Dużą satysfakcję uzyskujemy przy jazdach w trudnym terenie po śniegu lub błocie. Prawidłowo i miękko zawieszone auto, dobrze porusza się w każdym terenie.
Prędkość max. 190 km/h, przyspieszenie 9,5 sek do 100 km/h. Przypominam, że Vitara jest wyposażona w urządzenie ISG, realizującą tzw. miękką hybrydę.ISG to urządzenie z różnymi funkcjami: alternator i rozrusznik z klasycznego silnika, silnik wspomagający napęd spalinowy, generator efektywnie odzyskujący energię podczas hamowania. Dzięki napięciu 48V wszystkie te procesy są o wiele bardziej wydajne i przebiegają szybciej. Przykładowo w ramach rekuperacji, generator pracuje z mocą 14 KM. Zastosowano dodatkowy akumulator litowo-jonowy oraz konwerter przetwarzający napięcie z 48V na 12 V.Dynamiczna jazda oraz wygodne wnętrze to bardzo duże zalety auta, niski poziom hałasu w środku, to dodatkowe zalety. Niewielkie zużycie paliwa uzyskujemy przy spokojnej jeździe w trybie "auto". Estetyczne i miękkie linie nadwozia, przyciągają miłośników aut wielozadaniowych.Dużą satysfakcję uzyskujemy przy jazdach w trudnym terenie po śniegu lub błocie. Prawidłowo i miękko zawieszone auto, dobrze porusza się w każdym terenie.
Dynamiczna jazda oraz wygodne wnętrze to bardzo duże zalety auta, niski poziom hałasu w środku, to dodatkowe zalety. Niewielkie zużycie paliwa uzyskujemy przy spokojnej jeździe w trybie "auto". Estetyczne i miękkie linie nadwozia, przyciągają miłośników aut wielozadaniowych.Dużą satysfakcję uzyskujemy przy jazdach w trudnym terenie po śniegu lub błocie. Prawidłowo i miękko zawieszone auto, dobrze porusza się w każdym terenie.
Funkcjonalność i wygoda obsługi regulacji audio, systemu klimatyzacji oraz informacje o parametrach jazdy, to dodatkowe zalety nowej Vitary.
Grzegorz T przy udziale Kamila K. z Salonu Japan Motors w Warszawie
środa, 3 lutego 2021
Legenda- Suzuki Vitara Wróciła
27 stycznia testowałem w ruchu miejskim najnowsze auto Suzuki Vitara hybrydZastosowanie układu miękkiej hybrydy w nowej wersji Vitary, umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 40%. Realizacja elektrycznego układu 48V, stwarza inne oszczędności w postaci zastosowanych lżejszych kabli połączeniowych elektryki auta. Akumulator litowo-jonowy o napięciu 48V, poprzez przetwornik napięcia dostarcza energii do zapłonu oraz obsługuje wszystkie odbiorniki, klimatyzację, oświetlenie, system audio.Sercem układu 48V jest alternator 48V, pełniący rolę rozrusznika, wspomagającego również silnik spalinowy w przypadku znacznego obciążenia, np. przy rozpędzaniu po starcie. Testowany przeze mnie samochód w wersji Comfort Plus, bardzo bogato wyposażony, napędzany 4 x 4 to przyjazny i niskoemisyjny crossover, wygodny, przyjazny dla środowiska i ekonomiczny.Auto eleganckie wewnątrz i zewnętrznie cieszące oko. Wzbudza zainteresowanie miłośników obecnie popularnej elektromobilności. Duży i ustawny bagażnik z podłogą na dwóch poziomach porządnie pozwala na umieszczenie dość sporego bagażu. Do zalet wyposażenia należy zaliczyć czytelną deskę rozdzielczą oraz poprawnie działające funkcje informacyjne na dużym ekranie LCD. Obraz kamery cofania czytelny, ułatwia parkowanie pojazdem.
Autem podróżowałem w umiarkowanym ruchu miejskim, nie przekraczając na trasach obwodnicy, prędkości 90 km/godz. Dynamika odpowiednia do mocy silnika, przyspieszenie 9,5 sek. do 100 km. Na podkreślenie zasługuje wiele technicznych rozwiązań zaczerpniętych z doświadczeń przy 10-letniej tradycji konstrukcji Formuły I. Przestronne wnętrze i bardzo wygodna pozycja przy kierownicy dają bardzo dobrą widoczność dla kierowcy.
Auto przyjazne dla środowiska i bardzo dobrze wyposażone, polecam zainteresowanym, użytkownikom tej popularnej marki na światowym rynku motoryzacyjnym. Wyjątkowa i prosta obsługa multimediów oraz regulacja klimatyzacji i wentylacji, intuicyjne przestawianie parametrów informacji o technice jazdy, to dodatkowe zalety Vitary. Dziękując Panu Kamilowi K. za udostępnienie auta do testu, zachęcam do zakupu i użytkowania nowej Vitary.
CDN
Grzegorz T. grzegorzto@op.pl przy udziale kkocinski@pgd.pl doradcy klienta Salonu Japan Motors w Warszawie
niedziela, 6 grudnia 2020
Jazda testowa CLIO E-TECH Hybrid 140 KM
TEST Przeprowadzony został przeze mnie w okolicach Warszawy w dniach 29,30 XI
Auto zostało udostępnione w Salonie Białowieska 10 w Warszawie. Hybrydowy CLIO w wyposażeniu ZEN, można nabyć w cenie 88400 zł i jest to jedna z tańszych hybryd, oferowanych w Polsce. Ten zgrabny i dynamiczny pojazd posiada wiele zalet. Między innymi jego nowoczesny system napędowy o mocy łącznej 140 KM, pozwala na pokonywanie tras miejskich w 80% na silniku elektrycznym. Napęd zbudowano z trzech silników, dwóch elektrycznych i silnika spalinowego oraz rewelacyjnej skrzyni biegów Multi-mode. Uzyskujemy błyskawiczne przyspieszenia oraz płynną i dynamiczną jazdę. W kabinie panuje cisza, jazda jest przyjemna i ekonomiczna. Baterie trakcyjne o pojemności 1,2 kWh, ładują się samoczynnie w czasie jazdy, hamowania i zwalniania, dzięki nowoczesnemu systemowi odzyskiwania energii oraz trybowi jazdy B-Mode, załączanemu dźwignią automatycznej skrzyni biegów.
W pełni naładowany akumulator trakcyjny, pozwala przejść do trybu 100% elektrycznego, po naciśnięciu przycisku EV. Prędkość podróżna w trybie elektrycznym jest ograniczona do 135 km/godz. Ekonomiczny tryb spokojnej jazdy posiada wskaźnik w postaci listka w zielonym kolorze, powiększającego się w miarę odzyskiwania energii doładowującej baterie. Nowoczesne Clio zapewnia duży komfort podróżowania kabina jest
duża i wygodna, fotele z regulacją wysokości, dla kierowcy, odpowiednio wyprofilowane. Wykończenie wnętrza, eleganckie, posiada miękkie wykończenia i odpowiednią jasną kolorystykę. Silnik 1,6 benzynowy łącznie z elektrycznymi daje max. moment obrotowy 144 Nm. Moc zespołu napędowego wynosi 140 KM. Baterie trakcyjne 385 V, umieszczono z lewej strony wnęki bagażnika. Należy zaznaczyć, że masa własna auta tylko 10
kg większa od samochodu z napędem tradycyjnym. Auto wyposażono w nowoczesny system multimedialny Easy Link, intuicyjnie sterujący nastawianiem parametrów kontrolnych jazdy oraz audio, za pomocą dotykowego ekranu o przekątnej 9,3".
Nowe Clio E-Tech Hybrid polecają:
grzegorzto@op.pl
autor:http://serwmotoelektroniki.blogspot.com/
marek.babinski@renault.warszawa.pl
czwartek, 3 grudnia 2020
Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid test w ruchu miejskim
26 listopada uczestniczyłem w przeprowadzeniu testu jazdy miejskiej, najnowszym modelem hybrydowym Plug-in Renault. Rewelacją konstrukcji nowego Captura, jest zastosowanie trzech silników, motor trakcyjny elektryczny + elektryczny wspomagający /rozrusznik generator/ i silnika spalinowego o pojemności 1598 cm3. Zespół napędowy osiąga moc 160KM, w całym zakresie obrotów 200-1677 obr/min. moment obrotowy 280 Nm. Rozrusznik-generator ma moc 25 kW.
Oba silniki elektryczne, zasilone są z baterii trakcyjnej 345V o pojemności 9,8 kWh, umocowane są w zamkniętej obudowie zespołu wysokonapięciowego i napędzają przednią oś auta. Silnik spalinowy załączany jest dla doładowania baterii trakcyjnej i uruchamiany jest zależnie od potrzeb, sterowany komputerowo. Prędkość podróżna dla trybu elektrycznego, może być realizowana do 135 km/godz. do ok.50 km. Wystarcza energii na jednorazowy przejazd przez miasto. Oczywiście w zależności od stylu jazdy, bateria doładowywana jest również w czasie podróży z większymi prędkościami. Bateria odzyskuje energię przy jazdach rozpędem oraz podczas delikatnego zwalniania, po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia. Dynamika pojazdu jest ogromna. Dzięki technologii E-Tech do 80% czasu jazdy miejskiej zapewnia napęd elektryczny. Napęd hybrydowy pozwala zaoszczędzić do 40% paliwa, porównując do tradycyjnego napędu spalinowego. Najnowsze rozwiązania techniczne w Renault, oparto o wykorzystanie wiedzy i doświadczenie zdobyte w Formule 1 i segmencie samochodów elektrycznych. Captur E-Tech jest bestsellerem w swoim segmencie w Europie.Bateria trakcyjna, umieszczona jest we wnęce z lewej strony bagażnika. W bagażniku są również kable i ładowarka do uzupełniania baterii z sieci lub ze stacji szybkiego ładowania.
Zastosowana w napędzie skrzynia automatyczna MMT o wielu trybach pracy, charakteryzuje się płynną i przyjemną reakcją na zmianę prędkości i doskonale odzyskuje energię w czasie jazdy. Rozruch auta jest każdorazowo w trybie elektrycznym. Skrzynia biegów pozwala na wykorzystanie trybu B-mode, zapewniając maksymalne odzyskiwanie energii podczas jazdy. Działa w zakresie zwalniania do ok.7 km/godz. przy wyhamowywaniu. Odpowiedni styl jazdy umożliwia doładowywanie baterii bez używania hamulca zasadniczego, płynne hamowanie zapewnia maksymalne doładowanie baterii trakcyjnej. Trzy tryby pracy zespołu napędowego, zapewniają wysoką kulturę jazdy oraz najlepsze efekty oszczędzania energii i paliwa: 1. Multi-Sense-Pure, ustawiany z pulpitu dotykowego - czysto elektryczny tryb jazdy. 2. E-Save oszczędzający energię elektryczną, pozwalający zaoszczędzić do 40% paliwa. 3. Sport, wykorzystujący pełną moc trzech silników. W nowym Capturze E-tech zastosowano dwa wyświetlacze - zegary 10,25" oraz Easy Link o przekątnej 9,3" jako centralny ekran LCD-dotykowy do ustawienia parametrów jazdy.
Polecam ten nowoczesny i ekonomiczny samochód, już dostępny w Salonach RRG
Grzegorz T przy udziale załogi
Salonu RRG z ul. Białowieskiej 10
CDN
Subskrybuj:
Posty (Atom)