testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
piątek, 18 lutego 2022
Rewelacyjna Toyota Yaris w teście miejskim
Toyota Yaris Cross została udostępniona przez Salon Chodzeń w Warszawie. Auto w wersji EXECUTIVE, bardzo bogato wyposażone, napęd 4 x 4, 116 KM hybryda.
Toyota Yaris Cross została użyczona w zaprzyjaźnionym Salonie Chodzeń przy Czerniakowskiej w Warszawie. Główne cechy tego dynamicznego i wygodnego auta przekazał mi doradca Pan Marek B. Otrzymałem również szczegółowe materiały katalogowe, zawierające wszelkie wersje wyposażeniowe crossovera. Publikacje czytane przeze mnie dotychczas, nie zawierały zbyt wiele pochwał i sugerowały przeznaczenie Yarisa Cross, głównie do jazdy miejskiej.Moje wrażenia z jazdy są wręcz odmienne, autko jest świetnie wykonane, ma doskonałe właściwości jezdne i dość obszerne wewnątrz. Przekonałem się o wielu zaletach tej hybrydy z napędem 4 x 4. Trzymanie boczne w dosyć zwartych nawrotach i gwałtownych zakrętach jest wprost zaskakująco dobre. System napędu 4 x 4 tworzony jest przez dwa silniki elektryczne umieszczone przy każdej osi. Funkcjonalnie napęd tylny jest dołączony tylko w przypadku utrudnień terenowych lub w trasie po bezdrożach.Motor spalinowy 3-cylindrowy dostarcza mocy 92 KM, łączna moc zespołu napędowego wynosi 116 KM, maksymalny moment obrotowy 141 Nm. Silnik spalinowy benzynowy rzędowy 12-to zaworowy DOHC z wtryskiem pośrednim. Maksymalna prędkość 170 km/godz. przyspieszenie 11,8 sek do 100 km/godz. Yaris Cross oraz Yaris IV generacji produkowany jest w zakładach francuskich w Valenciennes. Jak w wielu crossoverach, Yaris ma wiele upiększeń w postaci nakładek na błotnikach oraz ślizgacze pod zderzakami. Cross ma znacznie większy prześwit od standardowej wersji Yarisa, jest o 95 mm wyższy, 20 mm szerszy i 240 mm dłuższy. Prześwit podwozia wynosi 170 mm. Auto ma większe 19 calowe felgi, śmiałą linią nadwozia przyciąga uwagę innych, przejeżdżających kierowców.Silnik spalinowy pracuje przy dynamicznej jeździe, głównie poza miastem. Moja testowa miejska trasa realizowana była głównie z napędem elektrycznym. We wnętrzu panuje harmonijny porządek, czytelność zegarów oraz wyświetlanie na ekranie LCD, wzorowe. Wygodne fotele oraz więcej miejsca dla pasażerów tylnej kanapy, nie wykluczają korzystania z dalszych podróży tym autkiem. Obsługa wszelkich regulacji oraz nastawianie audio i parametrów klimatyzacji jest intuicyjne i nie wymaga studiowania obszernej instrukcji użytkownika. Oczywiście Toyota, jak zwykle, zastosowała wiele systemów bezpieczeństwa ułatwiających codzienne wykorzystywanie samochodu.Dla kontroli wyboru optymalnych parametrów jazdy, zamontowano selektor trybu jazdy, normalny, ekonomiczny, pełna moc /sportowy/ oraz elektryczny. Efektowny 9-calowy wyświetlacz Full HD uzupełnia część informacyjną auta, łącznie z obsługą nawigacji i kontroli parametrów jazdy, grafika jest czytelna, system współpracuje z telefonami z androidem i pozwala na sterowanie z poziomu smartfona, wieloma funkcjami użytkowymi, nawigacji.
Wymiary zewnętrzne auta: 4180 x 1765 x 1595 /dług. x szer. x wys./
www.toyota.pl
niedziela, 13 lutego 2022
Jazda próbna nową Hondą HRV
8 lutego przeprowadziłem krótką jazdę testową dzięki uprzejmości handlowca z Salonu przy ul. Puławskiej w Warszawie.
Otrzymałem do samodzielnej jazdy auto w wersji ADVANCE z silnikiem 1,5 z hybrydą o łącznej mocy systemowej 131 KM. Moment obrotowy 253 Nm, napęd przedni. Przyspieszenie 10,7 sek. do 100 km/godz. prędkość maksymalna 170 km/godz.
Auto wyróżnia się najbogatszym wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa użytkowania oraz komfortu wnętrza. Samochód wygodny, precyzyjnie wykończony z bardzo ładnie wykonanym wnętrzem, wygodną tapicerką i intuicyjną obsługą urządzeń pokładowych. Czytelne nastawienia audio, regulacje przy kierownicy oraz przestronne wnętrze, to bardzo ważne zalety tego nowoczesnego auta.
Samochód wyróżnia się nowoczesnym kształtem karoserii, bardzo bogatym wyposażeniem dotyczącym bezpiecznego użytkowania. Główne elementy to: poduszki powietrzne, system elektronicznego rozdziału siły hamowania, system awaryjnego hamowania, system kontroli toru jazdy, system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu, monitorowanie ciśnienia w oponach. W zakresie zaawansowanego wspomagania kierowcy: system ostrzegania przed kolizją, system utrzymywania na pasie ruchu, inteligentny tempomat adaptacyjny, rozpoznawanie i wyświetlanie znaków drogowych, funkcja
hamowania przy niskiej prędkości, automatyczny system alarmowy e-call, automatyczne sterowanie przepustnicą, minimalizujące ryzyko kolizji z przodu i z tyłu. W zabezpieczeniu pojazdu istnieje: immobiliser, układ alarmowy przeciwkradzieżowy, 2 kluczyki z pilotami zdalnego sterowania, uruchamianie silnika przyciskiem. Wnętrze eleganckie z tapicerką skórzano-materiałową, bardzo wygodny kształt foteli, wygodne i pewne trzymanie boczne. Czytelne i intuicyjne są elementy obsługi auta, trzy tryby jazdy do wyboru
wpływające na ekonomiczną jazdę: ECON, SPORT i NORMAL, przełączane są na konsoli środkowej. Nagłośnienie audio Hondy HRV zbudowane jest z 6-cioma głośnikami, sterowane z koła kierownicy, oczywiście sprzężone z układem łączności Honda + z dostępem Bluetooth, do obsługi telefonu.
Silnik benzynowy 1,5 dostarcza mocy systemowej 131 KM łącznie z układem napędu elektrycznego, maksymalny moment obrotowy 253 Nm. Hybrydowy napęd Hondy gwarantuje niskie zużycie
paliwa na poziomie 5,4 l/100 km, oszczędne zużycie ok. 4,3 l/100 km można osiągnąć przy spokojnej jeździe miejskiej. Przyspieszenie auta do 100 km/godz. wynosi 10,7 sek. prędkość max. 170 km/godz.
Wymiary HRV dł./szer./wys. 4340 x 2027 x 1582 mm.
Pojemność bagażnika 335 litrów.
Dziękując za użyczenie Hondy HRV do jazdy testowej, składam również podziękowanie Panu Dominikowi K, za udzielenie kompletnych informacji technicznych, dotyczących tego znakomitego crossovera.
Grzegorz T grzegorzto@op.pl
czwartek, 4 listopada 2021
Elektryczny Opel Mokka test miejski 2.11.2021
Zainteresowałem się nowym autem elektrycznym Opla.Miejski test wykonałem dzięki pracownikom Salonu Auto Wola, przy Połczyńskiej 33. Ten 136-konny nowoczesny samochód, średnio zużywa 17,4 kWh energii na 100 km, posiada zasięg ok. 320 km. Użytkowałem auto w wersji Ultimate, bardzo bogato wyposażone, wygodne i eleganckie. Budowa napędu oraz baterii trakcyjnych, opiera się o najnowsze trendy konstrukcji aut elektrycznych, obecnie tworzonych. Mokka pochodzi z fabryki w Hiszpanii. Podstawowy zestaw baterii trakcyjnych o pojemności 50 kWh, składa się z 216 ogniw /125 Ah/ 18 modułów po12 ogniw. Max. prędkość ograniczona została elektronicznie do 150 km/h. Przyspieszenie do 100km/h osiąga w 9 sek. max. moment obrotowy 260 Nm przy 300 - 3673 obr/min.
Wielką zaletą aut elektrycznych jest cisza panująca we wnętrzu. Komfort użytkowania wprowadza również wyposażenie, dotyczące bezpieczeństwa, bardzo dobrze działające przewietrzanie i klimatyzacja. Zawieszenie tradycyjne jak w wielu Oplach, przedni układ, system Mc Phersona z tyłu belka skrętna. Bardzo skuteczne jest monitorowanie otoczenia samochodu, ułatwiające precyzyjne parkowanie oraz jazdę do tyłu.
Przestronna kabina, umożliwia długotrwałą jazdę dla 5 osób, baterie trakcyjne, umieszczone pod podłogą nie ograniczają przestrzeni 310-cio litrowego bagażnika. Ładowanie baterii trakcyjnych w ciągu 30 minut na stacji ładowania o mocy 100 kW, pozwala osiągnąć 80 % uzupełnienia energii.
Polecam zapoznanie się z tym komfortowym i eleganckim autem.
Grzegorz T. grzegorzto@op.pl
wtorek, 12 października 2021
Sportowy SUV Renault Arkana coupe test 24 h
Arkaną wykonałem test 24-godzinny, w terenie poza miastem oraz na obwodnicach Warszawy.
Auto zostało udostępnione w wersji RS line E-tech hybrydowej 143KM, przez Salon RRG przy Białowieskiej 10a. Topowa kompletacja daje odczucie komfortu, elegancji i bezpieczeństwa. Obszerne wnętrze i zastosowane elementy elektroniczne, wspomagające prowadzenie, mają ogromny wpływ na codzienne użytkowanie. Zastosowano technikę napędu hybrydowego, gdzie podstawowym silnikiem jest elektryczny, jednostka spalinowa służy do doładowania baterii trakcyjnych. Samochód ma trzy silniki, dwa elektryczne i trzeci benzynowy 1598 cm3, wolnossący. Skrzynia biegów automatyczna Multimode. Sterowanie skrzyni typu E-Shifter. Auto posiada duży wyświetlacz ciekłokrystaliczny, dotykowy do sterowania podstawowymi funkcjami użytkowymi. 14 różnych systemów bezpieczeństwa, bardzo funkcjonalnie wspomaga prowadzenie samochodu, wyjątkowo sprawnie działają czujniki radarowe w przedniej atrapie, sygnalizując odległość od aut poprzedzających.
Prowadzenie Arkany to przyjemność, dynamika dobra, zawieszenie sportowe, właściwie tłumi nierówności drogowy, dodatkową ciekawostką jest komunikat, odtwarzany z multimediów ostrzegający o zjechaniu na drogę nieutwardzoną. Czytelna nawigacja i system kamer 360, dodatkowo ułatwiają obsługę auta. W trakcie przeprowadzania testu, osiągnąłem realne zużycie paliwa 6,3 l/100km. Komfortowe wnętrze wykonano ze skóry, łączonej ze skórą ekologiczną i alcantarą w kolorze czarnym. Kierownica jest również skórzana i podgrzewana, grzane są też przednie fotele i oba ustawiane elektrycznie. Fotel kierowcy posiada regulację lędźwiową. Fotele przednie również są podgrzewane. Samochód ma bardzo dobre oświetlenie zewnętrzne Full LED Pure Vision z funkcją automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania oraz oświetlenie wnętrza ambiente. wymiary auta: 4568 x 1820 x 1571
max. moment obrotowy 205 Nm prędkość max. 172 km/h, przysp. 0-100 km/h 10,8 sek. Auto spełnia normę emisji spalin Euro 6 DFull.
Eleganckie obszycia tapicerki /czerwone/ oraz wykończenia pasów bezpieczeństwa, dodają sportowego charakteru wnętrza. Fotele tylne posiadają regulowane nawiewy dla pasażerów. Oparcia są dzielone w stosunku 2/3 1/3. Pojemność bagażnika wynosi 480 litrów. Podsumowując, Arkana to moim zdaniem najbardziej udany sportowy crossover Renault. Cechuje go elegancja, nowoczesna sylwetka, najwyższe bezpieczeństwo użytkowania i bardzo łatwa, intuicyjna obsługa.
Dziękując Panom Danielowi M. i Zenonowi, polecam dalsze informacje na temat tego nowoczesnego auta.
grzegorzto@op.pl
http://renault.pl
środa, 15 września 2021
Test miejski nowym autem Mini Electric
Dzięki uprzejmości Działu Handlowego Bawaria Motors z ul. Czerniakowskiej, uczestniczyłem w testowaniu najnowszej wersji Mini Electric. W dniu 9.09.2021 samodzielnie prowadziłem 184-konny samochód elektryczny, bogato wyposażony, elegancki i dynamiczny. 270 Nm, max moment obrotowy generowany przez silnik elektryczny jest oddawany w całym zakresie obrotów. Dynamika i przyjemność z jazdy doskonała, prędkość maksymalna wynosi 150 km/godz.
Dla uzyskania optymalnych parametrów zużycia energii elektrycznej, podróżowałem głównie w trybie "green". Generalnie operując odpowiednio pedałem jazdy, można nie używać hamulca. W tradycyjnych autach przyspieszenie regulowane jest pedałem gazu. Mini Electric ma tzw. pedał jazdy, umożliwiający zwolnienie prędkości, aż do zatrzymania i wtedy uzyskujemy max. odzyskiwanie energii.Ładowanie baterii trakcyjnych do 80% odbywa się na ładowarkach prądu stałego w czasie ok.35 minut. Ładowanie z Wallboxa przy mocy 11 kW pozwala na uzupełnienie energii w czasie ok. 2,5 godz. /do 80 %/. Samochód można również ładować z sieci domowej prądem zmiennym. Trwa takie ładowanie ok. 8 godzin. Zasięg auta w pełni naładowanego wynosi 216 - 234 km. Wyposażenie wnętrza jest luksusowe z tapicerką skórzano-materiałową.Autko jest produkowane w 6-ciu kolorach nadwozia z możliwością wyboru dwóch kontrastowych kolorów dachu. Do wyboru są również cztery kolory lusterek zewnętrznych. Obszerne wnętrze zaprasza do energicznej i dynamicznej podróży. Fotele obszyte skórą i żółtymi przeszyciami. We wnętrzu panuje porządek i elegancja, podkreślona listwami w kolorze Piano Black oraz ozdobnymi wykończeniami drzwi.Auto wyposażono w wiele systemów bezpieczeństwa oraz czytelny sposób informowania o parametrach jazdy i sygnalizację o zapasie energii pozostającej w bateriach trakcyjnych. W pakiecie L wyposażenia znajduje się pełna nawigacja z czytelną mapą i bardzo łatwą obsługą wyznaczania trasy.
Obraz kamery cofania w wysokiej jakości, ułatwia zajmowanie miejsca na parkingu. System Mini Connected pozwala na bezprzewodowe ładowanie
telefonu komórkowego. W tym wyposażeniu znajdują się: asystent parkowania i wyświetlacz MINI Head-Up, światła adaptacyjne oraz reflektory matrycowe. Audio zamontowane oparte na konstrukcji firmy Harman Karbon.
Wszelkie regulacje i nastawienia parametrów obsługiwane są intuicyjnie, mogłem się z nimi zapoznać w czasie krótkiego testu miejskiego. Oczywiście cisza w kabinie jest wszechobecna.
Dziękując za udostępnienie jazdy próbnej, polecam uwadze przyszłych zwolennikom elektromobilności w kraju.
Grzegorz T przy udziale pracowników Bawaria Motors Sp. z OO www.warszawa.bawariamotors.mini.com.pl
poniedziałek, 16 sierpnia 2021
Jazda testowa 100% elektryczną Mazdą MX30
W dniu 3.08.2021 uczestniczyłem w jazdach testowych elektryczną Mazdą MX30. Otrzymałem auto w bardzo bogatej konfiguracji z Salonu Bołtowicz przy ul. Rosoła w Warszawie. Wersja wyposażenia "Enso" najdroższa katalogowo, posiada wszelkie elektroniczne systemy bezpieczeństwa oraz komfortowo wykończone wnętrze. Podczas jazdy w kabinie panuje cisza, dźwięk silnika /odgłos pracy motoru tradycyjnego emitowany jest przez system pokładowy audio, słychać jako przyjazny pomruk. Moc elektrycznego układu napędowego wynosi 140 KM i całkowicie spełnia rolę napędu auta. Przy
zachowaniu rozsądnego stylu jazdy bateria wystarcza na ok. 200 km zasięgu. Pojemność baterii 35,5 max.moment obrotowy 270 Nm. Prędkość max. 140 km/h, ograniczona elektronicznie. Masa własna 1645 kg. Mazda MX30 ma wymiary: 4395 x 1795 x 1555 dł/szer./wys. Producent podaje średnie zużycie energii elektrycznej na poziomie 14,5 kWh/100 km. Przy moim trybie jazdy uzyskałem 16 kWh/100 km. Auto ma nagłośnienie "Bose" Sterowanie systemem audio odbywa się z kierownicy. Pod kierownicą Mazda MX30 posiada łopatki do ręcznej zmiany przełożeń całkowicie zautomatyzowanej skrzyni biegów. Wśród wielu systemów elektronicznych, na uwagę zasługuje obraz z kamer 360, doskonale pokazujący przestrzeń do parkowania pojazdu. Wszechobecna elektronika jest obsługiwana intuicyjnie. Systemy bezpieczeństwa w MX30: 1. matrycowe reflektory LED z regulowanym samoczynnie natężeniem światła. 2. aktywny tempomat. 3. utrzymanie w pasie ruchu. 4. wspomaganie hamowania awaryjnego 5. system kamer 360 6.cofanie z monitorowaniem ruchu poprzecznego. 7. kontrola martwego pola. 8. driver monitor, system monitorowania reakcji kierowcy, przypomina o potrzebie przerwy w podróży.
Wrażenia z jazdy MX30 są rewelacyjne,
znakomicie wyciszona kabina, dobre tłumienie nierówności trasy, dynamiczne przyspieszenie i płynność ruchu.
Auto oferowane jest w 11 kolorach nadwozia i różnymi wykończeniami wnętrza. W czasie testu jeździłem samochodem z wnętrzem wykończonym skórą ze wstawkami z naturalnego korka, na desce rozdzielczej i konsoli środkowej.
Mazda MX30 zasługuje również na pochwałę za nowocześnie rozwiązane nadwozie, bezpieczne i wygodne użytkowo. Co prawda trzeba się przyzwyczaić do wsiadania na tylną kanapę, po otwarciu drzwi przednich.
Drzwi otwierają się bardzo szeroko, nadwozie nie ma środkowego słupka.
Grzegorz T grzegorzto@op.pl
przy udziale Pana Michała M z Salonu Mazda Bołtowicz przy ul. Rosoła w Warszawie.
niedziela, 1 sierpnia 2021
Test miejski nowym Hyundaiem Bayon
13 lipca miałem możliwość jazdy testowej Hyundaiem Bayon.
Auto zostało udostępnione z Salonu Motortest, przy ul. Hynka 2A w Warszawie. Jeździłem samochodem w wersji "smart" z doposażeniem 5-ciu pakietów /plus, winter, cool, design i czarnym dachem oraz lusterkami w kolorze Phantom Black. Wersja benzynowa 1,2 84 KM, przyspiesza 13,5 sek. do 100km/godz. charakteryzuje się umiarkowanym zużyciem paliwa na poziomie ok. 6 l/100km. Silnik jest 4-ro cylindrowy, 5-cio biegowa manualna skrzynia biegów. Jazda autem sprawia wiele wrażeń, kabina jest doskonale wyciszona, dostępność do regulacji oraz nastawień parametrów audio, wzorowa. Samochód wzbudza bardzo duże zainteresowanie klientów, oglądających nowości rynku motoryzacyjnego. Porównuję go z bliźniaczo podobnym w klasie autem KIA Stonic. Odważna stylistyka nadwozia, zwłaszcza linia tyłu perfekcyjna i ciekawa. Eleganckie dwukolorowe lakierowanie nadwozia, ciekawe, trochę podobne do nowych aut, japońskiej Hondy.
Wnętrze przestronne i wygodne nawet dla osób o wzroście ponad 185 cm.
Zachwycające prowadzenie, komfort wnętrza intuicyjna obsługa systemów elektronicznych,to dodatkowe ogromne zalety Bayona.
Auto zawdzięcza te zalety pewnemu podwoziu, zawieszenie Mc Phersona i tylna belka skrętna. Imponująca jest pojemność bagażnika 411 litrów.
Bagażnik posiada wnękę na koło dojazdowe oraz dwa położenia podłogi.
Trochę przeszkadzała mi zbyt niska pozycja fotela kierowcy, pomimo regulacji na max. do góry. Zbyt niskie są oparcia foteli przednich /630 mm/.
Polecam auto dla zwolenników kompaktów, korzystających z samochodu głównie w miejskich dojazdach do pracy i w prowadzeniu działalności gospodarczej.
Grzegorz T + Bartłomiej B. doradca handlowy Motortest www.motortest.hyundai.pl
Subskrybuj:
Posty (Atom)