Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

środa, 24 września 2014

NISSAN Leaf 100 % elektryczny samochód


Test elektrycznego auta Nissan Leaf

Na zaproszenie przedstawiciela salonu Zaborowski Sp. z O.O. mogłem wykonać krótki test auta
             w pełni elektrycznego. Jazda próbna przeprowadzona została 18.09.2014 w warunkach średniego ruchu miejskiego.  Wrażenie z prowadzenia niesamowite. Pojazdem kieruje się podobnie jak
każdym wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów.
Producentem jest fabryka w Wielkiej Brytanii. Wyposażony w dużą ilość elektroniki, ułatwiającej
użytkowanie oraz zapewniającej bezpieczeństwo. Zaskoczony zostałem pewnymi, nowościami
technicznymi.
Samochód porusza się z dużą dynamiką, dzięki elektrycznemu silnikowi 80kW,
 odpowiadającemu 109 kM.  Cisza panująca w kabinie nie jest taka bezwzględna jak na przykład w sali odsłuchu akustycznych urządzeń wyższej klasy.
Zawieszenie pojazdu nie dostarcza dodatkowych dźwięków, jest odpowiednio zestrojone.
Tapicerka wnętrza, podobno jeden rodzaj dla aut sprowadzonych do kraju, oferowana jest tylko w ciemnym kolorze. Fotele sa wygodne i dostępne z regulacją wysokości dla kierowcy i pasażera.
 
     Pierwsze wrażenie, przy zajmowaniu pozycji za kierownicą, sympatyczne, przyjazne wnętrze
bez udziwnień i zbędnych ozdóbek w postaci drewnianych wypełnień i chromów. Uruchomienie
nie wymaga specjalnych skomplikowanych czynności, bez użycia kluczyka stacyjki. Hamulec postojowy, uruchamiany elektrycznie. Zmiana biegów w automatycznej skrzyni, wykonywana jest
dźwignią przypominającą komputerowy manipulator, odbywa się bez trudności.
     Przeprowadzony test wykazał, że nawet mało doświadczony miłośnik motoryzacji, poradzi sobie
z prowadzeniem tego nowoczesnego i unikalnego auta. Z danych technicznych wynika, że samochód
powinien być doładowywany, systematycznie, co najmniej do 80% napełnienia pakietowych baterii.
     Duży i czytelny wskaźnik pokazuje ilość energii w procentach, baterie doładowywane są również
w czasie jazdy przez system rekuperyzacji, na przykład przy łagodnym zwalnianiu  i hamowaniu,
przed skrzyżowaniami. Duża waga Nissana Leaf, ogranicza trochę ładowność jego bagażnika do ok.
350 kg. Rozłożony bardzo równomiernie pakiet 48 ogniw baterii, usprawnia trzymanie się drogi
na nierównościach i na luku drogi. Oczywiście do zasilenia instrumentów pokładowych auta, użyto
również tradycyjnego akumulatora, standardowo ładowanego.
     Podkreślam, że opinie o małym zasięgu aut elektrycznych /190 km/ przy spokojnym użytkowaniu,
nie powinny wpłynąć na zainteresowanie tym nowoczesnym samochodem.
     Ładowanie baterii może odbywać się z sieci ładowarek szybkich, rozmieszczonych w wielu punktach handlowych, bezpłatnie. W wyposażeniu jest również ładowarka, umożliwiająca powolne uzupełnianie energii z zasilania domowego. Salony oferują  ładowarki szybkie jako wyposażenie dodatkowe.
     Polecam gorąco zapoznanie z tym zgrabnym i przyjaznym autem Nissana.  
Nissan Leaf        grzegorzto@op.pl
                                                              http://serwmotoelektroniki.blogspot.com


środa, 10 września 2014

Peugeot 308 SW test 24-godzinny

308 SW auto idealne dla rodziny i małego biznesu

        150-konnym PEUGEOTEM 308 SW z silnikiem 2.0 HDI,
wykonałem test dwudniowy pod koniec lipca 2014.
prezentuje się elegancko i zachęca użytkownika do jazdy. Wyposażenie bardzo bogate dodaje walorów użytkowych. Podkreślić należy, że testowałem 308-SW przez wiele godzin, poznając jego
wnętrze i pokazując w środowisku zawodowym, dzięki uprzejmości Pana Pawła W. z salonu Peugeot
Polska z Radzymińskiej 112/114 w Warszawie.       pawel.wojcik@ext.mpsa.com
     Poniżej przedstawiam zalety poznanego  auta.
1. dynamiczny motor 2.0 blue HDI 150 KM, 2. bardzo bogate wyposażenie bezpieczeństwa, 3. reflektory wykonane w technice full led, 4. czujniki parkowania przednie i tylne, 5.wspomaganie
elektryczne kierownicy, 6. tempomat z ogranicznikiem prędkości, 7. akustycznie znakomicie izolowana przednia szyba, 8. wszystkie szyby sterowane elektrycznie, 9. sterowanie i podgrzewanie
oraz elektryczne składanie lusterek bocznych, 10. klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, 11. fotele
przednie regulowane na wysokość, również dla pasażera, 12. dla wersji kombi składanie tylnej kanapy z bagażnika, dające płaski przedział bagażowy ogromnej pojemności. 13. bagażnik standardowo pow. 556 dm, do poziomu zasuwanej rolety, 14. wyposażenie allure ma w standardzie
czytelny duży /9,7"/ dotykowy ekran multimedialny. 15. sterowanie radiem również z kierownicy,
skórzanej trójramiennej, 16. ruchome systemy mocowania bagażu w postaci aluminiowych szyn,
17. komputer pokładowy i czytelne wskaźniki o sportowym kształcie w desce rozdzielczej, 18. nawigacja satelitarna, wymagająca dopłaty do ceny standardu, działająca perfekcyjnie, aktualna mapa. 19. felgi aluminiowe, dodające elegancji wielkości do 18". 20. fotele sportowe, wygodne i odpowiednio twarde.
308 SW
eleganckie proste wykończenie
    Peugeot 308 otrzymał w marcu tego roku tytuł "samochodu roku", decyzją dziennikarzy z 22 krajów Europy.     grzegorzto@op.pl
 
       

   




czwartek, 28 sierpnia 2014

JEEP Grand Cherokee auto z charakterem

Jazda Próbna Grand Cherokee 3.0 CRD odbyła się w Carserwisie
w Piasecznie, 26 sierpnia 2014 w obecności Pana Grzegorza, pracownika Salonu.


     Auto wyposażone  w silnik V6  z komfortowym wnętrzem i automatyczną skrzynią biegów, zaskakuje elegancją i zwartą konstrukcją wnętrza. Model Limited, Overland, Summit udostępniony
do testu, pachniał nowością. Niewielki przebieg w km wskazywał duży, czytelny wyświetlacz LCD.
     Test przeprowadzony został w miejskim ruchu, przy dosyć intensywnym obciążeniu lokalnym,
okolice Piaseczna. JEEP to auto pełne pozytywnych niespodzianek. Elektronika powszechnego
stosowania jest tutaj szczególnie ważna. Wyposażenie zaskakuje między innymi systemem automatycznego poziomowania tylnej osi. Samochód ma stały napęd 4 x 4 silnik w tej wersji o mocy
250 KM, jest cichy i dynamiczny. Skrzynia automatyczna 8-biegowa, płynnie zmienia przełożenia,
możliwe jest również sterowanie ręczne, łopatkami przy kierownicy.
     Jak wspominałem wszechobecna elektronika,  służy  kierowcy już od zajęcia pozycji na wygodnym fotelu. Ustawienia fotela sterowane elektrycznie, lusterka również. Elektrycznie otwierane szyby i bagażnik, wzbogacają walory użytkowe auta.
     Bardzo ważnym elementem wyposażenia jest wielki, centralnie położony wyświetlacz, na desce
rozdzielczej Jeep-a. Wyświetlacz wielofunkcyjny, pozwala kontrolować wszelkie parametry, istotne
dla kierującego pojazdem. Wersja standardowa jeździ na kołach 20-calowych, /aluminiowe felgi/.
     Przyjazne wnętrze zaprojektowane zostało z bardzo dużym smakiem, szczególnie elegancka
tapicerka skórzana,  pokrywa wentylowane i podgrzewane fotele. W desce rozdzielczej umieszczono
drewniane elementy wykończeniowe, bardzo ładnie dobrane   do barwy lakieru nadwozia.

 cdn. grzegorzto@op.pl + carservis@carservis.pl
    

niedziela, 27 lipca 2014

Skoda Rapid rok modelowy 2015, nowy dynamiczny samochód Spaceback

Skoda Rapid 

W obecności Pana Tomasza Specjalisty ds. Sprzedaży Pol-Mot Auto SA z Oddziału Skoda Auto Ursynów,  mogłem skorzystać w lipcu z jazdy testowej, najnowszym autem Skoda Rapid w wersji
Spaceback. Wyposażenie ambition na 16" alufelgach, prezentuje się znacznie lepiej niż standardowe
auto kompaktowe.
Karoseria Spaceback jest zwarta, wygodna wewnątrz i posiada 415 l
bagażnik. Wystarczająco dużo miejsca ponad głową kierowcy oraz dużo na tylnej kanapie.
Dynamiczny motor 1,6 TDI, wystarczający do tej wersji , zapewnia dobre osiągi oraz zużywa niewiele paliwa. Wnętrze auta wita kierowcę jasną tapicerką, dwukolorową deską rozdzielczą i wygodnym dobrze regulowanym fotelem. Fotel pasażera z przodu jest również regulowany do góry.


Większość regulacji łącznie z ustawieniem komputera pokładowego, odbywa się intuicyjnie, nie sprawia żadnych trudności,  przeciętnie doświadczonemu kierowcy. Samochód jest wyposażony
fabrycznie w zestaw
multimedialny z dużym wyświetlaczem, dobrze działającym radiem, bluetoothem i wejściem USB.  Auto ma skórzaną trójramienną kierownicę, z regulacjami do radia
i łączności telefonicznej. Spaceback oceniam bardzo pozytywnie, małym mankamentem jest brak
zapasowego koła,  zastępuje go zestaw naprawczy w komplecie wyposażenia fabrycznego.
       Ogromnym plusem jest bardzo duża możliwość modyfikacji kompletu wyposażeniowego, oferowanego w nowej limitowanej serii max.
       Dla tych aut główne cechy wyposażenia to: czujniki parkowania tylne, trójramienna skórzana kierownica, sterowanie radiem z koła kierownicy, wyświetlacz Maxi-DOT, podnoszone elektrycznie
szyby z tyłu, fotel przedni pasażera z regulacjami w dwóch płaszczyznach, dwa dodatkowe głośniki
z tyłu.    cdn.

środa, 16 lipca 2014

KUGA nowy SUV Forda cz. 2 wrażeń z jazdy testowej

 Ford  KUGA

Dzisiaj przedstawię zalety, wynikające z nowatorskich rozwiązań technologicznych w Fordzie KUGA.
                                                    
 
Poniżej zostaną wymienione najważniejsze, cechy inteligentnej konstrukcji nowego SUV-a;
1. Dynamiczna jednostka napędowa.
2. Inteligentny napęd na 4 koła.
3. Parkowanie bez użycia kierownicy
4. Nowoczesny kształt karoserii bez zbędnych ozdóbek i upiększeń.
5. Bagażnik auta otwierany zdalnie bez kluczyka i pilota, przez przybliżenie nogi pod tylny zderzak.
6. Uruchamianie samochodu tzw. bezkluczykowe.
        Konstrukcja auta całkowicie nowa z dużym naciskiem na bezpieczeństwo użytkowania.
Standardowa wersja ma ABS, elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, układ płynnego ruszania
pod górę HSA. Wspomaganie kierownicy realizowane jest elektrycznie z funkcją degresywną.
        W zakresie komfortu standardem jest manualna klimatyzacja, system uruchamiania auta, bezkluczykowy, elektryczne szyby drzwi, tempomat, skórzana kierownica.
         W pakiecie zabezpieczeń przeciw kradzieżowych jest centralny zamek sterowany pilotem.
                                                                                                                                  cdn.
                                                                                    Grzegorz + ursyncar@ursyncar.pl

KUGA

poniedziałek, 14 lipca 2014

KUGA Nowy SUV Forda - zaawansowany technologicznie-inteligentnie wyposażony

KUGA Nowy SUV Forda
W ostatniej dekadzie czerwca skorzystałem z jazdy testowej nowym Fordem KUGA. Jazda testowa odbyła się pod opieką Pana Przemysława z Salonu Ursyn Car w Warszawie. Prowadziłem samodzielnie auto eleganckie,  fabrycznie  nowe wykonane z wielką starannością i niemiecką precyzją. Konstrukcja wyróżnia się wieloma nowinkami technicznymi. Wnętrze należy pochwalić za przestronność i wygodę kierowcy oraz pasażerów.    
Kokpit wykonany został z bardzo przyjaznych materiałów i zorganizowany perfekcyjnie, bez nadmiernej ilości pokręteł, przycisków i "bajerów", obsługa z pozycji kierowcy jest wygodna intuicyjna, nie wymaga studiowania obszernej instrukcji technicznej.  W kabinie panuje wszechobecny porządek i cisza, samochód przyjazny dla środowiska, spełnia najwyższe wymagania norm europejskich. Ciekawostką jest unikalny system inteligentnego ładowania akumulatora, tylko w czasie gdy kierowca nie naciska pedału gazu. Zostałem zaskoczony pewnymi nowościami konstrukcyjnymi wpływającymi na ograniczenie słyszalności hałasu z nawierzchni drogi. Efekty tłumienia hałasu uzyskano między innymi przez wykonanie grubszych szyb, aerodynamicznych lusterek i bardzo sztywnych ram drzwi. Dolne części słupków nadwozia, wypełnione zostały specjalną pianką tłumiącą hałas z nawierzchni drogi i z zespołu napędowego. cdn.
Grzegorz + prusak@ursyncar.pl
 
 

wtorek, 24 czerwca 2014

Nowy Hyundai IX -35 suv przyjazny dla środowiska


Wnętrze kabiny IX-35
 
      Nowy Hyundai IX-35  SUV przyjazny dla środowiska
Dalszy ciąg informacji na temat jazd testowych, 16 czerwca.    Auto z salonu Euroservice-Hyundai,
      wykonane z silnikiem diesla, posiadało filtr cząstek stałych i automatyczną skrzynię 6-stopniową.
              Poniżej przedstawiam dalsze uwagi na temat testowania w ruchu mieszanym.
      1. Znakomita widoczność z pozycji kierowcy i doskonałe wyciszenie kabiny.
      2. Skuteczna klimatyzacja i eleganckie wykończenie tapicerki oraz deski rozdzielczej.
      3. Duża dynamika motoru z turbiną, nawet przy użyciu automatycznej bezstopniowej przekładni
      4. Bogate wyposażenie dotyczące bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. 6- poduszek pow.
          aktywne zagłówki, pirotechniczne napinacze pasów. System kontroli trakcji i stabilizacji jazdy.
          Systemy kontroli zjazdu i podjazdu tzw. DBC i HAC.
      5. Zaskakująco bogate wyposażenie podwyższające komfort. Zestaw multimedialny z funkcją
                                                     bluetooth. Kluczyk zbliżeniowy i system "start-stop". Podgrzewane
          siedzenia, przód i tył, podgrzewana kierownica. Czujniki parkowania przód i tył, tempomat,
          czujniki ciśnienia w oponach.
 
 
 
 
Jestem bardzo mile zaskoczony funkcjonalnością i komfortem użytkowania obu aut HYUNDAI-a, udostępnionych mi 16 czerwca do przeprowadzenia jazd próbnych. Grzegorz T.
 

poniedziałek, 23 czerwca 2014

Hyundai IX 35 SUV przyjazny dla kierowcy

16 czerwca uczestniczyłem w testowej jeździe dwoma najnowszymi autami HYUNDAI-a

     Odniosłem bardzo pozytywne wrażenia, testy odbyły się w dwóch salonach w Warszawie.
Oba samochody skompletowano w wersji STYLE. Poranna jazda czarnym IX-35 z automatyczną
skrzynią biegów 6-stopniową i silnikiem diesla, wyruszyłem z salonu Euroservice-Hyundai w AL.
Jerozolimskich239, przy udziale Pana Roberta Budzińskiego. Po południu brązowym autem
w salonie AZ AUTO Sp. z O.O. opiekował się Pan Jakub Gut z Puławskiej 516.
    W obiekcie AZ AUTO Sp. z O.O zapoznałem się również z wersją BRASIL,  mocno reklamowaną
przy okazji Mundialu. Pakiet BRASIL zawiera: zestaw multimedialny Blaupunkt IPY830, dodatkowe osłony zderzaków, metaliczne srebrne przód i tył, stopnie boczne i welurowe dywaniki.
Wersja IX-35 BRASIL
Popołudniowy test przeprowadzony został autem z napędem 4 x 4, benzynowym z manualną 6-cio
biegową skrzynią biegów. Bardzo dużo nowych informacji o autach Hyundai-a,  uzyskałem po tych
dwóch testach.     Generalny wniosek:  chciałbym zgłosić pod rozwagę wprowadzenie samodzielnych
jazd, na zasadzie wypożyczenia samochodu na minimum 48 godz. z umową prawną zawartą w salonie i zobowiązaniem poniesienia kosztów paliwa, przez użytkownika. Odbywałem kilka takich
testów pojazdami KIA i ALFA ROMEO w salonach CARSERWIS-u w Warszawie.   G.T.
grzegorzto@op.pl                one serwis motoelektroniki                   
cdn
 
 

Peugeot 308 SW II część jazdy testowej

II część jazdy testowej Peugeot-em 308 sw
     Nowy 308 3 marca 2014 w ocenie dziennikarzy z 22 krajów Europy, otrzymał tytuł samochodu roku 2014.
     Dynamiczne kombi o oryginalnej sylwetce i nowym designie, zyskało również uznanie użytkowników z Polski. Nadwozie długości 4585 mm i szerokości1804 mm, zapewnia odpowiedni komfort podróżowania. Ogromny bagażnik 556 dm3 i tylna kanapa bardzo łatwo rozkładana, daje
płaską podłogę i obszerną przestrzeń bagażową. Dobre doświetlenie kabiny uzyskano przez przeszklone okno dachowe o powierzchni 1,69 m2. Oświetlenie zewnętrzne wykonane w technologii
Full Led - wszystkie światła, łącznie z kierunkowskazami w lusterkach bocznych.
     Na stworzenie prostej i stylowej deski rozdzielczej, pozwoliło zastosowanie tzw. i-cockpit-u.
Zamontowany ekran dotykowy 9,7" pozwolił na wyeliminowanie dużej ilości pokręteł i regulacji.
Przy kierownicy znajdują się wszelkie regulacje niezbędne,  panela multimediów i komputera pokładowego. 308 I-COCKPIT wyróżniono nagrodą za Najpiękniejsze Wnętrze Roku wśród samochodów wprowadzonych na rynek w 2013 roku. Obsługa klimatyzacji dwustrefowej, wykonywana jest z ekranu dotykowego, steruje się tutaj również zestawem głośnomówiącym
telefonu oraz nawigacją satelitarną. Układ jezdny, dzięki zastosowaniu wielu elementów aluminowych, uzyskał znacznie mniejszy ciężar. Precyzyjne i płynne wspomaganie elektryczne
kierownicy, ułatwia pokonywanie zakrętów z największą łatwością.
      Komfort jazdy to odpowiednia konstrukcja zawieszenia i doskonałego wytłumienia hałasów.
Dla 308 została wzbogacona gama silników o nowy motor trzycylindrowy benzynowy z turbiną.
                                                                                                             Grzegorz T.     308 SW

środa, 18 czerwca 2014

Francuskie eleganckie kombi Peugeot 308 SW

17 czerwca w znanym warszawskim salonie przy Radzymińskiej 112/114 uczestniczyłem w testowaniu nowego pojazdu 308 SW.

     Wrażenie, że prowadzę auto klasy średniej wyższej sprawia dodatkowo fakt, udostępniony egzemplarz ma nieznaczny przebieg i pachnie nowością.
      W przestronnej kabinie nie brakuje nowoczesnych rozwiązań, natomiast nie zamontowano
zbędnych "bajerów".
    Auto wygodne "uporządkowane" obsługa regulacji i przycisków nie wymaga korzystania z fabrycznej instrukcji. Wyposażenie w komputer pokładowy, elektryczne wspomaganie kierownicy, sześć poduszek powietrznych, nawigację pokładową i oświetlenie zewnętrzne full led.
    Bardzo poprawna pozycja za kierownicą ułatwiona przez wszystkie możliwe regulacje fotela kierowcy i kierownicy regulowanej w dwóch płaszczyznach. Wrażenia komfortu dodaje cisza w kabinie, nawet przy większych prędkościach podróżowania.
     Samochód przyciąga wzrok nowoczesną sylwetką, wyrazistymi reflektorami w technice ledowej,
bardzo dobrze wkomponowany przeszklony dach dodaje uroku dużej przestronnej karoserii.
      Grzegorz T. Warszawa     grzegorzto@op.pl    cdn
auto

środa, 11 czerwca 2014

ASX Mitsubishi Elegancki SUV 4 X 4

Moje pierwsze spotkanie z Mitsubishi ASX nastąpiło na początku czerwca 2014.

Gościnny Mitcar udostępnił do jazdy próbnej auto z turbiną i silnikiem diesla, średnio
wyposażone. Bardzo eleganckie nadwozie i przestronne wnętrze, zachęca do przejażdżki w słoneczny, upalny
dzień. Samochód z cichym pomrukiem motoru rusza dynamicznie sprzed siedziby salonu przy zbiegu Puławskiej
i Spornej. Swoje uwagi podzielę, na wymienione w punktach, walory użytkowe.
    1. walory estetyczne, elegancka karoseria i wnętrze, bez ozdóbek i obszerna kabina.
        Bardzo wygodna pozycja kierowcy, wszelkie dostępne regulacje kierownicy i fotela, bardzo dobre boczne
        trzymanie.
   2.  Komfort i ciche wnętrze podwyższają walory użytkowe, maleńki minus daję tylko za głośną pracę dmuchawy
        z układu klimatyzacji. Po osiągnięciu żądanej temperatury, oczywiście jest znacznie ciszej.
   3.  Bardzo dobrze wybrany zestaw podstawowego wyposażenia uatrakcyjnia nowe auto, zachęca do zakupu.
   4.  Atrakcyjne sposoby nabycia pojazdu wymienione w katalogu dopełniają zestaw zalet Mitsubishi ASX.
        Można dokupić przedłużoną gwarancję nawet do 5 lat użytkowania.
              W porównaniu z innymi testowanymi przeze mnie ostatnio autami, ASX wygrywa pod względem
        łatwego prowadzenia, intuicyjnej obsługi sterowania urządzeń pokładowych i  pewnego trzymania się drogi.
        Jeździłem w ruchu miejskim i trochę krótko poza miastem. Jakość zawieszenia imponująca, komfort
        wzorowy. Mógłbym z tym autem zaprzyjaźnić się od razu. Proponuję zorganizowanie możliwości dłuższego
        testu, korzystałem z takich całodobowych jazd za pomocą salonu Carserwis w Warszawie. Modele Kia oraz
        Alfa Romeo. Oczywiście największe wrażenie wywołał u mnie test Giulietty, flagowej "elegantki" Alfy Romeo.
                                                                                                                    grzegorzto@op.pl

środa, 21 maja 2014

Superb najnowszy model Skody

grzegorzto@op.pl We wtorek 21 maja 2014, dzięki Autosalonowi z ul. Gruchacza w Warszawie, brałem udział w testowaniu Skody Superb, fabrycznie nowej w wyposażeniu Ambition 1,6 TDI 105 KM. Uzyskałem bardzo pozytywne wrażenie i moje oceny przedstawię poniżej w trzech charakterystycznych blokach. 1. eleganckie nadwozie, super wykończone wnętrze i znakomita widoczność z fotela kierowcy. Podstawą eleganckiego wykończenia są znakomicie dopasowane materiały, nienagannie lakierowane nadwozie, miękkie wykładziny deski i bardzo ładna tapicerka. Bardzo dobre trzymanie boczne fotela kierowcy, regulacje wielopłaszczyznowe i kształt zagłówków, dodatkowo poprawiają komfort w czasie jazdy. 2. Bezpieczeństwo i intuicyjna obsługa wszelkich pokręteł i włączników nie stanowi żadnych trudności w obsłudze auta. Zaskakujące dla mnie jest położenie przełącznika funkcji komputera pokładowego na trójramiennym kole kierownicy. Dla informacji o ekonomicznych parametrach jazdy /przełącznik ustawiony został na chwilowe zużycie paliwa. Udostępniony do testu samochód posiada 6-cio biegową skrzynię manualną bardzo precyzyjnie zestopniowaną i bardzo lekko działającą, podczas testu miejskiego. 3. Kultura pracy zespołu napędowego i wszelkie dodatkowe informacje uzyskane od Pana Tomasza pracownika salonu, pozwoliły bardzo pozytywnie ocenić samochód. Silnik z turbiną załączaną samoczynnie przy ok 1000 obr. jest cichy i nie przeszkadza w rozmowie z pasażerami. Do wielkich zalet użytkowych należy bezwzględnie zaliczyć pojemność bagażnika, ponad 630 l, Podsumowując samochód w wyposażeniu Ambition, jest godny polecenia dla małego biznesu i jako auto rodzinne do prywatnego użytkowania.

czwartek, 15 maja 2014

Fiat 500L już w sprzedaży

13 maja 2014, uczestniczyłem w jazdach próbnych najnowszą wersją popularnej 500 L, produkcji Fiata. Na dosyć krótkiej mieszanej trasie, po obwodnicy miasta i częściowo w ruchu miejskim, poznałem większość zalet testowanego auta. 1. wygląd zewnętrzny, wyposażenie. Duże i wygodne wnętrze, estetyczna deska dwukolorowa i ładna tapicerka, zachęcają do podróżowania 2. oszczędny i dynamiczny motor. Auto podstawione do testu miało pojemność silnika 1,4 i moc 95KM. 3. pojemność i modułowa konstrukcja bagażnika. Bagażnik auta o wielkości 400 l z dwoma położeniami ustawienia podłogi, całkowicie wystarcza do przewożenia nawet pięciu walizek. 4. komfort i bezpieczeństwo. 7 poduszek powietrznych i pirotechniczne napinacze pasów bezpiecz. bardzo dobre wspomaganie kierownicy, przełączane na tryb miejski znacznie ułatwia manewrowanie przy parkowaniu pojazdu. 5. skuteczne hamulce i przyjazna klimatyzacja /manualna/ w standardzie podwyższają wartości użytkowe auta. 6. bardzo dobra widoczność z miejsca kierowcy, wygodna regulacja fotela, kierownicy i otwarcie elektryczne szyb. Również elektrycznie sterowane są zewnętrzne lusterka. Wrażenie z jazdy bardzo pozytywne, właściwości jezdne potwierdzam, zgodne z wersją wyposażenia i deklaracją katalogową. Łatwa i intuicyjnie dobrana obsługa regulacji, przycisków i sterowania komputerem pokładowym na światowym poziomie. Zaskakująca cisza panująca w kabinie podwyższa również wszelkie zalety pojazdu.

piątek, 25 października 2013

Nowa Lancia Voyager

carservis.plW słoneczną sobotę 19 października uczestniczyłem, przy udziale pracownika Carserwisu i pasażera, w jazdach testowych nowym modelem
auta Lancia Voyager. Auto z rocznika 2013 z bardzo niewielkim przebiegiem,
zachęca przestronnym, bardzo obszernym wnętrzem do jazdy bezpiecznej
i wyjątkowo komfortowej.
      Ogromną zaletą jest imponujący bagażnik, ponad 990 litrów oraz płaska
podłoga. Nowością są sterowane elektrycznie mechanizmy chowania w podłodze, tylnego rzędu trzech siedzeń. Samochód ma przedział pasażerski
dla wygodnego podróżowania 7-miu osób.
      Charakterystyczny 2,8 litrowy motor diesel lekko tylko słyszalny we wnętrzu, zapewnia wysoką dynamikę i odpowiednią moc 170 KM.
      Wszechobecna, panująca elektryka i elektronika, daje znać o sobie, już
przy zajmowaniu miejsca kierowcy.Fotel regulowany we wszystkich kierunkach, z pamięcią dla kilku użytkowników. Ułatwione wsiadanie do auta, poprzez  automatyczne odsuwanie  fotela do tyłu i odsunięcie podstawowych dwóch pedałów. Auto ma skrzynię biegów automatyczną,
płynnie pracującą i zapewniającą optymalne zużycie paliwa. Komputer wskazał chwilowe zużycie na poziomie 10,8 l/100 km.


piątek, 20 września 2013

cdn. RIO Przyjazne auto KIA

 Nawiązując do poprzedniej publikacji, test KIA RIO, przekazuję dodatkowe wrażenia z jazd próbnych, przeprowadzonych pod
nadzorem Carserwisu Połczyńska.
     Auto z eleganckim nadwoziem i przyjaznym wnętrzem.
        KIA RIO posiada wnętrze i elementy nadwozia, niczym z "innej bajki"
   Użytkownik zaskoczony jest, przede wszystkim wszechobecnie panującym
ładem i funkcjonalnością.
        Bogate wyposażenie w wersji L, nie wymagające wielu dopłat, swobodnie wystarcza dla codziennego korzystania do pracy i na wyjazdy
wakacyjne. Skuteczna klimatyzacja i wygodne fotele, dobre multimedia,
podnoszą walory użytkowe samochodu.
        Korzystałem w czasie testów z auta w modnym kolorze, brąz metalik.
Pomimo koreańskich źródeł producenta KIA, nie mam żadnych uwag co do
jakości wykonania i wyposażenia. Także cena tej wersji jest adekwatna do
najważniejszych walorów użytkowych.
        RIO, przy spokojnej, mieszanej jeździe odwdzięcza się niewielkim apetytem na paliwo. Obserwując komputer pokładowy i odpowiednio
często wybierając właściwe przełożenie 6-biegowej ręcznej przekładni
uzyskiwałem zużycie benzyny ok. 5 l/100km.
       Grzegorz T. + Carserwis Połczyńskagrzegorzto@op.pl

wtorek, 3 września 2013

KIA RIO Nowe eleganckie i wygodne auto

2 i 3 września miałem możliwość wykonania jazd testowych, fabrycznie

nowym autem KIA. Poniżej przedstawiam swoje uwagi:
   1. Brdzo ładna sylwetka, zwłaszcza wersji 3-drzwiowej.
   2. Eleganckie i funkcjonalne wnętrze, trochę zbyt ciemne wykładziny
       i tapicerka.
   3. Auto charakteryzuje się znaczną niezawodnością, istnieje od 4-ech
       lat na polskim rynku i ma wielu zadowolonych użytkowników.
   4. Testowałem pojazd z nadwoziem sedan i 400 litrowym bagażnikiem.
       Przesuwane tylne oparcia siedzeń pozwalają dodatkowo na
       znaczne zwiększenie pojemności bagażnika.
   5. Samochód z silnikiem 1,4 109 KM z 6-cio biegową skrzynią, cechuje
       się dobrą dynamiką i łatwym prowadzeniem.
       Czytelna deska rozdzielcza i intuicyjna obsługa wszelkich
       elementów obsługi auta nie sprawiały żadnych problemów.
   6. W kabinie panuje cisza, zwłaszcza przy spokojnej jeździe, nie
        słychać wtedy pracującego motoru.
   7.  W testowanej wersji wyposażenia L znajdują się wszelkie możliwe
        udogodnienia multimedialne. Radio CD MP3, Bluetooth,
        sterowane z koła kierownicy. Możliwe jest również podłączenie
        komputera lub obcych nośników poprzez gniazdo USB.
   8.  Dla wygody kierowcy i pasażera przednich siedzeń zastosowano
        przesuwany podłokietnik pomiędzy fotelami. Oczywiście w
        wyposażeniu jest klimatyzacja, poduszki powietrzne, napinacze
        pasów bezpieczeństwa i wielofunkcyjna kierownica. Fotel kierowcy
        ma regulację do góry.
   9. Wyposażenie ma wiele dodatków z popularnej elektroniki, halogeny
        przeciwmgłowe, doświetlanie zakrętów, oczywiście weilofunkcyjny
        komputer pokładowy.
  10. Testowana przeze mnie wersja nie miała wskaźnika temperatury
         silnika.
  11. Eleganckie nadwozie podkreślają atrakcyjne barwy, 10 różnych
        kolorów w tym 9 metalicznych.
        cdn.                         Grzegorz T + daniel.dmoch@carservis.pl

piątek, 30 sierpnia 2013

VENGA eleganckie i wygodne auto

Dalsze uwagi na temat testowanej VENGI.
    Silnik 1,4 90-konny ze zmiennymi
fazami rozrządu, zapewnia komfortowe i dynamiczne warunki użytkowania.
    Podczas testu, udało mi się zredukować średnie zużycie paliwa,
na poziomie 5,8 l/100km.
    Do wykonania wnętrza oraz kompletacji wyposażenia, nie mam
żadnych uwag. Skórzana kierownica i czytelna deska rozdzielcza, dodają uroku pojazdowi.
    Zaskakująco łatwo zmienia się biegi standardowo 5-biegowej skrzyni biegów.
     Ogromny bagażnik, ponad 440 l, bardzo wygodny i wystarczający dla
codziennego użytkowania.
     Wynik testu bardzo dobry, cena adekwatna do jakości, wyposażenie wersji L bardzo bogate i zachęcające do nabycia.
     
daniel.dmoch@carservis.pl    
    Grzegorz T.

 

środa, 28 sierpnia 2013

VENGA auto popularne klasy B

Kia VENGA została mi użyczona przez salon CARSERWIS Połczyńska,
do testów drogowych w dniach 26,27 sierpnia 2013.
    Poniżej przedstawię główne cechy użytkowe pojazdu:
1. Silnik 1,4 benzynowy o mocy 90 KM, dynamiczny i oszczędny.
2. Rewelacyjna skrzynia biegów manualna 5-biegowa, precyzyjnie
    zestopniowana i łatwa w obsłudze.
3. Super skuteczna automatyczna instalacja klimatyzacji.
4. Wygodne fotele, kierowcy regulowany do góry, zapewniające
    duży komfort podróżowania.
5. Elegancko wykończona kabina, ogromny bagażnik jak na ten średni
    pojazd. Dla porównania Citroen C3 poprzedniej generacji posiada
    bagażnik o pojemności 350 l.
6. Wyposażenie dotyczące bezpieczeństwa, pełne w standardzie L,
    zawiera ABS, EBD, poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy.
    Wielofunkyjna kierownica ułatwia ustawienie pozycji kierowcy.
    Zawieszenie auta dość sztywne, zaskakująco cicho jest w kabinie.
    Przy zatrzymanym pojeździe na wolnych obrotach silnik lekko
    "mruczy".
 7. Prawidłowo działa elektryczne wspomaganie kierownicy, jestem
     przyzwyczajony do tej funkcji, na co dzień użytkuję CEED-a SW.cdn
daniel.dmoch@carservis.pl

piątek, 21 czerwca 2013

Elegancka limuzyna KIA OPTIMA, wrażenia z testu

Carserwis 1-Go Sierpnia 10, udostępnił auto do jazd testowych, 18 i 19 czerwca.
    Elegancja i skórzane wykończenia tapicerki auta zaskakują użytkownika,
regulacje fotela kierowcy, elektryczne i odsuwanie fotela, automatyczne,
ułatwiają zajęcie miejsca kierowcy.
    Poza eleganckim wyposażeniem wnętrza, dość powszechnie panująca
elektronika i wysoko zintegrowany system audio, ułatwia codzienne użytkowanie. Przeciętnie zorientowany kierowca, radzi sobie również z automatyczną 6-cio stopniową, płynnie pracującą skrzynią biegów.
    Podobnie jak w wielu samochodach europejskiej produkcji, Optima       posiada możliwość sterowania ręcznego, zmianą biegów, łopatkami, przy kierownicy.
     Zauważyłem jednak, zużycie paliwa jest mniejsze przy korzystaniu ze
skrzyni automatycznej.
     Optima z karoserią "sedan" i elegancką linią, wyróżnia się wśród powszechnie spotykanych innych aut, producentów europejskich.
     Po przeprowadzeniu kilku testów innych modeli KIA, wysoko oceniam
walory użytkowe i znakomite wyposażenie Optim-y. Szczególnie ważne
są cechy: bezpieczeństwo /poduszki powietrzne, pasy z pirotechnicznymi napinaczami/ dobra widoczność do tyłu oraz czujniki parktronik /przednie
i tylne/ system ABS, bardzo skuteczne elektryczne wspomaganie kierownicy,
system utrzymania trakcji, zapobiegający przypadkowemu zjeżdżaniu z trasy.
      Wygodny podłokietnik pomiędzy fotelami i bardzo dobrze ukształtowane
fotele, dodają komfortu użytkowania dla kierowcy i pasażerów.
      Regulacja dwupłaszczyznowa położenia kierownicy, skuteczna i precyzyjna, posiada duży zakres ustawień, obsługuje się łatwo i bez oporów.
   cdn. Grzegorz T. + piotr.krawczyk@carservis.pl

czwartek, 20 czerwca 2013

Optima koreańska limuzyna, super wyposażona.

Dnia 18 i 19 czerwca, miałem możliwość przeprowadzenia jazd testowych, autem KIA OPTIMA, użyczonym w salonie Carserwis-u z 1-Go Sierpnia 10.
    W krótkim opracowaniu uwag spróbuję ocenić wszelkie walory użytkowe
tego wygodnego i luksusowego pojazdu.
    1. Niepowtarzalna linia nadwozia typu sedan, wyraźnie zaznaczone linie
        boczne podkreślają elegancję auta.
    2. Zaskakująco dobra widoczność z pozycji kierowcy, uzupełniona przez
        system wspomagania parkowania, czujniki przednie i tylne, czytelny
        graficzny i dźwiękowy sygnalizator przeszkody, bardzo ułatwiają 
        manewrowanie na placu parkingowym.
    3. Cisza w kabinie i tylko lekkie odgłosy dmuchawy, klimatyzacji 
        dwustrefowej poprawiają wrażenie komfortu.
    4. Auto wyposażone w bardzo dobrze działającą elektronikę systemu
        multimedialnego, łączność telefonu komórkowego, sterowania dostępne 
        z koła skórzanej kierownicy.
    5. Ogólnie we wnętrzu panuje ład i porządek, wszelkie regulacje pracują
        płynnie i obsługa jest bardzo prosta, intuicyjnie bez zbędnego czytania
        instrukcji, kierowca ma dostęp do sterowników i pokręteł.
    6. Regulacja i nastawianie dwustrefowej, skutecznej automatycznej
        klimatyzacji jest również przystępna i łatwa w obsłudze.
    7. Użytkowane przeze mnie auto posiadało silnik benzynowy 2.0 o mocy
        165 KM, wystarczający do tego modelu, chociaż bardzo paliwożerny.
             cdn.
             Grzegorz T. + carservis.pl
             Warszawa

      carservis.pl

czwartek, 13 czerwca 2013

KIA Carens 2013 test nowego auta

Udostępniona do jazd próbnych, 10 i 11 czerwca KIA Carens, wyposażona była w motor 1.6 135 KM. Podczas krótkotrwałego użytkowania auta, pozytywnie oceniłem wszelkie zalety pojazdu. Wymienię je tutaj w kolejności:
 1. Asystent parkowania 2. Kamera cofania 3. 7 siedzeń 4. składane siedzenia
 5. podgrzewane tylne fotele 6. układ ostrzegający przed niezamierzonym    opuszczeniem pasa ruchu 7. ksenonowe światła przednie 8. przestronny bagażnik 9. sportowa linia nadwozia 10. panoramiczne okno dachowe.
Do niewątpliwych, ułatwiających użytkowanie zalet, należy dodać oświetlenie przed wsiadaniem do auta, automatycznie uruchamiane po wciśnięciu przycisku otwierania.
       Bezpieczeństwo zapewniają poduszki powietrzne, możliwe jest wyłączenie poduszki pasażera, jeżeli przewozimy dziecko na przednim
fotelu obok kierowcy.
       W wygodnym i cichym wnętrzu panuje ogólny ład i elegancja.
Kokpit jest czytelny i wszelkie regulacje dostępne w zasięgu ręki kierowcy.
       Potrzebna jest również funkcja składania lusterek zewnętrznych oraz
oświetlenie lusterka wstecznego.
       Zestaw multimedialny atrakcyjny z dużym wyświetlaczem i ze zdalną
regulacją na kole kierownicy.
       cdn       Grzegorz T.   i     daniel.dmoch@carservis.pl

środa, 12 czerwca 2013

KIA CARENS 2013, komfort i bezpieczeństwo

Najnowsza wersja auta, produkowanego w Korei Południowej.
    Kia Carens użyczona do testu "cywilnego", spełniła moje oczekiwania.
Dzięki uprzejmości Carserwisu Połczyńska, testowałem samochód głównie
w warunkach miejskich i w trasie obwodnicy Warszawy.
    Zgodnie z wieloma doniesieniami prasowymi, samochód zaskakuje doskonałym wyposażeniem, obszernym wnętrzem i ergonomią obsługi.
    Benzynowa jednostka napędowa 1,6 135 KM, trochę za mała do wielkiej
karoserii Carensa, daje radę rozpędzić się do biegu V, ostatni niestety nie
pozwala na dynamiczną jazdę. Rewelacyjne sprzęgło i krótkie zestopniowanie
skrzyni biegów, umożliwia spokojną jazdę w warunkach wieczornego szczytu
komunikacyjnego w mieście. Cicha kabina bez odgłosów z zewnątrz auta
to dodatkowy atut, poprawiający walory użytkowe.
    Nowatorskie rozwiązanie z tzw. inteligentnym kluczykiem również się
sprawdziło, samochód sygnalizuje dźwiękiem, pozostawienie transpondera
we wnętrzu, przy próbie zamknięcia drzwi, przyciskiem obok klamki.
    Elektronika, jak we wszystkich nowych autach KIA, panuje wszechobecnie w Carensie. Ogromną zaletą jest czytelność i intuicyjna
obsługa wszelkich regulacji, podzespoły multimediów obsługujemy bez
posługiwania się opasłą kilkuset stronicową instrukcją.
    Polecam lekturę ostatnich opracowań internetowych, na temat 10 zalet
nowej KIA Carens. cdn.
        Grzegorz T. Warszawa

środa, 24 kwietnia 2013

Nowa KIA CEED SW-test z początku kwietnia 9,10 04 2013

Po ostatniej wizycie w Salonie Carserwis S A i przypadkowym spotkaniu z Przedstawicielem Panem Danielem, postanowiłem dopisać następne uwagi dotyczące amatorskiej oceny użytkownika aut KIA CEED. Do przedstawienia nowych recenzji zdopingowała mnie również lektura bieżących prasowych doniesień o znacznie zwyżkującej sprzedaży modelu KIA CEED w Europie. Jak poprzednio zwróciłem uwagę, Nowa KIA CEED SW, różni się znacznie od wersji z roku modelowego 2008. Otrzymała przede wszystkim nowy silnik 1,6 GDI 135 KM. Znacznie zmieniono sylwetkę auta, głównie przód oraz stylizowane reflektory. Konstruktor, dzięki poprawieniu wielu elementów bezpieczeństwa, uzyskał najwyższą ocenę w testach NCAP 5 gwiazdek. O bezpieczeństwie chcę teraz napisać. Najważniejszy jest
człowiek, kierowca, pasażer, pieszy i dziecko. Jak doniosły artykuły prasowe, badanie bezpieczeństwa,
wymagało zniszczenia kilku aut, ale sukces jest doniosły. Do biernego bezpieczeństwa zaliczyłbym trzypunktowe pasy bezwładnościowe z pirotechnicznymi napinaczami  z regulascją wysokości mocowania.
       Auto podobnie jak poprzednia wersja posiada 6 poduszek powietrznych, ABS z podziałem sił hamowania oraz asystentem hamowania awaryjnego. Awaryjne, gwałtowne hamowanie jest natychmiast
sygnalizowane samoczynnym włączeniem świateł "awaryjnych". Elektronika w tym aucie jest wszechobecna,
zastosowano na pokładzie system multimedialny sprzężony przez bluetooth z dowolnym  telefonem gsm
       Odtwarzacz radio CD MP3 i przyłącza AUX oraz i-Pod, bardzo przydatne w codziennym użytkowaniu. Pomagają całkowicie wyeliminować przewożenie w aucie i odtwarzanie CD.
        Bardzo mocno zintegrowana elektronika w KIA CEED wymaga przyzwyczajenia się do obsługi wielu
przycisków na kole kierownicy /21 różnych funkcji/. Czytelność opisów i dostęp do regulacji  bardzo dobry
zarówno na panelu multimedialnym jak i w desce rozdzielczej, sterowania dwustrefowej klimatyzacji automatycznej poprawne i niezawodne.
         Dalsze moje  uwagi na temat testu przedstawię wkrótce.
Greg101 Grzegorz T, Warszawa