Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

piątek, 31 lipca 2015

AURIS nowy samochód Toyoty, rewelacyjne auto z hybrydowym napędem

Toyotą Auris produkowaną w Wlk. Brytanii odbywałem test drogowy 29 lipca.  

Auto w wersji bogatej Prestige udostępnił salon Toyota Chodzeń, przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie. Należy pochwalić obsługę salonu, doskonale zarządzanego przez Pana Wojtka K. Dyrektora Handlowego.

Testowane auto przewyższa wiele hybryd, współcześnie sprzedawanych w Europie. Producent postawił ogromny nacisk na bezpieczeństwo użytkownika, ergonomię i ekonomiczne walory samochodu. Auris jest nowością, pod każdym względem, ekologia i optymalizacja parametrów to jego główne zalety. Wzbudza zainteresowanie nowoczesną sylwetką, nowym designem, perfekcyjnym wykonaniem wnętrza. 
Czytelność i intuicyjna obsługa przyrządów pokładowych to ogromna zaleta pojazdu. 90-ty testowany przeze mnie pojazd, zaskakuje super pozytywnie, prowadzenie bez czytania instrukcji oraz zapoznawania się z autem, od wyjazdu spod Salonu, dostarcza wiele wrażeń.System informacyjny z dużym ekranem LCD, przekazuje tylko podstawowe dane, nie ma zbędnych upiększeń i niepotrzebnych funkcji. Przyznaję, że po ostatnim jeżdżeniu innymi autami, do Aurisa podszedłem z wielką ostrożnością. Dotychczas Avensis był moim optymalnym samochodem. Do czasu poznania Aurisa, miałem inne zdanie o produktach z alternatywnymi napędami. Na pewno hybrydy, pod każdym względem przewyższają inne samochody, szczególnie te czysto /100%/ elektryczne.
 Serce napędu Aurisa stanowi motor 60kW /80KM/,elektryczny i spalinowy 1,8 l, rzędowy, 4-cylindrowy z wielopunktowym wtryskiem 90KM. Właściwości użytkowe znakomicie ułatwia ogromny 600 litrowy bagażnik, jeździłem wersją kombi o długości karoserii 4595 mm. Auto ma skrzynię biegów automatyczną przełączaną małą dźwignią, umieszczoną na tunelu środkowym. Rewelacją jest znakomity biały perłowy kolor karoserii, zwracający uwagę na to eleganckie i przyjazne auto. Poniżej umieszczam foto dwóch pojazdów z napędem alternatywnym. Zdjęcie zostało zamieszczone za zgodą młodego miłośnika motoryzacji. 
    Dziękując za udostępnienie samochodu, polecam ten nowoczesny, bezpieczny i oszczędny pojazd.  CDN. 

                                             grzegorzto@op.pl

 

czwartek, 9 lipca 2015

Silniki TSI, FSI produkowane przez VOLKSWAGEN-a mają wady!


Kontynuacja tematu z dnia 08.07.2015 na temat wadliwych silników w popularnych samochodach. Silniki 1,4 TSI bardzo popularne w kraju, montowane głównie w produktach SKODY, często mają znaczne uszkodzenia: pękanie tłoków, wady układu rozrządu, przeskakiwanie łańcucha, wynikające ze złej pracy napinacza. Silniki takie montowane są w różnych wersjach mocy. Wymienię w jakich autach najczęściej: TSI 122-125 kM Audi A3, Seat Leon, Skoda Octawia I, Volkswagen Golf V, Golf VI, Volkswagen Scirocco i Tiguan.TSI o mocy 140 kM /kod:BMY stosowane również w Tiguanie i Golfie V. Silniki TSI 150 kM /kody:BWK, CAVA, CDGA, CAVF/ stosowane w Seacie Ibiza FR, Volkswagenie Tiguan i Volkswagenie PassatB7.TSI 160kM kod:CAVD zastosowano w Audi A3, Volkswagenie Golf-ie VI, Volkswagenie Scirocco. TSI 170kM kod: CAVE zastosowano w Skodzie Fabia RS, ma go również Volkswagen Polo GTI i SEAT Ibiza Cupra.      
                                                                                grzegorzto@op.pl







Seat Leon Cupra









nowa Skoda Fabia Combi









Skoda Yeti




środa, 8 lipca 2015

BENZYNOWE Silniki TSI produkcji Volkswagen-a mają ukryte wady


Do napisania postu o tematyce uciążliwych napraw nowoczesnego, bestselerowego silnika TSI, znanego z aut sprzedawanych w Polsce, przyczyniły się wypowiedzi fachowców z ASO oraz użytkowników samochodów pochodnych Volkswagena.

 

Niepokojący objaw rozpoczyna się głównie w samochodach o przebiegu ok. 100 tyś. km. Występuje wtedy gwałtowny wzrost zużycia oleju, dochodzący nawet do 1,5 litra na1000km. 
Wadliwe silniki można usprawnić, na koszt użytkownika, znane są elementy, wpływające na zużycie oleju, właściwie to powodujące spalanie oleju. Najważniejsze jest wczesne               diagnozowanie motoru, obserwacja poziomu oleju w misce           olejowej, powinna być prowadzona raz w tygodniu, dla dobra silnika, nie dopuszczając do poważnych awarii. Technologiczna i trwała naprawa, powinna zostać wykonana przez wymianę kompletu tłoków z pierścieniami i korbowodami. Ponieważ do starych tłoków i korbowodów nie pasują nowe pierścienie. Komplet naprawczy: tłoki z pierścieniami i korbowodami, to wydatek ok. 8000 PLN. Przyczyna bezpośrednia tkwi w wadliwym, zawieszającym się pierścieniu zgarniającym olej. Istnieją warsztaty serwisowe, poddające obróbce wyjęte z silnika tłoki, dostosowujące do zamontowania nowych pierścieni olejowych. Remont silnika polega wtedy na rozmontowaniu wszystkich tłoków i przetoczeniu, poszerzającym kanały do nowych pierścieni. Komplet                korbowodów i tłoków pozostaje w stanie fabrycznym. Dochodzi do tej usługi koszt robocizny. Wykonanie takiej usługi w ASO wycenia się na 20 tyś. PLN. Warsztat inny, solidnie naprawiający przeprowadzi taką naprawę za ok. 11 tyś. PLN. Należy tutaj zadać pytanie, dlaczego producent silników, nowoczesnych, Volkswagen nie przeprowadzi akcji serwisowej, bezpłatnie naprawiając wszystkie wadliwe egzemplarze aut? PROBLEM jest znany producentowi od wielu lat i jest ignorowany, prasa zachodnia zadaje pytania i jak dotychczas nie uzyskano wiążącej odpowiedzi. Apeluję do użytkowników tego typu silników, aby głośno i publicznie interweniowali u rzeczników Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tej coraz powszechniejszej, lekceważonej przez gwaranta sprawie. Do UOKiK można zgłosić się drogą internetową z opisem i kosztem naprawy, dokumentując faktycznie wadliwą konstrukcję silnika. Volkswagen twierdzi w bezczelny sposób, że takie usterki występują w nielicznych przypadkach!   Zainteresowanym polecam również artykuł z numeru 6 czerwcowego, Poradnika Auto Świat.      www.autoporadnik.pl

                                                                                      grzegorzto@op.pl

                                         Volkswagen TSI      

 


niedziela, 28 czerwca 2015

Nowa AVENSIS zmodernizowane auto Toyoty z silnikiem BMW 2.0 143 kM




II część wrażeń z testu drogowego w Warszawie         Test został przeprowadzony przeze mnie dzięki uprzejmości Pana Wojtka K. z Salonu Chodzeń Czerniakowska.

Samochód o długości 4820 i masie własnej 1490 kg, rozpędza się w 9,5 sek do 100 km/godz. Jeździłem wersją Touring  Sports z wyposażeniem Prestige, motor 16 zaworowy D4D /diesel/ z rozrządem łańcuchowym common rail z wtryskami elektromagnetycznymi osiąga maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min. Prędkość maksymalna 220 km/godz. W zmodernizowanej wersji Avensisa zawieszenie wykonano na kolumnach MacPhersona a tył z podwójnym wahaczem. Nowoczesna Toyota posiada system wczesnego reagowania w przypadku
ryzyka zderzenia. Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, rozpoznaje znaki drogowe, szczególnie ważne ostrzega o przekroczeniu dozwolonej prędkości, automatycznie włącza światła drogowe, sterowane kamerą, rozpoznającą pojazdy jadące z przeciwka oraz ocenia, czy nasze światła długie nie oślepiają pojazdów z przodu? Toyota w celu ułatwienia użytkowania auta, wprowadziła kilka nowych funkcji w oprogramowaniu nawigacji, między innymi podawany komunikat o nadmiernym ruchu na zaplanowanym odcinku trasy oraz           drogi alternatywnego objazdu. Wszelkie informacje wyświetlane są na ogromnym 8" ekranie dotykowym LCD, pokazuje również obraz w wersji 3D. Do ekranu załączone są również systemy multimedialne auta, możliwości sprzężenia z USB oraz gniazdo AUX IN dla innych źródeł sygnałów audio. Na desce rozdzielczej Avensisa, między zegarami zamontowano kolorowy wyświetlacz, pokazujący informacje o stanie paliwa i zasięgu auta.Tapicerka samochodu,           precyzyjnie i elegancko uszyta ze skóry, łączonej z alcantarą. Skóra jest również na boczkach drzwi. W wyposażeniu komfortowego pakietu, znajduje się bardzo skuteczna, dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, elektryczne 4 szyby i szklany dach z żaluzją przeciwsłoneczną. W
tylnej kanapie, dzielonej i składanej jest otwór do przewożenia długich przedmiotów. Fotele są podgrzewane i regulowane elektrycznie, posiadają pamięć ustawienia. Podgrzewane są również lusterka zewnętrzne z regulacją i składaniem                elektrycznym. Avensis ma kilka innych ciekawych rozwiązań: czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, samoczynnie uruchamiający światła, reflektory Pure Led, wspomaganie awaryjnego           hamowania, system asystenta ruszania pod wzniesienia, przyciemniane lusterko wewnętrzne wsteczne, 7 poduszek  powietrznych, system  "inteligentny kluczyk". Zastosowanie funkcji start-stop pozwala na znaczne zmniejszenie zużycia oleju napędowego. katalogowo wynosi 4,5 l/100 km poza miastem.

                                                         grzegorzto@op.pl   + www.czerniakowska.chodzen.pl

tapicerka skórzana Avensis

piątek, 26 czerwca 2015

NOWA AVENSIS 2,0 143 kM diesel z motorem D4D BMW

Od Chodzenia do jeżdżenia Toyotą Avensis, wykonałem  test miejski w dniu 25 czerwca 2015 z użyczeniem auta z salonu Czerniakowska 102. Samochód fabrycznie zmodernizowany ukazał się w czerwcu w sprzedaży. Znakomite warunki jazdy i wyposażenie w najwyższym pakiecie prestige kwalifikują Avensisa do klasy wyższej. Jedyny diesel pochodzi z konstrukcji BMW, dostarcza mocy 143 kM i przyspiesza w 9,5 sek do 100 km/godz. Dynamiczny motor jest oszczędny i w polączeniu z 6-biegową skrzynią manualną, sprawia bardzo dużą przyjemność z jazdy. Test przeprowadziłem głównie w mieście, podczas godzin popołudniowego szczytu komunikacyjnego i sprawność przejazdu zawdzięczam bardzo dokładnie działającej nawigacji z dużym ekranem LCD, wskazującej alternatywne drogi objazdu "korków". Informacje pokazywane są w formie czasu opóźnienia oraz długości drogi objazdu. Komfortowe wyposażenie wnętrza, wszystkie systemy bezpieczeństwa i multimedialny panel dotykowy, dopełniają nowoczesną konstrukcję auta.                                       

           autor przy kierownicy


Porównanie z innymi modelami TOYOTY wypada na korzyść Avensisa. Imponujący bagażnik o wielkości 543 litrów oraz płaska podłoga, po złożeniu tylnych siedzeń podwyższa wartości użytkowe pojazdu. Perfekcyjnie wykonana elektronika multimedialna i łatwość obsługi to mało spotykana zaleta w wielu innych wspólczesnych samochodach. Dla informacji zainteresowanych, instrukcja auta elektrycznego miała ok. 1000 stron tekstu do przestudiowania.

 

cdn. grzegorzto@op.pl    + www.czerniakowska.chodzen.pl

wtorek, 23 czerwca 2015

NISSAN Leaf elektryczny, ekologiczny samochód osobowy.


Druga część wrażeń z jazdy testowej autem 100% elektrycznym.
Nissan 100% elektryczny 109 kM

Podróżowałem z pasażerami Andrzejem T i Ryszardem K. doświadczonymi kierowcami, 18 czerwca 2015, na trasach tranzytowych i podmiejskich. Ocena komfortu i ciszy w kabinie najwyższa, wynika z zastosowanych rozwiązań technicznych, produkowanego w Wielkiej Brytanii pojazdu. Drugi dzień użytkowania poświęciłem na większe poznanie szczegółowych zasad obsługi. Po konsultacjach z przedstawicielem salonu Panem Piotrem S. rozpocząłem sprawdzenie jazd w trybie ECO. Nietypowy i oszczędny pojazd został przeze mnie zaprezentowany w środowisku aktywnych zawodowo handlowców oraz pracowników firm prywatnych w Łomiankach. Opinia o niezwykłym napędzie i walorach użytkowych jest bezwzględnie pozytywna. Niepokój wzbudza  zasięg auta na jednym pełnym naładowaniu. Wiadomość, że można doładowywać ze zwykłej sieci 230V niestety nie przekonuje sceptyków. Elektryczny samochód Nissana ma znacznie więcej zalet i tylko jedną nieznaczną niedoskonałość, zbyt krótki dystans przejazdu. Bardzo dobre pakiety akumulatorów litowo-jonowych mają trwałość teoretycznie gwarantowaną na 10 lat. Cały pojazd posiada 5-letnią gwarancję producenta. Futurystyczna sylwetka i komfortowe wyposażenie, przeważają  nad niewielkimi mankamentami. Polecam ten przyjazny i oszczędny samochód. Przejechałem 303 km i nie odczuwałem żadnego dyskomfortu podróży, wiadomo, że pojazd ma wiele technicznych nowinek i obsługa jego bardzo odbiega od samochodów spalinowych. Potwierdza się reguła o czytaniu instrukcji obsługi i przygotowaniu technicznym do prowadzenia innego niż popularne auta. Przyszłość motoryzacji została skierowana na rozwiązania inne, bardziej ekologiczne źródła energii. Dla uzasadnienia teorii dodam, że koszt ok. 7 PLN za energię elektryczną dla przejechania 100 km w trybie ECO, jest realny a niewymierne są właściwości ekologiczne, wynikające z zastosowania tego czystego rodzaju napędu.
                    

grzegorzto@op.pl        www.zaborowski.com.pl

autor za kierownicą, czasowo ładowanego Nissana Leaf
ładowanie odbywa się w Stacji Orlen w Błoniu z sieci
230V. Korzystaliśmy dzięki uprzejmości Pana Grzegorza
ze stacji 703, przy ul. Sochaczewskiej.

niedziela, 21 czerwca 2015

Nissan Leaf, test drogowy pojazdu elektrycznego

Testowany pojazd elektryczny udostępnił Nissan Polska, Salon Zaborowski z ul. Puławskiej 276 w Warszawie. Dzięki PR Manager Pani Dorocie P. uzyskałem możliwość odbycia jazd próbnych w warunkach poza miastem ze sprawdzeniem zasięgu użytkowania 100% elektrycznego auta.
Samochód posiada jeden motor asynchroniczny prądu zmiennego o mocy 109 kM. Wielką zaletą jest uzyskanie stałego momentu obrotowego w pełnym zakresie prędkości podróżowania. Maksymalny moment obrotowy wynosi 254 Nm. Obroty silnika do 10500. Auto w Polsce sprzedawane jest w wersji bardzo bogato wyposażonej. Do komfortowego kompletu należy bardzo skuteczna automatyczna klimatyzacja, dobrze wyprofilowane i wygodne fotele oraz system inteligentnego kluczyka, otwieranie i uruchomienie auta przyciskami. Podgrzewana skórzana kierownica i podgrzewane fotele.
Elektryczne auto podczas uzupełniania energii z szybkiej ładowarki przed salonem, pobiera duży prąd w pierwszych minutach ładowania. Wieczorne ładowanie poprzedniego dnia po
40 minutach miało 90%- zaopatrzenia energii w akumulatorach. Leaf zbudowany został w futurystyczny sposób, uwagę zwracają reflektory przednie, nosek z zamknięciem przyłączy do ładowania oraz lampy tylne, wykonane w technice jednolitego klosza. Zewnętrzne klamki chromowane i czarne lusterka, podkreślają styl. Zastosowano 16-calowe stalowe felgi z oponami
205/55R. Systemy bezpieczeństwa auta: ABS z układem hamowania EBD, 6 poduszek powietrznych,  bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami, blokady dziecięce na tylnych drzwiach, VSP dźwiękowy system ostrzegania pieszych, automatyczna blokada kabla ładowania. Samochód posiada system inteligentnego kluczyka i przycisk start/stop. Dla podwyższenia komfortu użytkowania istnieje możliwość  podgrzewania lub chłodzenia wnętrza ustawienia na czas. Sterowanie systemem audio odbywa  się z poziomu kierownicy. Kierownica jest skórzana i podgrzewana. Podgrzewane są również fotele z przodu i z tyłu. Do napędu i gromadzenia energii służy akumulator litowo-jonowy 24 kWh. Silnik elektryczny 80 kW uzyskuje moc 109 kM. Laminowany akumulator podstawowy o napięciu 360 V, 48 modułów ma 192 ogniwa. Do podstawowego wyposażenia należy ładowarka 3,6 kW /8 godzinna/ podłączana do sieci domowej, przy korzystaniu np. z drugiej taryfy, koszt przejechania 100 km wynosi 7 PLN. Samochód ma bagażnik o pojemności 370 litrów, dopuszczalna masa całkowita 1945 kg. Masa auta 1511 kg. Przyspieszenie 0-100 km/godz. osiąga w 11,5 sek. Na fotografiach przedstawiam szybką ładowarkę o dużej mocy, pozwalającą bezpłatnie uzupełnić 100 % energii. Charakterystyczna jest cecha ładowarek dużej mocy, umożliwiająca precyzyjne ustawienie czasu ładowania i kontrolowanie prądu oraz przebiegu naładowania w procentach. Auto przyjazne i ciche, nie wydziela żadnych spalin nie truje środowiska, zachowuje wszelkie zalety dynamiki i maksymalnego momentu obrotowego w całym zakresie prędkości 0 - 10500 obrotów. Nissan Leaf nie potrzebuje rozrusznika nie ma chłodnicy silnika, oczywiście żadnego rozrządu, pasków i elementów ulegających zużyciu. Unikalny system rekuperacji dostarcza doładowania akumulatorów w czasie hamowania i w momencie zdjęcia nogi z pedału przyspieszenia.                                                     grzegorzto@op.pl     www.zaborowski.com.pl      cdn.