Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

czwartek, 15 października 2015

BMW i3 nowe rewelacyjne auto elektryczne, wprowadzone na rynek krajowy


Nowe BMW i3 100% elektryczny. Samodzielnie testowany samochód BMW posiada wiele zalet,
    1. Podstawowa ocena dotyczyła ekonomii użytkowania i przydatności do codziennego wykonywania pracy. Zadanie spełnione  znakomicie.
    2. Precyzja i elegancja wnętrza na najwyższym poziomie, materiały wykończeniowe w najlepszym gatunku, wygodna tapicerka oraz jasne wnętrze dodają urody tego niewielkiego auta.
    3. Pozycja przy kierownicy bardzo wygodna, nie odczuwałem żadnych trudów dłuższej podróży. Mój test na trasach łącznie 540-kilometrowych, przy codziennych ładowaniach w stacji szybkiego uzupełniania energii, oceniam na 5+. 4. Bezpieczeństwo użytkowania najwyższego rzędu, systemy elektroniczne oraz super funkcjonalna, automatyczna skrzynia biegów zapewnia duży komfort. 5. Znakomita 
    rozdzielczość kamery cofania oraz doskonale działające czujniki parkowania, zarówno w dzień
    jak i wieczorem, poprawnie pozwalają parkować auto.  6. Bardzo dobra i cicha praca zawieszenia + znakomite właściwości jezdne pojazdu na 20 calowych kołach to następna zaleta BMW i3.                        Przeprowadziłem analizę kosztów rocznego użytkowania, przy konieczności codziennego  ładowania z sieci domowej 230 V i dla porównania samochodu o średnim zużyciu paliwa 8,5 l/100 km /cena Pb95 =4,35 PLN/ otrzymałem różnicę 8435 PLN, rocznie. Założyłem przebieg aut realny na poziomie 28600 km, eksploatacja mieszana, miasto i trasa. Dla samochodu spalinowego, zasilanego benzyną koszt roczny paliwa wynosi 
    10574,88 PLN, ładowanie z domowej instalacji elektrycznej BMW i3 to koszt roczny 2139,84 PLN,    Z moich wyliczeń, według kalkulatora ekonomii użytkowania aut elektrycznych, koszt przejazdu 100 km dla auta BMW i3, to 7,48 PLN, samochód spalinowy wykazuje koszt paliwa 36,97 PLN na 100 km. Samochód ma konstrukcję lekką z wykorzystaniem kewlarowych elementów uzupełniających kabinę pasażerską. Bardzo skutecznie jest zainstalowany silnik
    o mocy 170 KM, nad tylną osią napędową. Bardzo nisko położony środek ciężkości, ułatwia prowadzenie w ciasnych i gwałtownych zakrętach. Dynamika auta poniżej 8 sek do 100 km/h, zupełnie przyzwoita jak dla małego /3990 mm/ auta.   cdn.
                                                                   grzegorzto@op.pl     + Kamil.Sokolowski@partner.bmw.pl


    wtorek, 6 października 2015

    Hybrydowe i elektryczne samochody popularne w Polsce

    Sprawdziłem 6 samochodów,  osobiście testując przy codziennym ruchu miejskim i poza miastem.    

    Toyota Yaris hybryda 
      www.nissan.pl
    Renault Fluence 100% elektryczny   Nissan Leaf 100% elektryczny

      Skorzystałem z uprzejmości pracowników salonów położonych głównie w Warszawie i tuż za miastem.   Przedstawiam auta w kolejności przypadkowej bez sugestii, które z nich oceniam najwyżej. silnik spalinowy: Ford Mondeo 2,0 140 KM, Toyota Yaris 1,5 75 KM, Toyota Auris 1,8 99 KM, Lexus NX 300 h 2,5 155 KM,  1. Renault Fluence/100%/, 2. Ford Mondeo 2.0 Titanium 3.Toyota Yaris 4. Toyota Auris /hybrydowe/ 5.Lexus NX300 H, 6. Nissan Leaf /100%/ Zaznaczone 100% to auta czysto elektryczne, ładowanie realizuje się szybkimi ładowarkami przed salonem, W przypadku Nissana początkowy prąd ładowania przekracza wartość 400 A. Do 95% uzupełnienia energii uzyskałem w czasie ok.45 minut.Charakterystyki poszczególnych pojazdów przedstawiam poniżej. silnik elektryczny: Ford Mondeo 120 KM, Toyota Yaris 61 KM, Toyota Auris 80 KM, Lexus NX300 h dwa silniki elektryczne 143 + 68 KM, średnie zużycie paliwa: Ford 4,2 l/100km, Yaris 3,3 l/100km, Auris 3,8 l/100km, Lexus 5,0 l/100 km. przyśpieszenie: 0-100 km/godz. Ford 9,2 sek, Yaris 11,8 sek, Auris 10,9 sek, Lexus 9,3 sek. prędkość maksymalna: Ford 187 km/godz, Yaris 165 km/godz. Auris 180 km/godz. Lexus 180 km/godz. długość nadwozia: Ford 4867 mm /jedyny sedan oferowany na rynku krajowym/, Yaris 3950 mm, Auris 4595 mm /karoseria Touring Sports/, Lexus 4630mm
    pojemność bagażnika: Ford 383 l /bagażnik zmniejszony przez zamontowane pakiety baterii napędu elektrycznego/, Yaris 286 l, Auris 600 l, Lexus 555 l. Najbardziej rozsądnie umieszczone baterie w Toyocie Auris, znajdują się pod siedzeniami pasażerów z tyłu. Nissan Leaf oraz Renault Fluence mają elektryczne silniki 109 KM i 95 KM /Fluence/. Szczegółowy opis tych 100% aut elektrycznych, zamieściłem w poprzednich artykułach mojego bloga.

    Toyota Auris w karoserii Touring Sports

     

        www.poznajhybrydy.pl

     

     

     

     

      Jednostka napędowa Nissana Leaf
     

    Ford Mondeo 2.0 Titanium Hybrid

     

                    grzegorzto@op.pl                  cdn. 

    środa, 2 września 2015

    Renault Fluence 100 % elektryczny luksusowy samochód

    Renault Fluence Z.E.
    2 września 2015 brałem udział w testowaniu auta elektrycznego Renault Fluence Z.E. Dzięki uprzejmości pracownika Salonu Pana Kuby B z Renault przy Puławskiej 621 B w Warszawie, wykonałem test miejski przy dużym porannym natężeniu ruchu. W luksusowym aucie nie czuje się trudów pokonywania zatorów drogowych. We wnętrzu całkowita cisza, leciutko szumi dmuchawa klimatyzacji, dwustrefowej. Pan Kuba wyjaśnił mi szczegóły wyposażenia
    oraz jego główne zalety auta elektrycznego. Na pochwałę zasługuje przzemyślany kokpit samochodu, czytelność i oznakowanie oraz intuicyjna obsługa, podstawowe zalety francuskiego "elektryka". Zewnętrznie karoseria nie różni się od innych aut z napędem tradycyjnym. Samochód, pod względem uzytkowym, łatwy w obsłudze, nie wymaga specjalnej nauki techniki jazdy. Wyposażony w automatyczną bezstopniową skrzynię biegów oraz wiekszość systemów bezpieczeństwa, znanych z aut napędzanych tradycyjnymi silnikami spalinowymi.                               
    Na czytelnych wskaźnikach, cały czas wyświetlona jest ilość energii oraz zasięg możliwy do przejechania w km. Należy dodać, że można doładowywać akumulatory napędu elektrycznego, za pośrednictwem szybkiej ładowarki, przy salonie Renault. Ładuje się wtedy napięciem o wartości 400 V.Ładowanie powolne ok. 8 godzin, wykonujemy z tradycyjnej sieci 230 V. Litowo-jonowe akumulatory, przystosowane są do szybkiej wymiany, oczywiście w stacjach serwisowych, operacja taka trwa 3 min.



    Serce napędu 70 kW /95 KM/, rozpędza samochód o maksymalnym momencie 226 Nm, do prędkości elektronicznie ograniczonej 135 km/godz.
     Jak wiemy moment obrotowy w samochodach elektrycznych jest maksymalny w całym zakresie obrotów. Elektryczny motor ma maksymalnie 12000 obr/min. Napęd samochodu realizowany jest na przednią oś i połączony bezstopniową skrzynią automatyczną  bez sprzęgła. Zasięg ok.170 km                                        przy średnich warunkach drogowych. 



    Serce napędu stanowi silnik elektryczny o mocy 70 kW, /95 KM/. Fluence wykorzystuje odzyskiwanie energii elektrycznej i doładowuje akumulatory, podczas jazdy rozpędem i podczas hamowania, rekuperacja odzyskiwanej energii jest sygnalizowana na wskaźnikach tablicy rozdzielczej przed kierującym.  Wygodny i komfortowy oraz ekonomiczny samochód został wyprodukowany w Turcji w ilości ok. 3000 szt. Dziękując pracownikom Salonu,  za udostępnienie do testu auta, polecam wszelkim miłośnikom ekologii,
    zainteresowanie się pojazdami z oferty Renault, współcześnie oferowanymi, Renault ZOE, Renault Kangoo /dostawczy/.  
    poleca: grzegorzto@op.pl http://serwmotoelektroniki.blogspot.com/ 

    sobota, 29 sierpnia 2015

    Ford Mondeo Hybrid 187 KM z silnikiem spalinowym 2.0

    Kontynuacja wrażeń z przeprowadzonej jazdy testowej 28 sierpnia 2015.
    Dodatkowe informacje na temat najnowszego auta Forda.
    Ford Mondeo z napędem hybrydowym o łącznej mocy 187 KM, napędzany jest silnikiem spalinowym 2,0 l, czterocylindrowym, rzędowym oraz elektrycznym zbudowanym specjalnie do tego auta. Nowoczesna konstrukcja oraz walory wyposażenia, Titanium bogatego i nastawionego na komfort, bezpieczeństwo
    użytkownika. Hybrydowy Ford oferowany jest z jednym wyposażeniem z możliwością dokupienia pakietów dodatkowych, uzupełniających wersję Titanium. Cena nowego hybrydowego Forda Mondeo jest porównywalna z samochodem o tradycyjnym napędzie spalinowym z silnikiem diesla 150 KM.
    Do bezpiecznego i ekonomicznego uzytkowania samochodu hybrydowego, zachęcam, po sprawdzeniu wyników zużycia paliwa z krótkiego odcinka, testowego, wynik 4,7 l/100 km, może nie rewelacyjny, trzeba jednak pamiętać,
    że uzyskany został w aucie o gabarytach 4867 mm długości i wadze 1579 kg.
    Wygodny i komfortowy Ford Mondeo, ma znacznie mniejszą emisję spalin, zawartość CO2 wynosi 99 g/km. Dynamika pojazdu pozwala na osiągnięcie przyspieszenia 9,2 sek do 100 km/h. Główne pakiety dodatkowego wyposażenia: 1. pakiet safety (ABIDA) zawiera - monitorowanie martwego pola, sygnalizowane w zewnętrznych lusterkach -zapobieganie kolizjom przy jeździe z małą prędkością, zwany Active City Stop, -nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa dla dwóch tylnych skrajnych siedzeń, 2. pakiet Design & Safety zawiera dodatkowo reflektory w technologii Ford Dynamic Led, samoczynnie dostosowujące się do warunków jazdy,  zmieniające kształt i zasięg strumienia światła. 3. Do uatrakcyjnienia multimediów Forda można dokupić pakiet Business 1-nawigacja satelitarna z 8" ekranem dotykowym i menu w języku polskim, bluetooth do łączności z telefonem, asystent samoczynnego parkowania, wyszukujący odpowiednie miejsce postojowe. 4. dodatkowo kamera cofania w pakiecie jak wyżej z nazwą Connectivity. 
              polecają ten ciekawy samochód:         grzegorzto@op.pl      www.ford.pl                 Bemo-Motors Al. Krakowska 169, Warszawa


           Fotografie pokazują wnętrze Forda Mondeo Hybrid oraz jednostkę napędową

    czwartek, 27 sierpnia 2015

    Hybrydowy Ford Mondeo 2,0 Titanium 187 KM






     Z Fordem Mondeo Hybrid zapoznałem się w czasie testu, przeprowadzonego 27 sierpnia 2015, udostępnionego przez Salon Bemo Motors, przy Al. Krakowskiej 169 w Warszawie.
    Przedstawiciel Handlowy Pani Patrycja R. wykazała bardzo dużą wiedzę i rzeczowo wyjaśniła mi wszelkie zawiłości nowej konstrukcji i wyposażenia Forda hybrydowego. Auto w
    wersji Titanium występuje z silnikiem spalinowym 2.0 oraz
    elektrycznym. Wyposażone jest w bezstopniową skrzynię automatyczną CVT. Samochód prowadzi się bardzo dobrze, 
    wyposażenie Titanium, dosć bogate nie zawiera tylko skórzanej tapicerki, wnętrze eleganckie, przyjazne i przemyślane. Bez nadmiernych ekstrawagancji, ułatwia intuicyjną obsługę. Centralnie umieszczony dotykowy ekran lcd, wskazuje parametry napędu oraz służy do komunikacji z multimediami. Przed oczami kierującego są dodatkowe informacje,
    na mniejszym wyświetlaczu, pokazujące chwilowe dane dotyczące korzystania z jazdy w trybie elektrycznym. Moje wrażenia są bardzo pozytywne, auto duże i wygodne, nie wymagające specjalnych umiejętności do kierowania, bezpieczeństwa pilnuje dosyć rozbudowana elektronika, między innymi system ostrzegania o zbliżaniu pojazdu w tzw. "polu martwym", system utrzymania prawidłowego toru jazdy oraz specjalny tryb w skrzyni
    automatycznej oznaczony "L" ułatwiający ruszanie pod wzniesienie przy holowaniu przyczepy. Test wykonywany był przy średnim ruchu miejskim, nie sprawiało mi żadnych trudności korzystanie wyłącznie z silnika elektrycznego. Jak w wielu innych hybrydach, silnik spalinowy załączany jest samoczynnie przy dynamicznej potrzebie gwałtownego przyspieszenia. Należy zaznaczyć, że opanowanie techniki oszczędnej eksploatacji, wymaga
    na pewno uzyskanie wprawy i  umiejętnego operowania pedałem przyspieszenia oraz obserwowania czytelnych graficznych wskaźników, do określenia wartości ładowania lub rozładowywania baterii zasilających motor elektryczny.
         Katalog opracowany dla tego pojazdu  przewiduje dużą ilość pakietów wyposażenia dodatkowego, konfigurowany jest na życzenie klienta. Szczegóły w stronie internetowej Bemo Motors,                                                  www.bemo-motors.pl



    grzegorzto@op.pl + patrycja.rozej@bemo-motors.pl   + www.ford.pl                 cdn.   

    środa, 26 sierpnia 2015

    Zasady i podział na kategorie samochodów hybrydowych



    Pojazdy hybrydowe w Polsce to 37 modeli, różnych producentów.  Rynek samochodów z napędem niekonwencjonalnym, hybrydowym i elektrycznym to ok. 2100 sprzedanych egzemplarzy rocznie i systematycznie rośnie. Oferowane jest również  8 modeli samochodów 100% elektrycznych. Przodująca jest Toyota, obejmująca w swojej ofercie pojazd hybrydowy już od 1997, od wprowadzenia Toyoty Prius. 95% udział w sprzedaży Toyoty oraz Lexusa spowodował duże zainteresowanie użytkowników, obecny model Prius-a to już III generacja tego ciekawego auta.  
    Toyota Yaris hybrid 100 KM

    Samochody hybrydowe dzielone są na dwie podstawowe grupy: łagodna hybryda i full hybrid-posiadające samodzielny silnik elektryczny, umożliwiający  jazdę z wyłączeniem silnika spalinowego.      Główny podział stosuje się w oparciu o zasady konstrukcyjne źródeł napędu.
    1. napęd równoległy - zamontowany silnik elektryczny, ustawiony jest na przedłużeniu wału korbowego silnika spalinowego.  Dalej wmontowana jest skrzynia biegów i mechanizm różnicowy. Można w uproszczeniu określić, że silniki są ze sobą sztywno połączone. 2. napęd szeregowy-wykonywany jest z użyciem
    zespół napędowy Toyoty Auris
    elektrycznie połączonych zespołów silnika i generatora prądotwórczego, ładującego pakiet baterii akumulatorów oraz silnika spalinowego.  Silniki napędowe zasilane  są wysokim napięciem.  Rozwiązanie takie nie posiada stałego połączenia silnika spalinowego z układem kół napędowych.  3. Najczęściej stosuje się system mieszany, szeregowo-równoległy. Przedstawicielem i pierwowzorem jest Toyota Prius. Tutaj silnik spalinowy jest połączony za pomocą przekładni sumującej  /np planetarnej/ każda z maszyn napędowych jest jednocześnie silnikiem i generatorem elektrycznym. System taki jest najbardziej ekonomiczny, pozwalający maksymalnie wykorzystać zalety pojazdów hybrydowych.
    Najwyższym kosztem wpływajacym na cenę auta hybrydowego jest wartość zespołu baterii zasilających. Trwałość baterii jest wyjątkowa, szacowana na ponad 20 lat.
    Konstrukcja baterii w Toyocie Auris została wykonana w technice niklowo-metalowo-wodorowej. Baterie dla uzyskania poprawnych obciążeń auta, umieszczone są pod
    kanapą tylnego siedzenia.      grzegorzto@op.pl    +   www.czerniakowska.chodzen.pl 
       Polecam cykl moich wrażeń i opinii z jazd testowych autami hybrydowymi, Nissanem Leaf /100% elektrycznym/. Posty z dnia: 29.05.2015 Lexus Nx300H, 16 i 17.07. 2015 Nowa Toyota Yaris Hybrid 100 KM, 21 i 23.06.2015 Nissan Leaf-elektryczny. 31.07, 02.08,  11.08 i 
    17.08.2015 Nowa Toyota Auris 136 KM Hybrid.         grzegorzto@op.pl + www.toyota.pl/auris  www.nissan.pl/leaf   www.lexuswarszawa-pulawska.pl www.toyota.pl/yaris

    wtorek, 18 sierpnia 2015

    IBIZA nowa wersja eleganckiego, kompaktowego auta

    Z udziałem pracownika salonu Carsed,  Adriana P. mogłem w dniu 18 sierpnia przeprowadzić test drogowy, najnowszego samochodu Seata Ibizy, 1,0 75 kM z 3-cylindrowym silnikiem MPI. 
    Do testu przystąpiłem z przygotowaniem teoretycznym, przed jazdą uzyskałem wnikliwe i rzeczowe informacje od Przedstawiciela Handlowego,  Adriana P.  Salon Carsed, zorganizowany bardzo dobrze w dzielnicy przemysłowej Włoch, przy Łopuszańskiej 72 w Warszawie. Nowoczesne i duże przestrzenie ułatwiają ekspozycję nowych samochodów.
    Do jazdy udostępniono auto z silnikiem 75 kM, 3-cyl. multiwtryskowym, benzynowym. Nowy silnik w tej samej wersji, montowany jest również w malutkim autku Seat MII.
    Wrażenia z tej krótkiej jazdy są pozytywne, nie znalazłem żadnych niedoskonałości, wysoko oceniam poprawność działania 5-biegowej manualnej skrzyni biegów, układ kierowniczy, wspomagany elektrycznie pracuje lekko i pewnie. Skromne wyposażenie w tej wersji /reference/ odpowiada średnim standardom, wymaganym przez użytkowników. Klimatyzacja manualna oraz ekran LCD z dotykową obsługą funkcji, sterowane elektrycznie przednie szyby, stanowią również podstawowe wyposażenie. Cennym elementem podstawowego wyposażenia jest zapasowe, pełnowymiarowe koło we wnęce bagażnika. Fotele są wygodne i tapicerka wykonana starannie i elegancko. Regulacja fotela kierowcy, również w pozycji pionowej. Wygodna i prawidłowa pozycja przy kierownicy, zapewnia dobrą widoczność, prowadzącemu auto. Samochód przeszedł niedawno modernizację nadwozia i wnętrza, test wykonywałem najnowszą wersją już z bieżącego roku produkcji. Nieznaczne zmiany w wyglądzie zewnętrznym modelu 2015 nie wyróżniają nowej Ibizy wśród innych produkcji SEATA.
    Foto obok pokazuje wnętrze nowej Ibizy oraz jasne fragmenty tapicerki tkaninowej, rzadko stosowane  w innych kompaktach. Niestety wielu producentów preferuje czarny wystrój kabiny samochodów, czarne konsolety oraz sufity. Katalog dodatkowego wyposażenia Seata Ibiza, daje możliwość wybrania jaśniejszego wnętrza. Obsługa wszelkich pokręteł i ustawienia lusterek zewnętrznych, elektryczna odbywa się intuicyjnie, bez trudności. Bardzo miękko i płynnie pracuje sprzęgło i biegi są znakomicie przełączane bez tzw. "haczenia" skrzyni manualnej.  Ten udany model najnowszej IBIZY, oszczędny
    i elegancki, przypadł mi do gustu. Przyznaję, podchodziłem do tej jazdy z rezerwą,
    zwłaszcza po ostatnich testach produkcji Toyoty i hybrydowym Lexusie. Do wyposażenia prezentowanej wersji "reference" należy również panel multimedialny oraz kierownica wielofunkcyjna, regulowana w dwóch                   płaszczyznach. Lusterka zewnętrzne,  poza regulacjami          elektrycznymi, posiadają podgrzewanie powierzchni. Ta dość skromna kompletacja ma również  reflektory przeciwmgielne
     z funkcją doświetlania zakrętów. Najnowsze auto Seata można zamówić w trzech różnych wersjach nadwozia, występuje również wersja karoserii kombi. Atrakcyjne kolory nadwozia oraz bogaty katalog dodatkowego wyposażenia, uzupełniają zalety nowej IBIZY.
     Polecają ten atrakcyjny i przyjazny samochód:

              grzegorzto@op.pl                        adrian.polak@carsed.pl                       www.seat-auto.pl
                                                                          www.carsed.pl