Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

środa, 26 sierpnia 2015

Zasady i podział na kategorie samochodów hybrydowych



Pojazdy hybrydowe w Polsce to 37 modeli, różnych producentów.  Rynek samochodów z napędem niekonwencjonalnym, hybrydowym i elektrycznym to ok. 2100 sprzedanych egzemplarzy rocznie i systematycznie rośnie. Oferowane jest również  8 modeli samochodów 100% elektrycznych. Przodująca jest Toyota, obejmująca w swojej ofercie pojazd hybrydowy już od 1997, od wprowadzenia Toyoty Prius. 95% udział w sprzedaży Toyoty oraz Lexusa spowodował duże zainteresowanie użytkowników, obecny model Prius-a to już III generacja tego ciekawego auta.  
Toyota Yaris hybrid 100 KM

Samochody hybrydowe dzielone są na dwie podstawowe grupy: łagodna hybryda i full hybrid-posiadające samodzielny silnik elektryczny, umożliwiający  jazdę z wyłączeniem silnika spalinowego.      Główny podział stosuje się w oparciu o zasady konstrukcyjne źródeł napędu.
1. napęd równoległy - zamontowany silnik elektryczny, ustawiony jest na przedłużeniu wału korbowego silnika spalinowego.  Dalej wmontowana jest skrzynia biegów i mechanizm różnicowy. Można w uproszczeniu określić, że silniki są ze sobą sztywno połączone. 2. napęd szeregowy-wykonywany jest z użyciem
zespół napędowy Toyoty Auris
elektrycznie połączonych zespołów silnika i generatora prądotwórczego, ładującego pakiet baterii akumulatorów oraz silnika spalinowego.  Silniki napędowe zasilane  są wysokim napięciem.  Rozwiązanie takie nie posiada stałego połączenia silnika spalinowego z układem kół napędowych.  3. Najczęściej stosuje się system mieszany, szeregowo-równoległy. Przedstawicielem i pierwowzorem jest Toyota Prius. Tutaj silnik spalinowy jest połączony za pomocą przekładni sumującej  /np planetarnej/ każda z maszyn napędowych jest jednocześnie silnikiem i generatorem elektrycznym. System taki jest najbardziej ekonomiczny, pozwalający maksymalnie wykorzystać zalety pojazdów hybrydowych.
Najwyższym kosztem wpływajacym na cenę auta hybrydowego jest wartość zespołu baterii zasilających. Trwałość baterii jest wyjątkowa, szacowana na ponad 20 lat.
Konstrukcja baterii w Toyocie Auris została wykonana w technice niklowo-metalowo-wodorowej. Baterie dla uzyskania poprawnych obciążeń auta, umieszczone są pod
kanapą tylnego siedzenia.      grzegorzto@op.pl    +   www.czerniakowska.chodzen.pl 
   Polecam cykl moich wrażeń i opinii z jazd testowych autami hybrydowymi, Nissanem Leaf /100% elektrycznym/. Posty z dnia: 29.05.2015 Lexus Nx300H, 16 i 17.07. 2015 Nowa Toyota Yaris Hybrid 100 KM, 21 i 23.06.2015 Nissan Leaf-elektryczny. 31.07, 02.08,  11.08 i 
17.08.2015 Nowa Toyota Auris 136 KM Hybrid.         grzegorzto@op.pl + www.toyota.pl/auris  www.nissan.pl/leaf   www.lexuswarszawa-pulawska.pl www.toyota.pl/yaris

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz