Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

niedziela, 7 lutego 2021

II część testu Suzuki Vitara mild hybrid

 Druga  relacja z testu Suzuki Vitara

Vitarę wysoko oceniam za:  kompaktowe wymiary, komfortowe wnętrze, funkcjonalność, bardzo wygodną pozycję przy kierownicy. Dł./szer./wys. 4175mm x 1775mm x 1610 mm.  Przyjemne prowadzenie auta i odpowiednia dynamika zwłaszcza przy ustawieniu selektora na "sport".  Samochód wyposażono w nowoczesny system napędowy z silnikiem 1,4 turbo, moc 129 KM, max. moment obr. 235 Nm.
Prędkość max. 190 km/h, przyspieszenie 9,5 sek do 100 km/h.   Przypominam, że Vitara jest wyposażona w urządzenie ISG, realizującą tzw. miękką hybrydę.
ISG to urządzenie z różnymi funkcjami: alternator i rozrusznik z klasycznego silnika, silnik wspomagający napęd spalinowy, generator efektywnie odzyskujący energię podczas hamowania. Dzięki napięciu 48V wszystkie te procesy są o wiele bardziej wydajne i przebiegają szybciej. Przykładowo w ramach rekuperacji, generator pracuje z mocą 14 KM. Zastosowano dodatkowy akumulator litowo-jonowy oraz konwerter przetwarzający napięcie z 48V na 12 V.

Dynamiczna jazda oraz wygodne wnętrze to bardzo duże zalety auta, niski poziom hałasu w środku, to dodatkowe zalety. Niewielkie zużycie paliwa uzyskujemy przy spokojnej jeździe w trybie "auto". Estetyczne i miękkie linie nadwozia, przyciągają miłośników aut wielozadaniowych.Dużą satysfakcję uzyskujemy przy jazdach w trudnym terenie po śniegu lub błocie. Prawidłowo i miękko zawieszone auto, dobrze porusza się w każdym terenie.

Funkcjonalność i wygoda obsługi regulacji audio, systemu klimatyzacji oraz informacje o parametrach jazdy, to dodatkowe zalety nowej Vitary.

Grzegorz T przy udziale Kamila K. z Salonu Japan Motors w Warszawie



















środa, 3 lutego 2021

Legenda- Suzuki Vitara Wróciła

 27 stycznia testowałem w ruchu miejskim najnowsze auto Suzuki Vitara hybryd
Zastosowanie układu miękkiej hybrydy w nowej wersji Vitary, umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 40%. Realizacja elektrycznego układu 48V, stwarza inne oszczędności w postaci zastosowanych lżejszych kabli połączeniowych elektryki auta. Akumulator litowo-jonowy o napięciu 48V, poprzez przetwornik napięcia dostarcza energii do zapłonu oraz obsługuje wszystkie odbiorniki, klimatyzację, oświetlenie, system audio.
Sercem układu 48V jest alternator 48V, pełniący rolę rozrusznika, wspomagającego również silnik spalinowy w przypadku znacznego obciążenia, np. przy rozpędzaniu po starcie. Testowany przeze mnie samochód w wersji Comfort Plus, bardzo bogato wyposażony, napędzany 4 x 4 to przyjazny i niskoemisyjny crossover, wygodny, przyjazny dla środowiska i ekonomiczny.
Auto eleganckie wewnątrz i zewnętrznie cieszące oko. Wzbudza zainteresowanie miłośników obecnie popularnej elektromobilności. Duży i ustawny bagażnik z podłogą na dwóch poziomach porządnie pozwala na umieszczenie dość sporego bagażu. Do zalet wyposażenia należy zaliczyć czytelną deskę rozdzielczą oraz poprawnie działające funkcje informacyjne na dużym ekranie LCD. Obraz kamery cofania czytelny, ułatwia parkowanie pojazdem.
Autem podróżowałem w umiarkowanym ruchu miejskim, nie przekraczając na trasach obwodnicy, prędkości 90 km/godz. Dynamika odpowiednia do mocy silnika, przyspieszenie 9,5 sek. do 100 km. Na podkreślenie zasługuje wiele technicznych rozwiązań zaczerpniętych z doświadczeń przy 10-letniej tradycji konstrukcji Formuły I. Przestronne wnętrze i bardzo wygodna pozycja przy kierownicy dają bardzo dobrą widoczność dla kierowcy.
Auto przyjazne dla środowiska i bardzo dobrze wyposażone, polecam zainteresowanym, użytkownikom tej popularnej marki na światowym rynku motoryzacyjnym.   Wyjątkowa i prosta obsługa multimediów oraz regulacja klimatyzacji i wentylacji, intuicyjne przestawianie parametrów informacji o technice jazdy, to dodatkowe zalety Vitary. Dziękując Panu Kamilowi K. za udostępnienie auta do testu, zachęcam do zakupu i użytkowania nowej Vitary.

                                                                                    CDN

                                                      Grzegorz T.  grzegorzto@op.pl                               przy udziale kkocinski@pgd.pl doradcy klienta Salonu Japan Motors w Warszawie





niedziela, 6 grudnia 2020

Jazda testowa CLIO E-TECH Hybrid 140 KM

 TEST Przeprowadzony został przeze mnie w okolicach Warszawy w dniach 29,30 XI

Auto zostało udostępnione w Salonie Białowieska 10 w Warszawie.  Hybrydowy CLIO  w wyposażeniu ZEN, można nabyć w cenie 88400 zł i jest to jedna z tańszych hybryd, oferowanych w Polsce. Ten zgrabny i dynamiczny pojazd posiada wiele zalet. Między innymi jego nowoczesny system napędowy o mocy łącznej 140 KM, pozwala na pokonywanie tras miejskich w 80% na silniku elektrycznym.
Napęd zbudowano z trzech silników, dwóch elektrycznych i silnika spalinowego oraz rewelacyjnej skrzyni biegów Multi-mode. Uzyskujemy błyskawiczne przyspieszenia oraz płynną i dynamiczną jazdę. W kabinie panuje cisza, jazda jest przyjemna i ekonomiczna. Baterie trakcyjne o pojemności 1,2 kWh, ładują się samoczynnie w czasie jazdy, hamowania i zwalniania, dzięki nowoczesnemu systemowi odzyskiwania energii oraz trybowi jazdy B-Mode, załączanemu dźwignią automatycznej skrzyni biegów.
W pełni naładowany akumulator trakcyjny, pozwala przejść do trybu 100% elektrycznego, po naciśnięciu przycisku EV. Prędkość podróżna w trybie elektrycznym jest ograniczona do 135 km/godz. Ekonomiczny tryb spokojnej jazdy posiada wskaźnik w postaci listka w zielonym kolorze, powiększającego się w miarę odzyskiwania energii doładowującej baterie. Nowoczesne Clio zapewnia duży komfort podróżowania kabina jest
duża i wygodna, fotele z regulacją wysokości, dla kierowcy, odpowiednio  wyprofilowane. Wykończenie wnętrza, eleganckie, posiada miękkie wykończenia i odpowiednią jasną kolorystykę. Silnik 1,6 benzynowy łącznie z elektrycznymi daje max. moment obrotowy 144 Nm. Moc zespołu napędowego wynosi 140 KM. Baterie trakcyjne 385 V, umieszczono z lewej strony wnęki bagażnika. Należy zaznaczyć, że masa własna auta tylko 10
kg większa od samochodu z napędem tradycyjnym. Auto wyposażono w nowoczesny system multimedialny Easy Link, intuicyjnie sterujący nastawianiem parametrów kontrolnych jazdy oraz audio,  za pomocą dotykowego ekranu o przekątnej 9,3". 
 
Nowe Clio  E-Tech Hybrid polecają: 

grzegorzto@op.pl

autor:http://serwmotoelektroniki.blogspot.com/ 

marek.babinski@renault.warszawa.pl

                  



 








czwartek, 3 grudnia 2020

Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid test w ruchu miejskim

26 listopada uczestniczyłem w przeprowadzeniu testu jazdy miejskiej, najnowszym modelem hybrydowym Plug-in Renault. Rewelacją konstrukcji nowego Captura, jest zastosowanie trzech silników, motor trakcyjny elektryczny + elektryczny wspomagający /rozrusznik generator/ i silnika spalinowego o pojemności 1598 cm3. Zespół napędowy osiąga moc 160KM, w całym zakresie obrotów 200-1677 obr/min. moment obrotowy 280 Nm. Rozrusznik-generator ma moc 25 kW.
Oba silniki elektryczne, zasilone są z baterii trakcyjnej 345V o pojemności 9,8 kWh, umocowane są w zamkniętej obudowie zespołu wysokonapięciowego i napędzają przednią oś auta. Silnik spalinowy załączany jest dla doładowania baterii trakcyjnej i uruchamiany jest zależnie od potrzeb, sterowany komputerowo. Prędkość podróżna dla trybu elektrycznego, może być realizowana do 135 km/godz. do ok.50 km. Wystarcza energii na jednorazowy przejazd przez miasto. Oczywiście w zależności od stylu jazdy, bateria doładowywana jest również w czasie podróży z większymi prędkościami. Bateria odzyskuje energię przy jazdach rozpędem oraz podczas delikatnego zwalniania, po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia. Dynamika pojazdu jest ogromna. Dzięki technologii E-Tech do 80% czasu jazdy miejskiej zapewnia napęd elektryczny. Napęd hybrydowy pozwala zaoszczędzić do 40% paliwa, porównując do tradycyjnego napędu spalinowego.    Najnowsze rozwiązania techniczne w Renault, oparto o wykorzystanie wiedzy i doświadczenie zdobyte w Formule 1 i segmencie samochodów elektrycznych. Captur E-Tech jest bestsellerem w swoim segmencie w Europie.
Bateria trakcyjna, umieszczona jest we wnęce z lewej strony bagażnika. W bagażniku są również kable i ładowarka do uzupełniania baterii z sieci lub ze stacji szybkiego ładowania. 

Zastosowana w napędzie skrzynia automatyczna MMT o wielu trybach pracy, charakteryzuje się płynną i przyjemną reakcją na zmianę prędkości i doskonale odzyskuje energię w czasie jazdy. Rozruch auta jest każdorazowo w trybie elektrycznym. Skrzynia biegów pozwala na wykorzystanie trybu B-mode, zapewniając maksymalne odzyskiwanie energii podczas jazdy. Działa w zakresie zwalniania do ok.7 km/godz. przy wyhamowywaniu. Odpowiedni styl jazdy umożliwia doładowywanie baterii bez używania hamulca zasadniczego, płynne hamowanie zapewnia maksymalne doładowanie baterii trakcyjnej. Trzy tryby pracy zespołu napędowego, zapewniają wysoką kulturę jazdy oraz najlepsze efekty oszczędzania energii i paliwa: 1. Multi-Sense-Pure, ustawiany z pulpitu dotykowego - czysto elektryczny tryb jazdy. 2. E-Save oszczędzający energię elektryczną, pozwalający zaoszczędzić do 40% paliwa. 3. Sport, wykorzystujący pełną moc trzech silników.
W nowym Capturze E-tech zastosowano dwa wyświetlacze - zegary 10,25" oraz Easy Link o przekątnej 9,3" jako centralny ekran LCD-dotykowy do ustawienia parametrów jazdy.

       Polecam ten nowoczesny i ekonomiczny samochód, już dostępny w Salonach RRG 

       Grzegorz T     przy udziale załogi 

       Salonu RRG z ul. Białowieskiej 10

 
         CDN









środa, 4 listopada 2020

Test drogowy Mazdą MX30 elektryczną

 Test drogowy elektrycznej Mazdy MX30 użyczonej z Salonu Bołtowicz
Mazdą elektryczną jeździłem dzięki uprzejmości Pana Marka B. z Salonu przy Rosoła 55 w Warszawie.
W pełni elektryczna Mazda ze 145 KM napędem osiąga 270 Nm, to idealne auto do miasta na codzienne krótkie przebiegi i wypady weekendowe poza miasto. Auto skonstruowano w Japonii, opierając o potrzeby  przeciętnego użytkownika. Statystyczny pracownik na dojazdy do miejsca pracy pokonuje codziennie ok. 48 km. Mazda to ekonomiczny, elegancki
i wygodny pojazd. Dla obniżenia masy pojazdu, zastosowano lekką baterię trakcyjną o pojemności 35,5 kWh, zapewniającą przebieg ok. 265 km na jednym załadowaniu. Karoseria auta posiada unikalną konstrukcję drzwi typu "freestyle" otwieranych jak do szafy, ułatwiających dostęp do wnętrza pasażerom tylnych  foteli. 18" alufelgi oraz reflektory w technice LED dodają charakteru sportowego Mazdy MX30.
Wnętrze eleganckie wykonano z materiałów ekologicznych, wytwarzanych przeważnie z surowców, pochodzących z recyklingu. Oczywiście auto wyposażono w automatyczną skrzynię jednostopniową, płynnie pozwalającą na przyspieszenie do prędkości 140 km, sposób rekuperacji 5-cio stopniowy, ustawiany jest łopatkami pod kierownicą. Główne zalety auta to oszczędności użytkowania, możliwości korzystania z bus-pasów, parkowanie bezpłatne w centrum oraz dopuszczalny wjazd do stref czystego transportu. Wnętrze jest ciche i wygodne, samochód nie emituje żadnych zanieczyszczeń do atmosfery.
Czytelność wskaźników i ekranu dotykowego na najwyższym poziomie, nawigacja perfekcyjna, nagłośnienie wraz z tunerem DAB, bardzo przyjemne, zaskakująco łatwa obsługa elektroniki pokładowej, podwyższa wartość elektrycznej Mazdy. Wyposażenie w systemy bezpieczeństwa, bardzo bogate, nawet w wersji podstawowej "KAI". Mazda MX30 uzyskała maksymalną 5-cio gwiazdkową ocenę testu EURO NCAP. Główne systemy to: aktywny tempomat, system rozpoznawania znaków z ostrzeżeniem o przekroczeniu dozwolonej prędkości, utrzymywanie toru jazdy, wspomaganie hamowania, kamera 360, monitorowanie martwego pola, monitorowanie cofania, reflektory LED z adaptacyjnym systemem regulacji.
Jazda Mazdą MX30 jest przyjemna komfortowa, pokonywana w cichej kabinie, bez odgłosów z zewnątrz i bez nadmiernych drgań nadwozia, dzięki znakomicie zestrojonemu zawieszeniu.

Obraz z kamery cofania, bardzo wysokiej jakości, pomaga w precyzyjnym parkowaniu.

    Motor elektryczny Mazdy MX30 145KM napędza przednią oś, przyspiesza w 9,7 sek do 100km/godz.    

Grzegorz T   grzegorzto@op.pl               przy udziale: Marka B  www.boltowicz.pl

      m.bylinka@boltowicz.pl

    



środa, 21 października 2020

Suzuki Vitara mild hybrid test drogowy 16 października 2020 z Salonu Japan Motors
Samodzielną jazdę próbną wykonałem na głównych trasach miejskich w Warszawie. Wykorzystywałem auto w najdroższej wersji wyposażenia "elegance sun". Vitara to bezpieczne, dynamiczne i wygodne auto z tzw. miękką hybrydą z silnikiem elektrycznym, dodającym 50 Nm do turbodoładowanego  motoru 1,4. Łączna moc zespołu napędowego to 129 KM, moment obrotowy 235 Nm, przy obrotach 2000 - 3000/min. Moc boostera /zespołu elektrycznego/ wynosi 10 kW. Silnik elektryczny to zespolony układ alternatora zintegrowany z rozrusznikiem.
Układ elektryczny napędzany jest z akumulatora 48V, umieszczonego pod siedzeniem kierowcy. Pojemność akumulatora 8 kW, pozwala na obniżenie zużycia paliwa do ok. 16 %. Zasadniczą rolę w układzie hybrydowym Vitary, pełni tzw system ISG, złożony z silnika /alternator-rozrusznik/ i przetwornicy z 48 na 12V. Układ ISG ładuje się i gromadzi energię w akumulatorze, podczas jazdy rozpędem, np. podczas podjeżdżania  do świateł, zjeżdżania z góry i łagodnego hamowania. Zespół ISG wspomaga pracę silnika spalinowego turbodoładowanego, zapewniając większą dynamikę podróżowania.
W komorze silnika nie ma tradycyjnego akumulatora 12V. Podstawowa wersja auta Comfort , posiada: -reflektory LED dla świateł mijania i drogowych, -system wykrywania pieszych i samochodów, - rozpoznawanie znaków drogowych, -tempomat adaptacyjny, automatyczną klimatyzację, przednie lampy przeciwmgłowe, -automatyczne włączanie wycieraczek, -podgrzewane fotele przednie. I to za jedyne 69900 zł.
Za wersję premium dopłacamy 6000 zł i otrzymujemy: -system multimedialny z 7 calowym ekranem dotykowym i kamerą cofania, - połączeniem ze  smartfonem /Apple CarPlay, Android Auto, Mirror Link. Bezpieczeństwo podnosi monitorowanie martwego pola i ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem. Prześwit podwozia wynosi 18,5 cm.  Oszczędny i dynamiczny układ napędowy zapewnia przyspieszenie 0-100 km/godz. w 9,5 sek. Właściwości użytkowe podwyższa duży otwór bagażnika oraz niski próg załadunku.
W podstawowej wersji wyposażenia, jest układ zapobiegania uderzenia pieszego.

Silnik elektryczny to 10 kW mocy boostera, wspomagającego 4-cylindrowy silnik 16 zaworowy z turbo, łączna moc 129KM  przy 5500 obr/min. Auto ma 6-biegową skrzynię manualną. Zawieszenie przód McPherson, tył belka skrętna. Hamulce tarczowe wentylowane z przodu i tarczowe z tyłu. Koła 17 calowe z oponami 215/55 R17.

Wnętrze auta wygodne i przestronne, wykończone materiałami wysokiej jakości. Cisza w kabinie nawet przy dużych prędkościach. Maksymalna prędkość auta 190 km/godz. Producent deklaruje emisję CO2 na poziomie 140-145 g/km.     Podczas testu średnie zużycie paliwa nie przekraczało 6,6 l/100km. Przypominam, że ten samochód waży ok.1100 kg. Pojemność bagażnika 375/1120 litrów /przy rozłożonych siedzeniach.
Bagażnik ustawny i wygodny do załadowania. 

Polecam ten ekonomiczny, nowoczesny i ładny crossover.

Dziękuję z udostępnienie auta do testu, pracownikom Japan Motors,

 grzegorzto@op.pl   we współpracy z Panem Michałem S.  mszczuk@pgd.pl

www.suzuki.pl








niedziela, 23 sierpnia 2020

Nowa Skoda OCTAVIA premiera roku 2020

Nowa Skoda OCTAVIA, test drogowy 18.08.2020

Technologicznie wysoko zaawansowaną Skodą, wykonałem jazdę testową, dzięki udostępnieniu w Salonie Auto Wimar przy Al. Jerozolimskich 249 A w Michałowicach.

Auto w premierowym wydaniu zostało wyposażone w silnik 1,5 TSI o mocy 150 KM z 6-cio biegową skrzynią manualną. Nowa Octavia w bazowym standardzie to koszt 104700 zł. Egzemplarz, próbowany przeze mnie, został doposażony pakietem za 19350 zł. Skoda to duże auto, wygodne i eleganckie. Wymiary zewnętrzne dł. x szer. x wys. 4689 mm x 1829 mm x 1486 mm. pojemność bagażnika 600 litrów, po złożeniu siedzeń 1555 litrów. Max. prędkość 230 km/h, przyspieszenie 8,2 sek./100 km/h, max. moment obr. 250 Nm/1500 - 3500 obr./min.     
Bardzo bogate wyposażenie standardowe, zawiera: czołowe poduszki bezpieczeństwa, czujniki parkowania przód i tył, driver alert-system wykrywający zmęczenie kierowcy, elektrycznie składane lusterka boczne, automatycznie ściemniane lusterko kierowcy, kamerę cofania, front assist -kontrolę  odstępu z funkcją awaryjnego hamowania oraz collision avoidance assist. Kessy full- bezkluczykowy system obsługi samochodu. Virtual cockpit - cyfrowy zestaw wskazników, podgrzewane fotele z przodu, nawigację columbus z 10" ekranem dotykowym. smart link +, tempomat z ogranicznikiem prędkości, system asystent utrzymania pasa ruchu.
Jazda tym autem jest komfortowa, dynamiczna i bezpieczna. Pokonałem trasę różnymi drogami, praca nowoczesnego zawieszenie perfekcyjna, nie było nadmiernego kołysania i hałasu z podwozia. Kontrola nad regulacjami nawigacji, klimatyzacji oraz nagłośnienia, intuicyjna, ułatwia  obsługę systemów pokładowych. Bardzo przydatna jest funkcja tempomatu z ustawieniem prędkości dopuszczalnej, także system przeziernego wskaznika na szybie przed kierującym, bardzo pomaga w bezpiecznym i zgodnym z przepisami ruchu drogowego, prowadzeniem auta.  Nowa Octavia otrzymała dynamiczną sylwetkę, zwłaszcza w wersji liftback. W obszernym katalogu dodatkowego wyposażenia, polecam: zapasowe koło stalowe dojazdowe, podnośnik i klucz w cenie 600 zł. Także cennym dodatkiem jest system wyboru profilu jazdy Driving Mode Select w cenie 450 zł.                              Komfort i funkcjonalność to główne cechy najnowszej Octavii.   W aucie zastosowano ergonomiczne fotele plus z elektrycznymi regulacjami położenia z pamięcią ustawień dla różnych kierowców.

                                                 Z podziękowaniem za udostępnienie auta do testu,  polecam Salon Auto Wimar Centrum Sp. z OO przy Al. Jerozolimskich w Michałowicach  k/Warszawy

                                                                 Grzegorz T /grzegorzto@op.pl/