Kontynuacja opinii o fascynującym aucie Toyota Auris Touring Sports
Kontynuację wrażeń z jazdy
weekendowej najnowszą wersją hybrydy, modelem
strategicznym Toyoty, Auris, rozpoczynam od znaczących właściwości napędu i wynikających ze spokojnej jazdy, walorów.
Jak w wielu innych przypadkach, zapoznanie z nowością owocuje efektami ekonomicznymi. Trzecia próba drogowa na dłuższym dystansie zaoowocowała zużyciem benzyny 4,6 l/100 km. Taki wynik uzyskałem nie przekraczając 110 km/h. Poruszałem się Aurisem po różnych nawierzchniach i ze średnim obciążeniem dwoch pasażerów z kierowcą.
Efekt oszczędności jest wyraźny i autentyczny. Przypominam, pierwsza próba dała
wynik średniego zużycia paliwa 6,7 l/100 km.
Jazdy testowe wykonywałem w niemiłosiernym upale, dochodzącym do 36 stopni w godzinach popołudniowych.
Strategiczny model Toyoty, produkowany jest w brytyjskim mieście Burnaston, zawiera oryginalny zestaw inwertera, /hybryda/ sprowadzanego z Japonii.
Najważniejsze cechy użytkowe, zaskakująco przemyślana konstrukcja oraz zalety ekonomiczne stawiają ten model auta w czołówce samochodów hybrydowych. Należy dodać, że Toyota jest największym producentem hybryd na świecie. Zaskakująca dbałość o szczegóły we wnętrzu i perfekcyjne wykonanie wyposażenia, intuicyjna obsługa, multimediów i podstawowej elektroniki, bezpieczeństwo użytkownika, to największe zalety tego najnowszego auta.
akumulator we wnece bagażnika
Samochód otrzymał nowoczesne ledowe oświetlenie zewnętrzne oraz samoczynny system załączania świateł drogowych. Nowoczesny design i podstawowe bogate wyposażenie, są ogromnymi zaletami Toyoty Auris.
Zestaw baterii zasilających motor elektryczny, umieszczony pod tylną kanapą auta, posiada ogniwa o wartości napięcia 201,6 V, konstrukcji niklowo-metalowo-wodorowej, gwarancja na ten element 5-letnia, oczywiście pakiet baterii, bezobsługowy.
akumulator we wnece bagażnika |
ledowe oświetlenie zewnętrzne Auris-a
Poza wielkimi zaletami, ekonomią użytkowania i bezpieczeństwem, samochód wyróżnia się trwałością i
odpornością elementów, ulegających naturalnemu zużyciu w autach z tradycyjnym napędem.
Konstrukcja hybrydy pozwala na wyeliminowanie takich podzespołów jak: rozrusznik, alternator, tradycyjne sprzęgło, pasek napędowy. Nie ma drogiej w eksploatacji
turbosprężarki, filtra DPF, kosztownego w autach z dieslem. Dzięki zastosowaniu układu odzyskiwania nergii
podczas hamowania, trwałość klocków hamulcowych i tarcz została znacznie wydłużona. Zawieszenie jest wykonane z tyłu na podwójnych wahaczach, twardsze niż w innych samochodach, daje poczucie znacznie lepszego trzymania się drogi.
Badania w kabinie aeorodynamicznej wykazały bardzo niski współczynnik oporu powietrza, dla karoserii Aurisa,wynosi Cx 0,27, stawia auto na równi z Golfem 7 generacji.
Bagażnik i możliwości modyfikacji przestrzeni ładunkowej to również ogromna zaleta. 600 litrów pojemności przy zamkniętej żaluzji, podwójna podłoga oraz wnęka dla koła zapasowego, do wykorzystania na
mniejszy bagaż. Bardzo praktyczny jest sposób przewożenia gaśnicy i trójkąta odblaskowego, wyposdażenie to jest montowane w dowolnym miejscu, za pomocą paska z rzepami. Należy dodać, że bezpiczeństwo w tym aucie, zwłaszcza wersji Prestige uzyskano na najwyższym poziomie, 7-poduszek powietrznych i elektronika ostrzegania, to najwyższy stopień ochrony użytkowników.
Bagażnik po rozłożeniu tylnych oparć kanapy
ogromna przestrzeń bagażowa z możliwością otwierania tylnych oparć siedzeń, przy pomocy klamki z prawejlub lewej części komory bagażnika
Po rozłożeniu tylnych oparć uzyskujemy ponad 2m długości, przestrzeni bagażowej. Płaska podłoga oraz wykorzystanie wnęki koła zapasowego, podwyższa dodatkowo walory załadunku samochodu. Koło zapasowe w wersji Prestige nie jest oferowane, można korzystać z zestawu naprawczego. Oczywiście
istnieje możliwość dokupienia koła i wnęka posiada system do zamocowania "zapasu".
Tapicerka elegancka i misternie szyta, zapewnia dodatkowy komfort wnętrza. Skórą wykończona jest w części deska rozdzielcza oraz boczki drzwi. Rzadko
spotykany jest również sposób montażu akumulatora
podstawowego, zasilającego światła oraz multimedia.
Akumulator 35 Ah ustawiony jest w prawej wnęce bagażnika, patrz foto.
Polecam ten rewelacyjny, udany i perfekcyjnie wykonany samochód Toyoty. Należy podkreślić również, że "wypasiony" model benzynowego lub diesla samochodu Auris jest tylko o 10 000 PLN tańszy od hybrydy.
grzegorzto@op.pl + recepcja@chodzen.pl
www.czerniakowska.chodzen.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz