Nissan Leaf udostępiony przez Salon | Puławska w Warszawie |
Jednostka napędowa Leaf-a |
autor bloga w czasie przerwy na uzupełnienie | energii |
Przeprowadziłem kilka jazd testowych samochodami elektrycznymi, poniżej przedstawię główne zalety pojazdów z napędem spalinowo-elektrycznym w porównaniu z Nissanem Leaf, 100% elektrycznym. Poznałem najwięcej szczegółów w czasie dłuższego testu nowej Toyoty Auris, wykonując jazdy próbne w czasie weekendu 08.08.2015. W kolejności zamieszczonych fotografii, opublikuję wrażenia dotyczące modeli Toyota Yaris 100 KM, nowa Toyota Auris 136 KM wersja Prestige w karoserii kombi, Lexus NX300h.
102 w Warszawie, dwa znakomicie wyposażone auta Yaris i Auris najnowszej generacji, dla przeprowadzenia testów drogowych. Do przedstawienia zalet aut hybrydowych, wykonałem test porównawczy elektrycznym /100 %/
Nissanem Leaf. Największą zaletą i główną cechą jest niezależność i możliwość natychmiastowej kontynuacji jazdy
po nabraniu paliwa płynnego do hybrydy. Nieograniczony zasięg i podróżowanie bezstresowe, stawiają hybrydy na czele
nowoczesnych, współcześnie produkowanych samochodów.
Hybrydy najczęściej produkowane są w Europejskich montowniach Toyoty, duża ich część to najnowsza wersja Aurisa. Dla osiągnięcia jakości i ekonomii produkcji, otwarto
specjalny kanał transportowy, podzespołów czysto japońskich, tzw. inwerterów. Baterie zasilające silnik elektryczny, najczęściej umieszczane są pod kanapą tylnego
siedzenia auta. Dodatkowo akumulator w Aurisie, znajduje się w prawej wnęce bagażnika. Akumulator ten służy do zasilenia świateł, sterowania układów multimedialnych i centralnego zamka. Generalnie silniki elektryczne są zasilone wysokim napięciem. Ogniwa w Aurisie mają nominalne napięcie o wartości 206,1 V. Zbudowane są z pakietów niklowo-metalowo-wodorowych, są
oczywiście bezobsługowe. Toyota jest największym producentem pojazdów hybrydowych na świecie. Oszczędności w wyprodukowaniu hybrydy przekładają się również na mniejsze koszty dla użytkownika. Auto nie zawiera rozrusznika, alternatora paska napędowego oraz ma znacznie trwalszy układ hamulcowy, przez zastosowanie sytemu odzyskiwania energii i doładowywania akumulatorów napędu elektrycznego, tarcze i klocki hamulcowe są znacznie rzadziej wymieniane. Nie potrzebne są turbosprężarki i bardzo drogie filtry DPF, stosowane w napędzie z silnikiem diesla. Technika jazdy hybrydą wymaga uzyskania pewnych umiejętności, rozważnego operowania pedałem przyspieszenia oraz obserwowania
Toyota Auris 136 KM |
ekranu informującego o wykorzystaniu energii elektrycznej i sprawdzaniu parametrów stanu naładowania baterii głównych. Na pokładzie każdego samochodu, testowanego przeze mnie, wszechobecnie panowała elektronika, sterująca systemem bezpieczeństwa i wskazująca najważniejsze parametry auta. Obsługa elektroniki jest bardzo prosta czytelna i pewna. Przełączenie na silnik spalinowy odbywa się samoczynnie, jest oczywiście sygnalizowane na dużym ekranie LCD, umieszczonym w centralnym rejonie konsoli auta.
Sterowanie multimediów realizuje się dotykowo na tym samym ekranie. poniżej pokazuję na fotografii obraz określający rodzaj napędu i wykorzystanie energii elektrycznej oraz stan naładowania baterii. Najwięcej emocji dało przeprowadzenie dłuższego testu najnowszego, strategicznego modelu Auris. Samochód, rewelacyjny i doskonale wyposażony, łatwy w obsłudze, według oświadczenia pracowników salonu, niezawodny. Hybrydowe auta w Toyocie trafiają przeważnie tylko w celu wykonania
okresowych przeglądów. Dotychczasowe inne auta hybrydowe potwierdzają opinie o trwałości i niezawodności produktów Toyoty. Dla mnie również była to lekcja techniki i zapoznanie z modelem Auris potraktowałem bardzo wnikliwie, zdobywając znacznie więcej informacji niż podają dane katalogowe. Tajemnica niezawodności oczywiście tkwi w szczegółach, nie wszystkie informacje są ważne dla kierowców użytkowników. Zainteresowanych odsyłam do strony internetowej www.toyota.pl/auris Test Nissana Leaf 100% elektrycznego ukazał się w moim blogu 21 i 23 czerwca 2015 http://serwmotoelektroniki.blogspot.com grzegorzto@op.pl
+ Toyota Chodzeń Czerniakowska 102 Warszawa
system informujący o wykorzystaniu energii |
Lexus NX300h |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz