Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Wrażenia z jazd testowych autami hybrydowymi Lexus, Toyota, porównanie z Nissanem 100%,elektrycznym.

Nissan Leaf udostępiony przez SalonPuławska w Warszawie
Jednostka napędowa Leaf-a
Test samochodów Hybrydowych, porównanie z Nissanem 100% elektrycznym.
autor bloga w czasie przerwy na uzupełnienie energii

Przeprowadziłem kilka jazd testowych samochodami elektrycznymi, poniżej przedstawię główne zalety pojazdów z napędem spalinowo-elektrycznym w porównaniu z Nissanem Leaf, 100% elektrycznym.         Poznałem najwięcej szczegółów w czasie dłuższego testu nowej Toyoty Auris, wykonując jazdy próbne w czasie weekendu 08.08.2015. W kolejności zamieszczonych fotografii, opublikuję wrażenia dotyczące modeli Toyota Yaris 100 KM, nowa Toyota Auris 136 KM wersja Prestige w karoserii kombi, Lexus NX300h.

Toyota udostępniła w salonie Chodzeń przy Czerniakowskiej 
102 w Warszawie, dwa znakomicie wyposażone auta Yaris i Auris najnowszej generacji, dla przeprowadzenia testów drogowych. Do przedstawienia zalet aut hybrydowych, wykonałem test porównawczy elektrycznym /100 %/
Nissanem Leaf. Największą zaletą i główną cechą jest niezależność i możliwość natychmiastowej kontynuacji jazdy
po nabraniu paliwa płynnego do hybrydy. Nieograniczony zasięg i podróżowanie bezstresowe, stawiają hybrydy na czele
nowoczesnych, współcześnie produkowanych samochodów.
Hybrydy najczęściej produkowane są w Europejskich montowniach Toyoty, duża ich część to najnowsza wersja Aurisa. Dla osiągnięcia jakości i ekonomii produkcji, otwarto
specjalny kanał transportowy, podzespołów czysto japońskich, tzw. inwerterów. Baterie zasilające silnik elektryczny, najczęściej umieszczane są pod kanapą tylnego
siedzenia auta. Dodatkowo akumulator w Aurisie, znajduje się w prawej wnęce bagażnika. Akumulator ten służy do   zasilenia świateł, sterowania  układów multimedialnych i centralnego zamka. Generalnie silniki elektryczne są zasilone wysokim napięciem. Ogniwa w Aurisie mają nominalne napięcie o wartości 206,1 V. Zbudowane są z pakietów niklowo-metalowo-wodorowych, są
oczywiście bezobsługowe. Toyota jest największym producentem pojazdów hybrydowych na świecie. Oszczędności w wyprodukowaniu hybrydy przekładają się również na mniejsze koszty dla użytkownika. Auto nie zawiera rozrusznika, alternatora paska napędowego oraz ma znacznie trwalszy układ hamulcowy, przez zastosowanie sytemu odzyskiwania  energii i doładowywania akumulatorów napędu elektrycznego, tarcze i klocki hamulcowe są znacznie rzadziej wymieniane. Nie potrzebne są turbosprężarki i bardzo drogie filtry DPF, stosowane w napędzie z silnikiem diesla. Technika jazdy hybrydą wymaga uzyskania pewnych umiejętności, rozważnego operowania pedałem przyspieszenia oraz obserwowania
Toyota Auris 136 KM
ekranu informującego o wykorzystaniu energii elektrycznej i sprawdzaniu parametrów stanu naładowania baterii głównych. Na pokładzie każdego samochodu, testowanego przeze mnie, wszechobecnie panowała elektronika, sterująca systemem bezpieczeństwa i wskazująca najważniejsze parametry auta. Obsługa elektroniki jest bardzo prosta czytelna i pewna. Przełączenie na silnik spalinowy odbywa się samoczynnie, jest oczywiście sygnalizowane na dużym ekranie LCD, umieszczonym w centralnym rejonie konsoli auta.  
 Sterowanie multimediów realizuje się dotykowo na tym samym ekranie. poniżej pokazuję na fotografii obraz określający rodzaj napędu i wykorzystanie energii elektrycznej oraz stan naładowania baterii. Najwięcej emocji dało przeprowadzenie dłuższego testu najnowszego, strategicznego modelu Auris. Samochód, rewelacyjny i doskonale wyposażony, łatwy w obsłudze, według oświadczenia pracowników salonu, niezawodny. Hybrydowe auta w Toyocie trafiają przeważnie tylko w celu wykonania
okresowych przeglądów.      Dotychczasowe inne auta hybrydowe potwierdzają opinie o trwałości i niezawodności produktów Toyoty.  Dla mnie również była to lekcja techniki i zapoznanie z modelem Auris potraktowałem bardzo wnikliwie, zdobywając znacznie więcej informacji niż podają dane katalogowe. Tajemnica niezawodności oczywiście tkwi w szczegółach, nie wszystkie informacje są ważne dla kierowców użytkowników. Zainteresowanych odsyłam do strony internetowej           www.toyota.pl/auris                            Test Nissana Leaf 100% elektrycznego   ukazał się w moim blogu 21 i 23 czerwca 2015                         http://serwmotoelektroniki.blogspot.com                                                                                   grzegorzto@op.pl
                                                          + Toyota Chodzeń Czerniakowska 102 Warszawa 

system informujący o wykorzystaniu energii 
Lexus NX300h
Testowany Lexus posiada nowoczesny system adaptacyjnego tempomatu, nowość, pozwalający utrzymać stałą odległość od pojazdów poprzedzających, niezależnie od przędkości podróżnej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz