testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
niedziela, 2 sierpnia 2015
Toyota Auris TS hybrydowe auto 136 KM
Pozytywne wrażenie, po zajęciu miejsca przy kierownicy, podwyższa wygodne ukształtowanie foteli i uporządkowany kokpit. Uruchomienie silnika wykonuje się przez wciśnięcie guzika po prawej stronie kierownicy. Samochód rusza prawie bezszelestnie, korzystając z silnika elektrycznego. Przy dynamicznej technice jazdy, po przekroczeniu prędkości ok. 55 km/godz. samoczynnie uruchomiony zostaje motor spalinowy 1,8 l 99KM. Producent podaje, że rozpędzanie odbywa się w 10,8 sek do 100 km/godz. Zauważyłem że dynamika jest lepsza od podanych wartości katalogowych. Łączna moc obu silników, spalinowego i elektrycznego, wynosi 136 KM. Samochód o dosyć dużej masie własnej /1310 kg/ jest żwawy, karoseria kombi zwinnie porusza się w ruchu ulicznym, test przeprowadzałem częściowo w godzinach szczytu komunikacyjnego. Ważnym parametrem jest promień skrętu 5,4 m z kołami 16". Wspomaganie kierownicy i kamera cofania oraz czujniki parkowania, znacznie ułatwiają zajęcie miejsca postojowego. Należy pamiętać aby zawsze zabierać ze sobą kluczyk z pastylką i pilotem do sterowania zamkami auta.
Komfortowe wyposażenie zawiera skórzaną tapicerkę, łączoną z tkaniną, klimatyzację automatyczną, dwustrefową, sportowe, bardzo wygodne fotele, chromowane listwy wokół świateł przeciwmgielnych, lampy wykonane całkowicie w technice LED, system samoczynnego parkowania, automatyczne światła drogowe. Do wyposażenia wersji prestige należą wszystkie systemy bezpiecznego użytkowania auta: 1.układ rozpoznawania znaków drogowych, 2.układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa drogowego, 3.układ wczesnego reagowania w przypadku ryzyka zderzenia, 4.czujniki zmierzchu i deszczu, 5. elektrycznie składane i regulowane lusterka. Elegancja wnętrza podkreślana jest przez skórzane elementy wykończenia kokpitu oraz dwukolorowymi wykończeniami tapicerki, skóra w odcieniu czarnym lub brązowym z dodatkami materiału z tkaniny.
Większość funkcji sterujących elektroniką wykonuje się przy pomocy panela multimedialnego, dotykowego, bardzo dobrze opisywanego z menu w języku polskim. Oczywiście auto ma nowoczesne oprogramowanie nawigacji, precyzyjnie określającej drogę do celu. Regulacje systemu audio przy kierownicy, nie stanowią żadnych trudności w obsłudze radia lub innych nośników odtwarzania danych, muzyki i korzystania z telefonu komórkowego w czasie prowadzenia auta.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz