Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

wtorek, 18 sierpnia 2015

IBIZA nowa wersja eleganckiego, kompaktowego auta

Z udziałem pracownika salonu Carsed,  Adriana P. mogłem w dniu 18 sierpnia przeprowadzić test drogowy, najnowszego samochodu Seata Ibizy, 1,0 75 kM z 3-cylindrowym silnikiem MPI. 
Do testu przystąpiłem z przygotowaniem teoretycznym, przed jazdą uzyskałem wnikliwe i rzeczowe informacje od Przedstawiciela Handlowego,  Adriana P.  Salon Carsed, zorganizowany bardzo dobrze w dzielnicy przemysłowej Włoch, przy Łopuszańskiej 72 w Warszawie. Nowoczesne i duże przestrzenie ułatwiają ekspozycję nowych samochodów.
Do jazdy udostępniono auto z silnikiem 75 kM, 3-cyl. multiwtryskowym, benzynowym. Nowy silnik w tej samej wersji, montowany jest również w malutkim autku Seat MII.
Wrażenia z tej krótkiej jazdy są pozytywne, nie znalazłem żadnych niedoskonałości, wysoko oceniam poprawność działania 5-biegowej manualnej skrzyni biegów, układ kierowniczy, wspomagany elektrycznie pracuje lekko i pewnie. Skromne wyposażenie w tej wersji /reference/ odpowiada średnim standardom, wymaganym przez użytkowników. Klimatyzacja manualna oraz ekran LCD z dotykową obsługą funkcji, sterowane elektrycznie przednie szyby, stanowią również podstawowe wyposażenie. Cennym elementem podstawowego wyposażenia jest zapasowe, pełnowymiarowe koło we wnęce bagażnika. Fotele są wygodne i tapicerka wykonana starannie i elegancko. Regulacja fotela kierowcy, również w pozycji pionowej. Wygodna i prawidłowa pozycja przy kierownicy, zapewnia dobrą widoczność, prowadzącemu auto. Samochód przeszedł niedawno modernizację nadwozia i wnętrza, test wykonywałem najnowszą wersją już z bieżącego roku produkcji. Nieznaczne zmiany w wyglądzie zewnętrznym modelu 2015 nie wyróżniają nowej Ibizy wśród innych produkcji SEATA.
Foto obok pokazuje wnętrze nowej Ibizy oraz jasne fragmenty tapicerki tkaninowej, rzadko stosowane  w innych kompaktach. Niestety wielu producentów preferuje czarny wystrój kabiny samochodów, czarne konsolety oraz sufity. Katalog dodatkowego wyposażenia Seata Ibiza, daje możliwość wybrania jaśniejszego wnętrza. Obsługa wszelkich pokręteł i ustawienia lusterek zewnętrznych, elektryczna odbywa się intuicyjnie, bez trudności. Bardzo miękko i płynnie pracuje sprzęgło i biegi są znakomicie przełączane bez tzw. "haczenia" skrzyni manualnej.  Ten udany model najnowszej IBIZY, oszczędny
i elegancki, przypadł mi do gustu. Przyznaję, podchodziłem do tej jazdy z rezerwą,
zwłaszcza po ostatnich testach produkcji Toyoty i hybrydowym Lexusie. Do wyposażenia prezentowanej wersji "reference" należy również panel multimedialny oraz kierownica wielofunkcyjna, regulowana w dwóch                   płaszczyznach. Lusterka zewnętrzne,  poza regulacjami          elektrycznymi, posiadają podgrzewanie powierzchni. Ta dość skromna kompletacja ma również  reflektory przeciwmgielne
 z funkcją doświetlania zakrętów. Najnowsze auto Seata można zamówić w trzech różnych wersjach nadwozia, występuje również wersja karoserii kombi. Atrakcyjne kolory nadwozia oraz bogaty katalog dodatkowego wyposażenia, uzupełniają zalety nowej IBIZY.
 Polecają ten atrakcyjny i przyjazny samochód:

          grzegorzto@op.pl                        adrian.polak@carsed.pl                       www.seat-auto.pl
                                                                      www.carsed.pl

poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Wrażenia z jazd testowych autami hybrydowymi Lexus, Toyota, porównanie z Nissanem 100%,elektrycznym.

Nissan Leaf udostępiony przez SalonPuławska w Warszawie
Jednostka napędowa Leaf-a
Test samochodów Hybrydowych, porównanie z Nissanem 100% elektrycznym.
autor bloga w czasie przerwy na uzupełnienie energii

Przeprowadziłem kilka jazd testowych samochodami elektrycznymi, poniżej przedstawię główne zalety pojazdów z napędem spalinowo-elektrycznym w porównaniu z Nissanem Leaf, 100% elektrycznym.         Poznałem najwięcej szczegółów w czasie dłuższego testu nowej Toyoty Auris, wykonując jazdy próbne w czasie weekendu 08.08.2015. W kolejności zamieszczonych fotografii, opublikuję wrażenia dotyczące modeli Toyota Yaris 100 KM, nowa Toyota Auris 136 KM wersja Prestige w karoserii kombi, Lexus NX300h.

Toyota udostępniła w salonie Chodzeń przy Czerniakowskiej 
102 w Warszawie, dwa znakomicie wyposażone auta Yaris i Auris najnowszej generacji, dla przeprowadzenia testów drogowych. Do przedstawienia zalet aut hybrydowych, wykonałem test porównawczy elektrycznym /100 %/
Nissanem Leaf. Największą zaletą i główną cechą jest niezależność i możliwość natychmiastowej kontynuacji jazdy
po nabraniu paliwa płynnego do hybrydy. Nieograniczony zasięg i podróżowanie bezstresowe, stawiają hybrydy na czele
nowoczesnych, współcześnie produkowanych samochodów.
Hybrydy najczęściej produkowane są w Europejskich montowniach Toyoty, duża ich część to najnowsza wersja Aurisa. Dla osiągnięcia jakości i ekonomii produkcji, otwarto
specjalny kanał transportowy, podzespołów czysto japońskich, tzw. inwerterów. Baterie zasilające silnik elektryczny, najczęściej umieszczane są pod kanapą tylnego
siedzenia auta. Dodatkowo akumulator w Aurisie, znajduje się w prawej wnęce bagażnika. Akumulator ten służy do   zasilenia świateł, sterowania  układów multimedialnych i centralnego zamka. Generalnie silniki elektryczne są zasilone wysokim napięciem. Ogniwa w Aurisie mają nominalne napięcie o wartości 206,1 V. Zbudowane są z pakietów niklowo-metalowo-wodorowych, są
oczywiście bezobsługowe. Toyota jest największym producentem pojazdów hybrydowych na świecie. Oszczędności w wyprodukowaniu hybrydy przekładają się również na mniejsze koszty dla użytkownika. Auto nie zawiera rozrusznika, alternatora paska napędowego oraz ma znacznie trwalszy układ hamulcowy, przez zastosowanie sytemu odzyskiwania  energii i doładowywania akumulatorów napędu elektrycznego, tarcze i klocki hamulcowe są znacznie rzadziej wymieniane. Nie potrzebne są turbosprężarki i bardzo drogie filtry DPF, stosowane w napędzie z silnikiem diesla. Technika jazdy hybrydą wymaga uzyskania pewnych umiejętności, rozważnego operowania pedałem przyspieszenia oraz obserwowania
Toyota Auris 136 KM
ekranu informującego o wykorzystaniu energii elektrycznej i sprawdzaniu parametrów stanu naładowania baterii głównych. Na pokładzie każdego samochodu, testowanego przeze mnie, wszechobecnie panowała elektronika, sterująca systemem bezpieczeństwa i wskazująca najważniejsze parametry auta. Obsługa elektroniki jest bardzo prosta czytelna i pewna. Przełączenie na silnik spalinowy odbywa się samoczynnie, jest oczywiście sygnalizowane na dużym ekranie LCD, umieszczonym w centralnym rejonie konsoli auta.  
 Sterowanie multimediów realizuje się dotykowo na tym samym ekranie. poniżej pokazuję na fotografii obraz określający rodzaj napędu i wykorzystanie energii elektrycznej oraz stan naładowania baterii. Najwięcej emocji dało przeprowadzenie dłuższego testu najnowszego, strategicznego modelu Auris. Samochód, rewelacyjny i doskonale wyposażony, łatwy w obsłudze, według oświadczenia pracowników salonu, niezawodny. Hybrydowe auta w Toyocie trafiają przeważnie tylko w celu wykonania
okresowych przeglądów.      Dotychczasowe inne auta hybrydowe potwierdzają opinie o trwałości i niezawodności produktów Toyoty.  Dla mnie również była to lekcja techniki i zapoznanie z modelem Auris potraktowałem bardzo wnikliwie, zdobywając znacznie więcej informacji niż podają dane katalogowe. Tajemnica niezawodności oczywiście tkwi w szczegółach, nie wszystkie informacje są ważne dla kierowców użytkowników. Zainteresowanych odsyłam do strony internetowej           www.toyota.pl/auris                            Test Nissana Leaf 100% elektrycznego   ukazał się w moim blogu 21 i 23 czerwca 2015                         http://serwmotoelektroniki.blogspot.com                                                                                   grzegorzto@op.pl
                                                          + Toyota Chodzeń Czerniakowska 102 Warszawa 

system informujący o wykorzystaniu energii 
Lexus NX300h
Testowany Lexus posiada nowoczesny system adaptacyjnego tempomatu, nowość, pozwalający utrzymać stałą odległość od pojazdów poprzedzających, niezależnie od przędkości podróżnej.

wtorek, 11 sierpnia 2015

Auris hybrydowy strzał w dziesiątkę koncernu Toyoty

Kontynuacja opinii o fascynującym aucie Toyota Auris Touring Sports


Kontynuację wrażeń z jazdy
weekendowej najnowszą wersją hybrydy, modelem
strategicznym Toyoty, Auris, rozpoczynam od znaczących właściwości napędu i wynikających ze  spokojnej jazdy, walorów.
 Jak w wielu innych przypadkach, zapoznanie z nowością owocuje efektami ekonomicznymi. Trzecia próba drogowa na dłuższym dystansie zaoowocowała zużyciem benzyny 4,6 l/100 km. Taki wynik uzyskałem nie przekraczając 110 km/h. Poruszałem się Aurisem po różnych nawierzchniach i ze średnim obciążeniem dwoch pasażerów z kierowcą. 
Efekt oszczędności jest wyraźny i autentyczny. Przypominam, pierwsza próba dała
wynik średniego zużycia paliwa 6,7 l/100 km.
 Jazdy testowe wykonywałem w niemiłosiernym upale, dochodzącym do 36 stopni w godzinach popołudniowych.
Strategiczny model Toyoty, produkowany jest w brytyjskim mieście Burnaston, zawiera oryginalny zestaw inwertera, /hybryda/ sprowadzanego z Japonii.
Najważniejsze cechy użytkowe, zaskakująco przemyślana konstrukcja oraz zalety ekonomiczne stawiają ten model auta w czołówce samochodów hybrydowych.  Należy dodać, że Toyota jest największym producentem hybryd na świecie. Zaskakująca dbałość o szczegóły we wnętrzu i perfekcyjne wykonanie wyposażenia, intuicyjna obsługa, multimediów i podstawowej elektroniki, bezpieczeństwo użytkownika, to największe zalety tego najnowszego auta.
akumulator we wnece bagażnika
Samochód otrzymał nowoczesne ledowe oświetlenie zewnętrzne oraz samoczynny system załączania świateł drogowych. Nowoczesny design i podstawowe bogate wyposażenie, są ogromnymi zaletami Toyoty Auris.
   Zestaw baterii zasilających motor elektryczny, umieszczony pod tylną kanapą auta, posiada ogniwa o wartości napięcia 201,6 V, konstrukcji niklowo-metalowo-wodorowej, gwarancja na ten element  5-letnia, oczywiście pakiet baterii, bezobsługowy.

 
ledowe oświetlenie zewnętrzne Auris-a

 
 Poza wielkimi zaletami, ekonomią użytkowania i bezpieczeństwem, samochód wyróżnia się trwałością i
odpornością elementów, ulegających naturalnemu zużyciu w autach z tradycyjnym napędem.

Konstrukcja hybrydy pozwala na wyeliminowanie takich podzespołów jak: rozrusznik, alternator, tradycyjne sprzęgło, pasek napędowy. Nie ma drogiej w eksploatacji
turbosprężarki, filtra DPF, kosztownego w autach z dieslem. Dzięki zastosowaniu układu odzyskiwania nergii
podczas hamowania, trwałość klocków hamulcowych i tarcz została znacznie wydłużona. Zawieszenie jest wykonane z tyłu na podwójnych wahaczach, twardsze niż w innych samochodach, daje poczucie znacznie lepszego trzymania się drogi.
Badania w kabinie aeorodynamicznej wykazały bardzo niski współczynnik oporu powietrza, dla karoserii Aurisa,wynosi Cx 0,27, stawia auto na równi z Golfem 7 generacji.

   Bagażnik i możliwości modyfikacji przestrzeni ładunkowej to również ogromna zaleta. 600 litrów pojemności przy zamkniętej żaluzji, podwójna podłoga oraz wnęka dla koła zapasowego, do wykorzystania na 
mniejszy bagaż. Bardzo praktyczny jest sposób przewożenia gaśnicy i trójkąta odblaskowego, wyposdażenie to jest montowane w dowolnym miejscu, za pomocą paska z rzepami. Należy dodać, że bezpiczeństwo w tym aucie, zwłaszcza wersji Prestige uzyskano na najwyższym poziomie, 7-poduszek powietrznych i elektronika ostrzegania, to najwyższy stopień ochrony użytkowników.
Bagażnik po rozłożeniu tylnych oparć kanapy

 

ogromna przestrzeń bagażowa z możliwością otwierania tylnych oparć siedzeń, przy pomocy klamki z prawej
lub lewej części komory bagażnika

Po rozłożeniu tylnych oparć uzyskujemy ponad 2m długości, przestrzeni bagażowej. Płaska podłoga oraz wykorzystanie wnęki koła zapasowego, podwyższa dodatkowo walory załadunku samochodu. Koło zapasowe w wersji Prestige nie jest oferowane, można korzystać z zestawu naprawczego. Oczywiście
istnieje możliwość dokupienia koła i wnęka posiada system do zamocowania "zapasu". 
Tapicerka elegancka i misternie szyta, zapewnia dodatkowy komfort wnętrza. Skórą wykończona jest w części deska rozdzielcza oraz boczki drzwi. Rzadko
spotykany jest również sposób montażu akumulatora
podstawowego, zasilającego światła oraz multimedia.
Akumulator 35 Ah ustawiony jest w prawej wnęce bagażnika, patrz foto.
     Polecam ten rewelacyjny, udany i perfekcyjnie wykonany samochód Toyoty. Należy podkreślić również, że "wypasiony" model benzynowego lub diesla samochodu Auris jest tylko o 10 000 PLN tańszy od hybrydy.
                                            grzegorzto@op.pl   + recepcja@chodzen.pl
                                                www.czerniakowska.chodzen.pl 

niedziela, 2 sierpnia 2015

Toyota Auris TS hybrydowe auto 136 KM


Wrażenia z jazdy testowej 29 lipca z salonu Toyota Chodzeń przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie.

Pozytywne wrażenie,  po zajęciu miejsca przy kierownicy, podwyższa wygodne ukształtowanie foteli i uporządkowany kokpit. Uruchomienie silnika wykonuje się przez wciśnięcie guzika po prawej stronie kierownicy. Samochód rusza prawie bezszelestnie, korzystając z silnika elektrycznego. Przy dynamicznej technice jazdy, po przekroczeniu prędkości ok. 55 km/godz. samoczynnie uruchomiony zostaje motor spalinowy 1,8 l 99KM. Producent podaje, że rozpędzanie  odbywa się w 10,8 sek do 100 km/godz. Zauważyłem że dynamika jest lepsza od podanych wartości katalogowych. Łączna moc obu silników, spalinowego i elektrycznego, wynosi 136 KM. Samochód o dosyć dużej masie własnej /1310 kg/ jest żwawy, karoseria kombi zwinnie porusza się w ruchu ulicznym, test przeprowadzałem częściowo w godzinach szczytu komunikacyjnego. Ważnym parametrem jest promień skrętu 5,4 m z kołami 16". Wspomaganie kierownicy i kamera cofania oraz czujniki parkowania, znacznie ułatwiają zajęcie miejsca postojowego. Należy pamiętać aby zawsze zabierać ze sobą kluczyk z pastylką i pilotem do sterowania zamkami auta. 
Komfortowe wyposażenie zawiera skórzaną tapicerkę, łączoną z tkaniną, klimatyzację automatyczną, dwustrefową, sportowe, bardzo wygodne fotele, chromowane listwy wokół świateł przeciwmgielnych, lampy wykonane całkowicie w technice LED, system samoczynnego parkowania, automatyczne światła drogowe. Do wyposażenia wersji prestige należą wszystkie systemy bezpiecznego użytkowania auta: 1.układ rozpoznawania znaków drogowych, 2.układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa drogowego, 3.układ wczesnego reagowania w przypadku ryzyka zderzenia, 4.czujniki zmierzchu i deszczu, 5. elektrycznie składane i regulowane lusterka.  Elegancja wnętrza podkreślana jest przez skórzane elementy wykończenia kokpitu oraz dwukolorowymi wykończeniami tapicerki, skóra w odcieniu czarnym lub brązowym z dodatkami materiału z tkaniny.
Większość funkcji sterujących elektroniką wykonuje się przy pomocy panela multimedialnego, dotykowego, bardzo dobrze opisywanego z  menu w języku polskim. Oczywiście auto ma nowoczesne oprogramowanie nawigacji, precyzyjnie określającej drogę do celu. Regulacje systemu audio przy kierownicy, nie stanowią żadnych trudności w obsłudze radia lub innych nośników odtwarzania danych, muzyki i korzystania z telefonu komórkowego w czasie prowadzenia auta.

Nowoczesne najnowsze, perfekcyjnie zaprojektowane i wykonane auto toyoty zasługuje na najwyższe oceny, pod względem użytkowym, zastosowany silnik elektryczny pozwala na znaczne zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska oraz uzyskanie optymalnie niskiego apetytu na paliwo.     
    
grzegorzto@op.pl  +  toyota.pl/auris

     cdn      http://serwmotoelektroniki.blogspot.com

                                

piątek, 31 lipca 2015

AURIS nowy samochód Toyoty, rewelacyjne auto z hybrydowym napędem

Toyotą Auris produkowaną w Wlk. Brytanii odbywałem test drogowy 29 lipca.  

Auto w wersji bogatej Prestige udostępnił salon Toyota Chodzeń, przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie. Należy pochwalić obsługę salonu, doskonale zarządzanego przez Pana Wojtka K. Dyrektora Handlowego.

Testowane auto przewyższa wiele hybryd, współcześnie sprzedawanych w Europie. Producent postawił ogromny nacisk na bezpieczeństwo użytkownika, ergonomię i ekonomiczne walory samochodu. Auris jest nowością, pod każdym względem, ekologia i optymalizacja parametrów to jego główne zalety. Wzbudza zainteresowanie nowoczesną sylwetką, nowym designem, perfekcyjnym wykonaniem wnętrza. 
Czytelność i intuicyjna obsługa przyrządów pokładowych to ogromna zaleta pojazdu. 90-ty testowany przeze mnie pojazd, zaskakuje super pozytywnie, prowadzenie bez czytania instrukcji oraz zapoznawania się z autem, od wyjazdu spod Salonu, dostarcza wiele wrażeń.System informacyjny z dużym ekranem LCD, przekazuje tylko podstawowe dane, nie ma zbędnych upiększeń i niepotrzebnych funkcji. Przyznaję, że po ostatnim jeżdżeniu innymi autami, do Aurisa podszedłem z wielką ostrożnością. Dotychczas Avensis był moim optymalnym samochodem. Do czasu poznania Aurisa, miałem inne zdanie o produktach z alternatywnymi napędami. Na pewno hybrydy, pod każdym względem przewyższają inne samochody, szczególnie te czysto /100%/ elektryczne.
 Serce napędu Aurisa stanowi motor 60kW /80KM/,elektryczny i spalinowy 1,8 l, rzędowy, 4-cylindrowy z wielopunktowym wtryskiem 90KM. Właściwości użytkowe znakomicie ułatwia ogromny 600 litrowy bagażnik, jeździłem wersją kombi o długości karoserii 4595 mm. Auto ma skrzynię biegów automatyczną przełączaną małą dźwignią, umieszczoną na tunelu środkowym. Rewelacją jest znakomity biały perłowy kolor karoserii, zwracający uwagę na to eleganckie i przyjazne auto. Poniżej umieszczam foto dwóch pojazdów z napędem alternatywnym. Zdjęcie zostało zamieszczone za zgodą młodego miłośnika motoryzacji. 
    Dziękując za udostępnienie samochodu, polecam ten nowoczesny, bezpieczny i oszczędny pojazd.  CDN. 

                                             grzegorzto@op.pl

 

czwartek, 9 lipca 2015

Silniki TSI, FSI produkowane przez VOLKSWAGEN-a mają wady!


Kontynuacja tematu z dnia 08.07.2015 na temat wadliwych silników w popularnych samochodach. Silniki 1,4 TSI bardzo popularne w kraju, montowane głównie w produktach SKODY, często mają znaczne uszkodzenia: pękanie tłoków, wady układu rozrządu, przeskakiwanie łańcucha, wynikające ze złej pracy napinacza. Silniki takie montowane są w różnych wersjach mocy. Wymienię w jakich autach najczęściej: TSI 122-125 kM Audi A3, Seat Leon, Skoda Octawia I, Volkswagen Golf V, Golf VI, Volkswagen Scirocco i Tiguan.TSI o mocy 140 kM /kod:BMY stosowane również w Tiguanie i Golfie V. Silniki TSI 150 kM /kody:BWK, CAVA, CDGA, CAVF/ stosowane w Seacie Ibiza FR, Volkswagenie Tiguan i Volkswagenie PassatB7.TSI 160kM kod:CAVD zastosowano w Audi A3, Volkswagenie Golf-ie VI, Volkswagenie Scirocco. TSI 170kM kod: CAVE zastosowano w Skodzie Fabia RS, ma go również Volkswagen Polo GTI i SEAT Ibiza Cupra.      
                                                                                grzegorzto@op.pl







Seat Leon Cupra









nowa Skoda Fabia Combi









Skoda Yeti




środa, 8 lipca 2015

BENZYNOWE Silniki TSI produkcji Volkswagen-a mają ukryte wady


Do napisania postu o tematyce uciążliwych napraw nowoczesnego, bestselerowego silnika TSI, znanego z aut sprzedawanych w Polsce, przyczyniły się wypowiedzi fachowców z ASO oraz użytkowników samochodów pochodnych Volkswagena.

 

Niepokojący objaw rozpoczyna się głównie w samochodach o przebiegu ok. 100 tyś. km. Występuje wtedy gwałtowny wzrost zużycia oleju, dochodzący nawet do 1,5 litra na1000km. 
Wadliwe silniki można usprawnić, na koszt użytkownika, znane są elementy, wpływające na zużycie oleju, właściwie to powodujące spalanie oleju. Najważniejsze jest wczesne               diagnozowanie motoru, obserwacja poziomu oleju w misce           olejowej, powinna być prowadzona raz w tygodniu, dla dobra silnika, nie dopuszczając do poważnych awarii. Technologiczna i trwała naprawa, powinna zostać wykonana przez wymianę kompletu tłoków z pierścieniami i korbowodami. Ponieważ do starych tłoków i korbowodów nie pasują nowe pierścienie. Komplet naprawczy: tłoki z pierścieniami i korbowodami, to wydatek ok. 8000 PLN. Przyczyna bezpośrednia tkwi w wadliwym, zawieszającym się pierścieniu zgarniającym olej. Istnieją warsztaty serwisowe, poddające obróbce wyjęte z silnika tłoki, dostosowujące do zamontowania nowych pierścieni olejowych. Remont silnika polega wtedy na rozmontowaniu wszystkich tłoków i przetoczeniu, poszerzającym kanały do nowych pierścieni. Komplet                korbowodów i tłoków pozostaje w stanie fabrycznym. Dochodzi do tej usługi koszt robocizny. Wykonanie takiej usługi w ASO wycenia się na 20 tyś. PLN. Warsztat inny, solidnie naprawiający przeprowadzi taką naprawę za ok. 11 tyś. PLN. Należy tutaj zadać pytanie, dlaczego producent silników, nowoczesnych, Volkswagen nie przeprowadzi akcji serwisowej, bezpłatnie naprawiając wszystkie wadliwe egzemplarze aut? PROBLEM jest znany producentowi od wielu lat i jest ignorowany, prasa zachodnia zadaje pytania i jak dotychczas nie uzyskano wiążącej odpowiedzi. Apeluję do użytkowników tego typu silników, aby głośno i publicznie interweniowali u rzeczników Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tej coraz powszechniejszej, lekceważonej przez gwaranta sprawie. Do UOKiK można zgłosić się drogą internetową z opisem i kosztem naprawy, dokumentując faktycznie wadliwą konstrukcję silnika. Volkswagen twierdzi w bezczelny sposób, że takie usterki występują w nielicznych przypadkach!   Zainteresowanym polecam również artykuł z numeru 6 czerwcowego, Poradnika Auto Świat.      www.autoporadnik.pl

                                                                                      grzegorzto@op.pl

                                         Volkswagen TSI