testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
wtorek, 6 października 2015
Hybrydowe i elektryczne samochody popularne w Polsce
Toyota Yaris hybryda
Jednostka napędowa Nissana Leaf
środa, 2 września 2015
Renault Fluence 100 % elektryczny luksusowy samochód
Renault Fluence Z.E.
2 września 2015 brałem udział w testowaniu auta elektrycznego Renault Fluence Z.E. Dzięki uprzejmości pracownika Salonu Pana Kuby B z Renault przy Puławskiej 621 B w Warszawie, wykonałem test miejski przy dużym porannym natężeniu ruchu. W luksusowym aucie nie czuje się trudów pokonywania zatorów drogowych. We wnętrzu całkowita cisza, leciutko szumi dmuchawa klimatyzacji, dwustrefowej. Pan Kuba wyjaśnił mi szczegóły wyposażenia
oraz jego główne zalety auta elektrycznego. Na pochwałę zasługuje przzemyślany kokpit samochodu, czytelność i oznakowanie oraz intuicyjna obsługa, podstawowe zalety francuskiego "elektryka". Zewnętrznie karoseria nie różni się od innych aut z napędem tradycyjnym. Samochód, pod względem uzytkowym, łatwy w obsłudze, nie wymaga specjalnej nauki techniki jazdy. Wyposażony w automatyczną bezstopniową skrzynię biegów oraz wiekszość systemów bezpieczeństwa, znanych z aut napędzanych tradycyjnymi silnikami spalinowymi.
Na
czytelnych wskaźnikach, cały czas wyświetlona jest ilość energii oraz
zasięg możliwy do przejechania w km. Należy dodać, że można doładowywać
akumulatory napędu elektrycznego, za pośrednictwem szybkiej ładowarki,
przy salonie Renault. Ładuje się wtedy napięciem o wartości 400 V.Ładowanie powolne ok. 8 godzin, wykonujemy z
tradycyjnej sieci 230 V. Litowo-jonowe akumulatory, przystosowane są do
szybkiej wymiany, oczywiście w stacjach serwisowych, operacja taka trwa 3
min.
Serce napędu 70 kW /95 KM/, rozpędza samochód o maksymalnym momencie 226 Nm, do prędkości elektronicznie ograniczonej 135 km/godz.
Jak wiemy moment obrotowy w samochodach elektrycznych jest maksymalny w całym zakresie obrotów. Elektryczny motor ma maksymalnie 12000 obr/min. Napęd samochodu realizowany jest
na przednią oś i połączony bezstopniową skrzynią automatyczną bez sprzęgła. Zasięg ok.170 km przy średnich warunkach drogowych.
Serce napędu stanowi silnik elektryczny o mocy 70 kW, /95 KM/. Fluence wykorzystuje odzyskiwanie energii elektrycznej i doładowuje akumulatory, podczas jazdy rozpędem i podczas hamowania, rekuperacja odzyskiwanej energii jest sygnalizowana na wskaźnikach tablicy rozdzielczej przed kierującym. Wygodny i komfortowy oraz ekonomiczny samochód został wyprodukowany w Turcji w ilości ok. 3000 szt. Dziękując pracownikom Salonu, za udostępnienie do testu auta, polecam wszelkim miłośnikom ekologii,
zainteresowanie się pojazdami z oferty Renault, współcześnie oferowanymi, Renault ZOE, Renault Kangoo /dostawczy/.
poleca: grzegorzto@op.pl http://serwmotoelektroniki.blogspot.com/
sobota, 29 sierpnia 2015
Ford Mondeo Hybrid 187 KM z silnikiem spalinowym 2.0
Kontynuacja wrażeń z przeprowadzonej jazdy testowej 28 sierpnia 2015.
Fotografie pokazują wnętrze Forda Mondeo Hybrid oraz jednostkę napędową
Dodatkowe informacje na temat najnowszego auta Forda.
Ford Mondeo z napędem hybrydowym o łącznej mocy 187 KM, napędzany jest silnikiem spalinowym 2,0 l, czterocylindrowym, rzędowym oraz elektrycznym zbudowanym specjalnie do tego auta. Nowoczesna konstrukcja oraz walory wyposażenia, Titanium bogatego i nastawionego na komfort, bezpieczeństwo
użytkownika. Hybrydowy Ford oferowany jest z jednym wyposażeniem z możliwością dokupienia pakietów dodatkowych, uzupełniających wersję Titanium. Cena nowego hybrydowego Forda Mondeo jest porównywalna z samochodem o tradycyjnym napędzie spalinowym z silnikiem diesla 150 KM.
Do bezpiecznego i ekonomicznego uzytkowania samochodu hybrydowego, zachęcam, po sprawdzeniu wyników zużycia paliwa z krótkiego odcinka, testowego, wynik 4,7 l/100 km, może nie rewelacyjny, trzeba jednak pamiętać,
że uzyskany został w aucie o gabarytach 4867 mm długości i wadze 1579 kg.
Wygodny i komfortowy Ford Mondeo, ma znacznie mniejszą emisję spalin, zawartość CO2 wynosi 99 g/km. Dynamika pojazdu pozwala na osiągnięcie przyspieszenia 9,2 sek do 100 km/h. Główne pakiety dodatkowego wyposażenia: 1. pakiet safety (ABIDA) zawiera - monitorowanie martwego pola, sygnalizowane w zewnętrznych lusterkach -zapobieganie kolizjom przy jeździe z małą prędkością, zwany Active City Stop, -nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa dla dwóch tylnych skrajnych siedzeń, 2. pakiet Design & Safety zawiera dodatkowo reflektory w technologii Ford Dynamic Led, samoczynnie dostosowujące się do warunków jazdy, zmieniające kształt i zasięg strumienia światła. 3. Do uatrakcyjnienia multimediów Forda można dokupić pakiet Business 1-nawigacja satelitarna z 8" ekranem dotykowym i menu w języku polskim, bluetooth do łączności z telefonem, asystent samoczynnego parkowania, wyszukujący odpowiednie miejsce postojowe. 4. dodatkowo kamera cofania w pakiecie jak wyżej z nazwą Connectivity.
polecają ten ciekawy samochód: grzegorzto@op.pl www.ford.pl Bemo-Motors Al. Krakowska 169, Warszawa czwartek, 27 sierpnia 2015
Hybrydowy Ford Mondeo 2,0 Titanium 187 KM
Z Fordem Mondeo Hybrid zapoznałem się w czasie testu, przeprowadzonego 27 sierpnia 2015, udostępnionego przez Salon Bemo Motors, przy Al. Krakowskiej 169 w Warszawie.
Przedstawiciel Handlowy Pani Patrycja R. wykazała bardzo dużą wiedzę i rzeczowo wyjaśniła mi wszelkie zawiłości nowej konstrukcji i wyposażenia Forda hybrydowego. Auto w
wersji Titanium występuje z silnikiem spalinowym 2.0 oraz
elektrycznym. Wyposażone jest w bezstopniową skrzynię automatyczną CVT. Samochód prowadzi się bardzo dobrze,
wyposażenie Titanium, dosć bogate nie zawiera tylko skórzanej tapicerki, wnętrze eleganckie, przyjazne i przemyślane. Bez nadmiernych ekstrawagancji, ułatwia intuicyjną obsługę. Centralnie umieszczony dotykowy ekran lcd, wskazuje parametry napędu oraz służy do komunikacji z multimediami. Przed oczami kierującego są dodatkowe informacje,
na mniejszym wyświetlaczu, pokazujące chwilowe dane dotyczące korzystania z jazdy w trybie elektrycznym. Moje wrażenia są bardzo pozytywne, auto duże i wygodne, nie wymagające specjalnych umiejętności do kierowania, bezpieczeństwa pilnuje dosyć rozbudowana elektronika, między innymi system ostrzegania o zbliżaniu pojazdu w tzw. "polu martwym", system utrzymania prawidłowego toru jazdy oraz specjalny tryb w skrzyni
automatycznej oznaczony "L" ułatwiający ruszanie pod wzniesienie przy holowaniu przyczepy. Test wykonywany był przy średnim ruchu miejskim, nie sprawiało mi żadnych trudności korzystanie wyłącznie z silnika elektrycznego. Jak w wielu innych hybrydach, silnik spalinowy załączany jest samoczynnie przy dynamicznej potrzebie gwałtownego przyspieszenia. Należy zaznaczyć, że opanowanie techniki oszczędnej eksploatacji, wymaga
na pewno uzyskanie wprawy i umiejętnego operowania pedałem przyspieszenia oraz obserwowania czytelnych graficznych wskaźników, do określenia wartości ładowania lub rozładowywania baterii zasilających motor elektryczny.
Katalog opracowany dla tego pojazdu przewiduje dużą ilość pakietów wyposażenia dodatkowego, konfigurowany jest na życzenie klienta. Szczegóły w stronie internetowej Bemo Motors, www.bemo-motors.pl
środa, 26 sierpnia 2015
Zasady i podział na kategorie samochodów hybrydowych
Toyota Yaris hybrid 100 KM |
1. napęd równoległy - zamontowany silnik elektryczny, ustawiony jest na przedłużeniu wału korbowego silnika spalinowego. Dalej wmontowana jest skrzynia biegów i mechanizm różnicowy. Można w uproszczeniu określić, że silniki są ze sobą sztywno połączone. 2. napęd szeregowy-wykonywany jest z użyciem
zespół napędowy Toyoty Auris |
elektrycznie połączonych zespołów silnika i generatora prądotwórczego, ładującego pakiet baterii akumulatorów oraz silnika spalinowego. Silniki napędowe zasilane są wysokim napięciem. Rozwiązanie takie nie posiada stałego połączenia silnika spalinowego z układem kół napędowych. 3. Najczęściej stosuje się system mieszany, szeregowo-równoległy. Przedstawicielem i pierwowzorem jest Toyota Prius. Tutaj silnik spalinowy jest połączony za pomocą przekładni sumującej /np planetarnej/ każda z maszyn napędowych jest jednocześnie silnikiem i generatorem elektrycznym. System taki jest najbardziej ekonomiczny, pozwalający maksymalnie wykorzystać zalety pojazdów hybrydowych.
Najwyższym kosztem wpływajacym na cenę auta hybrydowego jest wartość zespołu baterii zasilających. Trwałość baterii jest wyjątkowa, szacowana na ponad 20 lat.
Konstrukcja baterii w Toyocie Auris została wykonana w technice niklowo-metalowo-wodorowej. Baterie dla uzyskania poprawnych obciążeń auta, umieszczone są pod
kanapą tylnego siedzenia. grzegorzto@op.pl + www.czerniakowska.chodzen.pl
Polecam cykl moich wrażeń i opinii z jazd testowych autami hybrydowymi, Nissanem Leaf /100% elektrycznym/. Posty z dnia: 29.05.2015 Lexus Nx300H, 16 i 17.07. 2015 Nowa Toyota Yaris Hybrid 100 KM, 21 i 23.06.2015 Nissan Leaf-elektryczny. 31.07, 02.08, 11.08 i
17.08.2015 Nowa Toyota Auris 136 KM Hybrid. grzegorzto@op.pl + www.toyota.pl/auris www.nissan.pl/leaf www.lexuswarszawa-pulawska.pl www.toyota.pl/yaris
Polecam cykl moich wrażeń i opinii z jazd testowych autami hybrydowymi, Nissanem Leaf /100% elektrycznym/. Posty z dnia: 29.05.2015 Lexus Nx300H, 16 i 17.07. 2015 Nowa Toyota Yaris Hybrid 100 KM, 21 i 23.06.2015 Nissan Leaf-elektryczny. 31.07, 02.08, 11.08 i
17.08.2015 Nowa Toyota Auris 136 KM Hybrid. grzegorzto@op.pl + www.toyota.pl/auris www.nissan.pl/leaf www.lexuswarszawa-pulawska.pl www.toyota.pl/yaris
wtorek, 18 sierpnia 2015
IBIZA nowa wersja eleganckiego, kompaktowego auta
Z udziałem pracownika salonu Carsed, Adriana P. mogłem w dniu 18 sierpnia przeprowadzić test drogowy, najnowszego samochodu Seata Ibizy, 1,0 75 kM z 3-cylindrowym silnikiem MPI.
Do testu przystąpiłem z przygotowaniem teoretycznym, przed jazdą uzyskałem wnikliwe i rzeczowe informacje od Przedstawiciela Handlowego, Adriana P. Salon Carsed, zorganizowany bardzo dobrze w dzielnicy przemysłowej Włoch, przy Łopuszańskiej 72 w Warszawie. Nowoczesne i duże przestrzenie ułatwiają ekspozycję nowych samochodów.
Do jazdy udostępniono auto z silnikiem 75 kM, 3-cyl. multiwtryskowym, benzynowym. Nowy silnik w tej samej wersji, montowany jest również w malutkim autku Seat MII.
Wrażenia z tej krótkiej jazdy są pozytywne, nie znalazłem żadnych niedoskonałości, wysoko oceniam poprawność działania 5-biegowej manualnej skrzyni biegów, układ kierowniczy, wspomagany elektrycznie pracuje lekko i pewnie. Skromne wyposażenie w tej wersji /reference/ odpowiada średnim standardom, wymaganym przez użytkowników. Klimatyzacja manualna oraz ekran LCD z dotykową obsługą funkcji, sterowane elektrycznie przednie szyby, stanowią również podstawowe wyposażenie. Cennym elementem podstawowego wyposażenia jest zapasowe, pełnowymiarowe koło we wnęce bagażnika. Fotele są wygodne i tapicerka wykonana starannie i elegancko. Regulacja fotela kierowcy, również w pozycji pionowej. Wygodna i prawidłowa pozycja przy kierownicy, zapewnia dobrą widoczność, prowadzącemu auto. Samochód przeszedł niedawno modernizację nadwozia i wnętrza, test wykonywałem najnowszą wersją już z bieżącego roku produkcji. Nieznaczne zmiany w wyglądzie zewnętrznym modelu 2015 nie wyróżniają nowej Ibizy wśród innych produkcji SEATA.
grzegorzto@op.pl adrian.polak@carsed.pl www.seat-auto.pl
www.carsed.pl
Do testu przystąpiłem z przygotowaniem teoretycznym, przed jazdą uzyskałem wnikliwe i rzeczowe informacje od Przedstawiciela Handlowego, Adriana P. Salon Carsed, zorganizowany bardzo dobrze w dzielnicy przemysłowej Włoch, przy Łopuszańskiej 72 w Warszawie. Nowoczesne i duże przestrzenie ułatwiają ekspozycję nowych samochodów.
Do jazdy udostępniono auto z silnikiem 75 kM, 3-cyl. multiwtryskowym, benzynowym. Nowy silnik w tej samej wersji, montowany jest również w malutkim autku Seat MII.
Wrażenia z tej krótkiej jazdy są pozytywne, nie znalazłem żadnych niedoskonałości, wysoko oceniam poprawność działania 5-biegowej manualnej skrzyni biegów, układ kierowniczy, wspomagany elektrycznie pracuje lekko i pewnie. Skromne wyposażenie w tej wersji /reference/ odpowiada średnim standardom, wymaganym przez użytkowników. Klimatyzacja manualna oraz ekran LCD z dotykową obsługą funkcji, sterowane elektrycznie przednie szyby, stanowią również podstawowe wyposażenie. Cennym elementem podstawowego wyposażenia jest zapasowe, pełnowymiarowe koło we wnęce bagażnika. Fotele są wygodne i tapicerka wykonana starannie i elegancko. Regulacja fotela kierowcy, również w pozycji pionowej. Wygodna i prawidłowa pozycja przy kierownicy, zapewnia dobrą widoczność, prowadzącemu auto. Samochód przeszedł niedawno modernizację nadwozia i wnętrza, test wykonywałem najnowszą wersją już z bieżącego roku produkcji. Nieznaczne zmiany w wyglądzie zewnętrznym modelu 2015 nie wyróżniają nowej Ibizy wśród innych produkcji SEATA.
Foto obok pokazuje wnętrze nowej Ibizy oraz jasne fragmenty tapicerki tkaninowej, rzadko stosowane w innych kompaktach. Niestety wielu producentów preferuje czarny wystrój kabiny samochodów, czarne konsolety oraz sufity. Katalog dodatkowego wyposażenia Seata Ibiza, daje możliwość wybrania jaśniejszego wnętrza. Obsługa wszelkich pokręteł i ustawienia lusterek zewnętrznych, elektryczna odbywa się intuicyjnie, bez trudności. Bardzo miękko i płynnie pracuje sprzęgło i biegi są znakomicie przełączane bez tzw. "haczenia" skrzyni manualnej. Ten udany model najnowszej IBIZY, oszczędny
zwłaszcza po ostatnich testach produkcji Toyoty
i hybrydowym Lexusie. Do wyposażenia prezentowanej wersji "reference" należy również panel multimedialny oraz kierownica wielofunkcyjna, regulowana w dwóch płaszczyznach. Lusterka zewnętrzne, poza regulacjami elektrycznymi, posiadają podgrzewanie powierzchni. Ta dość skromna kompletacja ma również reflektory przeciwmgielne
z funkcją doświetlania zakrętów. Najnowsze auto Seata można zamówić w trzech różnych wersjach nadwozia, występuje również wersja karoserii kombi. Atrakcyjne kolory nadwozia oraz bogaty katalog dodatkowego wyposażenia, uzupełniają zalety nowej IBIZY.
Polecają ten atrakcyjny i przyjazny samochód:
grzegorzto@op.pl adrian.polak@carsed.pl www.seat-auto.pl
www.carsed.pl
poniedziałek, 17 sierpnia 2015
Wrażenia z jazd testowych autami hybrydowymi Lexus, Toyota, porównanie z Nissanem 100%,elektrycznym.
Nissan Leaf udostępiony przez Salon | Puławska w Warszawie |
Jednostka napędowa Leaf-a |
autor bloga w czasie przerwy na uzupełnienie | energii |
Przeprowadziłem kilka jazd testowych samochodami elektrycznymi, poniżej przedstawię główne zalety pojazdów z napędem spalinowo-elektrycznym w porównaniu z Nissanem Leaf, 100% elektrycznym. Poznałem najwięcej szczegółów w czasie dłuższego testu nowej Toyoty Auris, wykonując jazdy próbne w czasie weekendu 08.08.2015. W kolejności zamieszczonych fotografii, opublikuję wrażenia dotyczące modeli Toyota Yaris 100 KM, nowa Toyota Auris 136 KM wersja Prestige w karoserii kombi, Lexus NX300h.
102 w Warszawie, dwa znakomicie wyposażone auta Yaris i Auris najnowszej generacji, dla przeprowadzenia testów drogowych. Do przedstawienia zalet aut hybrydowych, wykonałem test porównawczy elektrycznym /100 %/
Nissanem Leaf. Największą zaletą i główną cechą jest niezależność i możliwość natychmiastowej kontynuacji jazdy
po nabraniu paliwa płynnego do hybrydy. Nieograniczony zasięg i podróżowanie bezstresowe, stawiają hybrydy na czele
nowoczesnych, współcześnie produkowanych samochodów.
Hybrydy najczęściej produkowane są w Europejskich montowniach Toyoty, duża ich część to najnowsza wersja Aurisa. Dla osiągnięcia jakości i ekonomii produkcji, otwarto
specjalny kanał transportowy, podzespołów czysto japońskich, tzw. inwerterów. Baterie zasilające silnik elektryczny, najczęściej umieszczane są pod kanapą tylnego
siedzenia auta. Dodatkowo akumulator w Aurisie, znajduje się w prawej wnęce bagażnika. Akumulator ten służy do zasilenia świateł, sterowania układów multimedialnych i centralnego zamka. Generalnie silniki elektryczne są zasilone wysokim napięciem. Ogniwa w Aurisie mają nominalne napięcie o wartości 206,1 V. Zbudowane są z pakietów niklowo-metalowo-wodorowych, są
oczywiście bezobsługowe. Toyota jest największym producentem pojazdów hybrydowych na świecie. Oszczędności w wyprodukowaniu hybrydy przekładają się również na mniejsze koszty dla użytkownika. Auto nie zawiera rozrusznika, alternatora paska napędowego oraz ma znacznie trwalszy układ hamulcowy, przez zastosowanie sytemu odzyskiwania energii i doładowywania akumulatorów napędu elektrycznego, tarcze i klocki hamulcowe są znacznie rzadziej wymieniane. Nie potrzebne są turbosprężarki i bardzo drogie filtry DPF, stosowane w napędzie z silnikiem diesla. Technika jazdy hybrydą wymaga uzyskania pewnych umiejętności, rozważnego operowania pedałem przyspieszenia oraz obserwowania
Toyota Auris 136 KM |
ekranu informującego o wykorzystaniu energii elektrycznej i sprawdzaniu parametrów stanu naładowania baterii głównych. Na pokładzie każdego samochodu, testowanego przeze mnie, wszechobecnie panowała elektronika, sterująca systemem bezpieczeństwa i wskazująca najważniejsze parametry auta. Obsługa elektroniki jest bardzo prosta czytelna i pewna. Przełączenie na silnik spalinowy odbywa się samoczynnie, jest oczywiście sygnalizowane na dużym ekranie LCD, umieszczonym w centralnym rejonie konsoli auta.
Sterowanie multimediów realizuje się dotykowo na tym samym ekranie. poniżej pokazuję na fotografii obraz określający rodzaj napędu i wykorzystanie energii elektrycznej oraz stan naładowania baterii. Najwięcej emocji dało przeprowadzenie dłuższego testu najnowszego, strategicznego modelu Auris. Samochód, rewelacyjny i doskonale wyposażony, łatwy w obsłudze, według oświadczenia pracowników salonu, niezawodny. Hybrydowe auta w Toyocie trafiają przeważnie tylko w celu wykonania
okresowych przeglądów. Dotychczasowe inne auta hybrydowe potwierdzają opinie o trwałości i niezawodności produktów Toyoty. Dla mnie również była to lekcja techniki i zapoznanie z modelem Auris potraktowałem bardzo wnikliwie, zdobywając znacznie więcej informacji niż podają dane katalogowe. Tajemnica niezawodności oczywiście tkwi w szczegółach, nie wszystkie informacje są ważne dla kierowców użytkowników. Zainteresowanych odsyłam do strony internetowej www.toyota.pl/auris Test Nissana Leaf 100% elektrycznego ukazał się w moim blogu 21 i 23 czerwca 2015 http://serwmotoelektroniki.blogspot.com grzegorzto@op.pl
+ Toyota Chodzeń Czerniakowska 102 Warszawa
system informujący o wykorzystaniu energii |
Lexus NX300h |
wtorek, 11 sierpnia 2015
Auris hybrydowy strzał w dziesiątkę koncernu Toyoty
Kontynuacja opinii o fascynującym aucie Toyota Auris Touring Sports
Kontynuację wrażeń z jazdy
weekendowej najnowszą wersją hybrydy, modelem
strategicznym Toyoty, Auris, rozpoczynam od znaczących właściwości napędu i wynikających ze spokojnej jazdy, walorów.
Jak w wielu innych przypadkach, zapoznanie z nowością owocuje efektami ekonomicznymi. Trzecia próba drogowa na dłuższym dystansie zaoowocowała zużyciem benzyny 4,6 l/100 km. Taki wynik uzyskałem nie przekraczając 110 km/h. Poruszałem się Aurisem po różnych nawierzchniach i ze średnim obciążeniem dwoch pasażerów z kierowcą.
Efekt oszczędności jest wyraźny i autentyczny. Przypominam, pierwsza próba dała
wynik średniego zużycia paliwa 6,7 l/100 km.
Jazdy testowe wykonywałem w niemiłosiernym upale, dochodzącym do 36 stopni w godzinach popołudniowych.
Strategiczny model Toyoty, produkowany jest w brytyjskim mieście Burnaston, zawiera oryginalny zestaw inwertera, /hybryda/ sprowadzanego z Japonii.
Najważniejsze cechy użytkowe, zaskakująco przemyślana konstrukcja oraz zalety ekonomiczne stawiają ten model auta w czołówce samochodów hybrydowych. Należy dodać, że Toyota jest największym producentem hybryd na świecie. Zaskakująca dbałość o szczegóły we wnętrzu i perfekcyjne wykonanie wyposażenia, intuicyjna obsługa, multimediów i podstawowej elektroniki, bezpieczeństwo użytkownika, to największe zalety tego najnowszego auta.
akumulator we wnece bagażnika
Samochód otrzymał nowoczesne ledowe oświetlenie zewnętrzne oraz samoczynny system załączania świateł drogowych. Nowoczesny design i podstawowe bogate wyposażenie, są ogromnymi zaletami Toyoty Auris.
Zestaw baterii zasilających motor elektryczny, umieszczony pod tylną kanapą auta, posiada ogniwa o wartości napięcia 201,6 V, konstrukcji niklowo-metalowo-wodorowej, gwarancja na ten element 5-letnia, oczywiście pakiet baterii, bezobsługowy.
akumulator we wnece bagażnika |
ledowe oświetlenie zewnętrzne Auris-a
Poza wielkimi zaletami, ekonomią użytkowania i bezpieczeństwem, samochód wyróżnia się trwałością i
odpornością elementów, ulegających naturalnemu zużyciu w autach z tradycyjnym napędem.
Konstrukcja hybrydy pozwala na wyeliminowanie takich podzespołów jak: rozrusznik, alternator, tradycyjne sprzęgło, pasek napędowy. Nie ma drogiej w eksploatacji
turbosprężarki, filtra DPF, kosztownego w autach z dieslem. Dzięki zastosowaniu układu odzyskiwania nergii
podczas hamowania, trwałość klocków hamulcowych i tarcz została znacznie wydłużona. Zawieszenie jest wykonane z tyłu na podwójnych wahaczach, twardsze niż w innych samochodach, daje poczucie znacznie lepszego trzymania się drogi.
Badania w kabinie aeorodynamicznej wykazały bardzo niski współczynnik oporu powietrza, dla karoserii Aurisa,wynosi Cx 0,27, stawia auto na równi z Golfem 7 generacji.
Bagażnik i możliwości modyfikacji przestrzeni ładunkowej to również ogromna zaleta. 600 litrów pojemności przy zamkniętej żaluzji, podwójna podłoga oraz wnęka dla koła zapasowego, do wykorzystania na
mniejszy bagaż. Bardzo praktyczny jest sposób przewożenia gaśnicy i trójkąta odblaskowego, wyposdażenie to jest montowane w dowolnym miejscu, za pomocą paska z rzepami. Należy dodać, że bezpiczeństwo w tym aucie, zwłaszcza wersji Prestige uzyskano na najwyższym poziomie, 7-poduszek powietrznych i elektronika ostrzegania, to najwyższy stopień ochrony użytkowników.
Bagażnik po rozłożeniu tylnych oparć kanapy
ogromna przestrzeń bagażowa z możliwością otwierania tylnych oparć siedzeń, przy pomocy klamki z prawejlub lewej części komory bagażnika
Po rozłożeniu tylnych oparć uzyskujemy ponad 2m długości, przestrzeni bagażowej. Płaska podłoga oraz wykorzystanie wnęki koła zapasowego, podwyższa dodatkowo walory załadunku samochodu. Koło zapasowe w wersji Prestige nie jest oferowane, można korzystać z zestawu naprawczego. Oczywiście
istnieje możliwość dokupienia koła i wnęka posiada system do zamocowania "zapasu".
Tapicerka elegancka i misternie szyta, zapewnia dodatkowy komfort wnętrza. Skórą wykończona jest w części deska rozdzielcza oraz boczki drzwi. Rzadko
spotykany jest również sposób montażu akumulatora
podstawowego, zasilającego światła oraz multimedia.
Akumulator 35 Ah ustawiony jest w prawej wnęce bagażnika, patrz foto.
Polecam ten rewelacyjny, udany i perfekcyjnie wykonany samochód Toyoty. Należy podkreślić również, że "wypasiony" model benzynowego lub diesla samochodu Auris jest tylko o 10 000 PLN tańszy od hybrydy.
grzegorzto@op.pl + recepcja@chodzen.pl
www.czerniakowska.chodzen.pl
Subskrybuj:
Posty (Atom)