testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
poniedziałek, 16 sierpnia 2021
Jazda testowa 100% elektryczną Mazdą MX30
W dniu 3.08.2021 uczestniczyłem w jazdach testowych elektryczną Mazdą MX30. Otrzymałem auto w bardzo bogatej konfiguracji z Salonu Bołtowicz przy ul. Rosoła w Warszawie. Wersja wyposażenia "Enso" najdroższa katalogowo, posiada wszelkie elektroniczne systemy bezpieczeństwa oraz komfortowo wykończone wnętrze. Podczas jazdy w kabinie panuje cisza, dźwięk silnika /odgłos pracy motoru tradycyjnego emitowany jest przez system pokładowy audio, słychać jako przyjazny pomruk. Moc elektrycznego układu napędowego wynosi 140 KM i całkowicie spełnia rolę napędu auta. Przy
zachowaniu rozsądnego stylu jazdy bateria wystarcza na ok. 200 km zasięgu. Pojemność baterii 35,5 max.moment obrotowy 270 Nm. Prędkość max. 140 km/h, ograniczona elektronicznie. Masa własna 1645 kg. Mazda MX30 ma wymiary: 4395 x 1795 x 1555 dł/szer./wys. Producent podaje średnie zużycie energii elektrycznej na poziomie 14,5 kWh/100 km. Przy moim trybie jazdy uzyskałem 16 kWh/100 km. Auto ma nagłośnienie "Bose" Sterowanie systemem audio odbywa się z kierownicy. Pod kierownicą Mazda MX30 posiada łopatki do ręcznej zmiany przełożeń całkowicie zautomatyzowanej skrzyni biegów. Wśród wielu systemów elektronicznych, na uwagę zasługuje obraz z kamer 360, doskonale pokazujący przestrzeń do parkowania pojazdu. Wszechobecna elektronika jest obsługiwana intuicyjnie. Systemy bezpieczeństwa w MX30: 1. matrycowe reflektory LED z regulowanym samoczynnie natężeniem światła. 2. aktywny tempomat. 3. utrzymanie w pasie ruchu. 4. wspomaganie hamowania awaryjnego 5. system kamer 360 6.cofanie z monitorowaniem ruchu poprzecznego. 7. kontrola martwego pola. 8. driver monitor, system monitorowania reakcji kierowcy, przypomina o potrzebie przerwy w podróży.
Auto oferowane jest w 11 kolorach nadwozia i różnymi wykończeniami wnętrza. W czasie testu jeździłem samochodem z wnętrzem wykończonym skórą ze wstawkami z naturalnego korka, na desce rozdzielczej i konsoli środkowej.
Drzwi otwierają się bardzo szeroko, nadwozie nie ma środkowego słupka.
przy udziale Pana Michała M z Salonu Mazda Bołtowicz przy ul. Rosoła w Warszawie.
niedziela, 1 sierpnia 2021
Test miejski nowym Hyundaiem Bayon
13 lipca miałem możliwość jazdy testowej Hyundaiem Bayon.
Auto zostało udostępnione z Salonu Motortest, przy ul. Hynka 2A w Warszawie. Jeździłem samochodem w wersji "smart" z doposażeniem 5-ciu pakietów /plus, winter, cool, design i czarnym dachem oraz lusterkami w kolorze Phantom Black. Wersja benzynowa 1,2 84 KM, przyspiesza 13,5 sek. do 100km/godz. charakteryzuje się umiarkowanym zużyciem paliwa na poziomie ok. 6 l/100km. Silnik jest 4-ro cylindrowy, 5-cio biegowa manualna skrzynia biegów. Jazda autem sprawia wiele wrażeń, kabina jest doskonale wyciszona, dostępność do regulacji oraz nastawień parametrów audio, wzorowa. Samochód wzbudza bardzo duże zainteresowanie klientów, oglądających nowości rynku motoryzacyjnego. Porównuję go z bliźniaczo podobnym w klasie autem KIA Stonic. Odważna stylistyka nadwozia, zwłaszcza linia tyłu perfekcyjna i ciekawa. Eleganckie dwukolorowe lakierowanie nadwozia, ciekawe, trochę podobne do nowych aut, japońskiej Hondy.
Wnętrze przestronne i wygodne nawet dla osób o wzroście ponad 185 cm.
Zachwycające prowadzenie, komfort wnętrza intuicyjna obsługa systemów elektronicznych,to dodatkowe ogromne zalety Bayona.
Auto zawdzięcza te zalety pewnemu podwoziu, zawieszenie Mc Phersona i tylna belka skrętna. Imponująca jest pojemność bagażnika 411 litrów.
Bagażnik posiada wnękę na koło dojazdowe oraz dwa położenia podłogi.
Trochę przeszkadzała mi zbyt niska pozycja fotela kierowcy, pomimo regulacji na max. do góry. Zbyt niskie są oparcia foteli przednich /630 mm/.
Polecam auto dla zwolenników kompaktów, korzystających z samochodu głównie w miejskich dojazdach do pracy i w prowadzeniu działalności gospodarczej.
Grzegorz T + Bartłomiej B. doradca handlowy Motortest www.motortest.hyundai.pl
niedziela, 6 czerwca 2021
Crossover Peugeot e-2008 w teście miejskim
Bardzo udany elektryczny crossover Peugeot e-2008
Peugeotem e-2008 podróżowałem dzięki użyczeniu z Salonu przy Al. Krakowskiej w Warszawie.
Otrzymałem na krótkie użytkowanie, auto bardzo bogato wyposażone z silnikiem 136 KM, bezstopniową skrzynią automatyczną i z naładowaną baterią trakcyjną, na 160 km zasięgu. W czasie jazdy zostałem mile zaskoczony dynamiką P-2008, 100 km/godz. osiąga po 9 sek. może poruszać się z max. prędkością do 150 km/godz. moment obr. wynosi 260 Nm. Katalogowo auto ma zasięg do 310 km, oczywiście uzależniony od techniki jazdy. Przy większej prędkości, zużycie energii wynosiło 22,3-29,4 kWh i automatycznie zasięg zmniejszył się do ok.120 km.
Auto zostało zbudowane na modularnej platformie e-CMP, wspólnej dla innych modeli grupy PSA /DS3 Crossback, Opel Corsa/. Bardzo funkcjonalne umocowanie baterii trakcyjnych, między
osiami, przednią i tylną nie zajmuje przestrzeni bagażnika, jednocześnie obniża środek ciężkości oraz znacznie poprawia własności trakcyjne. Bagażnik ma 434 litry. Wnętrze auta wykończone jest przyjemnymi i dobrej jakości materiałami. Fenomenalna deska rozdzielcza nowoczesna i zachowująca nowatorski styl.Regulacje wszystkich parametrów intuicyjne, wskazania przyrządów czytelne i jednoznaczne, duża ilość regulacji wykonywana jest z
poziomu ekranu dotykowego, umieszczonego centralnie w desce.
Zespół baterii trakcyjnych ma pojemność 50 kWh, ładowanie z szybkiej ładowarki do 80% trwa ok. 30 minut. Ze zwykłego gniazdka 230V pełne naładowanie osiągamy po ok. 16 godzinach. Koszt przejechania 100 km, teoretycznie wynosi 7 zł. Auto produkowane jest w 8-miu kolorach nadwozia w tym 3 kolorach specjalnych.
Plusy: -duży bagażnik, -akumulatory nie zajmują powierzchni wnętrza i bagażnika, -bardzo dobra dynamika, -stabilny układ jezdny, -ciekawe "kosmiczne" wnętrze. Minusy: -duża cena zakupu, -wysokie zużycie energii, -zasięg zwłaszcza przy niskich temperaturach otoczenia, daleko odbiegający od katalogowego, -nisko położona tylna kanapa, -powolnie działające multimedia.Dane techniczne:
- silnik elektryczny 136 KM
- prędkość max 150 km/godz.
- 0-100 km/godz. 9 sek.
- automatyczna skrzynia bezstopniowa
- masa własna 1548 kg
- dł./szer./wys. 4300x 1770x 1530 mm
- pojemność bagażnika 434 litry
-
Grzegorz T. przy udziale pracowników
Salonu Peugeot przy Al. Krakowskiej w Warszawie
XII wersja Toyoty Corolla hybrid 184 KM kombi
Toyota Corolla 2.0 VVT-I E-CVT w wersji Comfort udostępniona do jazdy próbnej, przez Firmę Chodzeń przy Czerniakowskiej w WarszawieNowa Toyota to najładniejsze kombi na rynku w kraju. Typowy Japończyk nabrał oryginalnego charakteru nowoczesnego auta, uniwersalnego. Nareszcie uzyskano odpowiednio dużo miejsca na tylnej kanapie. Większy jest bagażnik, obecnie ma pojemność 581 litrów. Podwójna podłoga i wnęka na koło zapasowe, bagażnik posiada 2 haczyki do zawieszenia zakupów.
Wnętrze jest precyzyjnie wyposażone przy użyciu dobrej jakości materiałów.Przy kierownicy siedzi się wygodnie, zakres regulacji foteli i kierownicy, duży, widoczność bardzo dobra.
System audio, nawigacja, działające bardzo dobrze, brakuje tylko połączenia bezprzewodowego ze smartfonem Apple Car Play, połączenie przewodem działa poprawnie.
Dynamika auta wysoka, 100 km/godz. osiąga w 8,1 sek. Corolla wykazuje umiarkowany apetyt na paliwo, zużycie w cyklu miejskim 5 l na 100km, na drodze ekspresowej przy 140 km/godz. ok. 4,7 l na 100 km.
Zalety: Atrakcyjne wnętrze, dobrze wyprofilowane fotele przednie, dobre trzymanie boczne foteli, dobre wykonanie i porządne materiały wnętrza. Duży zakres regulacji foteli i kierownicy dobre właściwości jezdne, atrakcyjna sylwetka karoserii. Sprawne systemy wspomagania kierowcy, dynamika i ekonomiczne walory silnika. Minusy: brak APPLE CAR PLAY i Android Auto, dość wysoka cena wersji 184 KM.Dane techniczne:
R4 hybryda, moc zespołu 184 KM, skrzynia biegów automatyczna bezstopniowa, zawieszenie: kolumny Mc Phersona, tył podwójne wahacze. Koła 225/40 R18,
masa własna 1370 1560 kg
długość 4650, szerokość 1790, wysokość 1435, rozstaw osi 2640,
pojemność zbiornika paliwa 43 litry,
przyspieszenie 8,1 do 100 km/godz.
prędkość max. 180 km/godz.
zużycie paliwa 4,7 - 5,6 l/100km.
ceny hybrydy ok. 105 900 zł
Grzegorz T. przy udziale pracowników Działu Sprzedaży Toyota Chodzeń
poniedziałek, 3 maja 2021
Kadjar 2021 nowy test w Salonie RRG Białowieska 10A
Jazda testowa 30.04. Renault Kadjar TCe 140 EDCSUV-em 1,3 140 KM podróżowałem dzięki uprzejmości Panów Marka B. i Igora A. dnia 30 kwietnia 2021. Wykonałem trasę miejską i częściowo obwodnicą Warszawy, samochód w najnowszej kompletacji i silnikiem 1,3, bardzo dobrze wyposażony, wersja INTENS z automatyczną skrzynią biegów, stanowi optymalną ofertę dla użytkownika. Bardzo wysoko oceniam komfort prowadzenia i wygodę wnętrza. Zaskakująco cicho pracuje silnik i rewelacyjna skrzynia biegów EDC. Wnętrze stonowane, bez zbytnich upiękrzeń i błyszczących dodatków, wyposażone w pakiet "komfort" z regulacją wysokości obu foteli przednich oraz długości siedziska. Fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego. Oba fotele podgrzewane elektrycznie. Skuteczna i cicha klimatyzacja.Auto posiada bogate wyposażenie bezpieczeństwa, m.in.: system kontroli martwego pola,-system kontroli pasa ruchu, system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, wskaźnik zmiany biegów, -system wspomagania parkowania przód i tył, -tempomat, -kamera cofania, -system wspomagania nagłego hamowania, -sygnalizacja niezapięcia pasów, funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania, -komunikaty w języku polskim, -światła przednie Full Led.Auto ma bardzo dobrą widoczność z pozycji kierowcy, dużą tylną szybę i czytelną dokładną kamerę cofania. Pojemny bagażnik 472 litry, podwójna podłoga oraz bardzo łatwe rozkładanie tylnych oparć kanapy, dźwignią z bagażnika, dodają walorów użytkowych. Max. 1478 litrów pojemności bagażnika /po rozłożeniu tylnych siedzeń/. Eleganckie wnętrze z wygodną dwuczęściową tapicerką skórzano-materiałową oraz nawiewy na tylnych siedzeniach to dodatkowa bardzo potrzebna funkcja dwustrefowej, automatycznej klimatyzacji. Nawiewy ustawiane są indywidualnie przez pasażerów.Sterowanie wszystkich regulacji, obsługa klimatyzacji oraz nawigacji, intuicyjne, nie wymagają specjalnych umiejętności. Parametry jazdy oraz nawigację możemy kontrolować na dużym, czytelnym, dotykowym ekranie auta, optymalnie umieszczonym dla wzroku kierowcy. Parametry techniczne i użytkowe: dł/szer/wys. 4489 x 1836 x 1613, max. moment obrotowy 240 Nm, prędkość max. 200km/h.przyspieszenie 0-100km/h 9,5 sek. średnica zawracania 10,7 m, Auto jest na kołach z oponami 215 x 60 x R17 /alufelgi dwukolorowe/.
Bardzo ciekawe rozwiązanie w zakresie multimediów nazwano "R-Link2, zawiera nawigację z mapą Europy wersja rozszerzona z dostępem do usług interaktywnych, radiodtwarzaczem DAB, Bluetooth, USB/Jack i wyświetlaniem na 7"ekranie dotykowym. Na dachu auta jest antena w kształcie płetwy rekina.
Dziękując za udostępnienie auta do testu, zachęcam do zainteresowania tym atrakcyjnym, bezpiecznym i komfortowym SUV-em
Grzegorz T grzegorzto@op.pl
we współpracy z Markiem B.
Igorem A. igor.andryszczuk@renault.warszawa.pl
niedziela, 7 lutego 2021
II część testu Suzuki Vitara mild hybrid
Druga relacja z testu Suzuki Vitara
Vitarę wysoko oceniam za: kompaktowe wymiary, komfortowe wnętrze, funkcjonalność, bardzo wygodną pozycję przy kierownicy. Dł./szer./wys. 4175mm x 1775mm x 1610 mm. Przyjemne prowadzenie auta i odpowiednia dynamika zwłaszcza przy ustawieniu selektora na "sport". Samochód wyposażono w nowoczesny system napędowy z silnikiem 1,4 turbo, moc 129 KM, max. moment obr. 235 Nm. Prędkość max. 190 km/h, przyspieszenie 9,5 sek do 100 km/h. Przypominam, że Vitara jest wyposażona w urządzenie ISG, realizującą tzw. miękką hybrydę.ISG to urządzenie z różnymi funkcjami: alternator i rozrusznik z klasycznego silnika, silnik wspomagający napęd spalinowy, generator efektywnie odzyskujący energię podczas hamowania. Dzięki napięciu 48V wszystkie te procesy są o wiele bardziej wydajne i przebiegają szybciej. Przykładowo w ramach rekuperacji, generator pracuje z mocą 14 KM. Zastosowano dodatkowy akumulator litowo-jonowy oraz konwerter przetwarzający napięcie z 48V na 12 V.Dynamiczna jazda oraz wygodne wnętrze to bardzo duże zalety auta, niski poziom hałasu w środku, to dodatkowe zalety. Niewielkie zużycie paliwa uzyskujemy przy spokojnej jeździe w trybie "auto". Estetyczne i miękkie linie nadwozia, przyciągają miłośników aut wielozadaniowych.Dużą satysfakcję uzyskujemy przy jazdach w trudnym terenie po śniegu lub błocie. Prawidłowo i miękko zawieszone auto, dobrze porusza się w każdym terenie.
Prędkość max. 190 km/h, przyspieszenie 9,5 sek do 100 km/h. Przypominam, że Vitara jest wyposażona w urządzenie ISG, realizującą tzw. miękką hybrydę.ISG to urządzenie z różnymi funkcjami: alternator i rozrusznik z klasycznego silnika, silnik wspomagający napęd spalinowy, generator efektywnie odzyskujący energię podczas hamowania. Dzięki napięciu 48V wszystkie te procesy są o wiele bardziej wydajne i przebiegają szybciej. Przykładowo w ramach rekuperacji, generator pracuje z mocą 14 KM. Zastosowano dodatkowy akumulator litowo-jonowy oraz konwerter przetwarzający napięcie z 48V na 12 V.Dynamiczna jazda oraz wygodne wnętrze to bardzo duże zalety auta, niski poziom hałasu w środku, to dodatkowe zalety. Niewielkie zużycie paliwa uzyskujemy przy spokojnej jeździe w trybie "auto". Estetyczne i miękkie linie nadwozia, przyciągają miłośników aut wielozadaniowych.Dużą satysfakcję uzyskujemy przy jazdach w trudnym terenie po śniegu lub błocie. Prawidłowo i miękko zawieszone auto, dobrze porusza się w każdym terenie.
Dynamiczna jazda oraz wygodne wnętrze to bardzo duże zalety auta, niski poziom hałasu w środku, to dodatkowe zalety. Niewielkie zużycie paliwa uzyskujemy przy spokojnej jeździe w trybie "auto". Estetyczne i miękkie linie nadwozia, przyciągają miłośników aut wielozadaniowych.Dużą satysfakcję uzyskujemy przy jazdach w trudnym terenie po śniegu lub błocie. Prawidłowo i miękko zawieszone auto, dobrze porusza się w każdym terenie.
Funkcjonalność i wygoda obsługi regulacji audio, systemu klimatyzacji oraz informacje o parametrach jazdy, to dodatkowe zalety nowej Vitary.
Grzegorz T przy udziale Kamila K. z Salonu Japan Motors w Warszawie
środa, 3 lutego 2021
Legenda- Suzuki Vitara Wróciła
27 stycznia testowałem w ruchu miejskim najnowsze auto Suzuki Vitara hybrydZastosowanie układu miękkiej hybrydy w nowej wersji Vitary, umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 40%. Realizacja elektrycznego układu 48V, stwarza inne oszczędności w postaci zastosowanych lżejszych kabli połączeniowych elektryki auta. Akumulator litowo-jonowy o napięciu 48V, poprzez przetwornik napięcia dostarcza energii do zapłonu oraz obsługuje wszystkie odbiorniki, klimatyzację, oświetlenie, system audio.Sercem układu 48V jest alternator 48V, pełniący rolę rozrusznika, wspomagającego również silnik spalinowy w przypadku znacznego obciążenia, np. przy rozpędzaniu po starcie. Testowany przeze mnie samochód w wersji Comfort Plus, bardzo bogato wyposażony, napędzany 4 x 4 to przyjazny i niskoemisyjny crossover, wygodny, przyjazny dla środowiska i ekonomiczny.Auto eleganckie wewnątrz i zewnętrznie cieszące oko. Wzbudza zainteresowanie miłośników obecnie popularnej elektromobilności. Duży i ustawny bagażnik z podłogą na dwóch poziomach porządnie pozwala na umieszczenie dość sporego bagażu. Do zalet wyposażenia należy zaliczyć czytelną deskę rozdzielczą oraz poprawnie działające funkcje informacyjne na dużym ekranie LCD. Obraz kamery cofania czytelny, ułatwia parkowanie pojazdem.
Autem podróżowałem w umiarkowanym ruchu miejskim, nie przekraczając na trasach obwodnicy, prędkości 90 km/godz. Dynamika odpowiednia do mocy silnika, przyspieszenie 9,5 sek. do 100 km. Na podkreślenie zasługuje wiele technicznych rozwiązań zaczerpniętych z doświadczeń przy 10-letniej tradycji konstrukcji Formuły I. Przestronne wnętrze i bardzo wygodna pozycja przy kierownicy dają bardzo dobrą widoczność dla kierowcy.
Auto przyjazne dla środowiska i bardzo dobrze wyposażone, polecam zainteresowanym, użytkownikom tej popularnej marki na światowym rynku motoryzacyjnym. Wyjątkowa i prosta obsługa multimediów oraz regulacja klimatyzacji i wentylacji, intuicyjne przestawianie parametrów informacji o technice jazdy, to dodatkowe zalety Vitary. Dziękując Panu Kamilowi K. za udostępnienie auta do testu, zachęcam do zakupu i użytkowania nowej Vitary.
CDN
Grzegorz T. grzegorzto@op.pl przy udziale kkocinski@pgd.pl doradcy klienta Salonu Japan Motors w Warszawie
Subskrybuj:
Posty (Atom)